Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Πώς να αποκτήσετε το Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμο Σήμα για τα Τουριστικά Λεωφορεία

Το Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμο Σήμα συνιστά πιστοποίηση της γνησιότητας και νομιμότητας του τουριστικού λεωφορείου και πλήρους ταύτισης μεταξύ των στοιχείων της άδειας κυκλοφορίας που αυτό φέρει και των τεχνικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του.
Πρόκειται για ένα μικρό αυτοκόλλητο το οποίο θα περιέχει τσιπ με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το όχημα. Το Σήμα αυτό θα σκανάρεται από μία ειδική συσκευή όταν το τουριστικό λεωφορείο θα υπόκειται σε έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές. 
Από τις 10 Ιουλίου 2014 και για ένα χρόνο οι κάτοχοι τουριστικών λεωφορείων θα μπορούν να προμηθεύονται το εν λόγω σήμα από τα Γραφεία της Γενικής Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), που είναι και ο φορέας αποκλειστικής χορήγησης για όλη την Ελλάδα.

Πώς χορηγείται το Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμο Σήμα

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει:  
1. να ανατρέξει στην ιστοσελίδα της ΓΕΠΟΕΤ και να κατεβάσει την κατάλληλη αίτηση ανάλογα με το αν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
2. Να καταθέσει στην Alpha Bank σε λογαριασμό της ΓΕΠΟΕΤ 100 ευρώ/ανά λεωφορείο ως προκαταβολή 
3. Να προσκομίσει τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
  • Φωτοτυπία της Άδειας Κυκλοφορίας Οχήματος
  • Φωτοτυπία του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας
  • Καταθετήρια Απόδειξη της Προκαταβολής των 100 Ευρώ /λεωφορείο
  • Βεβαίωση από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών της έδρας του λεωφορείου (ΥΑ Γ456/οικ.34722/2689/14)
Η αίτηση συμπληρωμένη μαζί με όλα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά θα πρέπει να αποσταλλούν στο email της Ομοσπονδίας.

Πηγή: http://tourismpress.gr/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82

Μέχρι 31-12-2015 το «τσιπάκι» στα ειδικά Τουριστικά Λεωφορεία

Οι ιδιοκτήτες των Ειδικών Τουριστικών Λεωφορείων Δ.Χ. υποχρεούνται έως τις 31-12-2015, να έχουν εφοδιάσει τα Ειδικά Τουριστικά Λεωφορεία τους με το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα.
Μετά την προαναφερθείσα καταληκτική ημερομηνία (ήτοι από 1-1-2016), εφόσον διαπιστωθεί από Φορέα Ελέγχου μη ύπαρξη ή αλλοίωση του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος, τότε, πέραν άλλων διοικητικών κυρώσεων, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ και αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας του τουριστικού λεωφορείου (άδεια κυκλοφορίας και κρατικές πινακίδες) τα οποία διαβιβάζονται στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της έδρας του λεωφορείου.
Τα στοιχεία κυκλοφορίας επιστρέφονται, εφόσον ο ιδιοκτήτης ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο, προσκομίσει βεβαίωση του Φορέα Χορήγησης ότι εγκαταστάθηκε το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα στο ενώ λόγω λεωφορείο ή προσκομίσει την βεβαίωση (α) του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης. Η καταλογιστική πράξη επιβολής του προστίμου επέχει θέση στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για χρονικό διάστημα επτά (7) ημερών, κατά τη διάρκεια του οποίου απαγορεύεται η έξοδος του οχήματος από τη χώρα. Η ύπαρξη ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος σε ισχύ, θα αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου των τουριστικών λεωφορείων από τα Κ.Τ.Ε.Ο., μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας χορήγησής του, ήτοι από 1-1-2016.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Χρήστου Σπίρτζη.

Πηγή: http://troxoikaitir.gr/article/mehri-31-12-2015-tsipaki-sta-eidika-toyristika-leoforeia

LOGI.C 2015: METROPOLITAN EXPO 7-9 Νοεμβρίου 2015 ΜΕ 1 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΙ 10 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ EVENTS

Ανοίγουν τις πόρτες τους τα LOGI.C 2015, 7-9 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo, με 1 Επιστημονικό Συνέδριο και 10 παράλληλα events.
Απολύτως έτοιμα είναι για την 7η διοργάνωσή τους τα Logistics Conferences LOGI.C 2015, και σας αναμένουν για να ανοίξουν τις πόρτες τους στο πλαίσιο της 5ης Έκθεσης “Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics” 2015, μεταξύ 7-9 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo.

