Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Στη Λαμία, στις 24/9, το επόμενο road show της Eλληνικής Εταιρείας Logistics



Το επιτυχημένο road show της Ελληνικής Εταιρείας Logistics ( EEL ) στην περιφέρεια συνεχίζεται με έναν ακόμα σταθμό, στη Λαμία την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου.

Η εσπερίδα με θέμα: «Λαμία-Τα Logistics στην Περιφέρεια:To Όραμα & η Πράξη», συνδιοργανώνεται με το Επιμελητήριο Φθιώτιδας στο συνεδριακό χώρο του & ώρα προσέλευσης 16.30 μμ.

Οι εμπορευματικές ροές που κατευθύνονται από την πρωτεύουσα προς το βορρά, και τις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, περνούν από τη Φθιώτιδα, η οποία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, προκειμένου να καταλάβει δεσπόζουσα θέση στο χάρτη της σύγχρονης εθνικής εφοδιαστικής αλυσίδας.

H συγκέντρωση βιομηχανικών, αγροτικών και μεταφορικών μονάδων στην περιοχή αναδεικνύει τη σημασία της. Παράλληλα, η δημιουργία κέντρων Logistics τοποθετείται στο τραπέζι των συζητήσεων με στόχο την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και την άνοδο της κερδοφορίας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη ζώνη της Λαμίας.

Kεντρικές θεματικές ενότητες συζήτησης είναι:

1. Τα Logistics στην Πράξη- Προοπτική ανάπτυξης μέσω του Λιμένος Στυλίδας και συνέργειες τοπικών με τα ΑθηναϊκάLogistics.

2. Agrologistics – Αποδοτικές Μεταφορές και Εξωστρέφεια των Αγροτικών Προϊόντων.

3. Αναπτυξιακά εργαλεία για νέες υποδομές logistics.

Τη συντονιστική Επιτροπή της διοργάνωσης απαρτίζουν οι κκ. Χρήστος Μήτσης, Αντιπρόεδρος Λειτουργιών της EEL- Supply Chain Executive Consultant, Αλέξης Αλεξίου, Μέλος ΔΣ της EEL- Logistics Manager Alpha Grissin AE και Βασίλης Ζεϊμπέκης, Μέλος ΔΣ ΕΕL- Διευθύνων Σύμβουλος Optilog Advisory Services.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8756-sti-lamia-stis-24-septemvriou-to-epomeno-road-show-tis-ellinikis-etaireias-logistics.html

Κυρώθηκε η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού



Την απόφαση με την οποία κυρώνεται η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα Πληρώματα Πορθμείων Εσωτερικού, υπέγραψε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη Συλλογική Σύμβαση αφορά τους όρους εργασίας και αμοιβής των πληρωμάτων που εργάζονται στα πλοία Πορθμεία και Οχηματαγωγά, που εκτελούν τοπικές διαπορθμεύσεις, μεταξύ λιμένων του εσωτερικού για αποστάσεις μέχρι τα τριάντα (30) ναυτικά μίλια.

Με την υποβληθείσα νέα Συλλογική Σύμβαση οι μηνιαίοι βασικοί μισθοί, τα επιδόματα και οι επιπρόσθετες αμοιβές δεν παρουσιάζουν αλλαγή και διατηρούνται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2013.

Η ισχύς της Συλλογικής Σύμβασης που κυρώθηκε σήμερα αρχίζει από την 1η Φεβρουαρίου 2014 και λήγει την 31η Ιανουαρίου του 2015.

Σημειώνεται ότι το κείμενο των Συλλογικών Συμβάσεων στη Ναυτική Εργασία (ΣΣΝΕ) καταρτίζεται κατόπιν ελεύθερης διαπραγμάτευσης των εκπροσώπων των πλοιοκτητών και των ναυτικών, χωρίς την παρέμβαση της διοίκησης.

Στην κατεύθυνση αυτή, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ενθαρρύνει τον κοινωνικό διάλογο με σκοπό την ενίσχυση της εργασιακής ειρήνης στις θαλάσσιες μεταφορές και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας τους, προς όφελος των πολιτών.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8769-kyrothike-i-syllogiki-symvasi-ergasias-pliromaton-porthmeion-esoterikoy.html

EEL: Με το νομοσχέδιο δίνεται στην εφοδιαστική αλυσίδα η θέση που της αρμόζει

Υπόμνημα, αναφορικά με τις θέσεις της για την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας, κατέθεσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Όπως τονίζει η ίδια στο κατατεθέν υπόμνημα, «για εμάς, ως Ελληνική Εταιρεία Logistics, η σημερινή μέρα είναι μια μέρα όπου το όραμά μας αρχίζει να μετουσιώνεται σε πράξη. Μέχρι σήμερα, οι δράσεις στις υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν αποσπασματικές, μεμονωμένες χωρίς συνολικό σχεδιασμό και κυρίως χωρίς Εθνική Στρατηγική. Με αυτό το σχέδιο νόμου εκτιμούμε ότι δίνεται στην ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα η θέση που της αρμόζει.

