Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Απόφαση βόμβα από δικαστήριο - Υποχρεώνει τον ΟΑΕΕ να θεωρήσει βιβλιάρια ασθενείας ασφαλισμένων που χρωστούν

Απόφαση βόμβα από δικαστήριο - Υποχρεώνει τον ΟΑΕΕ να θεωρήσει βιβλιάρια ασθενείας ασφαλισμένων που χρωστούν
.

 - Την αίτηση αναστολής την κατέθεσαν 96 ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ από την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα

- Ο δικηγόρος των ασφαλισμένων χαρακτηρίζει την απόφαση προσωρινό δεδικασμένο

- Το δικαστήριο επικαλέστηκε άρθρο του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην προστασία της υγείας.

- Ο ΟΑΕΕ μετά την απόφαση πρέπει άμεσα να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των ασφαλισμένωνΤη δυνατότητα να θεωρήσουν βιβλιάρια ασθενείας δίνει σε ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, οι οποίοι έχουν οφειλές προς τον Οργανισμό, προσωρινή δικαστική απόφαση που εξέδωσε το 1ο τμήμα του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Πατρών, συνεδριάζοντας σε Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την 66/2014 δικαστική απόφαση, έπειτα από αίτηση αναστολής που κατέθεσαν 96 ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ από την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα, υποχρεώνεται ο ΟΑΕΕ να θεωρήσει τα βιβλιάρια ασθενείας, για το τρέχον ημερολογιακό έτος.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο πληρεξούσιος δικηγόρος των 96 ασφαλισμένων Γιάννης Κρηνίδης, «το σκεπτικό μας ήταν ότι ναι μεν οφείλουν οι ασφαλισμένοι, αλλά κάποια στιγμή ο ΟΑΕΕ θα εισπράξει αυτά τα χρήματα, διότι θα λάβει μέτρα και ως εκ τούτου οι ασφαλισμένοι θα υποχρεωθούν να πληρώσουν». Όπως προσθέτει ο κ. Κρηνίδης, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί προσωρινό δεδικασμένο.

Όσον αφορά το σκεπτικό της απόφασης, με την οποία έγινε δεκτή η αίτηση αναστολής, οι τρεις δικαστές επικαλούνται σειρά άρθρων του Συντάγματος.

Ειδικότερα, αναφέρουν ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 1 «ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας». Επίσης προσθέτουν ότι «σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφος 1 καθένας έχει το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στη κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».

«Με τις διατάξεις αυτές του Συντάγματος» όπως αναφέρεται στη δικαστική απόφαση «έχει κατοχυρωθεί το δικαίωμα των πολιτών στην προστασία της υγείας, ενώ μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος (ψήφισμα της 6ης Απριλίου της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής ) προστέθηκε παράγραφος 5 στο ανωτέρω άρθρο 5 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία, «καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας».

Ακόμη, στην ίδια δικαστική απόφαση αναφέρεται ότι «στα άρθρα 21 παράγραφος 3 και 22 παράγραφος 5 του Συντάγματος, ορίζεται αντιστοίχως ότι το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών» και πως «το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, όπως ο νόμος ορίζει». «Από τις τελευταίες αυτές διατάξεις του Συντάγματος», όπως αναφέρεται στη δικαστική απόφαση, «συνάγεται ότι το κράτος και οι οργανισμοί κοινωνικών ασφαλίσεων υποχρεούνται να παρέχουν στα ασφαλιζόμενα πρόσωπα υπηρεσίες υγείας υψηλού επιπέδου (απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ 400/1986), οι οποίες πρέπει να καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες διαγνώσεως και θεραπείας των σχετικών παθήσεων τις χειρουργικές επεμβάσεις εφόσον απαιτούνται ως και γενικώς τις ανάγκες νοσηλείας των εν λόγω προσώπων».

«Η υποχρέωση αυτή» σύμφωνα με την ίδια δικαστική απόφαση, «υπόκειται σε νομοθετικούς περιορισμούς υπό τον όρο, ότι οι περιορισμοί αυτοί δεν οδηγούν στην ανατροπή του δικαιώματος στην προστασία της υγείας».

Σε άλλο σημείο της απόφασης αναφέρεται ότι «η μη θεώρηση βιβλιαρίων υγείας των αιτούντων, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, συνιστά επαχθέστατο μέτρο εις βάρος των ασφαλισμένων και καθιστά αυτούς σε δυσμενέστατη θέση έναντι του Οργανισμού, καθόσον αυτοί μεν στερούνται παντελώς ιατροφαρμακευτικής- νοσοκομειακής περίθαλψης με αποτέλεσμα σε περίπτωση επελθόντος κινδύνου της κατάστασης της υγείας τους να στερούνται του δικαιώματος προστασίας κι αποκατάστασης αυτής, αγαθού του οποίου η υποχρέωση προστασίας αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση του κοινωνικού κράτους που πηγάζει απευθείας εκ του Συντάγματος».

