Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Πρόσκληση προς τις Ομοσπονδίες ΦΔΧ Ελλάδος από ΟΦΑΒΕ

Η ΟΦΑΒΕ προσκαλεί τους προέδρους των ομοσπονδιών ΦΔΧ στα γραφεία της στην περιοχή Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης την Κυριακή 07/02/2016 11.00.

Η ανακοίνωση

Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ – Νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες

Νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ – Νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες Κανονικά θα πραγματοποιηθούν από αύριο και μετά τις 6:00 τα δρομολόγια των πλοίων, καθώς, σε σημερινή συνεδρίασή της, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων και επανάληψή τους τις επόμενες ημέρες, σε συγκεκριμένο χρόνο που θα αποφασίσει η διοίκηση της Ομοσπονδίας των ναυτικών.

Πηγή: http://epodel.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%BD%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF/

Win – win χαρακτήρισε ο Κινέζος Πρέσβης την εξαγορά του ΟΛΠ από τη Cosco

Ως ένα «πολύ ευχάριστο γεγονός» χαρακτήρισε ο Κινέζος πρέσβης Zou Xiaoli την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ από την Cosco, στην εκδήλωση παρουσίασης της αναμνηστικής σειράς γραμματοσήμων «2015 – Έτος Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας».  
Όπως ανέφερε, η απόφαση αυτή είναι αμοιβαία επωφελής και Win-Win, χαρακτηρίζοντάς την «μία σπουδαία πρόοδο για την θαλάσσια συνεργασία Κίνας-Ελλάδας και Κίνας-ΕΕ».
Η κινέζικη πλευρά ευελπιστεί ότι οι σχετικές συμβάσεις θα περάσουν, από το Ελληνικό Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, το συντομότερο δυνατόν, ώστε να προχωρήσει ομαλά, το πλέον σημαντικό έργο συνεργασίας των δύο χωρών.
«Η κινέζικη εταιρεία, με πρακτικές δράσεις, εξέφρασε την εμπιστοσύνη και την αλληλεγγύη της στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα ελληνικά Μέσα, λόγω της επικείμενης αύξησης επενδύσεων από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κινέζικα ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακών εξοπλισμών, ναυτιλιακές υπηρεσίες και τράπεζες παίρνουν ενεργές συμμετοχές στα ερχόμενα Ποσειδώνια του Ιουνίου και η Κίνα πρόκειται να είναι η μεγαλύτερη ξένη συμμετοχή-χώρα», επισήμανε ο κ. Xiaoli.
Η Κίνα θέλει να επιταχύνει τους ρυθμούς, μαζί με την ελληνική πλευρά, για την κατασκευή ταχείας γραμμής Ξηράς-Θάλασσας, μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης, συνδέοντας τον κλασσικό με τον θαλάσσιο «Δρόμο του Μεταξιού», κάτι το οποίο θα αναβαθμίσει την Ελλάδα.
«Όλα αυτά ευνοούν την μακρόχρονη εμβέλεια στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, την αύξηση απασχολήσεως και δημοσιονομικών εισφορών, την τελειοποίηση του παγκόσμιου χερσαίου και ναυτιλιακού δικτύου, αλλά και την ενίσχυση του κινεζοευρωπαϊκού εμπορίου», υπογράμμισε ο Κινέζος πρέσβης.

«Φρένο» στη φυγή επιχειρήσεων, με Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης. Οι προτάσεις ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ. Αρωγή ΠΣΧΕΜ

Εθνικό σχέδιο ανάπτυξης που θα σχεδιάσουν μαζί, πολιτικοί και παραγωγικοί φορείς της χώρας, ζήτησαν, για μια ακόμη φορά, οι παραγωγικές τάξεις, σημειώνοντας ότι την τελευταία διετία στη Βουλγαρία λειτουργούν 5.000-6.000 ελληνικές επιχειρήσεις και έχουν ανοιχθεί 60.000 ΑΦΜ και τραπεζικοί λογαριασμοί.
Η πολιτική που ακολουθείται οδηγεί πολλές επιχειρήσεις σε μετανάστευση, τόνισαν με αφορμή την αυριανή 24ωρη απεργία, Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016, σε προχθεσινή κοινή συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) Γιώργος Καββαθάς και ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης.