Tο ενδιαφέρον των εταιρειών για συμμετοχή είναι μεγάλο, ενώ οι συνδιοργανωτές αυξήθηκαν από την αρχική ανακοίνωση των θεματικών ενοτήτων των LOGI.C, με αποτέλεσμα τα sessions να είναι εφέτος ακόμη περισσότερα, και να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων των στελεχών που εμπλέκονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, είτε σε εμπορικές επιχειρήσεις, είτε σε 3PL providers.

Για πρώτη φορά εφέτος τα LOGI.C 2015, φιλοξενούν το 3ο Επιστημονικό Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας 3rd ICSC, αλλά και 10 διαφορετικά εταιρικού ενδιαφέροντος events για ποικίλα θέματα που άπτονται της καθημερινότητας των επαγγελματιών της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, που συνδιοργανώνονται και υποστηρίζονται από σειρά Φορέων & Εταιρειών του κλάδου, όπως: το Ινστιτούτο Εφοδιαστικής Αλυσίδας Ν.Α. Ευρώπης, ILME, beyond the Best, ΕΕΒΨ, ECSLA, ProjectYOU & Dekra Akademie, Value Chain, Optilog Services, 3S Chem.



Μπορείτε να δείτε στο www.supplychainexpo.gr το πρόγραμμα διοργάνωσης των εφετινών πολύ-συνεδρίων LOGI.C. Λόγω του εντεινόμενου ενδιαφέροντος για συνδιοργανώσεις, το πρόγραμμα έχει εμπλουτιστεί με νέες ενότητες, τόσο την Κυριακή και την Δευτέρα, στην πρώτη Συνεδριακή Αίθουσα (Conference Hall I) που θα βρίσκεται εντός του εκθεσιακού χώρου του Hall 4, όσο και στην παράλληλη αίθουσα για πιο κλειστές συζητήσεις Round Tables στελεχών της αγοράς (Conference Hall II) που θα βρίσκεται σε προνομιακό σημείο στο Μetropolitan Expo.

Τα LOGI.C 2015 αναμένεται για ακόμη μια χρονιά, με τις επιμέρους ενότητες και θεματικές που θα προσεγγίσουν, να αποτελέσουν πόλο έλξης για την επιπλέον γνώση και επιμόρφωση στελεχών της ευρύτερης αγοράς εφοδιαστικής αλυσίδας, βήμα παρουσίασης νέων δράσεων και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και βεβαίως σημείο συνάντησης της αγοράς με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Τα LOGI.C 2015 στηρίζουν οι εταιρείες ATC, ΔΑΑ, Superfast Ferries, Τoyota Material Handling Greece, σύσσωμοι οι Θεσμικοί Φορείς του κλάδου Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών-Υποδομών & Δικτύων, ενώ μεταξύ άλλων χορηγοί επικοινωνίας είναι τα media: EMEA Business Monitor, Maritimes Economies, Auto Triti, All Pack, Youtruck, ΧΡΗΜΑ, Skywalker, Moulding.

Για προεγγραφές και συμμετοχές παρακολουθείστε το www.supplychainexpo.gr ή επικοινωνήστε με το 210-9010040 ή το info@omind.gr


Για περισσότερες πληροφορίες που αφορούν στη διοργάνωση των πολύ-συνεδρίων LOGI.C στο πλαίσιο της 5ης Έκθεσης «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics» 2015, επικοινωνήστε με:

ΜΑΙΡΗ ΕΥΘΥΜΙΑΤΟΥ
Αρχισυντάκτρια SC&L – Συντονισμός LOGI.C
210- 9010040 (εσωτ. 150)
6946 / 468138

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/logistics/item/2222-logi-c-2015-metropolitan-expo-7-9-2015-me-1-epistimoniko-synedrio-kai-10-parallila-events

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Έβρεξε χρήματα από το Υποδομών για να ξεκινήσουν πάλι τα έργα

Μετά απο την αναμονή μηνών ήρθε η ώρα της εξόφλησης μερικών ποσών από τα χρωστούμενα του Ελληνικού Δημοσίου στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών που έχει στα χέρια του το ypodomes.com εκδόθηκε με αρκετή καθυστέρηση εντολή πληρωμής για το ποσό των 56.535.624,80 ευρώ, που είναι μέρος του τιμολογίου με συνολικό ποσό 67εκ.ευρώ.