«Ο Οργανισμός δε» σύμφωνα με την απόφαση, «δικαιούται να προβεί στη ικανοποίηση των απαιτήσεών του οποτεδήποτε με τη λήψη εις βάρος τους αναγκαστικών μέτρων είσπραξης».

Πηγή: http://www.paskedi.gr/index.jsp?CMCCode=24&CMRCode=18LS8RQS9

Κεντρική Οδός Ε65: Θα δούμε σύντομα και δημοπράτηση στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα;

To επόμενο διάστημα εκτός από το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα έχουμε όπως φαίνεται και την προκήρυξη «ορφανών» τμημάτων του Ε65, του αυτοκινητόδρομου της Στερεάς Ελλάδας και της Δυτικής Θεσσαλίας. Ανακοινώσεις σχετικά με το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα δεν είχαμε όμως όπως όλα δείχνουν θα έχουμε και εκεί εξελίξεις, παρόμοιες με της Ολυμπίας Οδού.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης η κατασκευή του τμήματος Λαμία - Ξινιάδα αποτελεί δέσμευση της χώρας μας απέναντι στην Κομισιόν.

Πρόκειται για κομμάτι που είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης για τον οδικό άξονα Ε65. Όσον αφορά το υπόλοιπο τμήμα του ίδιου οδικού άξονα (Τρίκαλα - Εγνατία), θα χρειαστούν παρεμβάσεις στη χάραξη του δρόμου ώστε να προχωρήσει σε μελλοντικό χρόνο, όπως είπε ο υπουργός.





Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, τη χαμηλότερη πρόοδο ανάμεσα στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες παρουσιάζει ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος με ποσοστό 26,7%, ακολουθεί η Ιονία Οδός και το τμήμα Αθήνα-Λαμία με ποσοστό που φθάνει το 30,25%, η Ολυμπία Οδός με ποσοστό 48% και ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο οποίος αντιμετωπίζει και τα μικρότερα προβλήματα, καθώς το ποσοστό υλοποίησης του έργου αγγίζει το 77%.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/24623-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B565-%CE%B8%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1

