Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Κινητοποιήσεις προαναγγέλλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

Κάλεσμα αγωνιστικής ετοιμότητας απευθύνει, με ανακοίνωση της, προς όλους τους ναυτεργάτες η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία συνεδρίασε, με αντικείμενο τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της ναυτικής εργασίας.
Η Π.Ν.Ο. μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για ισοπέδωση του κλάδου των Ελλήνων Ναυτεργατών, κατεδάφιση των εργασιακών, κοινωνικών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων και για αδικαιολόγητα υψηλό ποσοστό ανεργίας.
Παράλληλα ζητά την επαναφορά όλων των παροχών του Οίκου Ναύτη στους Έλληνες Ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, στο προ των μνημονίων καθεστώς λειτουργίας του.
Η πλήρης ανακοίνωση της ΠΝΟ
"Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία συνήλθε σήμερα αφού εξέτασε την όλη γενική κατάσταση στο χώρο της ναυτικής εργασίας και αφού διαπίστωσε ότι δυστυχώς συνεχίζεται η χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών με τις συνεχείς μειώσεις στις συνθέσεις των πληρωμάτων και την ανεργία να αυξάνεται στα ύψη έχοντας φθάσει σε δραματικά επίπεδα, τα οποία και δυστυχώς συνεχώς διογκώνονται, απεφάσισε τα ακόλουθα:
- Καταγγέλλει με τον πλέον δριμύ τρόπο τα σε βάρος των ναυτεργατών συνεχώς κλιμακούμενα δυσμενή μέτρα,, με τα οποία επιδιώκεται η άλωση και ισοπέδωση του κλάδου των Ελλήνων Ναυτεργατών και η κατεδάφιση των εργασιακών, κοινωνικών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
- Η αρμόδια Αγωνιστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας να συνέλθει άμεσα για την διαμόρφωση και διατύπωση συγκεκριμένου κλιμακούμενου αγωνιστικού προγράμματος, προκειμένου η Διοίκηση να καθορίσει τις περαιτέρω μορφές αγώνα της για την εξάλειψη του απαράδεκτου και κοινωνικά κατακριτέου φαινόμενου της ανεργίας των Ελλήνων ναυτεργατών.
Δεν μπορεί να γίνει από κανένα ανεκτό και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία της Κυβέρνησης να είμαστε η πρώτη ναυτιλιακή χώρα και ταυτόχρονα να έχουμε το μεγαλύτερο ,ποσοστό ανεργίας των ναυτεργατών.
- Προειδοποιεί και δηλώνει ότι ο αγώνας όχι μόνον δεν τελείωσε και δεν κάμπτεται αλλά αντίθετα συνεχώς γιγαντώνεται προς κάθε κατεύθυνση και ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα συνεχίσει τον πολύμορφο αγώνα της για την προάσπιση των όσων με κόπους και αγώνες μέχρι σήμερα έχουν κατακτηθεί και τα οποία βάναυσα καταπατούνται και θυσιάζονται στο βωμό των μνημονίων και των σκοπιμοτήτων.
- Διατρανώνει για άλλη φορά ότι ο ΟΙΚΟΣ ΝΑΥΤΗ είναι και θα παραμείνει ΟΙΚΟΣ ΝΑΥΤΗ και ΑΠΑΙΤΕΙ την επαναφορά όλων των παροχών του στους Έλληνες Ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, στο προ των μνημονίων καθεστώς λειτουργίας του .
- Καλεί όλους τους ναυτικούς, εν ενεργεία και μη, να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να ανταποκριθούν στα καλέσματα της Ομοσπονδίας
Με την ευκαιρία αυτή, καλούμε αύριο 18-02-2014 όλους τους ναυτεργάτες – εν ενεργεία και συνταξιούχους – να προσέλθουν στον Οίκο Ναύτη στον Πειραιά και περί ώρα 07.30 προκειμένου να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας".

