Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Οι οδικές μεταφορές και το στοίχημα για την ΕΕ

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αυξηθούν και να αποτελέσουν, τουλάχιστον τα αμέσως επόμενα χρόνια, τον κύριο τρόπο εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη. Ο τομέας των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη, ωστόσο, δεν είναι ακόμη αρκετά έτοιμος ώστε να αντιμετωπίσει αυτή την αύξηση, καθώς ήδη
αγωνίζεται να διαχειριστεί την υφιστάμενη ζήτηση με βιώσιμο και ενεργειακά αποδοτικό τρόπο. Με εκατομμύρια φορτηγά στο κορεσμένο οδικό δίκτυο της ΕΕ κάθε μέρα, η κατάσταση πρέπει να βελτιωθεί.
Αν και οι κατασκευαστές φορτηγών στην ΕΕ συγκαταλέγονται στους πρωτοπόρους σχεδιαστές έξυπνων και καινοτόμων οχημάτων στον κόσμο, ορισμένοι διεθνείς ανταγωνιστές τους διαθέτουν ήδη στην αγορά οχήματα με περισσότερο αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και εξοπλισμό. Λόγω των κανόνων που ισχύουν σήμερα στην ΕΕ, ορισμένοι από τους οποίους χρονολογούνται από τη δεκαετία του '80, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δυσκολεύονται να καινοτομήσουν και κινδυνεύουν να ξεπεραστούν από τους ανταγωνιστές τους.
Οι κανόνες πρέπει επειγόντως να επικαιροποιηθούν, ώστε να αντανακλούν την τεχνολογική πρόοδο. Η επικαιροποίηση αυτή παρουσιάζει όμως και άλλα πλεονεκτήματα. Εκτός από την προώθηση της ιδέας να συνδυαστούν διάφορα μεταφορικά μέσα για να βελτιωθεί η απόδοση, θα συμβάλει επίσης στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων από τα βαρέα φορτηγά οχήματα, του λειτουργικού κόστους των μεταφορικών εταιρειών και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρύπων.
Το ένα πέμπτο περίπου των συνολικών ευρωπαϊκών εκπομπών CO2 προέρχεται από τις οδικές μεταφορές (οι εκπομπές από τα βαρέα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές).Αν και η απόδοση των καυσίμων έχει κάπως βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, οι εκπομπές των βαρέων φορτηγών οχημάτων εξακολουθούν να αυξάνονται, κυρίως λόγω της αύξησης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η αναθεώρηση που προγραμματίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει στους Ευρωπαίους κατασκευαστές τη δυνατότητα να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα νέο ευρωπαϊκό «φορτηγό του μέλλοντος», το οποίο θα μπορούσε να πωλείται σε ολόκληρο τον κόσμο και να αποτελεί παγκόσμια αναφορά. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο θα δημιουργηθεί μια καλή επιχειρηματική ευκαιρία, αλλά θα προκύψουν και θέσεις εργασίας: και τα δύο ωφελούν την οικονομία της Ευρώπης.
Πρώτος στόχος μας είναι να διευκολυνθεί η κατασκευή περισσότερο αεροδυναμικών οχημάτων, ώστε να βελτιωθεί η ενεργειακή απόδοση και η κατανάλωση καυσίμων. Αυτό θα επιτευχθεί μεταξύ άλλων με πτερύγια στο πίσω μέρος των οχημάτων και με νέο σχεδιασμό του θαλάμου. Όταν το φορτηγό κινείται με σταθερή ταχύτητα σε επίπεδη οριζόντια οδό, το 40% περίπου του καύσιμου που καταναλώνει χρησιμοποιείται για εξουδετέρωση της αεραντίστασης, ή της οπισθέλκουσας δύναμης, η οποία επιβραδύνει το όχημα.
Η αναθεώρηση θα δώσει τη δυνατότητα κατασκευής πιο στρογγυλεμένων φορτηγών και εγκατάλειψης του σημερινού "τουβλοειδούς" σχήματος. Τα ρυμουλκούμενα, τα οποία συνήθως προκαλούν μέχρι και το 50% της αεραντίστασης όταν συνδέονται σε οχήματα μεγάλων αποστάσεων, θα εφοδιαστούν με αεροδυναμικές διατάξεις.
Οι βελτιώσεις αυτές μπορούν, αν εφαρμοστούν μαζί, να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων μέχρι και κατά 10%, χωρίς καμία αλλαγή στην ικανότητα φόρτωσης του οχήματος. Πρόκειται για μια σημαντική συμβολή στην οικονομία και το περιβάλλον, δεδομένου ότι το 96% των ενεργειακών αναγκών του ευρωπαϊκού κλάδου μεταφορών καλύπτεται από το πετρέλαιο και τα προϊόντα του.
