Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

COSCO: Κανονικά η κίνηση στα εμπορευματοκιβώτια

Αδιατάρακτες οι προσεγγίσεις πλοίων και αυξημένοι οι όγκοι αλλά πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί εάν θα υπάρξει πρόβλημα με τις παραλαβές φορτίων.

Αδιατάραχτη παραμένει, τουλάχιστον για την ώρα, η εύρυθμη λειτουργία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά που διαχειρίζεται η κινεζική παραχωρησιούχος παρά την επιβολή capital controls.

Οπως αναφέρουν κύκλοι της θυγατρικής της Cosco Pacific στην Ελλάδα ΣΕΠ Α.Ε. η οποία διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, «κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με τις προσεγγίσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον τερματικό σταθμό, αφού η εταιρεία έχει φροντίσει και έχουν υπάρξει οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τους πελάτες που διασφαλίζουν όλα τα μέρη».

Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, η διακίνηση συνεχίζει να καταγράφει αυξητικούς ρυθμούς σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι δηλώσεις αυτές της Cosco έρχονται ως απάντηση στις πληροφορίες που ήθελαν να έχει αποτραπεί η προσέγγιση πλοίων λόγω έκτακτης απαίτησης προκαταβολών.

«Τα όσα σχετικά κυκλοφόρησαν, ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας και ασφαλώς δεν τεκμηριώνονται» υπογραμμίζουν εμφατικά από το Νέο Ικόνιο.

Επιπλέον, διαβεβαιώνουν ότι οι παραλαβές φορτίων έχουν μια κανονικότητα, αφού τόσο το τοπικό Ε΄ Τελωνείο όσο και η κεντρική διοίκηση έχουν φροντίσει για συναλλαγές μέσω e-banking. Σε ό,τι αφορά όμως το θέμα της παραλαβής εκφορτωμένων στο ΣΕΜΠΟ εμπορευματοκιβωτίων, προς εισαγωγή στην Ελλάδα ή προώθηση προς τις ευρωπαϊκές αγορές (όχι transit) εκτιμάται ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να διαπιστωθεί εάν θα υπάρξει πρόβλημα καθυστερήσεων λόγω πληρωμών από πλευράς των δικαιούχων, αφού ούτως ή άλλως τα containers αυτά μένουν συνήθως δυο-τρεις ημέρες στους προβλήτες του Πειραιά.

Σχετικά με την αντίδραση της Cosco στα τελευταία γεγονότα, σημειώνεται ότι η Cosco είναι μια κρατική κινεζική εταιρεία και η κινεζική κυβέρνηση έχει κάνει παρέμβαση στην Ευρώπη υπέρ της παραμονής της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. «Αρα ισχύει η επίσημη θέση της κινεζικής κυβέρνησης και τίποτε άλλο δεν μπορεί να ειπωθεί σε τοπικό επίπεδο».

Υπενθυμίζεται πως το Πεκίνο διά του πρωθυπουργού της Κίνας Λι Κετσιάνγκ δήλωσε πως «επιθυμεί η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωζώνη» και να επιτευχθεί μία συμφωνία μεταξύ της Αθήνας και των πιστωτών της.

«Αυτό που εύχεται η Κίνα, είναι να δει μία Ευρώπη ενωμένη, μία Ευρώπη ευημερούσα και ένα ισχυρό ευρώ» υπογράμμισε τη Δευτέρα από τις Βρυξέλλες όπου βρέθηκε στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης. «Αυτό δεν εξυπηρετεί μονάχα τα συμφέροντα της Ευρώπης αλλά επίσης εκείνα της Κίνας» συμπλήρωσε.

Πηγή kathimerini.gr, http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/30896-cosco-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B7-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%8E%CF%84%CE%B9%CE%B1

Η αγορά «νέκρωσε». Έντονη ανησυχία φορέων για τις εμπορευματικές μεταφορές. Σχετικές δηλώσεις