Το ποσό αυτό αφορά την 3η πιστοποίηση και 3η εντολή της Πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου σύμφωνα με το άρθρο 5.2.7 της Σύμβασης Παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Μαλιακος-Κλειδί.

Πρόκειται για μία ευτυχή εξέλιξη καθώς τα χρήματα αυτά αναμένονταν εδώ και πολύ καιρό από τον παραχωρησιούχο. Δεν είναι άλλωστε κρυφό πως τα έργα έχουν παγώσει απο το καλοκαίρι καθώς το "βερεσέ" είχε ανέβει κατακόρυφα. Μέσα στο 2015 η εταιρεία κατασκευής έχει πληρωθεί συνολικά 16εκ.ευρώ (τα ποσά που δόθηκαν ήταν 5+5+6εκ.ευρώ μέσα στο καλοκαίρι) με το λογαριασμό να ξεπερνά τα 80εκ.ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes υπάρχει πλέον βάσιμη ελπίδα ότι αυτά τα χρήματα θα ανοίξουν και πάλι τις εργοταξιακές πύλες και πως δεν πρόκειται για μία αποσπασματική κίνηση δημιουργίας εντυπώσεων.

Από την πλευρά του το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί διακαώς ειδικά για αυτό το έργο να υπάρξει η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ καθώς από το έργο έχει φτάσει σε πρόοδο το 93% και τα απαιτούμενα χρήματα είναι σχετικά λίγα και από την άλλη θα δώσει το μήνυμα και στα έργα στους άλλους άξονες.

Η χρονική συγκυρία απόδοσης των χρημάτων είναι σημαντική καθώς όπως μαθαίνει το ypodomes αυτές τις μέρες γίνεται αναλυτική ενημέρωση στις συμμετέχουσες στην χρηματοδότηση τράπεζες και αποτελεί ένα θετικό οιωνό για τη συνέχεια του έργου.

Αν τελικά έχουμε μια ευτυχή επανεκκίνηση με συνεχή ροή χρημάτων τότε είναι πολύ πιθανό να έχουμε επίσπευση των χρονοδιαγραμμάτων ειδικά για το κρίσιμο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει και τις μεγάλες Σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Η Δυτική Μακεδονία έρχεται 2,5 ώρες πιο κοντά

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 είναι ίσως η περίπτωση του παρεξηγημένου οδικού άξονα της χώρας. Από το 2001 όταν ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ.Λαλιώτης παρουσίασε το σχέδιο ανάπτυξης των οδικών αξόνων ο Ε65 φάνηκε λίγο "μιλημένος".

Επί Υπουργείας Σουφλιά το θέμα του Ε65 έγινε ακόμα χειρότερο καθώς λόγω εντοπιότητας του τότε Υπουργού ο Ε65 έμοιαζε περισσότερο σαν πολιτική εξαργύρωσης τοπικών πολιτικών δεσμεύσεων παρά μια ανάγκη ένος νέου σημαντικού οδικού άξονα.\

Τελικά τι είναι ο Ε65; ένας ζημιογόνος ουσιαστικά δευτερεύων οδικός άξονας που θα μπορούσαμε να έχουμε αποφύγει; ένα πολιτικό γινάτι που θα το πληρώνουμε για χρόνια; Μήπως είναι ένας οδικός άξονας που ήδη υπάρχει;

Αυτά τα ερωτήματα έχουν τεθεί πολλές φορές και πολλοί έχουν αμφισβητήσει την αξία του δρόμου αυτού. Ο άξονας που ενώνει τη Λαμία με τα Γρεβενά μέσω της Δυτικής Θεσσαλίας είναι πολλά πράγματα μαζί.

Στην πραγματικότητα είναι μία επανάσταση στις οδικές μεταφορές της χώρας. Ξεφεύγοντας από τη λογική του ΠΑΘΕ η χώρα αποκτά ένα  κάθετο οδικό άξονα που ανοίγει νέους εμπορικούς, πολιτιστικούς και τουριστικούς δρόμους και αλλάζει για πάντα το τοπίο των μεταφορών.

