Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Οδηγώντας στο χιόνι - Απλές συμβουλές

Η οδήγηση στο χιόνι, στο πάγο ή σε μεικτές συνθήκες έχει τα δικά της μυστικά. Σας προτείνουμε πρώτα απ’ όλα να το αποφύγετε εάν δεν έχετε τις γνώσεις. Δεύτερον να βάλετε αλυσίδες. Τρίτον να μην προσποιείστε ότι γνωρίζετε ενώ συμβαίνει το αντίθετο… Τέταρτον τα μεγάλα 4χ4 δεν είναι πανάκεια, σκεφτείτε να γλιστρήσει το…περίπτερο σε παγωμένη κατηφόρα, θα σταματήσει…την άνοιξη! Έστω όμως ότι βρισκόμαστε σε μια απρόβλεπτη κατάσταση ή θέλουμε να παίξουμε…
Ξεκινάμε από το πιο βασικό, κάνουμε «reset» στο μυαλό μας και «restart» σε mode «γλιστράει». Σε απλά ελληνικά ξεχνάμε το επίπεδο πρόσφυσης του στεγνού οδοστρώματος, συνειδητοποιούμε ότι η πρόσφυση είναι ελάχιστη ή μηδενική και ότι οποιαδήποτε μεταβολή σε διεύθυνση ή ταχύτητα γίνεται πολύ πιο δύσκολα.
Επιπλέον πολύ βασικό είναι να διαχωρίσουμε τις συνθήκες, άλλο η πούδρα, άλλο ο παγωμένος δρόμος που έχει καθαριστεί από τα μηχανήματα, άλλο ο απάτητος δρόμος, άλλο αυτός που υπάρχουν ροδιές άρα έχει περάσει κάτι…
Ας δούμε σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά μας και που μεταδίδεται η κίνηση στο αυτοκίνητό μας. Υποθέτουμε την πιο συνήθη κατάσταση, κίνηση εμπρός, ελαστικά λίγο φθαρμένα, πούδρα και ανηφόρα. Κινούμαστε διατηρώντας την ταχύτητά μας και  προσπαθούμε να μην τη μεταβάλλουμε καθόλου.
Στρίβουμε με όσο το δυνατόν μικρότερες γωνίες στο τιμόνι και εάν νιώσουμε λίγο σπινάρισμα μειώνουμε γκάζι και τη γωνία στροφής του τιμονιού. Παρότι το αυτοκίνητο έχει ABS στο φρενάρισμα τα πράγματα είναι μάλλον δύσκολα έτσι πρέπει να υπολογίσουμε πολύ πιο μεγάλες αποστάσεις. Έστω και με ABS πατάμε το φρένο προσεκτικά για να μην σπάσουμε την πρόσφυση του ελαστικού που δεν πρόκειται να επανέρθει με την ηλεκτρονική μείωση της πίεσης του φρένου.
Στην κατηφόρα τώρα βάζουμε δεύτερη στο κιβώτιο και την ξεχνάμε, δεν αλλάζουμε σχέση ούτε πατάμε γκάζι, ούτε συμπλέκτη, ούτε φρένο. Εάν χρειαστεί να σταματήσουμε πολύ απαλά, προσεκτικά φρένο και αν γλιστρήσει, που θα γλιστρήσει… προσπαθούμε από πριν να δώσουμε πορεία προς το χαντάκι και όχι προς το γκρεμό.
Στον πάγο
Καταρχήν το αποφεύγουμε. Εάν είναι απόλυτη ανάγκη προσπαθούμε να πατάμε σε σημεία όπου μπορεί να έχει λίγη πρόσφυση, π.χ. στην άκρη που το καθαρισμένο χιόνι έχει σχηματίσει τραχιά επιφάνεια. Σε παγωμένο οδόστρωμα, δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να ξεκινήσουμε σε έδαφος με κλίση ή με τους τροχούς στριμμένους.
Εάν ακόμη και στο ίσιωμα είναι αδύνατον – που πάτε, τρελαθήκατε; – πρέπει να δημιουργήσετε πρόσφυση. Μια εύκολη λύση είναι να παρακαλέσετε κάποιον να καθίσει στο εμπρός καπό πάνω από τους κινητήριους τροχούς. Φυσικά χρειάζεται πολύ προσοχή μην κάνετε κάτι απότομα και τον χτυπήσετε. Δεύτερον ξεφουσκώνετε λίγο τα ελαστικά. Τρίτον βάζετε ένα χαρτόνι, ή ξύλο ή ρούχο πίσω από τα εμπρός ελαστικά κάνετε λίγο πίσω για να το πατήσετε και δοκιμάζετε να ξεκινήσετε πάνω του.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ας δούμε ακόμη μια, αυτή του μεγάλου 4χ4 που προσπαθεί να κατέβει μια παγωμένη πλαγιά. Εάν το αυτοκίνητο σας διαθέτει το ειδικό σύστημα «hill climb» ενεργοποιήστε το! Εάν όχι κινηθείτε ακόμη πιο αργά λόγω υψηλού κέντρου βάρους και μεγάλου βάρους και ει δυνατόν πατήστε τη μια ρόδα στην άκρη μέσα στο χιόνι για καλύτερη πρόσφυση.
Έχετε στο μυαλό σας ότι η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο στον παγωμένο κατήφορο και ένα Panda προσθιοκίνητο κατεβαίνει πολύ πιο άνετα από εσάς, σε μια τέτοια περίπτωση.
Τέλος εάν αποφασίσετε να κινηθείτε σε απάτητο δρόμο έχετε υπόψη σας ότι ο αέρας συσσωρεύει κατά τόπους το χιόνι όπερ μπορεί ξαφνικά το χιόνι να ψηλώσει τόσο που να μην περνάει ο προφυλακτήρας. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ή όπισθεν ή φτυάρι.

