Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Συμμετοχή του έργου FUTUREMED στο 6ο ECITL Conference

Οι πιλοτικές εφαρμογές για την ενίσχυση της ‘ορατότητας’ των συνδυασμένων μεταφορών του  έργου FUTUREMED- Freight and passengers sUpporting infomobiliTy systems for a sUstainable impRovEment of the competitiveness of port-hinterland systems of the MED πρόκειται να παρουσιαστούν στο 6ο  Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας Μεταφορών (6th European Conference on ICT for Transport Logistics (ECITL), που θα διεξαχθεί στις 23-25 Οκτωβρίου 2013 στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Το 6ο κατά σειρά ECITL επικεντρώνεται στην «Έρευνα στο χώρο των Logistics: Καινοτόμες Συνεργατικές Λύσεις » με κεντρική θεματολογία την παρουσίαση καινοτόμων λύσεων και εφαρμογών στην εφοδιαστική αλυσίδα των μεταφορών. Το συνέδριο στοχεύει στον προσδιορισμό των επερχόμενων προκλήσεων και νέων τάσεων στα logistics, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη λύσεις που συμβάλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου.
Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν οι πιλοτικές εφαρμογές των πληροφοριακών συστημάτων κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων που συνδέουν τους λιμένες Θεσσαλονίκης και Βαλένθια με την ενδοχώρα τους μέσω σιδηροδρόμου που αναπτύσσονται στο έργο FUTUREMED. Το ΙΜΕΤ ως βασικός εταίρος του έργου, πρόκειται να παρουσιάσει την πιλοτική εφαρμογή σύνδεσης του λιμένα Θεσσαλονίκης μέσω σιδηροδρόμου με την Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ, λύση που αναμένεται να συμβάλει στην ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών και της χρήσης του σιδηροδρόμου.
Για περισσότερες πληροφορίες και υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο συνέδριο επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνεδρίου www.ecitl.eu.

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων

Σχετικά άρθρα για τα εξής θέματα :

  • ADR : (παράρτημα Ι.1)
  • Γενικές διατάξεις και διατάξεις που αφορούν επικίνδυνες ουσίες και είδη : (παράρτημα ΙΑ)
  • Γενικές Διατάξεις : (Μέρος 1)
  • Σκοπός και εφαρμογή : (κεφ.1.1)
  • Ορισμοί και μονάδες μετρήσεων (AND, RID, ASTM, CIM, NEM, MEMU, MEGC, NOS, IBC, κ.λπ) : (κεφ.1.2)
  • Εκπαίδευση ατόμων εμπλεκόμενων στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων : (κεφ.1.3)
  • Υποχρεώσεις για την ασφάλεια των συμμετεχόντων : (κεφ.1.4)
  • Έλεγχοι και άλλα βοηθητικά μέτρα που εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ασφάλειας : (κεφ.1.8)
  • Διατάξεις ασφαλείας : (κεφ.1.10)
  • Ταξινόμηση : (Μέρος 2)
  • Κατάλογοι επικίνδυνων εμπορευμάτων, ειδικές διατάξεις και εξαιρέσεις σχετικές με περιορισμένες και εξαιρούμενες ποσότητες : (Μέρος 3)
  • Διατάξεις για συσκευασίες και δεξαμενές : (Μέρος 4)
  • Διαδικασίες Αποστολής : (Μέρος 5)
  • Απαιτήσεις για την κατασκευή και τον έλεγχο συσκευασιών, εμπορευματοκιβωτίων μεσαίας χωρητικότητας για φορτία χύμα (IBC), μεγάλων συσκευασιών, δεξαμενών και εμπορευματοκιβωτίων για φορτία χύμα : (Μέρος 6)
  • Διατάξεις που αφορούν στις συνθήκες μεταφοράς, φόρτωσης, εκφόρτωσης και διαχείρισης : (Μέρος 7)
  • Διαδικασίες Αποστολής : (Μέρος 5)
  • Διατάξεις που αφορούν στον εξοπλισμό μεταφοράς και στις διαδικασίες μεταφοράς : (παράρτημα ΙΒ)
  • Απαιτήσεις για πληρώματα οχημάτων, εξοπλισμό, διαδικασία και τεκμηρίωση : (Μέρος 8)
  • Απαιτήσεις που αφορούν στην κατασκευή και έγκριση οχημάτων : (Μέρος 9)
  • Πρόσθετες μεταβατικές διατάξεις : (Ι.2)
  • Παρεκκλίσεις σε εθνικό επίπεδο : (Ι.3)
  • RID : (παράρτημα ΙΙ.1)
  • Γενικές απαιτήσεις : (Μέρος 1)
  • Ταξινόμηση : (Μέρος 2)
  • Κατάλογος επικίνδυνων εμπορευμάτων, ειδικές διατάξεις και εξαιρέσεις σχετικές με περιορισμένες και εξαιρούμενες ποσότητες : (Μέρος 3)
  • Χρήση συσκευασιών, ενδιάμεσων εμπορευματοκιβωτίων για μεταφορά χύμα (IBCs), μεγάλων συσκευασιών και δεξαμενών : (Μέρος 4)
  • Διαδικασίες αποστολής : (Μέρος 5)
  • Απαιτήσεις για την κατασκευή και έλεγχο συσκευασιών, ενδιάμεσων εμπορευματοκιβωτίων για χύμα μεταφορά (IBCs), μεγάλων συσκευασιών και δεξαμενών : (Μέρος 6)
  • Διατάξεις που αφορούν στις συνθήκες μεταφοράς, φόρτωσης, εκφόρτωσης και διαχείρισης : (Μέρος 7)
  • Πρόσθετες μεταβατικές διατάξεις RID : (ΙΙ.2)
  • Παρεκκλίσεις RID σε εθνικό επίπεδο : (ΙΙ.3)

Πλήρη Κείμενα

Νέα ACTROS SLT Euro 6 για Ειδικές Μεταφορές

Σε πρόσφατη παρουσίαση στη Γερμανία, οι υπεύθυνοι Έρευνας & Εξέλιξης της Mercedes είχαν ενημερώσει το Τ&Τ ότι, πριν από το τέλος του 2013, θα έχει αντικατασταθεί το σύνολο της γκάμας βαρέων επαγγελματικών οχημάτων του κατασκευαστή. Μοναδικό «κενό» έως τώρα, σε ό,τι αφορά στα νέα Euro 6 οχήματα, ήταν τα Actros SLT, για ειδική Μεταφορά και βαριές εφαρμογές, με ικανότητα έλξης έως 250 τόνους.
Στις 16 Σεπτεμβρίου, παρουσιάστηκαν οι νέοι τράκτορες SLT με το βιβλίο παραγγελιών να «ανοίγει» άμεσα και τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες να προσδιορίζονται για το Δεκέμβριο του 2013. Με αυτό το λανσάρισμα, η Mercedes γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που ολοκληρώνει τη μετάβαση στην τεχνολογία Euro 6 σε κάθε πιθανή κατηγορία της αγοράς.
Κύρια είδηση σχετικά με τους νέους τράκτορες είναι η για πρώτη φορά διάθεση και εργοταξιακού SLT. Διατίθενται δηλαδή, δύο σειρές τρακτόρων: νέο Actros SLT με φουλ ανάρτηση αέρα και νέο Arocs SLT, από τη νέα σειρά χωματουργικών, με συμβατική, ατσάλινη ανάρτηση. Το Arocs SLT προσφέρεται προαιρετικά και με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους άξονες.

Πηγή:  http://troxoikaitir.gr/article/306/nea-actros-slt-euro-6-gia-eidikes-metafores

