Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

«Γκρεμίζεται» ο δείκτης BDI, «γκρεμίζονται» τα ημερήσια έσοδα των πλοίων

Mε την καθοδική πορεία που παρουσιάζει η αγορά τους τελευταίους μήνες, έχοντας φτάσει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, το να δούμε τον δείκτη να πέφτει κάτω από τις 500 μονάδες δεν θα σημαίνει ουσιαστικές μεταβολές στα ημερήσια έσοδα των πλοίων, τα οποία έχουν ήδη «γκρεμιστεί», αλλά από θέμα ψυχολογίας θα δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα, σύμφωνα με τον οίκο G.Moundreas.
Σχετικά με τα αρνητικά ρεκόρ που σπάει συνέχεια ο δείκτης, από τότε που άρχισε να μετράται, δηλαδή το 1986, γεγονός είναι πως η λογική υπολογισμού του δείκτη τότε, είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα.
Δεδομένης της διαφοράς αυτής στον υπολογισμό του BDI, η RS Platou, χρησιμοποίησε την τρέχουσα μέθοδο υπολογισμού του BDI για να υπολογίσει την τιμή του δείκτη το 1986 και κατέληξε ότι ο μέσος όρος του BDI, εκείνης της χρονιάς, ήτανε περίπου στις 433 μονάδες, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τον χαμηλό μέσο όρο του 2014 που έκλεισε στις 1.104 μονάδες.
Φυσικά, η απορία παραμένει για το μέχρι που θα φτάσει η πτώση του δείκτη και δεν πιστεύουμε ότι κανείς μπορεί τεκμηριωμένα να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση, αλλά εμπειρικά μπορούμε να επισημάνουμε ότι το ρίσκο της περαιτέρω σημαντικής διόρθωσης είναι σημαντικότατα περιορισμένο, συγκριτικά με την πιθανότητα ανόδου του δείκτη την οποία ευελπιστούμε να δούμε, από τις αρχές του επόμενου μήνα, αλλά με συγκρατημένη άνοδο.


Ψηφιακός Ταχογράφος: Κάρτα οδηγού, ο ειδικός απαντά

Ποιοι από τους οδηγούς χρειάζονται κάρτα;Όσοι οδηγούν όχημα, το οποίο είναι εφοδιασμένο με ψηφιακό ταχογράφο.

Τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση που χάσει την κάρτα του;
H απώλεια της κάρτας πρέπει να δηλωθεί στις αρμόδιες αρχές και να υποβληθεί, εντός επτά ημερών, αίτηση για αντικατάσταση αυτής. Ο οδηγός μπορεί να οδηγεί το όχημα χωρίς κάρτα, για 15 μέρες το πολύ. Θα πρέπει όμως να συμπληρώνει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες σε φύλλα καταγραφής.
Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός, όταν δεν λειτουργεί η κάρτα του;
Να δοκιμάσει την κάρτα του σε άλλο όχημα. Εάν δεν λειτουργεί και σε αυτό, να την επιστρέψει στο αρμόδιο τμήμα και να υποβάλει αίτηση για επανέκδοση κάρτας.
Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός ότανη κάρτα του πλησιάζει στην λήξη της;
Να υποβάλει αίτηση για επανέκδοση στο αρμόδιο τμήμα τουλάχιστον 15 μέρες πριν την λήξη της.
Τι πρέπει να κάνει, εάν οδηγεί την ίδια ημέρα όχημα με αναλογικό ταχογράφο και άλλο με ψηφιακό;
οφείλει να καταγράφει τις δραστηριότητες του, αναλόγως του οχήματος που οδηγεί. Μέρος της ημερήσιας δραστηριότητας, ενώ χρησιμοποιεί το όχημα με τον αναλογικό ταχογράφο θα καταγράφεται σε φύλλο καταγραφής – δίσκο, ενώ το υπόλοιπο θα καταγράφεται στην κάρτα του ψηφιακού ταχογράφου.
Μπορεί ο οδηγός να έχει πρόσβαση στα στοιχεία που καταγράφονται στην κάρτα του;
Ναι, ο οδηγός μπορεί να διαβάσει το περιεχόμενο της κάρτας του από την οθόνη του ταχογράφου, να το τυπώσει ή να το μεταφέρει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Ποιες οι ευθύνες του κατόχου της κάρτας;
είναι υπεύθυνος για την φύλαξη και την ορθή χρήση της. Ο οδηγός πρέπει πάντα να φέρει την κάρτα του.
Τις ερωτήσεις απάντησε ο Κωνσταντίνος Διαμαντόπουλος, πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, αναλυτής δεδομένων ψηφιακού και αναλογικού ταχογράφου. e-pragmatognomon.gr

Norman Atlantic¨Πως θα επιστραφούν στους ιδιοκτήτες τα οχήματα που δεν καταστράφηκαν"