Από 27 το 2002, 5 σήμερα τα ελληνικά πλοία στην Αδριατική! Κυριαρχία Ιταλών

Η τραγική ιστορία του Norman Atlantic ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την κυριαρχία των ιταλικών πλοίων, έναντι των ελληνικών, στην Αδριατική.  
Το 2012, η ΑΝΕΚ αποφάσισε την «υποστολή» της ελληνικής σημαίας, ναυλώνοντας ιταλικά πλοία.  
Η εξήγηση: Πλοία, με ιταλική σημαία, καλύπτουν τα δρομολόγια στην Αδριατική, με κόστος χαμηλότερο κατά 50%. Στα, υπό ιταλική σημαία πλοία, οι ασφαλιστικές εισφορές που επιδοτούνται αποτελούν το 33% του μισθού και το 15% του φόρου, επομένως προκύπτει μια ωφέλεια της τάξης του 50%.
Αποτέλεσμα: Στην Αδριατική υπάρχουν, σήμερα, μόνο 5 πλοία υπό ελληνική σημαία (Superfast XI και XII στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα, τα Superfast I και II στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι και το Hellenic Spirit της ΑΝΕΚ στην Ανκόνα), όταν, πριν από 13 χρόνια, ήταν 27!
Η προτίμηση ιταλικών πλοίων έχει να κάνει με τη μείωση του λειτουργικού κόστους, με δεδομένο ότι αρκετές ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται «στο κόκκινο». Αυτό βέβαια, όπως σημειώνουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς, δεν σημαίνει ότι «δικαιολογούνται» εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας.
Για το τελευταίο, δηλαδή για αναφορές - καταγγελίες περί παραμονής οδηγών φορτηγών στα γκαράζ, μη ικανοποιητικές συνθήκες στο πλοίο, έλλειψη πληρωμάτων, διπλο-χρεώσεις στις καμπίνες, διακίνηση παράνομων μεταναστών, κ.α., αρμόδιες είναι η ελληνική και ιταλική δικαιοσύνη. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/10042-apo-27-to-2002-5-ta-ellinika-ploia-stin-adriatiki-kyriarxia-italon.html

Αντικατάσταση καρτών ταχογράφου και αδειών οδήγησης επιβατών Norman Atlantic

Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλου - σύμφωνα με την οποία - αντιμετωπίζονται και οι περιπτώσεις αντικατάστασης καρτών ψηφιακού ταχογράφου και αδειών οδήγησης, των επιβατών του πλοίου «Norman Atlantic».
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, τόσο η αντικατάσταση των καρτών ψηφιακού ταχογράφου, όσο και η αντικατάσταση των αδειών ικανότητας οδηγού, θα εκδοθούν αδαπάνως για το Δημόσιο, με μόνη την υποβολή βεβαίωσης της πλοιοκτήτριας εταιρίας ή δημόσιας αρχής, με την οποία επιβεβαιώνεται η επιβίβαση του οδηγού στο πλοίο.
«Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία, αφού διαπιστώθηκε ότι στον πανικό διάσωσης της ανθρώπινης ζωής, πολλά από τα παραπάνω έγγραφα απωλέστηκαν.
Σε κάθε πάντως περίπτωση, θα γίνει και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια απαιτηθεί για την διευκόλυνση αυτών των ανθρώπων, που αντιμετώπισαν το τραγικό αυτό συμβάν», δήλωσε ο Υφυπουργός.

Συνολικές προβολές σελίδας