Έτσι, για ένα τυπικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων θα εξοικονομούνται περίπου 5.000 ευρώ ανά 100.000 χλμ τον χρόνο από το κόστος των καυσίμων. Το πιο στρογγυλεμένο σχήμα αυτών των "έξυπνων" θαλάμων θα αυξήσει την ορατότητα του οδηγού, αποτρέποντας τον θάνατο 300 έως 500 ευάλωτων χρηστών των δρόμων, όπως πεζοί και ποδηλάτες, κάθε χρόνο. Οι θάνατοι στο δρόμο, που οφείλονται σε φορτηγά, θα μειωθούν κατά 10% στην ΕΕ.
Ελπίζουμε ότι, αν προβλεφθούν μικρές αυξήσεις στο μέγιστο βάρος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων ώστε να δέχονται βαρύτερες μπαταρίες, θα προωθηθεί η χρήση καθαρότερων προωστικών συστημάτων στα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Οι ευρωπαϊκές μεταφορικές εταιρείες θα μπορέσουν επίσης να ανταποκριθούν στην εξέλιξη των διεθνών προτύπων μεταφοράς με εμπορευματοκιβώτια, επειδή η πρόταση διευκολύνει τη μεταφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων 45 ποδών μεταξύ των θαλάσσιων, οδικών και σιδηροδρομικών μέσων, ενώ σήμερα απαιτείται ειδική άδεια για την οδική μεταφορά τους.
Τα εμπορευματοκιβώτια αυτά τείνουν να αποτελέσουν όλο και περισσότερο τον κανόνα για τις μεταφορές ανοικτής θάλασσας. Αν και αντιπροσωπεύουν σήμερα μόνο το 2 - 3% της συνολικής αγοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, το ποσοστό αυτό αυξάνεται ταχύτατα.
Όταν φθάνουν στα λιμάνια της ΕΕ, τα εμπορευματοκιβώτια αυτά μεταφέρονται στον τελικό τους προορισμό σιδηροδρομικώς, μέσω θαλάσσιας μεταφοράς μικρής απόστασης ή μέσω εσωτερικής ναυσιπλοΐας, αλλά η μεταφορά τους από το λιμάνι στο επόμενο μεταφορικό μέσο όπως και στον τελικό προορισμό γίνεται συνήθως οδικώς.
Τέλος, υπάρχει το πρόβλημα της δίκαιης και συνεπούς εφαρμογής των κανόνων. Σήμερα, η επιβολή των νόμων διαφέρει σημαντικά από τη μια χώρα στην άλλη σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι μεταφορείς που λειτουργούν "στα όρια της νομιμότητας" μπορούν να αποκτήσουν σημαντικό πλεονέκτημα μεγιστοποιώντας τα φορτία τους. Από ελέγχους σε οχήματα συνάγεται ότι το ένα τρίτο των βαρέων φορτηγών είναι υπερφορτωμένα, με αποτέλεσμα να προκαλούνται φθορές σε δρόμους και πεζοδρόμια, να τίθεται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια και να επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι με περίπου 950 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Εκτός από την αύξηση του αριθμού των ελέγχων που διενεργούνται από τις εθνικές αρχές, η εγκατάσταση επί των οχημάτων συστημάτων ζύγισης που θα συνδέονται με τον ψηφιακό ταχογράφο, καθώς και η δημιουργία σταθμών ζύγισης εν κινήσει σε κύριους οδικούς άξονες, θα οδηγήσουν σε συνεπέστερους ελέγχους από χώρα σε χώρα.
Η έρευνα και η καινοτομία είναι το κλειδί για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας, ώστε ο κλάδος μεταφορών της Ευρώπης να διατηρήσει την πρωτοπορία στις τεχνολογικές εξελίξεις και να συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας αγοράς. Χρειαζόμαστε το κατάλληλο νομικό περιβάλλον που θα διευκολύνει αυτή τη διαδικασία.
Η επικαιροποίηση των κανόνων για τα βάρη και τις διαστάσεις των οχημάτων θα δώσει τη δυνατότητα στον τομέα των οδικών μεταφορών να αξιοποιήσει καλύτερα την ενεργειακή απόδοση ώστε να γίνει πιο βιώσιμος και να παραμείνει ανταγωνιστικός και ασφαλής. Με τον τρόπο αυτόν θα ωφεληθούν οι πολίτες της ΕΕ, οι επιχειρήσεις και το περιβάλλον γενικότερα.
του Siim Kalas,
Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θέματα Μεταφορών

