Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Από 27 το 2002, 5 σήμερα τα ελληνικά πλοία στην Αδριατική! Κυριαρχία Ιταλών

Η τραγική ιστορία του Norman Atlantic ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την κυριαρχία των ιταλικών πλοίων, έναντι των ελληνικών, στην Αδριατική.  
Το 2012, η ΑΝΕΚ αποφάσισε την «υποστολή» της ελληνικής σημαίας, ναυλώνοντας ιταλικά πλοία.  
Η εξήγηση: Πλοία, με ιταλική σημαία, καλύπτουν τα δρομολόγια στην Αδριατική, με κόστος χαμηλότερο κατά 50%. Στα, υπό ιταλική σημαία πλοία, οι ασφαλιστικές εισφορές που επιδοτούνται αποτελούν το 33% του μισθού και το 15% του φόρου, επομένως προκύπτει μια ωφέλεια της τάξης του 50%.
Αποτέλεσμα: Στην Αδριατική υπάρχουν, σήμερα, μόνο 5 πλοία υπό ελληνική σημαία (Superfast XI και XII στη γραμμή Πάτρα-Ανκόνα, τα Superfast I και II στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι και το Hellenic Spirit της ΑΝΕΚ στην Ανκόνα), όταν, πριν από 13 χρόνια, ήταν 27!
Η προτίμηση ιταλικών πλοίων έχει να κάνει με τη μείωση του λειτουργικού κόστους, με δεδομένο ότι αρκετές ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται «στο κόκκινο». Αυτό βέβαια, όπως σημειώνουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς, δεν σημαίνει ότι «δικαιολογούνται» εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας.
Για το τελευταίο, δηλαδή για αναφορές - καταγγελίες περί παραμονής οδηγών φορτηγών στα γκαράζ, μη ικανοποιητικές συνθήκες στο πλοίο, έλλειψη πληρωμάτων, διπλο-χρεώσεις στις καμπίνες, διακίνηση παράνομων μεταναστών, κ.α., αρμόδιες είναι η ελληνική και ιταλική δικαιοσύνη. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/10042-apo-27-to-2002-5-ta-ellinika-ploia-stin-adriatiki-kyriarxia-italon.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας