Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Στυλίδα - Ράχες: Ένα μεγάλο έργο που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ο Μαλιακός κόλπος σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το τελευταίο τμήμα του, αυτό που ξεκινάει από την παράκαμψη Στυλίδας και καταλήγει στις Ράχες είναι πραγματικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο.  Η κατασκευή του βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται σε περίπου 12 μήνες, τον Ιούνιο τυ 2015. Σε κατασκευή είναι επίσης και η παράκαμψη Λαμίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014.
 
Πρόκειται για ένα έργο με πολλές σήραγγες και γέφυρες το οποίο με την ολοκλήρωση του θα κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια μας. Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου και θα καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας. Το συνολικό μήκος είναι 19,3χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου που ξεκίνησε κατασκευάζεται από το 2007 είναι 200εκατομυρια ευρώ. Το έργο σταμάτησε για 3 χρόνια και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2012.
 


Το έργο περιλαμβάνει:
- Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ.
- Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
- 1 γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
- 3 άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
- 3 ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου - Αχινού.
 
Ήδη ένα τμήμα του έργου είναι αρκετά προχωρημένο και όποιος κάνει τη διαδρομή μπορεί να διακρίνει τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Μετά το πέρας των εργασιών μαζί και με το εναπομείναν  τμήμα των 25χλμ στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα ολοκληρωθεί πλήρως ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χωρας,  Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύστερα από έργα εκσυγχρονισμού που θα έχουν διαρκέσει 30 χρόνια.
 
Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 1985 και τα πρώτα τμήματα δόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αναφορικά με τα έργα του Μαλιακού Κόλπου έμειναν τελευταία καθώς μέχρι και το 2001 υπήρχε η σκέψη της περίφημης υποθαλάσσιας ζεύξης των 2 άκρων του Μαλιακού που θα "εξοικονομούσαν" περίπου 60 χιλιόμετρα δρόμου και περισσότερα από 40 λεπτά οδήγησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τελικά λόγω αντιδράσεων της τοπικής οικονομίας αποσφασίστηκε η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ με την υπάρχουσα χάραξη.  Τον Σεπτέμβριο του 2007 δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου 37 από τα 74 φονικά χιλιόμετρα του Μαλιακού.
 
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Big deal για ελληνικές επιχειρήσεις εξοπλισμών πλοίων προς Ν. Κορέα

Μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα της θαλάσσιας και της ναυπηγικής βιομηχανίας, που δημιουργεί μία νέα αναπτυξιακή προοπτική για τις ελληνικές επιχειρήσεις που κατασκευάζουν εξοπλισμούς πλοίων, υπέγραψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με τον Υπουργό Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας της Δημοκρατίας της Νότιας Κορέας, Yoon Sang-jick.
Η συμφωνία, που υπεργράφη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποτελεί ένα ιδιαίτερα αποφασιστικό βήμα για τις σχέσεις των δύο χωρών.
Σημειώνεται ότι τα οφέλη της συμφωνίας εκτιμώνται ως ιδιαίτερα σημαντικά για τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και τις ελληνικές κατασκευάστριες εταιρείες εξοπλισμών πλοίων, καθώς από σήμερα ανοίγει μία κερδοφόρα αγορά προς αυτές.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας – Κορέας, ειδικότερα, αποβλέπει:
(α) στην ενθάρρυνση επαφών και συνεργασίας των ιδιωτικών φορέων των δύο χωρών, ιδίως μέσω ανταλλαγής τεχνογνωσίας, εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών στους τομείς της Ναυπηγικής και της θαλάσσιας βιομηχανίας,
(β) στην εξαγωγή ελληνικών κατασκευαστικών υλικών για τον εξοπλισμό πλοίων στα ναυπηγεία της Κορέας
(γ) στην υλοποίηση κοινών προγραμμάτων,
(δ) στην εγκαθίδρυση συνδέσμων μεταξύ των επιχειρηματικών φορέων και οργάνωσης εκθέσεων ή εκδηλώσεων δικτυώσεως στον τομέα της θαλάσσιας τεχνολογίας και του θαλάσσιου εξοπλισμού,
(ε) στη συνεργασία και ανάπτυξη κοινών δράσεων των φορέων στους τομείς της περιβαλλοντικής προστασίας, καινοτομίας, έρευνας και ανάπτυξης.
Η χρονική ισχύς της συμφωνίας είναι πενταετής και μπορεί να επεκταθεί, αν ευοδωθεί, για άλλα δύο χρόνια.
Κατά την υπογραφή της συμφωνίας παρέστησαν, έχοντας συμβολή στην ολοκλήρωσή της, ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Παναγιώτης Μίχαλος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, η επικεφαλής της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, Ελένη Πολυχρονοπούλου, εκπρόσωποι της Ναυτιλιακής Κοινότητας, μεταξύ των οποίων, ο Καπετάν Παναγής Τσάκος, ο εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Γεώργιος Γαβριήλ, καθώς και αρκετοί εκπρόσωποι ελληνικών και κορεάτικων βιομηχανικών εταιρειών.

Συνολικές προβολές σελίδας