Από 9.000 – 18.000 ευρώ η οικονομική επιφάνεια για νέους μεταφορείς. Το ΦΕΚ

Εκδόθηκε από το υπουργείο Μεταφορών το νέο ΦΕΚ που ορίζει την οικονομική επιφάνεια μεταφορικής επιχείρησης για την έκδοση της άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
Όπως αναφέρεται σε αυτό, για την έκδοση της άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων, η μεταφορική επιχείρηση αποδεικνύει ότι πληροί, πέραν των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων, την απαίτηση της οικονομικής επιφάνειας που προβλέπεται στα άρθρα 3 και 7 του Κανονισμού αριθ. 1071/2009, το ύψος της οποίας ορίζεται σε εννέα χιλιάδες (9000) ευρώ, όταν χρησιμοποιείται μόνο ένα όχημα και πέντε χιλιάδες (5000) ευρώ για κάθε επιπλέον χρησιμοποιούμενο όχημα.
Κατ’ εξαίρεση, για τις ακόλουθες κατηγορίες μεταφορικών επιχειρήσεων, το ύψος της οικονομικής επιφάνειας ορίζεται σε δεκαοκτώ χιλιάδες ευρώ, όταν χρησιμοποιείται μόνο ένα όχημα και εννέα χιλιάδες ευρώ για κάθε επιπλέον χρησιμοποιούμενο όχημα:
(α) νέοι μεταφορείς, πλην ανωνύμων εταιρειών, οι οποίοι αποκτούν ΦΔΧ από μεταβίβαση ή στους οποίους χορηγείται νέα άδεια ΦΔΧ με την διαδικασία των άρθρων 4 και 5 του Ν. 3887/2010 όπως ισχύει («αρχική χορήγηση») και
(β) παλαιοί μεταφορείς, πλην ανωνύμων εταιρειών, στους οποίους χορηγείται νέα άδεια ΦΔΧ με αρχική χορήγηση.

Αναλυτικές πληροφορίες, στο ΦΕΚ που επισυνάπτεται.

Πηγή: http://metaforespress.gr/logistics/item/6683-apo-9-000-18-000-evro-i-oikonomiki-epifaneia-gia-neous-metaforeis-to-fek.html

Και οι έμποροι - επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης αντιδρούν στα διόδια

Επιζήμια για το κράτος είναι η αύξηση διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, αφού μεταξύ άλλων θα οδηγήσει στη μείωση των κρατικών εσόδων από τα καύσιμα, αναφέρει σε επιστολή της, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης.
Η επιστολή εστάλη στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και κοινοποιήθηκε στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τους αρχηγούς και τους βουλευτές των κομμάτων της Βουλής.
Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κε Υπουργέ,
Αναφορικά με το θέμα της επιστολής μας αυτής, θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι με το υπ' αριθμ. 684/4.12.2013 έγγραφό μας, είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας στην αύξηση της τιμής των διοδίων και περιμέναμε να ληφθούν υπ' όψιν οι προτάσεις μας που βοηθούσαν στην διαμόρφωση της ομαλής λειτουργίας του εμπορίου και των επαγγελμάτων.
Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση για την αύξηση των διοδίων, επανερχόμαστε επί του θέματος για να ζητήσουμε την αναθεώρηση της απόφασης για τους κάτωθι λόγους:
1ον) Πλήττεται καίρια ο τουρισμός της χώρας, αφού περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό οι κάθε είδους μετακινήσεις των πολιτών.
2ον) Οι αυξήσεις - φωτιά που φθάνουν μέχρι και το 60% συμπληρώνουν την αφαίμαξη των εισοδημάτων, καταστρέφουν την αγορά και μειώνουν τα έσοδα του προϋπολογισμού από την κατανάλωση καυσίμων.
3ον) Εμποδίζουν την διακίνηση του εμπορίου και δημιουργούν προβλήματα στην αγορά καθώς αυξάνεται εμμέσως η τιμή των διακινούμενων προϊόντων.
Τα οδυνηρά, όμως, αποτελέσματα από την αύξηση των διοδίων έρχονται να συμπληρώσουν και τα τσουχτερά πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις διέλευσης χωρίς την πληρωμή των διοδίων, τα οποία και ανέρχονται σε 200 ευρώ με αφαίρεση των πινακίδων για 20 ημέρες.
Τέλος, θέλουμε να σημειώσουμε ότι κατά την λήψη των ανωτέρω μέτρων, το Υπουργείο σας δεν έλαβε υπ' όψιν ότι οι τοπικές οικονομίες και γενικότερα η οικονομία της χώρας πλήττονται όχι μόνο από την κρίση αλλά και από την λήψη μιας σειράς αρνητικών μέτρων για την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, όπως είναι η αύξηση των διοδίων.
Κε Υπουργέ,
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα εξετάσετε το όλο θέμα και θα ακυρώσετε τα ανωτέρω μέτρα που όχι μόνο δεν βοηθούν την κοινωνία αλλά εμποδίζουν και την ανάπτυξη του τόπου».