Οι ναυτεργάτες (ΠΝΟ) απεργούν στις 6 Νοεμβρίου. Αναλυτικά, τα αιτήματα

Την συμμετοχή των πληρωμάτων των πλοίων όλων των κατηγοριών, πανελλαδικά, στην Γενική 24ωρη Απεργία της Γ.Σ.Ε.Ε., την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013, αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (Π.Ν.Ο.), κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής της Επιτροπής.
Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας:
«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε σήμερα, στη συνέχεια της από 10-10-2013 συνεδρίασής της, όπου και εξετάστηκε η όλη γενική κατάσταση στο χώρο της ναυτικής εργασίας και όπου διαπιστώθηκε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών, με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων, η οποία και έχει φθάσει σε δραματικά επίπεδα, με την εντατικοποίηση της εργασίας των όσων έχουν απομείνει, με την συνεχή παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, με την επί μήνες μη πληρωμή των δεδουλευμένων, με την συνεχή αύξηση της ανεργίας κλπ, προκειμένου να εξετάσει τους τρόπους και τα μέσα του πολύμορφου αγώνα της εναντίον των συνεχώς κλιμακούμενων δυσμενών μέτρων κατά των Ελλήνων Ναυτεργατών, αποφάσισε, την συμμετοχή των πληρωμάτων των πλοίων όλων των κατηγοριών, πανελλαδικά, στην Γενική 24ωρη Απεργία της Γ.Σ.Ε.Ε., την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013.

Τα άμεσα και καυτά αιτήματα της Ομοσπονδίας τα οποία και επανειλημμένως έχουν τεθεί υπόψη των υπηρεσιακών παραγόντων και τα οποία απαιτούν άμεσες λύσεις συνοψίζονται στα ακόλουθα:
1. Άμεση άρση της πολιτικής κινητοποίησης (επιστράτευσης)
2. Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού
3. Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας - Ιταλίας
4. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
5. Άμεση λήψη μέτρου για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων, που υπέστησαν την τελευταία διετία.
6. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν
7. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
8. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών.
9. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
10. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καλεί όλους τους Έλληνες Ναυτεργάτες να ανταποκριθούν σύσσωμοι, μαζί με όλους τους λοιπούς εργαζομένους της Χώρας μας, προκειμένου να δώσουν το δυναμικό τους παρόν και να διαδηλώσουν την αντίθεση τους στα δεσμά των μνημονίων και των σε τους βάρος τους αντεργατικών μέτρων. Ο αγώνας των Ελλήνων Ναυτεργατών συνεχίζεται και θα συνεχίζεται με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο μέχρι την πλήρη δικαίωσή τους».

Υποχρεωτική η τοποθέτηση ΑΒS σε φορτηγά μέχρι 31.12.13

Σύμφωνα με την απόφαση 28366/2098/06(Β’441) είναι πλέον υποχρεωτική η εκ των υστέρων τοποθέτηση συστήματος αντιεμπλοκής κατά την πέδηση – ΣΑΠ (π.χ. ABS), σε μεταχειρισμένα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4, εάν αυτά δεν φέρουν ήδη εργοστασιακά τοποθετημένο ΣΑΠ, έως 31.12.2013, διότι μετά την ημερομηνία αυτή απαγορεύεται η κυκλοφορία τους.
Η δαπάνη αυτή (ενδεικτικό κοστολόγιο για το τριαξονικό φορτηγό € 1.500 - 1.800, για το επικαθήμενο € 1.100, για το συρόμενο € 1.300) μπορεί να επιδοτηθεί με ποσοστό 70%, από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού χερσαίων οδικών εμπορευματικών μεταφορών – ΕΣΠΑ. Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή φακέλου ήταν η 18η Μαΐου 2012.
  Το υπουργείο μεταφορών με τον νόμο 28366/2098/06(Β’441) επιβάλλει το πλαίσιο-διαδικασία τοποθέτησης των συστημάτων αυτών αποκλειστικά και μόνο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία & τεχνίτες φρένων, καθώς και τον έλεγχο αρχικά από εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές και στην συνέχεια από τα ΚΤΕΟ (Ιδιωτικά και Δημόσια), ούτως ώστε να υπάρχει διασφάλιση όσων εξοπλίζουν το όχημά τους ή τον στόλο τους για την ορθή τοποθέτηση των συστημάτων αντιεμπλοκής κατά την πέδηση ΣΑΠ.

Πηγή: http://metagora.gr/index.php/driving-knowhow/92-knowhow/192-s-31-12-13

Καταγγελίες Ελλήνων εξαγωγέων για βουλγαρικές μεταφορικές εταιρείες

Aυξήθηκαν, το τελευταίο δίμηνο, οι καταγγελίες που περιέρχονται σε γνώση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας στη Σόφια, αναφορικά με περιστατικά εξαπάτησης (πχ για πιθανή απώλεια φορτίου, για αδυναμία επικοινωνίας με μεταφορέα ή/και τελικό παραλήπτη προϊόντων με υποψία συμπαιγνίας μεταξύ των ως άνω προσώπων κτλ) Ελλήνων εξαγωγέων από μεταφορικές εταιρείες βουλγαρικών συμφερόντων.