Φέτος στην EEL γιορτάζουμε τα 20 χρόνια μας, ας ελπίσουμε λοιπόν ότι αυτό το σχέδιο νόμου θα αποτελέσει το επισφράγισμα αυτού του πολυετούς, επίπονου και αφιλοκερδούς έργου».

Ολόκληρο το υπόμνημα της EEL έχει ως εξής:

Από το 1994 η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) μέσα από μια σειρά δράσεων εθνικού και διεθνούς χαρακτήρα -συνέδρια, έρευνες, μελέτες, εκπαιδεύσεις, workshops, ημερίδες, μεταπτυχιακά, αρθρογραφία-, έθεσε επί τάπητος τη δυναμική της επιστήμης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην επιχειρηματική καθημερινότητα. Το 2007 ξεκινά για τον Οργανισμό μια περίοδος εξωστρέφειας με σκοπό την ενημέρωση των καθ’ ύλην αρμοδίων για τη σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η EEL εκπονεί μια σειρά από έρευνες τα αποτελέσματα των οποίων είναι εξαιρετικά. Σύμφωνα με την πρώτη έρευνα η Ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα εκπροσωπεί το 6,5% του ΑΕΠ, στη πράξη όμως και λαμβάνοντας υπόψη δείκτες άλλων χωρών εντός κι εκτός ΕΕ, το συγκεκριμένο ποσοστό υπερβαίνει το 10%, γεγονός που αποδεικνύει πως ο κλάδος είναι τόσο σημαντικός όσο κι ο τουρισμός. Διαφαίνεται έτσι ότι η εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να συνδράμει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και κυρίως στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η ΕΕL επικοινωνεί αυτά τα δεδομένα σε όλους τους αρμόδιους φορείς και προτείνει για πρώτη φορά το 2007 μέσω υπομνήματος τη σύσταση Γενικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Η ιδέα αυτή αξιολογείται από την τότε κυβέρνηση θετικά, και οδηγεί στη δημιουργία της 1ης Μόνιμης Επιτροπής για τα Logistics, κάτω από τη σκέπη του τότε Υπουργείου Μεταφορών.

Οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ραγδαίες. Προηγμένα Ευρωπαϊκά κράτη υιοθετούν καινοτόμες πρακτικές εφοδιαστικής αλυσίδας γεγονός που τους δίνει οικονομική πρωτοπορία και παγκόσμια κυριαρχία όσον αφορά στην ορθή εκμετάλλευση των υποδομών τους (λιμένες, αεροδρόμια, σιδηρόδρομος, δρόμοι). Η Σιγκαπούρη, το Ρόττερνταμ, το Αμβούργο αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Ωστόσο η αλλαγή των εμπορευματικών ροών οδηγεί τους οικονομικά ισχυρούς στην αναζήτηση νέων, σύντομων δρόμων προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Ο Πειραιάς (Λιμάνι και ενδοχώρα) θέτει σοβαρή υποψηφιότητα στο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσέλκυση διερχόμενου φορτίου παρουσιάζοντας ταυτόχρονα πολύ μεγάλες προοπτικές παρεχομένων υπηρεσιών logistics προστιθέμενης αξίας (added-value logistics services).

Με αυτά τα δεδομένα η Ελληνική Εταιρεία Logistics εκπονεί το 2009 το πρώτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Logistics και τις Εμπορευματικές Μεταφορές (Master Plan) στη χώρα μας το οποίο καταθέτει στον τότε Πρωθυπουργό και σε 7 συναρμόδια Υπουργεία, ενώ στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics το 2012, παρουσιάζει το επικαιροποιημένο Εθνικό Master Plan πλήρως εναρμονισμένο στις νέες τάσεις της επιστήμης, βασισμένο στις σύγχρονες διεθνείς επιχειρηματικές πρακτικές και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της χώρας μας.

Δύο είναι οι άξονες στους οποίους, σύμφωνα με το Master Plan, πρέπει να επικεντρωθεί η Ελλάδα:

1. Στην ενδυνάμωση όλου του συστήματος Εμπορευματικών ροών και στην προσέλκυση διερχόμενου φορτίου.

2. Στην ανάδειξη της Ελλάδας σε Διαμετακομιστικό Κόμβο των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Γίνεται σαφές ότι τα logistics αποτελούν πλέον ένα ισχυρό χαρτί. O παγκόσμιος κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας υπολογίζεται σε περίπου 5,4 τρισεκατομμύρια ευρώ ή 13,8 % του παγκόσμιου ΑΕΠ, ενώ οι λιμένες της Μεσογείου διαχειρίζονται το 9% της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευμάτων, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 48% της ευρωπαϊκής αγοράς.

Σε αυτή τη φάση και με τη συνδρομή πολλών εμπλεκομένων Φορέων, τα Logistics φαίνεται πως ξεκινούν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων της χώρας που στη δίνη μιας πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης, αναγνωρίζουν τη σημασία του κλάδου και ξεκινούν να ερευνούν νέους τρόπους για να ενισχύσουν την Εθνική Οικονομία. H Ελληνική Εταιρεία Logistics εντάσσεται στη Μόνιμη Επιτροπή για τα Logistics, η οποία ως Σύμβουλος του κράτους, συνεχίζει το έργο της το οποίο τελικώς οδηγεί στη διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και στη δημιουργία Σχεδίου Νόμου το οποίο καλούμαστε να συζητήσουμε σήμερα.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι μια πολύ καλή αρχή για την αγορά των Logistics, καθώς στοχεύει στη θεσμοθέτηση του αναγκαίου κανονιστικού πλαισίου για τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων εφοδιαστικής στην Ελλάδα πράγμα που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε. Ειδικότερα:

-Ορίζει τις έννοιες των Logistics και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας που για πολλούς ακόμα παραμένουν ασαφείς.

-Ενισχύει την ανάπτυξη των κατάλληλων διοικητικών δομών.

-Καθορίζει την εθνική στρατηγική, για την ανάδειξη της Ελλάδας σε σημαντικό διαμετακομιστικό πόλο και στη προώθηση σύγχρονων δράσεων που συνδυάζουν την ανάπτυξη της εφοδιαστικής με την προστασία του περιβάλλοντος.

-Δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας στις επιχειρήσεις, λύνοντας έτσι διάφορα παράδοξα νομικά ζητήματα, επιτυγχάνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας.

-Με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και μέσω των Green Logistics καθιερώνει το σύστημα καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα (carbon footprint) για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

-Δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασης «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής».

-Εξισώνει τους όρους δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς τους ανθρώπους της αγοράς-που χρόνια τώρα το αποζητούμε μέσα από ένα σχέδιο νόμου.

-Υιοθετεί τα Urban Logistics, ώστε να μην υπάρχει συμφόρηση στις πόλεις από τη μεταφορά και διανομή εμπορευμάτων.

-Ειδικά δε στις ελληνικές πόλεις, που στερούνται βασικών προδιαγραφών, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας συγκεκριμένων χώρων στάθμευσης των φορτηγών και προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν.

-Προβλέπει τη δημιουργία Logistics Parks -Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας - σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στα επιχειρηματικά πάρκα τόσο του Θριασίου όσο και του στρατοπέδου Γκόνου να γίνουν μετά από πάρα πολλά χρόνια πραγματικότητα.

-Δίνει τη δυνατότητα τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) γεγονός απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.

-Καταργεί την απαίτηση για πινακίδες στα ανυψωτικά μηχανήματα που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.

-Και κατά κύριο λόγο, οδηγεί στη δημιουργία ενός Μόνιμου Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη συμμετοχή των φορέων του κλάδου.

Για εμάς, ως Ελληνική Εταιρεία Logistics η σημερινή μέρα είναι μια μέρα όπου το όραμά μας αρχίζει να μετουσιώνεται σε πράξη. Μέχρι σήμερα, οι δράσεις στις υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν αποσπασματικές, μεμονωμένες χωρίς συνολικό σχεδιασμό και κυρίως χωρίς Εθνική Στρατηγική.

Με αυτό το σχέδιο νόμου εκτιμούμε ότι δίνεται στην ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα η θέση που της αρμόζει. Φέτος στην EEL γιορτάζουμε τα 20 χρόνια μας, ας ελπίσουμε λοιπόν ότι αυτό το σχέδιο νόμου θα αποτελέσει το επισφράγισμα αυτού του πολυετούς, επίπονου και αφιλοκερδούς έργου.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8768-ypomnima-tis-eel-sti-diarki-epitropi-paragogis-emporiou-tis-voulis.html

Συνολικές προβολές σελίδας