Το πλοίο έχει πλέον ρυμουλκηθεί στο Bari, για να για να διευκολυνθεί η διερεύνηση των αιτίων της πυρκαγιάς και η έρευνα για θύματα/αγνοούμενους που τυχόν βρίσκονται εντός του πλοίου. Η εκκένωση του πλοίου από τα οχήματα και αντικείμενα τρίτων που βρίσκονται εντός του πλοίου αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα του Εισαγγελέα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο το πολύ μηνών, κυρίως γιατί η προβλήτα 12 στην οποία έχει ρυμουλκηθεί το πλοίο, πρέπει να εκκενωθεί για να φιλοξενήσει τα κρουαζιερόπλοια τα οποία αναμένοντα στο Bari με την έναρξη της κυρίως τουριστικής περιόδου τον Απρίλιο του 2015.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ή άλλων αυτοκινήτων που βρίσκονται σήμερα στο Norman Atlantic έχουν τις ακόλουθες νομικές δυνατότητες.

1. Υπάρχει νομικά η δυνατότητα να ζητηθεί η επιστροφή, με δαπάνες της πλοιοκτήτριας εταιρίας, των οχημάτων και προσωπικών αντικειμένων που δεν έχουν καταστραφεί στους ιδιοκτήτες τους. Όλα αυτά είναι αυτή τη στιγμή υπό καθεστώς κατάσχεσης από τον εισαγγελέα για τη διαπίστωση των αιτίων της πυρκαγιάς. Όσοι συνεπώς έχουν οχήματα τα οποία δεν έχουν καταστραφεί, σκόπιμο είναι να εξουσιοδοτήσουν άμεσα τους Ιταλούς δικηγόρους να προβούν έγκαιρα στις ενέργειες οι οποίες απαιτούνται κατά τον Ιταλικό Νόμο (υποβολή αίτησης στον αρμόδιο Εισαγγελέα), για να επιτευχθεί η «απελευθέρωση» και επιστροφή σε αυτούς των οχημάτων τους.

2. Εναλλακτικά ή και εκ παραλλήλου συνιστάται η κατάθεση αγωγής αποζημίωσης για τα υλικά αντικείμενα (και οχήματα και φορτίο) που καταστράφηκαν καθώς και για διαφυγόντα κέρδη κλπ ώστε να πιεσθούν οι υπεύθυνοι για μία συντομότερη λύση στο πρόβλημα.

Όσοι επιθυμούν να εγείρουν αξιώσεις για αποζημίωση και ηθική βλάβη ενώπιον των αρμοδίων ιταλικών δικαστηρίων, πέραν των πληρεξουσίων, συμβάσεως συνεργασίας κλπ, θα πρέπει να συγκεντρώσουν τα ακόλουθα έγγραφα:

1. Μία σύντομη περιγραφή των περιστατικών και της εμπειρίας σας από το τραγικό ατύχημα (τόπος και χρόνος επιβίβασης στο ΝΑ , χρόνος, τρόπος και μέσα διάσωσης). Παρακαλώ αναφέρατε εάν έχετε υποστεί κάποιον φυσικό/σωματικό τραυματισμό καθώς και εάν γίνατε μάρτυρες τραυματισμού ή θανάτου άλλων επιβατών καθώς και κάθε άλλη ιδιαίτερα τραυματική για εσάς εμπειρία ή περίσταση και εν γένει χρήσιμη ,κατά την άποψή σας, πληροφορία.

2. Αντίγραφα ιατρικών γνωματεύσεων και παραστατικών τυχόν νοσηλείων και εν γένει ιατρικών και φαρμακευτικών δαπανών για σωματικό τραυματισμό ή μετατραυματικό στρές ή άλλη ψυχολογική διαταραχή που οφείλεται στο ατύχημα.

3. Πλήρης κατάλογος των αντικειμένων που είχατε μαζί σας και χάθηκαν ή καταστράφηκαν συνεπεία του ναυαγίου και/ή της πυρκαγιάς με αναφορά στην αξία αγοράς τους ή τη σημερινή αξία αντικατάστασης τους.

4. Πλήρη στοιχεία οχημάτων που τυχόν καταστράφηκαν (αναφορά στην αξία κτήσης και αντικατάστασης) ή υπέστησαν ζημίες (αναφορά στο ποσό της ζημίας κατά προσέγγιση τουλάχιστον).

5. Τυχόν άλλες ζημίες και/ή διαφυγόντα κέρδη (π.χ. έξοδα μετακινήσεων , απώλεια εσόδων λόγω τυχόν αδυναμίας εργασίας ως αποτέλεσμα του ατυχήματος ή αδυναμίας χρήσης επαγγελματικών οχημάτων κλπ).

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/2014-10-06-15-24-33/reportaz/item/2141-norman-atlantic-pos-tha-epistrafoyn-stous-idioktites-ta-oximata-pou-den-katastrafikan

Συνολικές προβολές σελίδας