Το Γραφείο με ανακοίνωσή του που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου Εξωτερικών (agora.mfa.gr) εφιστά σχετικά την προσοχή των Ελλήνων εξαγωγέων.

Επισημαίνει δε ότι, σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες εξαγωγείς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή μεταφορικής εταιρείας για την προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό.

«Εφόσον επιλέγουν να συνεργαστούν με μη ελληνικών συμφερόντων μεταφορέα, φρονούμε ότι βασικό τους κριτήριο θα πρέπει να αποτελεί όχι μόνο το χαμηλό κόστος, αλλά, πρωτίστως, το μέγεθος και η αξιοπιστία της ελεγχόμενης μεταφορικής εταιρείας» και η σχετική ανακοίνωση καταλήγει: «Αυτονόητο είναι πως εξασφαλιστικά για τον εξαγωγέα λειτουργεί η προκαταβολή μέρους ή όλου του τιμήματος από τον παραλήπτη για το αποστελλόμενο φορτίο».

Πηγή:  http://metagora.gr/index.php/news/91-news/241-2013-08-05-08-28-25

S. Kallas, EE: Χωρίς καλές μεταφορικές συνδέσεις, η Ευρώπη δεν θα αναπτυχθεί

Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και επίτροπος Μεταφορών, Σίιμ Κάλας, θα παρουσιάσει στο Ταλίν της Εσθονίας νέους χάρτες με τους 9 κύριους διαδρόμους υποδομών που θα στηρίξουν την ενιαία αγορά της ΕΕ και θα φέρουν επανάσταση στις συνδέσεις Ανατολής-Δύσης.
Η ΕΕ επενδύει 26 δισ. ευρώ στη συγχρηματοδότηση μεταφορικών υποδομών, ώστε να κατασκευαστούν οι διασυνοριακές συνδέσεις που λείπουν, να εξαλειφθούν τα σημεία συμφόρησης και να γίνει εξυπνότερο το δίκτυο.
Η παρουσίαση αυτή θα είναι το κύριο θέμα της εκδήλωσης «Ημέρες ΔΕΔ-Μ», που θα πραγματοποιηθεί στο Ταλίν από τις 16 έως τις 18 Οκτωβρίου. Πάνω από 1.000 άτομα, μεταξύ των οποίων 18 υπουργοί Μεταφορών, μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων και άλλοι ενδιαφερόμενοι από όλους τους κλάδους μεταφορών, θα συναντηθούν στο Ταλίν για να συζητήσουν τον τρόπο εφαρμογής του νέου πλαισίου της πολιτικής μεταφορών.

Ο αντιπρόεδρος Σ. Κάλας (φωτό) δήλωσε σχετικά: "Οι μεταφορές είναι καθοριστικής σημασίας για μια αποτελεσματική ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά σήμερα ακόμη λείπουν ζωτικής σημασίας συνδέσεις. Πρέπει να συνδέσουμε την Ανατολή με τη Δύση και να μετατρέψουμε το σημερινό συνονθύλευμα δυνατοτήτων μεταφοράς σε ένα πραγματικό δίκτυο. Χωρίς καλές συνδέσεις, η Ευρώπη δεν θα αναπτυχθεί ούτε θα ευημερήσει."
Η νέα πολιτική επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός κύριου δικτύου μεταφορών στην Ευρώπη. Επιδιώκει επίσης να συγκεντρώσει τα χρηματοδοτικά κονδύλια σε ένα μικρότερο αριθμό έργων, τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν πραγματική προστιθέμενη αξία.
Εννέα διάδρομοι θα αποτελέσουν τη βάση για τη συντονισμένη ανάπτυξη των υποδομών εντός του κύριου δικτύου.
Οι διάδρομοι αυτοί, που θα καλύπτουν τουλάχιστον 3 μέσα μεταφορών, 3 κράτη μέλη και 2 διασυνοριακά τμήματα, θα συνδέσουν τα συγκεκριμένα κράτη μέλη καθώς και τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Δεν το βάζουν κάτω οι Ρώσοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Υπό τον ασφυκτικό κλοιό του ρωσικού κολοσσού RZD βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον επικεφαλής του Vladimir Yakounin να προγραμματίζεται να βρεθεί, για μία ακόμη φορά, στην Αθήνα τέλη του μήνα. Στις 30 Οκτωβρίου αναμένεται να βρεθεί στην Αθήνα ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Sergey Lavrov, συνοδευόμενος από τον Yakounin ο οποίος βρέθηκε στη Ρόδο, αρχές Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του 11ου φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», που πραγματοποιείται  κάθε χρόνο στο νησί.