Εκτός του ότι βγάζει από την απομόνωση τις πόλεις της  Δυτικής Θεσσαλίας ο Ε65 λειτουργεί ως ο συνδετήριος κλάδος μεταξύ των λιμανιών του Βόλου και της Ηγουμενίτσας, δίνει ένα εκπληκτικό πέρασμα προς τα Ιωάννινα, ενώ φέρνει πολύ κοντά στη χώρα την Αλβανία και τις χώρες της Αδριατικής.

Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ
Το προφανές είναι ότι οι μεγάλες πόλεις της Δ.Θεσσαλίας Τρίκαλα και Καρδίτσα έρχονται πολύ κοντά στην Αθήνα. Η χρονοαπόσταση θα διανύεται σε 3 και 2,5 ώρες αντίστοιχα.

Όμως μεγάλος κερδισμένος από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 όσο και αν φαίνεται περίεργο είναι η Δυτική Μακεδονία. Οι πόλεις της σήμερα απέχουν από την Αθήνα χρονικά έως και 7 ώρες.

Χαρακτηριστικά οι αποστάσεις από την Αθήνα σήμερα μέσω του ΠΑΘΕ είναι οι εξής: προς Καστοριά 630χλμ και περίπου 7 ώρες, προς Γρεβενά 600χλμ και περίπου 6 ώρες και 45 λεπτά, προς Κοζάνη 565χλμ και 6 ώρες, προς Φλώρινα  630 και περίπου 7 ώρες.

Με τη συνολική λειτουργία του οδικού άξονα τυ Ε65 οι διαφορές χρονικά και χιλιομετρικά είναι εντυπωσιακές: προς Καστοριά 470χλμ και περίπου 4,5 ώρες, προς Γρεβενά 400χλμ και περίπου 4 ώρες, προς Κοζάνη 450χλμ και λιγότερο από 4,5 ώρες, προς Φλώρινα  527 και περίπου 5 ώρες και 15 λεπτά.

Με μία ματιά καταλαβαίνει κανείς ότι ο Ε65 λειτουργεί τόσο ευεργετικά για την ευρύτερη περιοχή της Δ.Μακεδονίας καθώς οι χρονοαποστάσεις και η άνετη σύνδεση με την Αθήνα και τη Νότια Ελλάδα ανοίγει διάπλατα νέες μεγάλες ευκαιρίες.

Από τη σύγκριση βλέπουμε τη χαώδη διαφορά μεταξύ της σημερινής κατάστασης και εκείνης που θα υπάρχει στο μέλλον. Η μείωση της απόστασης προς Καστοριά πχ είναι της τάξεως των 2,5 ωρών ενώ προς Γρεβενά είναι συντομότερο κατά 2 ώρες και 45 λεπτά!

Η ΑΝΑΓΚΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ
Με βάση όχι μόνο τα παραπάνω αλλά τη γενικότερη μεταμόρφωση στο πεδίο των οδικού μεταφορών η ανάγκη πλήρους κατασκευής του Ε65 κρίνεται όχι απλά απαραίτητη αλλά επιτακτική.

Με την απόλυτα λανθασμένη απόφαση του 2013 αποφασίστηκε αντί να  προηγηθεί κάποια από τα άκρα του άξονα να κατασκευαστεί το μεσαίο τμήμα που εν ολίγοις υπάρχει οδική υποδομή.

Τώρα με την εκκίνηση του Νέου ΕΣΠΑ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγηθεί στην κατασκευή το νότιο κομμάτι από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Υπάρχει όμως η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία.

Αυτό το τμήμα εκτιμώμενου κόστου 490εκ.ευρώ, πρέπει να μπει σε πλήρη προτεραιότητα και να οδηγηθεί σε κατασκευή το συντομότερο δυνατόν. Χωρίς αυτό το τμήμα όλα τα πλεονεκτήματα του Ε65 είναι άχρηστα και ο δρόμος θα παραμείνει ανάπηρος και χωρίς διευρυμένη αξία.

Η διασύνδεση του Ε65 από την Αθήνα και τη Φθιώτιδα απευθείας με τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο θα δημιουργήσει πολλές νέες μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης και το τετριμένο σλόγκαν "θα βγει η περιοχή απο την απομόνωση" θα γίνει μία πραγματικότητα με μεγάλη προστιθέμενη αξία.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Η Κίνα ανοίγει ξανά το «Δρόμο του Μεταξιού», συνδέοντας Ευρώπη με Ασία