ΤτΕ: Η απαξίωση του σιδηροδρόμου φρέναρε τις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα

Τα προβλήματα του κλάδου των οδικών μεταφορών οι οποίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και εκπροσωπούν το 10% με 15% του κόστους των τελικών αγαθών αναδεικνύει η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος.

Σύμφωνα με την τράπεζα, η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από πληθωρισμό οχημάτων (4,7 οχήματα ανά 1 εκατ. ευρώ του ΑΕΠ στην Ελλάδα, έναντι 2,5 στην ΕΕ-15 το 2009).
Η ηλικία του στόλου οχημάτων είναι μεγάλη (το 11% του στόλου το 2010 ήταν νέα φορτηγά έως και δύο ετών, έναντι 31% στην Ισπανία και 48% στη Γερμανία). Παράλληλα, υπάρχει υψηλό ποσοστό ταξιδιών με κενά φορτία στις εθνικές μεταφορές (38% το 2010, έναντι 26% στην ΕΕ-15). 
Στη χαμηλή αποτελεσματικότητα του κλάδου συμβάλλουν επίσης η περιορισμένη έκταση και χαμηλή ποιότητα των οδικών και αποθηκευτικών υποδομών, καθώς και η ελλιπής διασύνδεση με άλλα μεταφορικά μέσα. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας και είναι χαμηλή η ποιότητα των μεταφορικών υπηρεσιών Επιπλέον, η γεωγραφική κάλυψη των αδειών εντός της χώρας λόγω του θεσμικού πλαισίου τελούσε υπό αυστηρούς περιορισμούς ανάλογα με την κατηγορία άδειας. Τα θεσμικά εμπόδια σε σχέση με την έκδοση αδειών προκαλούσαν μία σειρά από στρεβλώσεις στην αγορά.
Σημειώνεται ο  κλάδος των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων πριν από το 2010 είχε μερίδιο περίπου 1% στη συνολική απασχόληση και το ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, έναντι αντίστοιχων μεριδίων έως 2% για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) των 27. Κοινό χαρακτηριστικό των ευρωπαϊκών χωρών σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες οικονομίες είναι ο χαμηλός βαθμός συγκέντρωσης του κλάδου Ο κατακερματισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στον ελληνικό κλάδο.
Η σχετική έλλειψη ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις του κλάδου των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων ενισχύεται από το ότι σχεδόν το σύνολο (97%) των χερσαίων μεταφορών εμπορευμάτων στην Ελλάδα είναι οδικές, καθώς δεν έχει αναπτυχθεί ικανοποιητικά (σε εύρος και ποιότητα) το σιδηροδρομικό δίκτυο. Επιπλέον, ο χαμηλός ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά ενισχύεται και από τη πολύ χαμηλή διείσδυση του καμποτάζ (1%το 2010). Αυτή οφείλεται στο ότι η γεωγραφική θέση της χώρας προσφέρει προσοδοφόρες ευκαιρίες μόνο σε μεταφορείς από χώρες που έχουν κοινά σύνορα με την Ελλάδα.
Πρόσφατες οικονομικές εξελίξεις στον κλάδο
Οι οικονομικές συνέπειες της απελευθέρωσης του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν είναι ακόμη εφικτό να απομονωθούν και να αποτιμηθούν, λόγω του ότι η διαρθρωτική μεταρρύθμιση ολοκληρώθηκε νομοθετικά μόλις πρόσφατα, αλλά και λόγω της συγκυρίας της έντονης ύφεσης.
Ως μία πρώτη προσέγγιση της έντασης του ανταγωνισμού στον κλάδο των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων, παρουσιάζονται οι εξελίξεις στα κόμιστρα μετά το 2010. Το βασικό πλεονέκτημα αυτού του δείκτη είναι ότι τα κόμιστρα απελευθερώθηκαν πλήρως ήδη από το Σεπτέμβριο του 2010. Επίσης, τα κόμιστρα συνιστούν το κύριο εργαλείο με το οποίο οι επιχειρήσεις του κλάδου ανταγωνίζονται μεταξύ τους βραχυπρόθεσμα. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών τους θα αναπτυχθεί μόνο μεσοπρόθεσμα, δεδομένου του απαιτούμενου χρόνου για την ολοκλήρωση των επενδύσεων.
Υπάρχει περιθώριο για επιπλέον δράσεις προκειμένου να αποκομιστούν τα μέγιστα οφέλη από τη διαρθρωτική μεταρρύθμιση στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Ειδικότερα, η διεθνής εμπειρία έχει καταδείξει τη σημασία της ενίσχυσης της εποπτείας της αγοράς ώστε να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός σε καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου.
Επιπλέον, δεδομένης της μεγάλης πτώσης των επενδύσεων, είναι επιτακτική η ανάγκη να ολοκληρωθεί επιτυχώς το υπό εξέλιξη πρόγραμμα ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Τα κοινοτικά προγράμματα μπορούν να αξιοποιηθούν επίσης σε συνδυασμό με την προσέλκυση ξένων επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας προκειμένου να πραγματοποιηθούν αναπτυξιακά έργα, όπως επενδύσεις στον οδικό άξονα, το σιδηροδρομικό δίκτυο,τα λιμάνια, σε αποθηκευτικούς σταθμούς και διακομιστικά κέντρα. 
Τέλος, για τη διασφάλιση ανταγωνιστικών συνθηκών στις χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές είναι απαραίτητο να ληφθούν μέτρα για την απελευθέρωση και ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ο άρτιος συντονισμός και η έγκαιρη ολοκλήρωση πολιτικών όπως οι παραπάνω θα ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των εμπορευματικών μεταφορών και ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Στην TNT Εxpress Eλλάδος το 1ο βραβείο για το σύστημα οδικής ασφάλειας