Διαμαρτυρία ναυτεργατών για το κλείσιμο του Οίκου Ναύτη

Πραγματοποιήθηκε παρέμβαση των ναυτεργατών στον Οίκο Ναύτη για την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης και ενάντια στις κατευθύνσεις της κυβέρνησης, του Υπουργείου Υγείας, που με έγγραφο του Αρ.Πρωτ.5937/13-02-2014 δίνει «Οδηγίες για παράδοση και παραλαβή του πάσης φύσης υλικού των Μονάδων Υγείας του ΕΟΠΥΥ» και να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι την Δευτέρα 17 Φλεβάρη 2014.
«Μετά την διαρκή υπονόμευση της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας των εργαζομένων, η κυβέρνηση διαλύει την πρωτοβάθμια περίθαλψη, την παραδίδει στους επιχειρηματίες και θέλει να ξεπουλήσει ακόμα και τις κτιριακές υποδομές που είναι από το αίμα και τον ιδρώτα των ναυτεργατών, των εργαζομένων.
Καταδικάζουμε την επιχείρηση τρομοκράτησης σε βάρος των ναυτεργατών που προσπάθησε η Διοίκηση του Οίκου Ναύτη με την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων.
Η δυναμική παρουσία των ναυτεργατών ανάγκασε τη Διοίκηση του Οίκου Ναύτη να συγκαλέσει έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο που αποφάσισε να μην γίνει η παράδοση – παραλαβή υγειονομικού υλικού και της υποδομής του Οίκου Ναύτη.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους να συνεχίσουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας με βάση τις πραγματικές μας ανάγκες», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Περιορίζεται η κυκλοφορία των φορτηγών στο κέντρο

Απαγορεύεται στο εξής η τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ και των υπεραγορών του λιανικού εμπορίου με φορτηγά άνω του 1,5 τόνου στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε κύριους οδικούς άξονες της πρωτεύουσας από τις 07:00 π.μ. έως 10:30 π.μ σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση.

Ειδικότερα, η απαγόρευση ισχύει για:


− Πανόρμου,

− Πατησίων, Αριστοτέλους, Γ΄ Σεπτεμβρίου, Αχαρνών, Λιοσίων, Κυψέλης, Λένορμαν, Γαλατσίου (περιοχή Αθηνών),

− Φιλολάου (περιοχή Παγκρατίου),

− Φορμίωνος (από Ριζάρη μέχρι Καραολή και Δημητρίου) (περιοχές Παγκράτι − Βύρωνα),

− Υμηττού (από Βρυαξίδος μέχρι Χίου) (περιοχή Παγκρατίου),

− Γ. Παπανδρέου (από Παπάγου μέχρι τη συμβολή της με Κοκκινοπούλου (περιοχή Ζωγράφου),

