Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Ευχαριστίες της «Σαραντόπουλος» στην ΕΡΓΟΣΕ για τη σύνδεση Ικονίου με ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Έφτασε στον εμπορικό επιλιμένιο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΛΠ, στο Νέο Ικόνιο, η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εν λόγω αμαξοστοιχία ξεφόρτωσε σιτηρά για λογαριασμό της αλευροβιομηχανίας «Σαραντόπουλος Α.Ε.», εγκαινιάζοντας, με τον τρόπο αυτό, τη διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά, με αγροτικές περιοχές της χώρας, για τη μεταφορά αντίστοιχων προϊόντων.
Η εν λόγω δραστηριότητα υποστηρίζεται από τον δεύτερο σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό που παραδόθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟ ΣΕ και ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τις ανάγκες του σταθμού οχημάτων (car terminal), αλλά και τις εμπορικές δραστηριότητες βιομηχανιών του Πειραιά, οι οποίες κι εκτελούνται αποκλειστικά από τον ΟΛΠ.
Οπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ΟΛΠ, η μεταφορά αυτοκινήτων και μηχανημάτων, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρόκειται να ξεκινήσει το φθινόπωρο με δρομολόγια, από και προς, το λιμάνι του Πειραιά.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φιλοδοξεί να επεκτείνει την παρουσία της στις εμπορευματικές μεταφορές το αμέσως προσεχές διάστημα. Για τον σκοπό αυτόν, έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, ώστε από το φθινόπωρο να μπορεί να προσφέρει εξυπηρέτηση φορτίων μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης από «πόρτα σε πόρτα».
Αυτό σημαίνει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλαμβάνει το συνολικό μεταφορικό έργο για λογαριασμό μιας βιομηχανίας, παραλαμβάνοντας το εμπόρευμα από το εργοστάσιο και μεταφέροντας το στον τελικό πελάτη, με τη βοήθεια οδικών μεταφορέων.
Οι «Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος» ευχαρίστησαν την ΕΡΓΟΣΕ  
Προς τον κ. Πρόεδρο Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο απηύθυνε τις θερμές του ευχαριστίες ο Πρόεδρος Δ.Σ. της «ΚΥΛΙΝΔΡΟΜΥΛΟΙ Κ. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.», λέγοντας τα εξής:
"Κύριε Πρόεδρε,
Σας στέλνω φωτογραφίες από την σημερινή, "ιστορική" πρώτη άφιξη συρμού με σιτάρι στο Μύλο μας και σας εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες γιά τη συμβολή σας στην πραγματοποίηση του σημαντικού αυτού έργου!
Με εκτίμηση". 
Η εν λόγω βιομηχανία, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του σημαντικού έργου σύνδεσης της με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μέσω της γραμμής σύνδεσης του λιμένα Ν. Ικονίου (λιμάνι Πειραιά), την οποία κατασκεύασε η ΕΡΓΟΣΕ, απέκτησε την προοπτική σιδηροδρομικής διακίνησης σημαντικών ποσοτήτων σιτηρών διεθνώς, με αποτέλεσμα τη συμβολή, αφ’ ενός στην αύξηση του μεταφορικού έργου των σιδηροδρόμων και αφ’ ετέρου, στη μείωση του κόστους.

Οι αιτίες που καθιστούν επωφελή για τον ΟΛΠ τη νέα σύμβαση με τη Cosco

Σήμερα συζητείται στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ η ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού με την Cosco, προκειμένου να καταστεί εφικτή η νέα επένδυση, ύψους 230 εκατ. ευρώ στον προβλήτα ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ, που διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία.
Eφόσον περάσει από το δ.σ., τότε η σύμβαση οδηγείται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά, καλείται η γ.σ. του ΟΛΠ να την επικυρώσει.
Στη γενική συνέλευση θα διαπιστωθεί η τελική στάση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι και ο μεγαλομέτοχος του οργανισμού. Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ «φοβούνται» ότι, εξαιτίας της επίτευξης του φιλικού διακανονισμού, ενδέχεται η Cosco να μην καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το 67% του ΟΛΠ, αλλά και ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον των άλλων «μνηστήρων» πιθανότατα θα ατονήσει, καθώς οι Κινέζοι γίνονται οι απόλυτοι κυρίαρχοι στα εμπορευματοκιβώτια.
Η συμφωνία προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παράλληλη αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλουν κάθε χρόνο οι Κινέζοι στον ΟΛΠ, μέχρις ότου η ανάπτυξη της χώρας επανέλθει στα επίπεδα του 2008, συν 2% ετησίως.
Αντί για το αντάλλαγμα, ο ΟΛΠ θα λαμβάνει το 24,5% των εσόδων της Cosco (η θυγατρική στην Ελλάδα λέγεται ΣΕΠ) από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, ο φιλικός διακανονισμός είναι επικερδής για τον οργανισμό, διότι:
(α) η επένδυση θα ανέλθει σε 230 εκατ. ευρώ.
(β) η καθαρή αξία της σύμβασης παραχώρησης θα ανέλθει, όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, σε 860 εκατ. ευρώ κατά το απαισιόδοξο σενάριο και σε 1,084 δισ. στο αισιόδοξο σενάριο, από 498 εκατ. ευρώ που ήταν κατά την έναρξη της αρχικής σύμβασης. Διεθνείς μέτοχοι του ΟΛΠ Α.Ε. αναβιβάζουν πλέον τη συνολική αξία του οργανισμού στο ποσό του 1,8 έως 2,00 δισ. ευρώ.
(γ) Εφόσον το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ Α.Ε. (24,5% από το 2017) παραμένει σταθερό, τότε η αύξηση των κινήσεων από 3,7 εκ. TEU σε 6,2 TEU σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων του.
(δ) Ήδη από το 2013 το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα είναι μικρότερο του μεταβλητού.
(ε) Στο σχέδιο αναβαθμίστηκε η έννοια του ελάχιστου εγγυημένου φορτίου, κάτω του όγκου του οποίου η ΣΕΠ Α.Ε. θα καταβάλλει penalties για κάθε υπολειπόμενο TEU (22 ευρώ το TEU). Η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα αυξάνεται στα 4.750.000 TEU.   
(στ) Ο Προβλήτας Πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ Α.Ε.       
(ζ) Με το έργο αυτό και το νέο εξοπλισμό, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία containers νέας τεχνολογίας (15.000 – 18.000 TEU), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις Προβλήτες του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε.
(η) Η ΣΕΠ Α.Ε. θα καταθέσει ή θα επεκτείνει νέες εγγυητικές επιστολές για την καλή εκτέλεση του έργου.
Η νέα επένδυση θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά μέσα στα δύο - τρία μεγαλύτερα της Ανατολικής Μεσογείου και μέσα στην πεντάδα της Ευρώπης. Και αυτό, διότι η δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα φτάσει τα 6,2 εκατ. teu, ενώ μαζί με τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ θα φτάσει τα 7,2 εκατ. teu.
Σε περίπτωση, μάλιστα, που η Cosco πλειοδοτήσει στο διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και υπάρξουν συνέργειες ανάμεσα και στους τρεις προβλήτες, η δυνατότητα συνολικής διακίνησης μπορεί να φτάσει τα 7,7 εκατ. teu ετησίως.


Συνολικές προβολές σελίδας