Στην ΤΝΤ Express Ελλάδος, απονεμήθηκε το 1ο στην Ελλάδα διαπιστευμένο Πιστοποιητικό ISO 39001:2012 για το Σύστημα Διαχείρισης Οδικής Ασφάλειας της εταιρείας, από την TÜV HELLAS, μέλος του TÜV NORD GROUP, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στα κεντρικά γραφεία της στο Μαρκόπουλο Αττικής.  H TÜV HELLAS αποτελεί το μοναδικό Φορέα Πιστοποίησης στην Ελλάδα με την απαιτούμενη τεχνογνωσία σε θέματα Πιστοποίησης Συστημάτων Οδικής Ασφάλειας.
Από το 2005, η εταιρεία έχει δημιουργήσει κουλτούρα ασφάλειας εφαρμόζοντας Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας σύμφωνα με τις αρχές του προτύπου OHSAS 18001 «Υγεία και Ασφάλεια» στην εργασία, με το οποίο είναι πιστοποιημένη.  Η ΤΝΤ Express σε παγκόσμιο επίπεδο, από το 2011, συμμετέχει και υποστηρίζει την καμπάνια του ΟΗΕ «Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020» με την έκδοση «Χάρτας Οδικής Ασφάλειας» και το μήνυμα «Ασφαλής Οδηγοί, Ασφαλή Οχήματα, Ασφαλής Διαδρομές».
Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης, η κα Ρένα Σώτα ως εκπρόσωπος Διοίκησης για την Κοινωνική Υπευθυνότητα της ΤΝΤ ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το ISO 39001:2012, εστιάζει κυρίως στην εφαρμογή της Πολιτικής και των διαδικασιών Οδικής Ασφάλειας, με σκοπό την εξάλειψη κάθε είδους oδικού συμβάντος που θα αφορούσε είτε το προσωπικό της εταιρείας, είτε τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου που χρησιμοποιεί η εταιρεία για τις δραστηριότητες μας.  Με την εφαρμογή της πιστοποίησης, στην TNT Express  Ελλάδος αποδεικνύουμε έμπρακτα την δέσμευση μας στα θέματα διαχείρισης της Επαγγελματικής Υγείας και Ασφάλειας των εργαζομένων μας και του δικτύου των συνεργατών μας».

Στη δημοσιότητα το προσχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα

Σε συνέχεια της έκθεσης αξιολόγησης από την Παγκόσμια Τράπεζα για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον τομέα των Logistics στην Ελλάδα, η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, που συγκροτήθηκε το Μάρτιο του 2013 για τον εκσυγχρονισμό του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, προετοίμασε το προσχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics).
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να κατατεθεί από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών και Μεταφορών, το σχετικό νομοσχέδιο και το αναπτυξιακό σχέδιο για τα Logistics (το προσχέδιο για τα Logistics στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος).
Οι προτεινόμενες δράσεις που αναφέρονται στο προσχέδιο είναι οι εξής:
  1. -Ανάπτυξη ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού Θεσμικού Πλαισίου για τα Logistics
  • Οργανωτικό πλαίσιο της δημόσιας διοίκησης για τα logistics
Δημιουργία οργανωτικής μονάδας που θα συντονίζει κεντρικά τη δημόσια διοίκηση ως μοναδικό σημείο επαφής για την προώθηση της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας
  • Απλοποίηση & εκσυγχρονισμός διαδικασιών αδειοδότησης εταιρειών logistics – μεταφορών:
