Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας: Έργα στον Ανισόπεδο Κόμβο Ριτσώνας

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Ριτσώνας  του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε, με στόχο την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης φθορών του οδοστρώματος.

Ειδικότερα, την Παρασκευή 25 και το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και από τις 07:30 έως τις 15:00 κάθε ημέρας, θα ισχύει πλήρης αποκλεισμός του κλάδου εξόδου προς τον κόμβο, στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία.

Κατά το ανωτέρω διάστημα η έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο προς Ριτσώνα, θα πραγματοποιείται από τον προηγούμενο κόμβο (Α/Κ Σχηματαρίου) όπου με τη χρήσης κατάλληλων πληροφοριακών πινακίδων και μέσω του παράπλευρου οδικού δικτύου, οι οδηγοί θα οδηγούνται στον κόμβο Ριτσώνας.

Σημειώνεται τέλος πως σχετικές πινακίδες που θα ενημερώνουν για τον αποκλεισμό του Α/Κ Ριτσώνας θα τοποθετηθούν και πριν τον Α/Κ Σχηματαρίου, προκειμένου οι οδηγοί να ενημερώνονται έγκαιρα για τις ισχύουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να μπορούν να επιλέξουν την έξοδό τους από τον Α/Κ Σχηματαρίου.

Η Νέα Οδός έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ σχετικές προσωρινές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με στόχο την πλήρη ενημέρωση όλων των διερχομένων.

Η Νέα Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να επιδείξουν προσοχή και να συμμορφώνονται με τη σχετική σήμανση.  

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/31796-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CF%81%CE%B9%CF%84%CF%83%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82

Τα βασικά σημεία της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ δημοσίου – ΟΛΠ

Το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς έδωσε στη δημοσιότητα το ΑΜΠΕ, εν όψει και της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.
Η νέα σύμβαση, η οποία θεωρείται απαραίτητη για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, περιλαμβάνει, κυρίως, τα εξής:
-όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης και εκμετάλλευσης γης, κτισμάτων και υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού,
-σταθερά τιμολόγια για την ακτοπλοΐα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα,
-αύξηση του ετήσιου ανταλλάγματος (ενοικίου) προς το ελληνικό Δημόσιο από τα συνολικά έσοδα, από το 2% που είναι σήμερα στο 3,5%, με απόδοση των χρημάτων από την αύξηση αυτή στους παραλιμένιους δήμους.

Η νέα σύμβαση αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, με στόχο να αποσταλεί στους εμπλεκόμενους φορείς και τις ελεγκτικές αρχές.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας,  ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας ζητεί, στη νέα σύμβαση, να διασφαλιστεί η δημόσια αρχή λιμένων (port authority), όπου αναμένεται να μεταφερθούν όλες οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ο Οργανισμός, πριν αποκτηθεί από το νέο επενδυτή, θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα, όπως αυτή τη στιγμή ασκεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ),  θυγατρική της COSCO.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο κ. Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας, επισήμανε ότι «είναι υποχρέωσή μας να πετύχουμε μια σύμβαση παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου, που να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα των Δήμων, των πολιτών και των παραγωγικών δραστηριοτήτων αυτής της πόλης».
«Έχουμε υποχρέωση να προχωρήσουμε σε μία σειρά από τομές και μεταρρυθμίσεις που θα κρατήσουν τις εγγυήσεις για την υπεράσπιση και την ανανέωση της σχέσης της Πολιτείας, με αυτό που λέγεται δημόσιο συμφέρον και συμφέρον της κοινωνίας των πολιτών», υποστήριξε ο υπουργός.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να κοινοποιηθεί στους βασικούς διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, από τους οποίους θα ζητηθούν επιπλέον επενδύσεις, ως προϋπόθεση για την παραχώρηση ενός ακόμη μικρό ποσοστού μετοχών (15%).
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Οι τρεις κολοσσοί αναμένεται να υποβάλουν κλειστές δεσμευτικές προσφορές, οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ. 
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016, καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι σφιχτά.
Σημειώνεται ότι, στις 6 Οκτωβρίου, αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ - από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων - κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Προσπάθειες για την ενίσχυση του ρόλου του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής

Κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών και ανάπτυξης στα νησιά, αναλαμβάνει πλέον το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τη συγκρότηση, από τον γενικό γραμματέα Αιγαίου Ιωάννη Γιαννέλη, του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής.
Η δημιουργία του Συμβουλίου, είχε ψηφισθεί με τον νόμο 4150 από τη βουλή το 2013, αλλά έως σήμερα υπήρχε αδράνεια για τη συγκρότησή του και τη λειτουργία του, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Το συμβούλιο θα λειτουργεί ως γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο προς τον πρωθυπουργό για τις βασικές αρχές χάραξης πολιτικών στους διάφορους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιών, αλλά και στη σχεδίαση και υλοποίηση νησιωτικών πολιτικών.
Ήδη, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Γιαννέλης, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα από τις 24 Ιουλίου, ζητεί να παραβρεθεί στη σύγκληση των εργασιών της πρώτης συνεδρίασης, που αναμένεται να γίνει το επόμενο προσεχώς διάστημα, προκειμένου να παρουσιάσει τις πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης, στο πλαίσιο άσκησης των νησιωτικών πολιτικών.
Ο χώρος ευθύνης του Συμβουλίου είναι όλα τα νησιά της επικράτειας και σε αυτό θα συμμετέχουν γενικοί γραμματείς υπουργείων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, οι περιφερειάρχες και οι αντιπεριφερειάρχες που έχουν στην αρμοδιότητάς τους νησιά, εκπρόσωποι των επιμελητηρίων, ενώσεων γεωργικών συνεταιρισμών,  ακτοπλόων, του δικτύου μικρών νησιών και της εθνικής συνομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία.
Σημειώνεται ότι η λειτουργία του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής προβλέπει την αρχή της νησιωτικότητας. Δηλαδή, κάθε νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή θα πρέπει να αξιολογείται, ως προς τις επιπτώσεις του στις νησιωτικές περιοχές, και να υπάρχουν οι ανάλογες αντισταθμιστικές ενέργειες ή παρεμβάσεις αφού πρώτα έρθει για διαβούλευση στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου.
Η ρήτρα της νησιωτικότητας περιλαμβάνει το μεταφορικό ισοδύναμο στην ακτοπλοΐα που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ έως τώρα για τους κατοίκους των νησιών.
Με το μεταφορικό ισοδύναμο δίνεται η δυνατότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπως έγινε σε άλλες χώρες της Ευρώπης με πολυνησία για παράδειγμα στην Κορσική, στη Γαλλία και στην Πορτογαλία, να χρησιμοποιούν κοινοτικούς πόρους προκειμένου να επιδοτηθεί το κόστος μεταφοράς στα νησιά καθώς θεωρείται δικαίωμα του νησιώτη να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που το απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και άλλων περιοχών.

Ήδη σχετική μελέτη για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στα δρομολόγια των 'Αγονων Γραμμών, έχει παρουσιαστεί σε  ημερίδα για το ακτοπλοϊκό  στη Νάξο.
Επίσης, το άρθρο 174 της Συνθήκης της Λισαβόνας, προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα για τον νησιωτικό χώρο, αλλά και εξειδικευμένη νησιωτική πολιτική σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Πέρα από το μεταφορικό ισοδύναμο, η ρήτρα νησιωτικότητας προβλέπει συγκεκριμένες οικονομικές πολιτικές καθώς δεν είναι αποδεκτό να αγνοούνται κρίσιμοι παράμετροι όπως η γεωγραφική ασυνέχεια, οι δυσκολίες στην επικοινωνία και τις συγκοινωνίες, το υψηλό κόστος μεταφοράς αγαθών, υπηρεσιών και ανθρώπων, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις νησιωτικές περιοχές.
Το ίδιο ισχύει για τις ιατρικές υπηρεσίες και τους γιατρούς του ΕΣΥ, τις συναλλαγές του πολίτη με τη δημόσια διοίκηση, την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων  κ.α.
Η  δημιουργία του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής, προβλέπει και τη σύσταση Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, που υπάγεται στην εποπτεία του υπουργείου Ναυτιλίας με έδρα τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου στη Μυτιλήνη. Το ινστιτούτο θα υποστηρίζεται επιστημονικά από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Συνολικές προβολές σελίδας