Οι επαγγελματοβιοτέχνες και έμποροι προσανατολίζονται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, μαζί με τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες, διότι η προτεινόμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση δεν θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Σημειώνεται ότι, στην συνέντευξη ήταν παρόντες και τοποθετήθηκαν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών κ. Γ. Ζωγράφος και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Φορτηγών Αυτοκινήτων ΠΣΧΕΜ κ. Π. Σκουλικίδης.
«Εμείς θέλουμε ένα βιώσιμο ασφαλιστικό ζήτημα, ενώ η πρόταση που έχει κατατεθεί από την κυβέρνηση καταστρέφει και τα ελάχιστα πλέον υγιή κομμάτια της επιχειρηματικότητας», επισημάνθηκε από τον κ. Καββαθά.
Όπως σημείωσε, είναι σκόπιμο να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι οι όποιες περιοριστικές παρεμβάσεις της Πολιτείας στο επίπεδο των συντάξεων, όχι μόνο δεν «νοικοκυρεύουν» το ασφαλιστικό σύστημα, αλλά επηρεάζουν αρνητικά το διαθέσιμο εισόδημα, την εγχώρια κατανάλωση και εν τέλει το βιοτικό επίπεδο του μεγαλύτερου και αρκετά ταλαιπωρημένου κομματιού της ελληνικής κοινωνίας.
Ο κ. Κορκίδης ανέφερε από την πλευρά του ότι: «το ασφαλιστικό είναι μείζον εθνικό ζήτημα και συμφωνούμε ότι πρέπει να μεταρρυθμιστεί, αλλά καμιά αναλογιστική μελέτη δεν είναι ασφαλής με 1,5 εκατ. ανέργους».
Οι εκπρόσωποι των ΕΒΕ επισήμαναν πως η λύση στο ασφαλιστικό δεν μπορεί να είναι ένα σύστημα που θα «επιδοματοποιήσει» την κύρια σύνταξη (χαρακτηρίζοντάς την παράλληλα βασική-εθνική), θα υφαρπάξει τους πόρους και θα προσφέρει εξαθλιωμένους πελάτες στην ιδιωτική ασφαλιστική αγορά (που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπάρξει αυτενεργά, αλλά υφίσταται επειδή ακριβώς λειτουργεί απολύτως συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση).
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ και τη ΓΣΕΒΕΕ, στην προσπάθεια αύξησης των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων η διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης είναι μία διέξοδος.
Με βάση την ελληνική πραγματικότητα, τρεις είναι οι κύριες κατευθύνσεις που μπορεί να επιτευχθεί αυτό:
1. η αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής με την καταπολέμηση της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας
2. η επιβολή ασφαλιστικών εισφορών σε πρόσθετα εισοδήματα από εργασία που δεν υπάγονται σε ασφαλιστικές κρατήσεις, και
3. η αύξηση των απασχολούμενων με τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.
Ειδικότερα και επί του κυβερνητικού σχεδίου και της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης συνολικότερα επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ:
- Η σύνδεση εισοδήματος και εισφοροδοτικής ικανότητας αποτελεί διαχρονική θέση της ΓΣΕΒΕΕ, καθώς τα ασφαλιστικά βάρη πρέπει να μοιράζονται αναλογικά και βάσει της εισφοροδοτικής ικανότητας του καθενός.