Ωστόσο, παρά τα φιλελληνικά του αισθήματα, οι «business είναι business» για τον Yakunin, ο οποίος έχει διασαφηνίσει στην ελληνική κυβέρνηση ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάζει επενδυτικό ενδιαφέρον, υπό την προϋπόθεση ότι η RZD θα αναλάβει την παραχώρηση της εταιρείας τροχαίου υλικού, τμήμα του προς αποκρατικοποίηση Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

«Πακέτο»

Οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον -κοινοπρακτικά με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- και για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή ROSCO). Στο πλαίσιο αυτό, θα επιθυμούσαν να κατακυρωθεί σε αυτούς τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και η Rosco, σε μία προσπάθεια να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους από την επένδυση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Και αυτό διότι ο έλεγχος των δύο εταιρειών επιτρέπει στην RZD την εξασφάλιση σημαντικών εσόδων και κερδών, αλλά και τη διατήρηση της αυτονομίας της και τη συγκράτηση, σε χαμηλά επίπεδα, του κόστους. Και η «αλυσίδα» των διαμετακομιστικών μεταφορών θα συμπληρωνόταν για τους Ρώσους, εάν κατάφερναν να αποκτήσουν και τον ΟΛΘ.

Παρόλ’ αυτά, προς στιγμήν, παραμένει άγνωστο, ενδεχομένως και δύσκολο, σε διαδικαστικό επίπεδο, με ποιον τρόπο η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις ρωσικές απαιτήσεις. Και θα ήταν δύσκολο σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού, της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, να υπάρξουν διαβεβαιώσεις προς τη ρωσική πλευρά, με τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Roscoνα διεκδικούν μεγάλα ονόματα, όπως η γαλλική SNCF, ο ρουμανικός οργανισμός σιδηροδρόμων, η Siemens και η Alstom.

H Siemens έχει τεράστια εμπειρία στον κλάδο της κατασκευής ή συντήρησης του τροχαίου υλικού, ενώ η Alstom με την SNCF θα μπορούσαν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος των Ρώσων στο «παιχνίδι» της διεκδίκησης των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Όπως δηλαδή, διαμορφώνονται σήμερα οι συσχετισμοί, παράγοντες της αγοράς θεωρούν ως «φαβορί» την SNCF για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι τα αιτήματα των Ρώσων δύσκολα θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν. Και αυτό επειδή η παραχώρηση τριών κρατικών οργανισμών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco, ΟΛΘ) στη ρωσική «αρκούδα», θα έπληττε το «ακέραιο» του διεθνούς χαρακτήρα των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης, προκαλώντας συζητήσεις εντός και εκτός Ελλάδας.


Πηγή: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1890114



Πηγή:www.capital.gr

Σενάρια εισαγωγής του "Ελ. Βενιζέλος" στο χρηματιστήριο

Προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ για νέο νομικό σύμβουλο για την πώληση του 55% της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», επαναφέρει τα σενάρια πώλησης του ποσοστού του δημοσίου μέσω εισαγωγής της ΔΑΑ στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Παράλληλα άλλες πληροφορίες από καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν πως το ίδιο ενδεχόμενο εξετάζεται ανεπίσημα και για άλλες υπό αποκρατικοποίηση επιχειρήσεις που δεν είναι εισηγμένες χωρίς να προσδιορίζεται όμως το ποιες.

Η όλη συζήτηση έρχεται σε μια συγκυρία που το ελληνικό χρηματιστήριο βρίσκεται στο επίκεντρο της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας.