Οι νέες διαδικασίες θα υποστηρίζουν την αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας και την κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων
  • Διευκόλυνση διαδικασιών διαχείρισης διερχόμενων φορτίων
Απλοποίηση διαδικασιών εκτελωνισμού, μείωση φυσικών ελέγχων των εμπορευμάτων στις πύλες με εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων risk analysis, επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών εγγράφων, προώθηση του θεσμού του Authorised Economic Operator, πλήρης εκμετάλλευση και marketing του καθεστώτος 42, κλπ
  1. -Ενίσχυση των επιχειρήσεων για πρωτοβουλίες logistics φιλικές προς το περιβαλλον
Ενίσχυση - παροχή κινήτρων και χρηματοδότηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, προώθηση πρασίνων τεχνολογιών, υποστήριξη πρακτικών που συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και ενισχύουν την περιβαλλοντική απόδοση των logistics. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην αειφόρα διανομή εμπορευμάτων στις πόλεις (sustainable urban logistics), όπου οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες
  1. -Ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης και benchmarking στα logistics
Περιλαμβάνει την ανάπτυξη των ακόλουθων οντοτήτων:
  • Διαμόρφωση παρατηρητηρίου εθνικών logistics (δείκτες αποδοτικότητας, εμπορευματικές ροές, τιμές, έρευνα αγορών)
  • Διαμόρφωση παρατηρητηρίου διεθνών logistics για ενίσχυση της εξωστρέφειας - One stop shop πληροφόρησης
  1. -Στρατηγική επέκταση του hinterland (ενδοχώρας) του λιμανιού του Πειραιά
  • Στρατηγικές διακρατικές συμφωνίες για την διευκόλυνση των εμπορευματικών ροών κυρίως για το σιδηροδρομικό δίκτυο
  • Αξιοποίηση Θριασίου Πεδίου και ευρύτερης περιοχής Ασπροπύργου για την διευκόλυνση του transit φορτίου και value-added services (warehousing, packaging, assembly)
  • Δημιουργία Think tank/συντονιστικού οργάνου από ενδιαφερόμενα επίλεκτα μέλη
  1. -Ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμός των βασικών δικτύων και υποδομών μεταφορών
Αφορά το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, τους βασικούς οδικούς άξονες, τη διασύνδεση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο και την ανάδειξη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ως διαμετακομιστικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας.
  1. -Ενίσχυση της τεχνογνωσίας και οργάνωσης των επιχειρήσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας
  • Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω προγραμμάτων κατάρτισης για τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εμπλεκομένων στην εφοδιαστική αλυσίδα
  • Ενίσχυση δράσεων λειτουργικής ευελιξίας & οργανωτικής καινοτομίας στην εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων
  1. -Χρηματοδότηση
Ένταξη δράσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας στη ΝΠΠ και αξιοποίηση κονδυλίων από τα 5 ευρωπαϊκά ταμεία χρηματοδότησης

