Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

Παράταση Νομαρχιακών και AΒS

Νέα προθεσμία μέχρι τις 30/6/2015 δόθηκε από το πρώτο τμήμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών του ΥποΜεΔι στους νομαρχιακούς μεταφορείς προκειμένου να αποκτήσουν άδεια άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα και να αντικαταστήσουν το έντυπο της άδειας κυκλοφορίας του οχήατός τους , ώστε να αναγράφει " Εθνικές " ή " Εθνικές και Διεθνείς "μεταφορές . Η υποχρέωση αφορά τους νομαρχιακούς μεταφορείς κάθε κατηγορίας , όπως κατόχους ΦΔΧ του ν . 1073/1980, του ν . δ . 531/1970 και κατόχους νομαρχιακών βυτιοφόρων μεταφοράς λυμάτων.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & TIR, απαλλάσσονται της εκ των υστέρων τοποθέτησης ABS τα φορτηγά οχήματα που ταξινομήθηκαν πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν το 1999, ενώ όσα ταξινομήθηκαν μετά το '99 χωρίζονται σε δύο κατηγορίες παράτασης ως εξής:
Τα οχήματα που πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ μέχρι 31/03/2015 υποχρεούνται σε εκ των υστέρων τοποθέτηση ABS μέχρι 31/3/2016 ενώ άμεσα πρέπει να τοποθετήσουν ABS τα οχήματα που υποχρεούνται σε περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ από την 1/4/2015 και έπειτα.

Πηγή: http://troxoikaitir.gr/article/paratasi-nomarhiakon-kai-avs

ΒΟΑΚ: 10 εκ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον άξονα

Το πρακτικό της δημοπρασίας (κατακύρωση) του έργου «Βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ» προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ έγκρινε στην τελευταία της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κρήτης που συνεδρίασε υπό την προεδρία της Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου Μαρίας Λιονή.
 
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που είχε ανακοινώσει ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και αφορά στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ. Το έργο προβλέπει την κατασκευή αντιολισθητικού τάπητα συνολικού μήκους 28 χιλιομέτρων στο τμήμα του ΒΟΑΚ Ηράκλειο-Χανιά. Επίσης θα εκτελεστούν εργασίες καθαρισμού, κλαδοκοπών, αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και πινακίδων σήμανσης. Η σύμβαση για την έναρξη των εργασιών θα υπογραφεί σε ένα μήνα περίπου, μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διοικητικών διαδικασιών. Επίσης από τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη γίνονται ενέργειες για την εξασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ΒΟΑΚ σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μήκος του για την κατασκευή νέων αντιολισθητικών ταπήτων, αντικατάσταση στηθαίων, πινακίδων κλπ.
Παράλληλα το διάστημα αυτό, με άλλη εργολαβία προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ, εκτελούνται όμοιες εργασίες συντήρησης στο τμήμα της εθνικής οδού Παχιά Άμμος- Σητεία.
 

Σχέδια για νέο διάδρομο μεταφορών που θα συνδέει τον Εύξεινο Πόντο με το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο

Με χρηματοδότηση από την ΕΕ παίρνει σιγά-σιγά μπροστά το έργο «Sea2Sea», που αποτελεί κοινή πρόταση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών ο οποίος θα συνδέει την περιοχή του Εύξεινου Πόντου με το Αιγαίο και την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
 
Αυτό σχεδιάζεται να καταστεί εφικτό μέσω της δημιουργίας μιας αποτελεσματικής σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο και τα παρευξείνια λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας, αλλά και το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε, στη Βουλγαρία.
 
Το έργο υποστηρίζεται αφενός από τα ελληνικά Υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και αφετέρου από το βουλγαρικό Υπουργείο Μεταφορών.
 
Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του διαδρόμου Sea2Sea, ήταν η υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Απώτερος σκοπός της μελέτης ήταν να προκύψουν ολοκληρωμένες και λεπτομερείς εναλλακτικές προτάσεις για την κατασκευή του διαδρόμου Sea2Sea. Έτσι, στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκε η σκοπιμότητα και βιωσιμότητα του διαδρόμου, μέσω της εξέτασης σεναρίων ανάπτυξης και λειτουργίας εναλλακτικών διαδρομών.
 
