Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Νέες αιχμές Θ. Βενιάμη για την έρευνα της ΕΕ για τυχόν φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών

Τη διαβεβαίωση ότι η ελληνική ναυτιλία θα παραμείνει «πρωταθλήτρια» στη διεθνή αγορά, παρά τα αθέμιτα χτυπήματα που δέχεται, έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης.
Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της ΕΕΕ, ο κ. Βενιάμης υποστήριξε ότι η Ένωση «υπήρξε και παραμένει ουσιαστικός συνομιλητής της ελληνικής πολιτείας και πρεσβευτής της στα διεθνή fora, εκπροσωπώντας πάντοτε με ισορροπία τα συμφέροντα όλων αδιακρίτως των μελών της, μικρών και μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων».

Διότι, όπως πρόσθεσε, «η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η ναυτιλία των πολλών, τους οποίους έχουμε το ηθικό καθήκον να προασπίζουμε μέσω της δύναμης που έχουμε ως συλλογικό όργανο».
Ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι οι τρέχουσες αντίξοες συγκυρίες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθιστούν τη συλλογικότητα το ουσιαστικότερο όπλο διαπραγμάτευσής μας. Για το λόγο αυτό, συνέχισε, απαιτείται η δυναμική συσπείρωση όλων στους κόλπους της Ενώσης, "ώστε να σταθούμε αρωγοί στο δύσκολο έργο που έχει επιφορτιστεί να επιτελέσει".
Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΕΕ, ο κ. Βενιάμης εξέφρασε την ελπίδα η ναυτιλία των Ελλήνων να βγει αλώβητη και νικήτρια «από τις Συμπληγάδες του διεθνούς ανταγωνισμού και της οικονομικής κρίσης και, έχοντας τα εχέγγυα της μακρόχρονης παράδοσης και τεχνογνωσίας, να ατενίζει με σθένος και αισιοδοξία το μέλλον».
Tα κύρια σημεία ομιλίας του Θ. Βενιάμη
-Μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
-Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πάντοτε σε εποχές κρίσης, υπάρχουν και ανοίγονται ελκυστικές ευκαιρίες για επανατοποθέτηση ή επανασχηματισμό της θέσης κάθε ατομικού επιχειρηματία ή ομίλου στη ναυτιλιακή σκακιέρα. Ίσως γι’ αυτό παρατηρούμε και συνεχή κινητικότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων.
-Σε εθνικό επίπεδο, το 2015 ήταν ένα επεισοδιακό έτος με δύο εκλογικές αναμετρήσεις, ένα δημοψήφισμα και επομένως, έντονη πολιτική αστάθεια και ως επακόλουθο επιβράδυνση της οικονομίας, με αποκορύφωμα τον Ιούλιο του 2015 την επιβολή των περιορισμών στη διακίνηση κεφαλαίων, τα capital controls, που παραμένουν έως και σήμερα.
Μέσα στο χάος αυτό, ευτυχώς η ελληνική πολιτεία, με την επίμονη παρέμβαση της Ενώσεώς μας και με σχετικά μικρή καθυστέρηση, προσπάθησε να απεγκλωβίσει, έστω και μερικώς, τις ναυτιλιακές δραστηριότητες από τα περιοριστικά τραπεζικά μέτρα, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται οι ναυτιλιακές εταιρίες μας στις υποχρεώσεις τους.

-Όμως οι συνέπειες ήταν και παραμένουν εμφανείς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το πρώτο εξάμηνο του 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ήταν 6,42 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,13%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 6,29 δισεκατομμύρια ευρώ.
-Το διάστημα όμως Ιουλίου – Οκτωβρίου 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε μόνο τα 2,27 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μείωση 50,78% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 4,62 δισεκατομμύρια ευρώ. Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των capital controls και της οικονομικής αστάθειας και ανασφάλειας που προκάλεσαν.
-Επιπροσθέτως, τον Αύγουστο του 2015 και πριν την υπογραφή της νέας Μνημονιακής Συμφωνίας, η ναυτιλία μας και το φορολογικό της καθεστώς, ειδικά όσον αφορά το ύψος της φορολογικής της επιβάρυνσης και των κρατικών εσόδων, απασχόλησε τους θεσμούς στο πλαίσιο των σχετικών διαπραγματεύσεων.
Για άλλη μία φορά, με τεκμηριωμένα οικονομικά στοιχεία που θέσαμε στη διάθεση της κυβερνήσεως, αποδείχθηκε ότι τα πλοία ελληνικής σημαίας ή ξένης αλλά διαχειριζόμενα από την Ελλάδα επιβαρύνονται με υψηλότατη φορολογία σε σύγκριση με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Αν προσθέσουμε και την οικονομική επιβάρυνση του εθελοντικού διπλασιασμού της φορολογίας μας βάσει του Συνυποσχετικού με την ελληνική πολιτεία, τοποθετούμεθα στην υψηλότερη φορολογική κλίμακα στην Ευρώπη.
-Λίγες ημέρες πριν το τέλος του, και μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας και ανταλλαγής εξηγήσεων και επιχειρημάτων και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία εις βάρος μας, ενημερωθήκαμε για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG).
-Οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ. Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων.
Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών. Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος.
Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής.
Πώς συνάδουν οι κινήσεις αυτές της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τις δηλώσεις του Προέδρου Juncker για οικονομική ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και παραγωγή καλύτερης νομοθεσίας στην Ευρώπη;
Είμαστε πεπεισμένοι ότι η ελληνική πολιτεία, η οποία γνωρίζει την στρατηγική, οικονομική και κοινωνική διάσταση της ελληνικής ναυτιλίας, θα σταθεί σύμμαχός μας στον κοινό αγώνα προάσπισης της μεγάλης ναυτιλίας μας που τα τελευταία σαράντα χρόνια γιγαντώθηκε, αναπτύσσοντας στενούς δεσμούς με τα πάτρια εδάφη και τους οποίους θέλουμε να διατηρήσουμε ανέπαφους.

