Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Kωστής Χατζηδάκης: Τα logistics μπορούν να φτάσουν σε τζίρο τα 4,5 δις. ευρώ

Στην εθνική στρατηγική για τα logistics αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, απευθύνοντας χαιρετισμό στο 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics.
Tα βασικά σημεία της ομιλίας του έχουν ως εξής:
-Πρέπει να εστιάσουμε, λοιπόν, στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας. Eδώ εμπίπτουν και τα logistics. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τους λόγους για τους οποίους τα logistics πρέπει να αποτελέσουν βασική προτεραιότητα για την πατρίδα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Planning, ο κλάδος μπορεί να φτάσει μεσοπρόθεσμα σε ετήσιο κύκλο εργασιών, έως και 4,5 δις ευρώ.
-Κεντρικός στόχος της Κυβέρνησης είναι να καταστεί η  Ελλάδα, το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη. Και ταυτόχρονα, η ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας να υποστηρίξει και την ανάκαμψη όλων των άλλων κλάδων της οικονομίας: τη βιομηχανία , το εμπόριο, την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό.
-Αναγκαία η ανάπτυξη ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού Θεσμικού Πλαισίου για τα Logistics. Έτσι, απλοποιούνται διαδικασίες αδειοδότησης των σχετικών επιχειρήσεων, διευρύνοντας τη χρήση εργαλείων όπως η αυτοσυμμόρφωση. Και ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζονται οι διαδικασίες για τη διαχείριση των διερχόμενων φορτίων, π.χ. με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων risk analysis και τη μείωση των φυσικών ελέγχων των εμπορευμάτων στις πύλες.

-Ενίσχυση της τεχνογνωσίας και οργάνωσης των επιχειρήσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εδώ εμπίπτουν τόσο τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού όσο και η υποστήριξη προς τις επιχειρήσεις ώστε να υιοθετήσουν καινοτομίες στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.
-Ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μεταφορών. Αφορά την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου, και των οδικών αξόνων, τη διασύνδεση  τους με τα λιμάνια του Πειραιά και της  Θεσσαλονίκης και την ανάδειξη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ως διαμετακομιστικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας.
-Επέκταση της "ενδοχώρας" του λιμανιού του Πειραιά. Μεταξύ άλλων, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το Θριάσιο Πεδίο και την ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου, για τη διευκόλυνση του transit φορτίου και την παροχή υπηρεσιών  προστιθέμενης αξίας (π.χ. warehousing, packaging).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας