Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Κυριαρχούν με 81,03% οι οδικές μεταφορές στην Ελλάδα. Στο 0,46% ο σιδηρόδρομος

Την κυριαρχία των οδικών μέσων στις εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας καταδεικνύει η 3η Πανελλήνια Έρευνα για τα Logistics, η οποία παρουσιάστηκε, στην εκδήλωση, για τον εορτασμό των 20 χρόνων της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σε αυτήν αναφέρεται ότι οι οδικές μεταφορές αποτελούν το κυρίαρχο μεταφορικό μέσο, έχοντας μερίδιο αγοράς 81,03%. Ακολουθούν οι θαλάσσιες μεταφορές με 18,5%, οι σιδηροδρομικές με 0,46% και οι αεροπορικές με 0,02%.
Σύμφωνα με την μελέτη, οι οδικές μεταφορές προτιμούνται, εξαιτίας της δυνατότητας κάλυψης μικρών αποστάσεων μεταξύ βασικών πόλεων, της γεωμορφολογίας της χώρας και της ευελιξίας – αξιοπιστίας που προσφέρουν.
Όσον αφορά τον στόλο οχημάτων, υπάρχουν 1,3 εκατ. Ι.Χ. φορτηγά (τα περισσότερα γηρασμένα και μικρού μεγέθους) και 36.500 Δ.Χ., έχοντας, ως χαρακτηριστικό, τον κατακερματισμό της αγοράς. Οι οδικές μεταφορές παρουσιάζουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, δεδομένου ότι η απελευθέρωση των αδειών Δ.Χ. δεν έχει επιφέρει ακόμα τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, σύμφωνα με την 3η Πανελλήνια Έρευνα για τα Logistics, η Ελλάδα βρίσκεται στην 29η θέση στην ΕΕ, σε όγκους μεταφοράς εμπορευμάτων, μέσω σιδηροδρόμου.
Αν και το μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών ανέρχεται στο 0,46%, εντούτοις οι προοπτικές είναι θετικές, εξαιτίας:
-Της νέας υπηρεσίας  Cargo Shuttle (iCS) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
-Των συμφωνιών με κορυφαίες διεθνείς εταιρίες, για μεταφορά από Πειραιά, προς χώρες της Ν.Α. Ευρώπης,
-Της ανάπτυξης του Θριασίου Πεδίου και του πρώην στρατοπέδου Γκόνου,
-Την ολοκλήρωση των έργων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.
Αντίστοιχα, οι θαλάσσιες μεταφορές, με μερίδιο 18,5%, ευνοούνται από την γεωμορφολογία και την «παράδοση» της χώρας, τη διασύνδεση της ηπειρωτικής με  τη νησιωτική Ελλάδα και με όλες σχεδόν τις χώρες της ευρω-μεσογειακής λεκάνης.
Οι προοπτικές διαγράφονται θετικές, δεδομένης της έμφασης σε δραστηριότητες προστιθέμενης αξίας, της εκμετάλλευσης του Θριασίου πεδίου, τις προγραμματισμένες επενδύσεις, ύψους 230 εκατ. ευρώ, της Cosco στον Πειραιά και της ενίσχυσης της διαμετακομιστικής δραστηριότητας.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, με στοιχεία του 2012, η Ελλάδα βρισκόταν στην 13η θέση σε 36 χώρες της Ευρώπης στις εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές, με 90 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
Ολόκληρη η έκθεση στο επισυναπτόμενο αρχείο. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9843-kyriarxoyn-me-81-03-oi-odikes-metafores-stin-ellada-sto-0-46-o-sidirodromos.html

«Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί κόμβο για τη σύνδεση Ασίας – Ευρώπης»