Με προβλήματα διεξάγεται η μεταφορά των εμπορευμάτων και γενικότερα, η ομαλή λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, με το εμπόριο να έχει ουσιαστικά «παγώσει» από το κλείσιμο των τραπεζών.
Του Φώτη Φωτεινού
Η συνέχιση της επιβολής κεφαλαιακών ελέγχων, αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διεθνούς Διαμεταφοράς ΣΥΝΔΔΕ&L Βασίλης Μπαρμπαγιάννης θα επιτείνει, με γεωμετρική πρόοδο, τα προβλήματα.
Η χώρα, σύμφωνα με παράγοντες της διαμεταφοράς, έχει αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια αποσύνθεσης, από τις πρώτες ώρες επιβολής των ελέγχων κεφαλαίων, αποτέλεσμα της επιλογής της κυβέρνησης να προχωρήσει σε δημοψήφισμα, ενώ παραμένει, ουσιαστικά, άγνωστο για πόσο διάστημα θα παραμείνουν κλειστές οι τράπεζες.
Η αγορά - με εξαίρεση τα καταστήματα τροφίμων και τα πρατήρια καυσίμων - έχει «παγώσει» και ουσιαστικά υπάρχει… στάση εμπορίου.
Οι επιχειρήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των προέδρων φορέων, ούτε τα απαιτούμενα ρευστά διαθέσιμα διαθέτουν, αλλά ούτε την εμπειρία να διαχειριστούν την κατάσταση «εκτάκτου ανάγκης», που βιώνει η ελληνική κοινωνία.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Νίκου Ροδόπουλου, «βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά και με το φάντασμα της πτώχευσης.
Σε περίοδο ασφυκτικής πίεσης της αγοράς, το κλείσιμο των τραπεζών δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Η άμεση καθίζηση των εισαγωγών και, κατά επέκταση των μεταφορών, τονίζει ο πρόεδρος της ΕΕL, θα δημιουργήσει τεράστιο κενό στην ομαλή λειτουργία της αγοράς. Οι διεθνείς μεταφορικές εταιρείες δεν έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν, διότι το κόστος των καυσίμων, διοδίων και καραβιών δεν μπορεί να καλυφθεί. Το ίδιο συμβαίνει και στις εθνικές μεταφορές.
Η επάρκεια των ειδών πρώτης ανάγκης, των πρώτων υλών, των αγροτικών προϊόντων, των φαρμακευτικών / νοσοκομειακών υλικών θα αρχίσει να μειώνεται επικίνδυνα, προσθέτει ο κ. Ροδόπουλος. Επιπλέον, μεγάλο πλήγμα θα δεχθεί η αγροτική παραγωγή, με τεράστιες δυσκολίες στην διάθεση των προϊόντων και όχι μόνο.
Η εφοδιαστική αλυσίδα, από την πρώτη μέρα του κλεισίματος των τραπεζών, δέχθηκε σημαντικό πλήγμα. Οι περισσότερες παραγγελίες ακυρώθηκαν και πολλές από τις εταιρείες αναγκάσθηκαν να δώσουν άδεια στο προσωπικό τους.
Πλέον, οι συνέπειες είναι ανυπολόγιστες, βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά και η επικινδυνότητα μιας πτώχευσης σκεπάζει την επιχειρηματική κοινότητα, καταλήγει ο κ. Ροδόπουλος.
Εικόνα έντονης ανησυχίας για το μέλλον δίνουν και οι εθνικοί διαμεταφορείς, σημειώνοντας ότι διογκώνονται μέρα με τη μέρα τα προβλήματα. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) Γιώργος Μπαμπαλής, η διακοπή λειτουργίας των τραπεζών έχει επιφέρει προβλήματα, καθώς δεν μπορούν να γίνουν τραπεζικά εμβάσματα για την απελευθέρωση πώλησης των εμπορευμάτων, καθώς ζητείται η καταβολή μετρητών κατά την πώληση.
Όμοια τα προβλήματα στις εισαγωγές. Στη μεταφορά εκλείπουν οι πιστώσεις σε καύσιμα, ναύλα ναυτιλίας κλπ. Το σύνολο διοδίων, καυσίμων, εισιτηρίων καραβιών είναι πια απαιτητά ως μετρητά.
Καλούμε την Κυβέρνηση όπως μεριμνήσει για τη διευκόλυνση των διαμεταφορέων και μεταφορέων, καθώς σε αυτούς αντανακλούνται όλα τα προβλήματα της αγοράς, καταλήγει ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ.
Από την πλευρά τους, κι οι πρόεδροι των ομοσπονδιών φορτηγών ΔΧ, όπως ο Πέτρος Σκουλικίδης του ΠΣΧΕΜ και ο Απόστολος Κενανίδης της ΟΦΑΕ επισημαίνουν ότι «έχει νεκρώσει η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών».
Ειδικότερα, ο κ. Σκουλικίδης σημειώνει ότι παρατηρούνται δυσλειτουργίες στις τελωνειακές διαδικασίες, ενώ πολλά φορτηγά παραμένουν ακινητοποιημένα, λόγω ακύρωσης εκατοντάδων παραγγελιών για τροφοδοσία προϊόντων.
Η κατάσταση επιδεινώνεται, λόγω της έλλειψης ρευστότητας και των υπέρογκων εξόδων που απαιτούνται για διόδια και καύσιμα. Το ΠΣΧΕΜ απέστειλε μάλιστα κι επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κάνοντας λόγο «για λουκέτο στις εμπορευματικές μεταφορές».
Αντίστοιχα, ο Απόστολος Κενανίδης της ΟΦΑΕ υπογραμμίζει ότι πολλά φορτηγά είναι ακινητοποιημένα σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία, καθώς οι, εκεί προμηθευτές, ζητούν προκαταβολικά χρήματα για την παράδοση των προϊόντων τους.
Μάλιστα, παρατηρήθηκε το φαινόμενο μη αποδοχής των τραπεζικών καρτών Ελλήνων αυτοκινητιστών, με αποτέλεσμα αυτοκινητιστής να πουλήσει το κινητό του τηλέφωνο για να προμηθευτεί καύσιμα στο Λουξεμβούργο.

Συνολικές προβολές σελίδας