Το θέμα εισαγωγής της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» έρχεται στο προσκήνιο λόγω της προκήρυξης για νομικούς συμβούλους μετά την εκπνοή της σύμβασης του προηγουμένου. Ειδικότερα στο Αντικείμενο της πρόσκλησης (δείτε την πρόσκληση στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία") (στην παράγραφο 2.1.8) αναφέρεται πως «σε περίπτωση που η Αποκρατικοποίηση συντελεστεί με διάθεση μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, παροχή νομικών συμβουλών σχετικά με όλα τα θέματα που σχετίζονται με την διάθεση αυτή, όπως νομική υποστήριξη στην σύνταξη Ενημερωτικού Δελτίου εφόσον απαιτηθεί, προετοιμασία των σχετικών ανακοινώσεων και εγγράφων κτλ. και γενικά παροχή νομικών συμβουλών και υποστήριξη ως προς τα πάσης φύσεως σχετικά θέματα χρηματιστηριακού δικαίου και δικαίου κεφαλαιαγοράς».

Αν και εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη στην προκήρυξη αποτελεί πάγια πρακτική ώστε να είναι δυνατή η απασχόληση του συμβούλου σε όλα τα μοντέλα αξιοποίησης που δύναται να υιοθετηθούν δεν παύει να «φαντάζει πιο επίκαιρη από όσο ποτέ» όπως το θέτει χαρακτηριστικά παράγοντας της ελληνικής χρηματοοικονομικής βιομηχανίας.

Η δημόσια εγγραφή του αεροδρομίου, όπως και άλλων ΔΕΚΟ, έχουν εξεταστεί και παλιότερα. Στην περίπτωση της ΔΑΑ είχε συζητηθεί και στο παρελθόν, πριν οι Γερμανοί της Hochtief πουλήσουν το 26,7% στον καναδικό επενδυτικό όμιλο PSP. Σήμερα το δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών της ΔΑΑ, η PSP το 26,7%, η επενδυτική εταιρεία HTAC (ελέγχεται από Αυστραλούς και Καναδούς) το 13,3% και ο όμιλος Κοπελούζου το 4,99%.

Δεδηλωμένη, πάντως, στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ είναι η δυνατότητα χρήσης όλων των διαθέσιμων από τη διεθνή πρακτική εργαλείων για την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων. Και από ότι προκύπτει από τις εξελίξεις και την επανάκαμψη του ελληνικού χρηματιστηρίου οι δημόσιες εγγραφές επανατοποθετούνται στο τραπέζι.

Πηγή: http://www.capital.gr/News.asp?id=1890144


Πηγή:www.capital.gr

Σωρεία παραβάσεων σε σχολικά λεωφορεία σε ένα μήνα

Τον πρώτο μήνα του σχολικού έτους βεβαιώθηκαν από την τροχαία 343 παραβάσεις σε σχολικά λεωφορεία σε ελέγχους που έγιναν σε όλη τη χώρα.

Περισσότερες από 300 παραβάσεις έχει βεβαιώσει η τροχαία σε σχολικά λεωφορεία τον πρώτο μήνα της σχολικής χρονιάς, όπως ανακοίνωσε η αστυνομία.
Πιο συγκεκριμένα, από τις 11 Σεπτεμβρίου έως τις 11 Οκτωβρίου διενεργήθηκαν έλεγχοι σε 6.730 σχολικά λεωφορεία σε όλη τη χώρα και βεβαιώθηκαν 343 παραβάσεις.
Από αυτές οι 37 σχετίζονται με τον ταχογράφο, 20 παραβίαση του ορίου ταχύτητα, 19 βιβλία ρεπό, 16 έλλειψη φαρμακείου, 14 έλλειψη πυροσβεστήρα, 13 στέρηση προβλεπόμενης άδειας οδήγησης, 11 μη χρήση ζωνών ασφαλείας, 8 φθαρμένα ελαστικά, 6 στέρηση δελτίου τεχνικού ελέγχου, 3 μη αναγραφή ορίων ταχύτητας, 3 έλλειψη συνοδού, 2 μεταφορά υπεράριθμων μαθητών, 1 έλλειψη ζωνών ασφαλείας, 1 παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 1 παραβίαση σημάνσεων και 188 λοιπές τροχονομικές παραβάσεις.
Στην περιοχή της Αττικής ελέχθησαν 3.332 σχολικά λεωφορεία και βεβαιώθηκαν 92 παραβάσεις και στη Θεσσαλονίκη 485 λεωφορεία με 151 παραβάσεις.