Ειδική μνεία στο λιμάνι του Πειραιά έκανε ο Κινέζος πρωθυπουργός, Λι Κετσιάνγκ, σε άρθρο του στο σερβικό πρακτορείο ειδήσεων Τανγιούγκ, χαρακτηρίζοντάς το βασικό κόμβο στη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα.
Στο άρθρο αυτό, ο Κινέζος πρωθυπουργός σημειώνει ότι «με κόμβο το λιμάνι του Πειραιά, στην Ελλάδα και το σιδηροδρομικό δίκτυο Βελιγραδίου - Βουδαπέστης, η αποκαλούμενη "Νότια οδός" μπορεί να αποτελέσει τη θαλάσσια και χερσαία, ταχεία γραμμή επικοινωνίας της Κίνας με την Ευρώπη».
Υπογραμμίζει δε, ότι η αξιοποίηση αυτής της οδού, θα έχει οικονομικά οφέλη για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες απ' όπου διέρχεται. «Η Κίνα είναι πρόθυμη να συνεισφέρει σε συνεργασία με τις χώρες της περιοχής για να διευκολυνθούν οι μεταφορές, η διακίνηση εμπορευμάτων και η απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών. Η χερσαία και θαλάσσια οδός, όπως και η χερσαία σιδηροδρομική γραμμή μέσω Ρωσίας θα αποτελέσουν το κατάλληλο, αποτελεσματικό δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», επισημαίνει, στο άρθρο του στο Ταγνιούγκ, ο Λι Κετσιάνγκ.
Ο Κινέζος πρωθυπουργός, αφού ανέφερε ότι οι εμπορικές συναλλαγές της χώρας του με τις 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που συμμετέχουν στην Σύνοδο (CEE) έφτασε τα 55 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας τα τελευταία τρία χρόνια αύξηση της τάξης του 9% σε ετήσια βάση, τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησής του είναι να φτάσουν σύντομα τα 100 δισ.
Συμπλήρωσε, επίσης, ότι η κυβέρνησή του θα ενθαρρύνει τις κινεζικές επενδύσεις στην περιοχή, μέσω τραπεζικών δανείων και με τη δημιουργία επενδυτικών ταμείων.
Ο Λι Κετσιάνγκ υποστηρίζει την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των χωρών της περιοχής, τονίζοντας ότι «η συνεργασία της Κίνας με τις 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης δεν οδηγεί στο κατακερματισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αντίθετα βοηθάει στο να μικρύνει το χάσμα στην οικονομική ανάπτυξη μεταξύ των δυτικών και ανατολικών χωρών - μελών της Ένωσης».
Ο πρωθυπουργός της Κίνας επισημαίνει ότι η συνεργασία με την Ευρώπη συμβάλει καθοριστικά για να αντιμετωπιστεί η παγκόσμια οικονομική ύφεση και συμπληρώνει: «Τα τελευταία χρόνια στην ολόπλευρη συνεργασία μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος, η οποία όχι μόνο έδωσε ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά επίσης έχει γίνει μια άγκυρα για την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα».
Σημειώνεται ότι με μεγαλόπνοα σχέδια για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων μεταβαίνει στο Βελιγράδι ο Κινέζος πρωθυπουργός, ο οποίος θα συμμετάσχει στη σύνοδο Κορυφής μεταξύ της Κίνας και 16 χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE), που διοργανώνεται Τρίτη και Τετάρτη στο Βελιγράδι. 
Στη Σερβία έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της γέφυρας στο νέο Βελιγράδι, πάνω από τον ποταμό Δούναβη, και θα εγκαινιαστεί την Τρίτη από τον Κινέζο πρωθυπουργό. Η Κίνα ενδιαφέρεται, επίσης, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι τη Βουδαπέστη, την κατασκευή αυτοκινητόδρομων προς το Μαυροβούνιο και την κατασκευή θερμοηλεκτρικών και υδροηλεκτρικών σταθμών.


Ιδρύονται ιδιωτικές σχολές ναυτικής επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης

Άνοιξε ο δρόμος για ιδιωτικές σχολές ναυτικής εκπαίδευσης. Με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, προωθούνται για υπογραφή οι κανονιστικές διατάξεις για την ίδρυση και λειτουργία Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) Ειδικών Τμημάτων Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το υπουργείο, «η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση αναμένεται να συμβάλλει ουσιαστικά στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας του Έλληνα ναυτικού, καθώς με την εφαρμογή της διευκολύνεται σημαντικά η πρόσβασή του στις εκπαιδευτικές διαδικασίες που είναι απαραίτητες, τόσο για την ναυτολόγηση, όσο και για την απασχόλησή του», με διάφορα ναυτεργατικά σωματεία να έχουν αντίθετη άποψη, υποστηρίζοντας ότι με τις ιδιωτικές σχολές οδηγούμαστε σε... μειώσεις μισθών. 
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε σχετικά: «Σήμερα υλοποιούμε μια σημαντική μεταρρύθμιση, εναρμονίζοντας τη ναυτική εκπαίδευση με τις συνθήκες της αγοράς. Μετά από 11 χρόνια αναβολών ενεργοποιούμε την νομοθεσία για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και βάζουμε τέλος στην ταλαιπωρία των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, που αναγκάζονταν να καταφεύγουν σε άλλες χώρες για τη μετεκπαίδευσή τους.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα κατεξοχήν ναυτιλιακή με μακρά παράδοση στη ναυτοσύνη και τη ναυτική τέχνη, της οποίας κινητήριος μοχλός ήταν και είναι οι ναυτικοί μας. Για το λόγο αυτό, θέσαμε ως ύψιστο στόχο τον εκσυγχρονισμό της Ναυτικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και τη διαρκή αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης των Ελλήνων ναυτικών.

Έτσι, μετά από την αναβάθμιση των ΑΕΝ μας σε κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, προχωράμε τώρα σε όλα τα απαραίτητα βήματα, προκειμένου ο Έλληνας ναυτικός να έχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοπορία της ναυτιλίας. Γι’ αυτό οφείλει να έχει μια ναυτική εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και θα λειτουργεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας, των ελληνικών εταιριών και κυρίως των ίδιων των ναυτικών μας».
Επισημαίνεται ότι οι κανονιστικές διατάξεις που προωθούνται σήμερα για υπογραφή από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου απορρέουν από σχετικό νόμο του 2003 (ν. 3153) και μέχρι σήμερα παρέμεναν ανενεργές.
Στις διατάξεις αυτές προβλέπεται, παράλληλα, το πλήρες πλαίσιο εποπτείας των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) Ειδικών Τμημάτων Ναυτικής Εκπαίδευσης από την Ελληνική Πολιτεία, το οποίο θα αφορά στο περιεχόμενο σπουδών, τη διασφάλιση της ποιότητας, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τον υλικοτεχνικό τους εξοπλισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη σημερινή πρωτοβουλία του κ. Βαρβιτσιώτη διαμορφώνεται η βάση του εφαρμοστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολών που θα καλύπτουν όλο το φάσμα της ναυτικής εκπαίδευσης.

e-fortio.gr: Νεοϊδρυθείσα εταιρεία μεταφορών στο χώρο του διαδικτύου

Το e-fortio.gr αποτελεί νέα εταιρεία στο χώρο των μεταφορών. Η πλατφόρμα www.e-fortio.gr παρέχει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να εγγραφούν στην ιστοσελίδα εντελώς δωρεάν και να ανεβάζουν, τα προς αποστολή φορτία τους, με μία τιμή που καθορίζουν οι ίδιες ως τιμή εκκίνησης.
Σε αυτό το σημείο, οι μεταφορείς, που είναι επίσης εγγεγραμμένοι στην ιστοσελίδα, «χτυπούν» σε online μειοδοτικό διαγωνισμό τα φορτία που τους ενδιαφέρουν και διεκδικούν τη μεταφορά τους.
Οι μεταφορείς μπορούν, επίσης, αν δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στο μειοδοτικό διαγωνισμό, να δώσουν στις επιχειρήσεις προσφορές για να μεταφέρουν τα φορτία τους. Μέσω της πλατφόρμας επιτυγχάνεται η ταυτόχρονη παρουσία επιχειρήσεων και μεταφορέων σε ένα κοινό χώρο συνάντησης, με σκοπό να διευρυνθεί ο κύκλος εργασίας τους έχοντας αμφότεροι απτό κέρδος.
Τα μέσα μεταφοράς που συνεργάζονται με την ιστοσελίδα, είναι φορτηγά παντός τύπου, τρένα, πλοία, αεροπλάνα και  λεωφορεία τα οποία εξυπηρετούν μετακινήσεις εκδρομών.


Συνολικές προβολές σελίδας