Ωστόσο, επιχειρώντας να αντιμετωπίσουμε τη μάστιγα της αδήλωτης εργασίας, βασικό εργαλείο αναδιανομής δεν μπορεί να είναι το ασφαλιστικό σύστημα. Η υπερβολική μεταφορά υποχρεώσεων από τους χαμηλότερα στους υψηλότερα αμειβόμενους μπορεί να εξελιχθεί σε βραδυφλεγή βόμβα για το ασφαλιστικό σύστημα.
- Η σύνδεση ωστόσο, με δεδομένη την ανισοκατανομή στα δηλωθέντα εισοδήματα του στρώματος των μικρομεσαίων (το 80% δηλώνει ως 10.000 ευρώ εισόδημα) και μπροστά στον κίνδυνο να επιβαρυνθούν υπέρμετρα όσοι δηλώνουν εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ είναι σκόπιμο να συμπεριλάβει ένα πλαφόν μέγιστης εισφοράς στο 20% του πενταπλάσιου του μισθού του ανειδίκευτου εργάτη.
- Επιπλέον η εισφορά υπέρ ΕΟΠΥΥ (ασφάλιση υγείας) θα πρέπει να αποτελεί ένα σταθερό ποσό, καθώς στο όνομα της ισότητας των παροχών, είναι αδιανόητο να κατανέμονται διαφορετικά τα ασφαλιστικά βάρη. Άλλωστε η αναδιανομή για την υγεία, όπως και για τις συντάξεις (πρέπει να) επιδιώκεται μέσω της φορολογίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μετακυλίεται στο ασφαλιστικό σύστημα.
- Είναι απολύτως αναγκαία η ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για το ασφαλιστικό σύστημα. Σε αυτήν την κατεύθυνση η ΓΣΕΒΕΕ επαναφέρει την πρόταση για παροχή της δυνατότητας στον ασφαλισμένο, να επιλέξει ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία, τουλάχιστον για τα δυο επόμενα έτη, πληρώνοντας, ακόμη κι αν έχει οφειλές, μόνο τις τρέχουσες εισφορές του.
Από αυτό το μέτρο, με μετριοπαθείς εκτιμήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ υπολογίζεται, ότι, με την ενεργοποίηση του ήμισυ των οφειλετών του Οργανισμού (~200.000 ασφαλισμένοι), μπορούν να εισρεύσουν στα ασφαλιστικά ταμεία περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ/ έτος.
- Η έννοια και η εφαρμογή του τεκμαρτού εισοδήματος δεν έχει πλέον καμιά νομιμοποιητική βάση στο νέο φορολογικό σχέδιο λόγω των αναλογικών και προοδευτικών επιβαρύνσεων σε ασφαλιστικό και φορολογικό σχέδιο.
Ο επιτηδευματίας με ζημίες ή πολύ χαμηλά κέρδη θα πρέπει να βρίσκεται στην ελάσσονα κατηγορία ασφάλισης για σύνταξη και υγεία, δίχως να υπολογίζεται ένα τεκμαρτό επίπεδο διαβίωσης, το οποίο καλύπτεται από τις παρελθούσες αποταμιεύσεις. Άλλωστε, η ύπαρξη τεκμαρτού υπολογισμού εισοδημάτων παράλληλα με την εφαρμογή του περιουσιολογίου και άλλων έμμεσων μορφών ελέγχου συνιστά αναχρονισμό.
- Θεωρεί επιβεβλημένη την επαναφορά των συντελεστών φορολόγησης των επαγγελματιών στην ενιαία προοδευτική κλίμακα φορολόγησης. Ίδια φορολογία για όλα τα εισοδήματα, ανεξαρτήτως πηγής εισοδήματος είναι η βάση της δίκαιης φορολόγησης σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο.
Αυτή η ρύθμιση θα πρέπει να συνοδευτεί από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, καθώς και από την απαλοιφή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία πλέον καλύπτεται από τις αυξημένες φορολογικές εισφορές.
Επιπλέον, προκειμένου το επιχειρείν να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η φορολογική και ασφαλιστική επιβάρυνση οφείλουν να ειδωθούν υπό ενιαίο πρίσμα και να μην υπερβαίνουν σε καμία περίπτωση το 50% του εισοδήματος που προκύπτει από εργασία- επαγγελματική δραστηριότητα.
- Ουσιαστική ενεργοποίηση και διεύρυνση των παροχών που προβλέπονται στους Ειδικούς Λογαριασμούς του ΟΑΕΕ (Ανεργίας, Επαγγελματικής Εστίας) που διατηρούνται στον ΟΑΕΔ. Σε διαφορετική περίπτωση είναι κοινωνικά και ηθικά επιβεβλημένη η αναστολή είσπραξης των σχετικών εισφορών μέχρι την ουσιαστική ενεργοποίησή τους.
Τέλος είναι σαφές ότι η εργασία από μόνη της δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει το ασφαλιστικό σύστημα και είναι αναγκαίο να αναζητηθούν συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης εκτός ασφαλιστικού συστήματος (κοινωνικοί πόροι, ειδικά τέλη κοκ).
Σε αυτό το πλαίσιο ενίσχυσης των εισροών στο ασφαλιστικό σύστημα είναι απολύτως αναγκαίο ένα διαρκές, πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και ειδικότερα στον ΟΑΕΕ, στη λογική «παγώματος» της οφειλής και μεταφοράς σε μεταγενέστερη φάση του ασφαλιστικού βίου, με ενδεχόμενη χρήση ενός πολύ μικρού ποσού δόσης απεριόριστου αριθμού.
Βασικό μέλημα αυτής της πρόβλεψης είναι η άμεση ενεργοποίηση οφειλετών με στόχο τη διεύρυνση της ασφαλιστέας βάση (του πληθυσμού ασφαλισμένων).