Την αναβίωση - στη μοντέρνα εκδοχή - του θρυλικού Δρόμου του Μεταξιού στοχεύει να πραγματοποιήσει η Κίνα μέσω ενός μεγαλόπνοου προγράμματος επενδύσεων που θα ενώνει την Ασία με την Ευρώπη και αποτελεί τη ναυαρχίδα της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης του Σι Τζινπίνγκ, σύμφωνα με το tovima.gr.
Υστερα από δύο σχεδόν δεκαετίες ταχείας ανάπτυξης, το Πεκίνο προσβλέπει και πάλι πέρα από τα σύνορά του για επενδυτικές και εμπορικές ευκαιρίες, καθώς τα πλεονάσματα της χώρας αυξάνονται ξανά. 
Σύμφωνα με τους «Financial Times», η χώρα σήμερα διαθέτει περίπου 4 τρισ. δολάρια σε αποθεματικά ξένων νομισμάτων - τα μεγαλύτερα στον κόσμο - ενώ, επιπλέον, οι σιταποθήκες ξεχειλίζουν και τα πλεονάσματά της σε ακίνητα, τσιμέντο και χάλυβα αγγίζουν τεράστια μεγέθη. Φάνταζε, λοιπόν, αναμενόμενο ότι αργά ή γρήγορα η Κίνα θα αναζητούσε νέες αγορές για να διοχετεύσει τα πλεονάζοντα αγαθά της.
Η πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος» εξαγγέλθηκε από τον Σι Τζινπίνγκ, τον πέμπτο πρόεδρο της Κίνας, το 2013 και χωρίζεται σε δύο τμήματα: ένα χερσαίο (Silk Road Economic Belt), που διατρέχει την Κεντρική Ασία, τη Ρωσία και την Ευρώπη, και ένα θαλάσσιο (Maritime Silk Road) μέσω του Δυτικού Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού.
Προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμένων και αερολιμένων ενώ προϋποθέτει έναν μεγάλο βαθμό πολυεπίπεδης συνεργασίας της Κίνας με γειτονικά και όχι μόνο κράτη.
Στο τέλος του περασμένου έτους ο κινέζος πρόεδρος ανήγγειλε τη δημιουργίας ενός επενδυτικού ταμείου που στόχο θα έχει την προώθηση του φιλόδοξου σχεδίου.
Η κινεζική κυβέρνηση θα τοποθετούσε αρχικά 40 δισ. δολάρια ενώ καλωσόριζε όσους επενδυτές από την Ασία και αλλού ήταν πρόθυμοι να λάβουν μέρος ενεργά στο πρόγραμμα, όπως είχε μεταδώσει το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας, Xinhua. Επιπλέον, τον περασμένο Απρίλιο, το Πεκίνο ανακοίνωσε τα σχέδιά του να εισφέρει 62 δισ. δολάρια εκ των συναλλαγματικών αποθεμάτων του στις τρεις κρατικές τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν την επέκταση του σχεδίου.
«Σχέδιο Μάρσαλ»
Αν οι εξαγγελίες της Κίνας αποκτήσουν υπόσταση, ο νέος Δρόμος του Μεταξιού θα αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα οικονομικής διπλωματίας από την εποχή που η ηγεσία των ΗΠΑ κατέστρωσε το περιβόητο Σχέδιο Μάρσαλ για τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση της Ευρώπης, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά, καθότι η κινεζική κυβέρνηση δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη την πλήρη έκταση και τις λεπτομέρειες του σχεδίου, σε αυτό πρόκειται να εμπλακούν δεκάδες χώρες με συνολικό πληθυσμό άνω των 3 δισ. ανθρώπων.
Λίγους μήνες νωρίτερα το υπουργείο Εμπορίου της χώρας γνωστοποίησε ότι «οι χώρες του Δρόμου του Μεταξιού αντιστοιχούν στο 26% του εμπορικών εταίρων της Κίνας», χωρίς, ωστόσο, να δοθούν παραπάνω στοιχεία για το ποιες ακριβώς είναι αυτές.
Και μόνο τα μεγέθη αυτά αναδεικνύουν μια τεράστια φιλοδοξία η οποία, κατά τους αναλυτές, δεν περιορίζεται στην οικονομική σφαίρα αλλά σχετίζεται, επίσης, και με τη γενικότερη αναζήτηση της Κίνας για τον καθορισμό της θέσης ως πολιτικής και στρατιωτικής δύναμης στην Ασία και στον κόσμο. Και, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, μεγάλες είναι και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η κινεζική κυβέρνηση.
Τα αγκάθια
Πρωτίστως, εξαιτίας της επέκτασης των συμφερόντων της χώρας στο εξωτερικό, πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ένα τόσο μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο θα χρειαστεί να συνοδευτεί και από την επέκταση της μιλιταριστικής λογικής της Κίνας και εκτός συνόρων.
Η προστασία και η ασφάλεια των έργων σε πολιτικά και κοινωνικά ασταθή κράτη μπορεί να αναγκάσουν την Κίνα να παρακάμψει την κατά δήλωσιν τακτική της για μη παρέμβαση (στρατιωτική ή όχι) στην εσωτερική πολιτική άλλων χωρών.
Επιπλέον, η επίδειξη ισχύος που έχει κάνει η χώρα σε ορισμένες περιπτώσεις στο παρελθόν δυσχεραίνουν εκ των πραγμάτων την επίτευξη μιας συνεργασίας εμπιστοσύνης με ορισμένα γειτονικά κράτη, όπως το Βιετνάμ, η Ινδία ή η Ρωσία.
Από τη γεωγραφική σκακιέρα της περιοχής δεν λείπουν και οι εθνοτικές διενέξεις, κυρίως στις διάφορες επαρχίες της κινεζικής επικράτειας, οι οποίες, επιπλέον, μαστίζονται από εκτεταμένη φτώχεια και ανέχεια.
Οι κινεζικές Αρχές, σχολιάζει η «Telegraph», ελπίζουν ότι η προκύπτουσα από τις επενδύσεις οικονομική άνθηση θα τερματίσει και τις δεκαετίες διαμάχης μεταξύ αυτών των ομάδων, όπως είναι οι Ουιγούροι, η μουσουλμανική μειονότητα αυτοχθόνων στην κομβικής σημασίας για τον νέο Δρόμο του Μεταξιού επαρχία της Σιντζιάνγκ, και των Κινέζων Χαν, που αποτελούν το 90% του υπόλοιπου πληθυσμού της χώρας.