Ο προτεινόμενος νέος διάδρομος αναμένεται να ενισχύσει σταδιακά τη συνδεσιμότητα σημαντικών κόμβων συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή της βορειοανατολικής Ευρώπης, του Ευξείνου Πόντου και της Μεσογείου.
 
Μετά την ολοκλήρωσή του ο διάδρομος αναμένεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη των λιμένων Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάς-Βάρνας-Ρούσε και Καβάλας, που θα αποτελέσουν πολυτροπικές πλατφόρμες διαχείρισης διακίνησης εμπορευμάτων και θα συνεισφέρουν στην οικονομική αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού Νότου, ο οποίος αντιμετωπίζει τις άμεσες και εντονότατες επιπτώσεις της συνεχιζόμενης χρηματοπιστωτικής κρίσης.
 
Ως συνέπεια, ο διάδρομος Sea2Sea αναμένεται να αναβαθμίσει την εσωτερική αγορά και να ενισχύσει την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή και να μειώσει τη σημασία του Βοσπόρου. 

Ξεκινά η Cosco άμεσα την κατασκευή του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά

Η ΣΕΠ Α.Ε. εκφράζει την ικανοποίησή της για τη χθεσινή απόφαση της Βουλής των Ελλήνων να εγκρίνει τον φιλικό διακανονισμό μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ Α.Ε (COSCO), η οποία δημιουργεί νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της περιοχής.
 
Η εταιρία επισημαίνει επίσης πως τέτοιου είδους συμβάσεις μόνο επ' ωφελεία των Ελλήνων μπορούν να εξελιχθούν, καθώς αυξάνουν σημαντικά τα δημόσια έσοδα και δημιουργούν μόνιμες θέσεις εργασίας.
 
Σύμφωνα με την ΣΕΠ Α.Ε., με την επίτευξη αυτής της επωφελούς και για τα δύο μέρη συμφωνίας συνεχίζεται η προσπάθεια για την επίτευξη του κοινού στόχου, δηλαδή την ανάδειξη του Πειραιά ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, την καθιέρωση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κόμβο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και ως την Νότια Πύλη εμπορίου της Ευρώπης.
 
Μετά την επικύρωση του φιλικού διακανονισμού από την Εθνική αντιπροσωπεία, η ΣΕΠ Α.Ε. ξεκινά αμέσως την κατασκευή του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, με επενδύσεις που θα υπερβούν τα 230 εκατομμύρια ευρώ και που θα δημιουργήσουν 200 θέσεις εργασίας στο στάδιο κατασκευής και στη συνέχεια 800 μόνιμες θέσεις απασχόλησης.
 
Ταυτόχρονα η ΣΕΠ Α.Ε. επεξεργάζεται ένα πλήρες σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, που θα καταθέσει σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρμόδιες αρχές, όταν αυτό ολοκληρωθεί.
 

Απαντήσεις για τη φωτιά στο Norman Atlantic ζητούν ναυτεργατικά σωματεία

Απαντήσεις στα ερωτήματα που εγείρονται, γύρω από τη φωτιά που ξέσπασε χθες τα ξημερώματα στο πλοίο Norman Atlantic ζητούν τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία, με κοινή ανακοίνωση.
Ειδικότερα, τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) και Πανελλήνια Ένωση Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), τονίζουν ότι θα πρέπει να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Διερωτώνται, επίσης, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν κατέστη δυνατό να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή.
Τα ναυτεργατικά σωματεία ζητούν, ακόμη, απαντήσεις για το ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, για το αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία, τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης.
Τέλος, ζητούν να υπάρξει ενημέρωση για το πώς αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις οι οποίες έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα και που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS" (www.equasis.org), παρατηρήσεις που, όπως υποστηρίζουν, «είναι πολύ σοβαρές για την αξιοπλοΐα του Norman Atlantic».

Συνολικές προβολές σελίδας