Σε ενάμιση μήνα η νέα συμφωνία για αυτοκινητοδρόμους-διόδια, σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα στους τομείς των συγκοινωνιών, των οδικών δικτύων και των αποκρατικοποιήσεων, ενώ βάλλει κατά ΝΔ και Κ. Μητσοτάκη και ταυτόχρονα, κάνει άνοιγμα στο ΠΑΣΟΚ πλην... Βενιζέλου και “νεοφιλελεύθερων”, σε συνέντευξή του, στο NEWS247.
Ειδικότερα, τη νομοθέτηση, σε περίπου ενάμιση μήνα του νέου σχεδίου για τους αυτοκινητόδρομους, το οποίο προβλέπει αναλογικότερο σύστημα διοδίων, προαναγγέλλει μιλώντας στο News247, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Κάνει λόγο για μεγάλη μείωση των διοδίων, σε όσους χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για μικρότερες αποστάσεις, δωρεάν διέλευση στα άτομα με ειδικές ανάγκες, ειδικό τιμολόγιο στους μόνιμους κατοίκους που η δουλειά τους είναι σε κάποιο άλλο δήμο, δωρεάν μετακίνηση στα όρια των δήμων όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, απαντά στην κριτική που δέχθηκε για την αύξηση στο 1,40 ευρώ της τιμής του εισιτηρίου του μετρό, προβάλλοντας το γεγονός ότι παρέμεινε σταθερή η τιμή της μηνιαίας κάρτας και ότι προβλέπεται δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.
“Δεν έχει εγκαταλειφθεί ούτε το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, ούτε το μετρό Θεσσαλονίκης”, δηλώνει, επαναλαμβάνοντας ότι είναι αυστηρό το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης του έργου το Μάρτιο του 2017.

Προαναγγέλλει ότι τα 26 “ορφανά” αεροδρόμια που παραμένουν στην κυριότητα του δημοσίου θα αξιοποιηθούν με στόχο να είναι κερδοφόρα, αλλά από το δημόσιο.
Παραδέχεται ότι οι αποκρατικοποιήσεις είναι ένα πολύ μεγάλο ιδεολογικό πρόβλημα για το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ξεκαθαρίζει ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει τις εννέα αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας, ενώ σε άλλο σημείο απαντά στις φήμες περί δυσαρέσκειας του ΤΑΙΠΕΔ για την αλλαγή διοίκησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λίγο πριν τη νέα απόπειρα ιδιωτικοποίησης.
Ο κ.Σπίρτζης εξαπολύει σφοδρή επίθεση στη Νέα Δημοκρατία, τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους “συνοδοιπόρους” του Ποταμιού, ενώ ταυτόχρονα κάνει άνοιγμα στο κομμάτι εκείνο του ΠΑΣΟΚ που διαφωνεί με νεοφιλελεύθερες απόψεις, παίρνοντας θέση υπέρ της Φώφης Γεννηματά στην κόντρα της με τον Ευάγγελο Βενιζέλο.
“Ο προοδευτικός κόσμος της χώρας, πρέπει να βρει προγραμματικά και πολιτικά σημεία σύγκλισης”, υποστηρίζει μάλιστα χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτζης.
“Όσοι θέλουν να ξαναδούν πρωθυπουργό ένα τραπεζίτη, ή έναν αντίστοιχο, πρέπει να το βγάλουν από το μυαλό τους. Το δοκίμασε αυτό ο ελληνικός λαός και η πικρίλα έχει μείνει στο στόμα του ακόμα”, δηλώνει επίσης ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επιστρέφοντας στη ΝΔ του κ.Μητσοτάκη τις κατηγορίες περί κομματικού κράτους, με το σχόλιο πως από τους τρεις διοικητές οργανισμών των συγκοινωνιων που αντικατέστησε, οι δύο ανέλαβαν θέσεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ο τρίτος φέρεται -κατά τον κ.Σπίρτζη- συγγενής του προέδρου της ΝΔ.
Κατηγορεί επίσης τη ΝΔ ότι δε συναινεί για να προχωρήσει το θέμα των τηλεοπτικών αδειών διότι: “Έχει μπει στο DNA τους η συνδιαλλαγή.”

Συνολικές προβολές σελίδας