Προβληματίζουν οι επιδόσεις ενός εκ των φαβορί του ΟΛΠ: της Maersk

Αντιμέτωπη με κατακόρυφη πτώση της κερδοφορίας της, πολύ μεγαλύτερη από ό,τι αναμενόταν, βρίσκεται η νούμερο 1 μεταφορική εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου.
Η Maersk, η οποία φαντάζει ένας από τους κύριους διεκδικητές του ΟΛΠ (συμμετέχει στο διαγωνισμό, μέσω της θυγατρικής APM Terminals) αναθεώρησε, προς τα κάτω, τις προβλέψεις για τα ετήσια αποτελέσματα.
Οι απώλειες της δανέζικης εταιρείες αποδίδονται στην γενικότερη και παγκόσμια συρρίκνωση του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών και δη, των ναύλων.

Ειδικότερα, η Maersk ανακοίνωσε ότι η συρρίκνωση των αποτελεσμάτων σχετίζεται με την Maersk Line, η οποία θα σημειώσει μείωση εκτιμώμενων κερδών, ύψους 600 εκατ. δολαρίων.
Η Maersk Line ανέφερε καθαρά κέρδη 1,2 δις. δολ. στο πρώτο εξάμηνο του έτους και αντί να αναμένει 2,2 δις. στο τέλος του έτους, τώρα εκτιμά 400 εκατ. δολ. στο δεύτερο εξάμηνο, ήτοι 1,6 δις. στο σύνολο του έτους.
Όπως αναφέρει ο όμιλος της Maersk, η ναυτιλιακή αγορά εμπορευματοκιβωτίων έχει επιδεινωθεί, πέρα από τις προσδοκίες του ομίλου, ειδικά στο τελευταίο μέρος του τρίτου τριμήνου και  τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα ο όμιλος να μην αναμένει ανάκαμψη της αγοράς το 2015.
«Η Maersk Line έχει λάβει μέτρα για να εξασφαλίσει μια αποδοτική και ανθεκτική λειτουργία, αλλά η τρέχουσα επιδείνωση στην ναυτιλιακή αγορά επηρεάζει τις επιχειρήσεις μας», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Nils Andersen, συμπληρώνοντας ότι «είναι λυπηρό το γεγονός ότι θα πρέπει να προσαρμόσουμε τις προσδοκίες μας για το αποτέλεσμα του 2015».
Βάσω Βεγιάζη

Συνολικές προβολές σελίδας