Πηγή:  http://news247.gr/eidiseis/swreia_paravasewn_se_sxolika_lewforeia_se_ena_mhna.2456544.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=news247gr

Πρόγραμμα χρηματοδότησης της εφοδιαστικής αλυσίδας από την Aztec Money

Πρόγραμμα χρηματοδότησης της εφοδιαστικής αλυσίδας (supply chain finance) λάνσαρε η Aztec Money, μέσω της καινοτόμας –  ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί ήδη από τον περασμένο Μάιο στην Ελλάδα, εξασφαλίζοντας, με προαγορές τιμολογίων, ρευστότητα στις επιχειρήσεις.
Η Aztec Money, με τη νέα υπηρεσία της, απευθύνεται στους αγοραστές προϊόντων και υπηρεσιών οι οποίοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποδεικνύουν συγκεκριμένους προμηθευτές ή συγκεκριμένη ομάδα προμηθευτών τους, που θα μπορούν να αποστέλλουν τα τιμολόγιά τους απευθείας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με σκοπό την πώλησή τους.
Με τον τρόπο αυτόν, προμηθευτές και αγοραστές εξασφαλίζουν ταχύτερους χρόνους συναλλαγών και, άρα, μεγαλύτερη ρευστότητα (cash flow), καθώς και ευνοϊκότερους όρους προ-αγοράς των τιμολογίων.

Μέσα από αύτη τη διαδικασία και με βάση την πιστοληπτική ικανότητά του, ο αγοραστής εγγυάται τη χρηματοδότηση των προμηθευτών του (είτε απο την Ελλάδα είτε απο το εξωτερικό), πετυχαίνοντας, πέραν των άλλων, καλύτερους όρους αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών.
Το μόνο που απαιτείται για την εκτέλεση κάθε συναλλαγής είναι η προ-έγκριση του αγοραστή για τους προμηθευτές, των οποίων τα τιμολόγια θα ανεβαίνουν στην πλατφόρμα της Aztec.
Με την προαναφερόμενη διαδιασία, οι ελληνικές επιχειρήσεις επιλύουν προβλήματα ρευστότητας, καλύπτουν κενά χρηματοδότησης, τα οποία ενδεχόμενως αντιμετωπίζουν σήμερα, ενώ συνδέσονται με διεθνείς επενδυτές αποκτώντας άμεση πρόσβαση σε χρηματοδοτικά κεφάλαια.
«Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συναλλαγών αγοράστες και προμηθευτές επιτυγχάνουν έναν κοινό στόχο τους, την ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης (Working Capital), χρηματοδοτώντας έξυπνα και με χαμηλό κόστος τις συναλλαγές τους», αναφέρει ο κ. Ευθύμιος Γκαϊτατζής, υπεύθυνος Ανάπτυξης της Aztec Money στην Ελλάδα και την Κύπρο, προσθέτοντας ότι «με τη χρήση της εξειδικευμένης πλατφόρμας δημοπρασιών εξασφαλίζεται η αυτοματοποίηση και η απόλυτη διαφάνεια των συναλλαγών, καθότι η Aztec Money εγγυάται την ορατότητα κάθε αγοραπωλησίας τιμολογίου από την αρχή έχως το τελος (end – to – end)».
«Επίσης εξασφαλίζεται η μείωση του κόστους χρηματοδότησης, η δυνατότητα διαπραγμάτευσης με καλύτερους όρους, η επιμήκυνση των ημερών πληρωμής δίχως ρίσκο για τους προμηθευτές και η ενδυνάμωση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ αγοραστών και προμηθευτών. Πρόκειται για ένα έργαλείο χρηματοδότησης το οποίο προσφέρει πολλαπλά οφέλη σε όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας», τονίζει, ακόμη, ο κ. Ευθύμης Γκαϊτατζής. 

Συνολικές προβολές σελίδας