Kωστής Χατζηδάκης: Τα logistics μπορούν να φτάσουν σε τζίρο τα 4,5 δις. ευρώ

Στην εθνική στρατηγική για τα logistics αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, απευθύνοντας χαιρετισμό στο 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics.
Tα βασικά σημεία της ομιλίας του έχουν ως εξής:
-Πρέπει να εστιάσουμε, λοιπόν, στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας. Eδώ εμπίπτουν και τα logistics. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τους λόγους για τους οποίους τα logistics πρέπει να αποτελέσουν βασική προτεραιότητα για την πατρίδα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Planning, ο κλάδος μπορεί να φτάσει μεσοπρόθεσμα σε ετήσιο κύκλο εργασιών, έως και 4,5 δις ευρώ.
-Κεντρικός στόχος της Κυβέρνησης είναι να καταστεί η  Ελλάδα, το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη. Και ταυτόχρονα, η ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας να υποστηρίξει και την ανάκαμψη όλων των άλλων κλάδων της οικονομίας: τη βιομηχανία , το εμπόριο, την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό.
-Αναγκαία η ανάπτυξη ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού Θεσμικού Πλαισίου για τα Logistics. Έτσι, απλοποιούνται διαδικασίες αδειοδότησης των σχετικών επιχειρήσεων, διευρύνοντας τη χρήση εργαλείων όπως η αυτοσυμμόρφωση. Και ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζονται οι διαδικασίες για τη διαχείριση των διερχόμενων φορτίων, π.χ. με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων risk analysis και τη μείωση των φυσικών ελέγχων των εμπορευμάτων στις πύλες.

-Ενίσχυση της τεχνογνωσίας και οργάνωσης των επιχειρήσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εδώ εμπίπτουν τόσο τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού όσο και η υποστήριξη προς τις επιχειρήσεις ώστε να υιοθετήσουν καινοτομίες στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.
-Ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μεταφορών. Αφορά την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου, και των οδικών αξόνων, τη διασύνδεση  τους με τα λιμάνια του Πειραιά και της  Θεσσαλονίκης και την ανάδειξη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ως διαμετακομιστικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας.
-Επέκταση της "ενδοχώρας" του λιμανιού του Πειραιά. Μεταξύ άλλων, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το Θριάσιο Πεδίο και την ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου, για τη διευκόλυνση του transit φορτίου και την παροχή υπηρεσιών  προστιθέμενης αξίας (π.χ. warehousing, packaging).

Συνολικές προβολές σελίδας