FT: Tα applications «σπάνε» το πανευρωπαϊκό «καρτέλ» στα ταξί

Τα κράτη της Ε.Ε. έχουν κάνει τεράστια βήματα στην απελευθέρωση των μεταφορών τις τελευταίες δεκαετίες, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον κλάδο των αερομεταφορών. Υπάρχει, όμως, ένας κλάδος που αντιστέκεται πεισματικά στην αλλαγή σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις: τα αδειοδοτημένα ταξί, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το οποίο επιμελήθηκε το euro2day.gr.
Ανά την Ευρώπη, οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές έχουν προσπαθήσει σε πολλές περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια να σπάσουν το μονοπώλιο των ταξί. Το μόνιμο παράπονο των πολιτικών και του Δημοσίου είναι πως, στις περισσότερες πόλεις, οι οδηγοί ταξί είναι οργανωμένοι σε καρτέλ που χρησιμοποιούν το σφιχτό μονοπώλιο για να επιβάλουν υψηλότερα κόμιστρα στους πελάτες.
Για να έχουν δουλειά και καλές αποδοχές οι οδηγοί των ταξί, τα καρτέλ αυτά ελέγχουν αυστηρά τον αριθμό των αδειών που εκδίδονται, επιβάλλοντας συχνά μεγάλο χρόνο αναμονής στους πελάτες.
Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί είπε το 2009 ότι «το Παρίσι είναι η μόνη πόλη στον κόσμο, όπου είναι δύσκολο να βρει κανείς ταξί». Πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες -εκ των οποίων και ο διάδοχος του Σαρκοζί στη γαλλική προεδρία- μπορούν να πουν το ίδιο σήμερα.
Οι κυβερνήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ελλάδα -μεταξύ άλλων- έχουν προσπαθήσει να υπονομεύσουν αυτά τα καρτέλ, μεγαλώνοντας τον αριθμό των διαθέσιμων αδειών ή προσφέροντας σε ιδιώτες οδηγούς τη δυνατότητα να ασκήσουν το επάγγελμά τους, όπως έγινε στο Λονδίνο. Οι οδηγοί με άδεια ταξί, όμως, αντεπιτέθηκαν με γενικές απεργίες και κλείσιμο δρόμων.
Πως το ίντερνετ «απειλεί» τα παραδοσιακά ταξί
Τώρα όμως, τα καρτέλ αντιμετωπίζουν μία πολύ μεγαλύτερη απειλή με τη μορφή των εφαρμογών στα έξυπνα κινητά για υπηρεσίες ταξί. Εφαρμογές που γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, όπως εκείνη του start up από το Σαν Φρανσίσκο Uber, συνδέουν τους ιδιώτες σοφέρ με τους καταναλωτές, μέσω κινητού τηλεφώνου μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Το Uber ξεχωρίζει καθώς τον προηγούμενο χρόνο άντλησε 258 εκατ. δολ. από μία ομάδα επενδυτών της οποίας ηγείται η Google Ventures.
Αυτές οι εφαρμογές ταξί ανησυχούν τους αδειοδοτημένους οδηγούς, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ. Υπό την πίεση, των ενώσεων ταξί, οι ρυθμιστικές αρχές αντιδρούν παράλογα στο νέο φαινόμενο του «e-hailing».
Αυτήν την εβδομάδα, δικαστήριο των Βρυξελλών εξέδωσε απόφαση που απαγορεύει την εφαρμογή Uber και επιβολή προστίμου 10.000 ευρώ σε κάθε οδηγό Uber, εάν μεταφέρει ιδιώτες επιβάτες.
Είναι παράλογο να χαλιναγωγεί κανείς αυτές τις εφαρμογές με τέτοιο τρόπο. Η τεχνολογία του Internet οδηγεί σε επαναστατική μεταμόρφωση πολλούς κλάδους και αλλάζει το μοντέλο εργασίας ανά τον κόσμο. Γιατί να αποτελούν εξαίρεση οι οδηγοί των ταξί; Η Neelie Kroes, η αρμόδια επίτροπος επί θεμάτων ψηφιακής τεχνολογίας, χαρακτήρισε την απόφαση του δικαστηρίου «τρελή» και «εξοργιστική». Δικαίως.
Δεν μπορεί κανείς βεβαίως να απορρίψει εντελώς τις θέσει του λόμπι των ταξί. Οι αδειοδοτημένοι οδηγοί ταξί, σε πολλές πόλεις, έχουν πληρώσει μεγάλα ποσά για να αποκτήσουν την άδειά τους, συχνά με διαδικασία δημοπρασιών.
Στο Παρίσι, οι οδηγοί ταξί πληρώνουν περισσότερα από 200.000 ευρώ για να αποκτήσουν μία από τις περιορισμένες κρατικές άδειες για ταξί. Στη Φλωρεντία, το κόστος της άδειας άγγιξε πρόσφατα τις 300.000 ευρώ.
Tα αδειοδοτημένα ταξί θα επιβιώσουν μόνο αν εκσυγχρονιστούν
Οι άδειες για τα κίτρινα ταξί της Νέας Υόρκης πωλούνται σε δημοπρασίες και συχνά πιάνουν το 1 εκατ. δολ. Πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι αυτές οι άδειες αποτελούν περιουσιακό στοιχείο που θα τους εξασφαλίσει τη σύνταξή τους. Θα παλέψουν σκληρά ενάντια σε όποιον προσπαθήσει να μειώσει την αξία αυτής της επένδυσης.
Παράλληλα, οι ρυθμιστικές αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης προβληματίζονται για το εάν πρέπει να επιτρέψουν την πλήρη απελευθέρωση των ταξί. Εάν δεν υπάρχει απολύτως καμία άδεια, τότε το κόστος για να ξεκινήσει κάποιος να δραστηριοποιείται στον κλάδο θα είναι πολύ μικρό. Εάν λοιπόν μπουν υπερβολικά πολλοί οδηγοί στον κλάδο, τότε το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη αστική συμφόρηση.
Επίσης, τα επιχειρήματα για τα θέματα ασφαλείας που δημιουργούνται σε μία απελευθερωμένη αγορά έχουν σημασία.
Το «e-hailing», όμως, εδραιώνεται και τα καρτέλ θα κληθούν να αντιδράσουν. Οι αδειοδοτημένοι οδηγοί ταξί βρίσκουν έδαφος σε όσους προτιμούν ασφαλείς και ρυθμιζόμενες υπηρεσίες. Θα μπορούσαν, όμως, να μάθουν ορισμένα πράγματα από τα application που αφορούν τον κλάδο τους. Στο Λονδίνο, το Hailo έχει πλέον στα βιβλία του το 60% των μαύρων ταξί της βρετανικής πρωτεύουσας. Κέρδισε αθόρυβα τα ταξί με τη νέα τεχνολογία.
Εν τέλει, τα αδειοδοτημένα ταξί θα επιβιώσουν μόνο αν προχωρήσουν. Χρειάζεται να υπάρξουν περισσότερες άδειες, χαμηλότερα κόμιστρα και ταχύτερες υπηρεσίες. Εάν τα καρτέλ των ταξί δεν αλλάξουν, τότε θα οδηγηθούν στον θάνατο από τα application.  

Συνολικές προβολές σελίδας