Απεργία διαρκείας από τα φορτηγά – μέλη των ΟΦΑΕ, ΟΦΑΒΕ και Δυτ. Ελλάδας και Πελοποννήσου

Απεργία διαρκεία αποφάσισαν τρεις ομοσπονδίες φορτηγών (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Βορείου Ελλάδος - Ο.Φ.Α.Β.Ε, Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Δ.Χ. Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου, Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος -Ο.Φ.Α.Ε.).
Η εξαγγελία για απεργία διαρκείας έρχεται μετά τη σημερινή απάντηση του υφ. Μεταφορών Π. Σγουρίδη, σε ορισμένα από τα αιτήματα των ομοσπονδιών, η οποία κρίθηκε μη ικανοποιητική.   
Όπως αναφέρουν, σε κοινή ανακοίνωση, «από σήμερα 4 Φεβρουαρίου 2016, οι κάτωθι Ομοσπονδίες ιδιοκτητών ΦΔΧ:
-Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Βορείου Ελλάδος (Ο.Φ.Α.Β.Ε),
-Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Δ.Χ. Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου,
-Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (Ο.Φ.Α.Ε.),
προκηρύσσουν την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων διαρκείας. Tα ακριβή σημεία κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων θα καθορίζονται τοπικά από τα πρωτοβάθμια σωματεία κάθε νομού της χώρας.

Τα αιτήματα της απεργίας έχουν να κάνουν με την ύπαρξη του κλάδου μας και είναι τα εξής:
-Άμεση απόσυρση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και έναρξη ουσιαστικών διαβουλεύσεων και διαλόγου με τους φορείς των ασφαλισμένων.
-Η εφαρμογή του άρθ. 21 του Ν.4321/2015 (φορολόγηση τριγωνικών συναλλαγών),
-Η δημιουργία Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς,
-Η κατάργηση των τριγωνικών αδειών τρίτων χωρών, και η σημαντική μείωση των διμερών αδειών ανάλογα με τον όγκο μεταφοράς καθώς και η σημαντική μείωση των αδειών ΕΔΥΜ.
Ως πότε θα μένουμε απλοί παρατηρητές στα σχέδια επαγγελματικής εξόντωσης που κάνει η Κυβέρνηση για εμάς χωρίς εμάς;  Φτάνει πια! Τέρμα πια στον εμπαιγμό! Ξεκινάει ο Αγώνας μας! Ένας Αγώνας Δίκαιος και αναγκαίος για την ύπαρξη του Έλληνα μεταφορέα μέχρι να δοθούν οι οριστικές λύσεις στα αιτήματά μας! Είναι ώρα ευθύνης για όλους μας! Όλοι μαζί μπορούμε!».

Θα τα πάρουν όλα οι Κινέζοι; Ενδιαφέρον για Θριάσιο και Καστέλι

Διευρύνονται οι "επεκτατικές βλέψεις" των κινεζικών συμφερόντων στην Ελλάδα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Έτσι, μετά την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ, μεταξύ των επενδυτών, που αναμένεται να υποβάλουν προσφορά για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, το οποίο διαθέτει πρόσβαση στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και στο λιμάνι του Πειραιά, είναι η Cosco.
Αυτό ανέφερε κυβερνητικός αξιωματούχος στο ειδησεογραφικό πρακτορείο. Οι δεσμευτικές προσφορές, για το έργο των 250 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κατατεθούν στις 31 Μαΐου.
«Ένας από τους αυτούς (τους επενδυτές) είναι η Cosco, αλλά πιστεύουμε πως δεν θα υπάρχει μόνο μία προσφορά», είπε ο αξιωματούχος, υπό το καθεστώς της ανωνυμίας.
Επίσης, σύμφωνα με το Reuters, Κινέζος επενδυτής έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατασκευή και τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στην Κρήτη, το Καστέλι, ενός έργου 850 εκατ. ευρώ.
Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν στις 23 Φεβρουαρίου, εάν δεν δοθεί και νέα παράταση. Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις ενδιαφερόμενοι, ανέφερε ο αξιωματούχος. 

Συνολικές προβολές σελίδας