− Ούλοφ Πάλμε (περιοχή Ιλισίων),

− Στην Ιερά Οδό (από Κηφισού έως Θηβών) (περιοχή Αιγάλεω),

− Στην Θηβών (από λόφο Αξιωματικών έως Ιερά Οδό) (περιοχή Αιγάλεω),

− Λεωφόρο Βουλιαγμένης,

− Αγ. Δημητρίου − Στριγγάρι (ευρύτερη περιοχή Πλατείας Καλογήρων),

− Ελ. Βενιζέλου (Θησέως) − Δημοσθένους − Σιβιτανίδου − Δαβάκη (περιοχή Καλλιθέας),

− Ελ. Βενιζέλου − Αρτάκης − Μάχης − Αναλάτου − Ομήρου 25ης Μαρτίου και 2ας Μαΐου (πλατεία Ν. Σμύρνης) (περιοχή Νέας Σμύρνης),

− Αχιλλέως − Αμφιθέας − Αγ. Βαρβάρας (περιοχή Παλαιού Φαλήρου),

− Λαγουμιτζή − Δημητρακοπούλου − Βεΐκου − Πειραιώς (περιοχή Αθηνών),

Από την απαγόρευση εξαιρείεται η τροφοδοσία καταστημάτων νωπών αλιευμάτων της Βαρβακείου Αγοράς.

Πηγή: http://www.zougla.gr/greece/article/periorizete-i-kikloforia-ton-fortigon-sto-kentro

Λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα, στο πλαίσιο του CityMobil2

Τα Τρίκαλα επελέγησαν ως ευρωπαϊκός «πιλότος» για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων λεωφορείων , χωρίς οδηγό σε προτεινόμενη διαδρομή, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2, όπως γνωστοποιήθηκε από τον συντονιστή του προγράμματος, Αντριάνο Αλεσαντρίνι με επιστολή του προς την e-Trikala Α.Ε.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφοράς αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές πολιτών στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο, καθώς μπορεί να παρέχουν υπηρεσίες μεταφορές (μεμονωμένα ή συλλογικά) σε περιοχές χαμηλής ή διεσπαρμένης ζήτησης, ενισχύοντας τα υπάρχοντα δίκτυα αστικών μεταφορών. Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.
Η πρόταση των Τρικάλων, στο πλαίσιο του CityMobil2, συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες ευρωπαϊκές πόλεις, κερδίζοντας τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ε.Ε. Μέχρι στιγμής έχει καθοριστεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών, και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι.

Η e-Trikala A.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στην διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Παπαδόπουλου.
Το έργο «CityMobil2» - με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility ξεκίνησε επίσημα την 01/09/2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e-Trikala Α.Ε. συμμετέχει το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών” του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου».
Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).
Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις πέντε τελικές πόλεις οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα.
Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται με τον έτερο επίσημο έλληνα εταίρο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.

Απαραίτητα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο σύστημα TIR

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ TIR ΚΑΙ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ 

-Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
-Αντίγραφο του ΚΤΕΟ
-Τ.Ε.Κ.Α.(ήτοι τεχνικός έλεγχος καταλληλότητας αυτοκινήτου) –παρακαλούμε να απευθύνεστε στα κατά τόπους Τελωνεία
-Έναρξη επιτηδεύματος ή καταστατικό εταιρείας
-Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο του κατόχου
-Αντίγραφο πρόσφατου (ημερολογιακά) τιμολόγιου πώλησης ή αγοράς(ΜΟΝΟ για οχήματα ιδιωτικής χρήσης)
-Υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη από δημόσια αρχή που να αναφέρει ότι..... το αυτοκίνητο θα εκτελεί μεταφορές αποκλειστικά για λογαριασμό της εταιρείας.(ΜΟΝΟ για οχήματα ιδιωτικής χρήσης)
-Αντίγραφα τελευταίων (ημερολογιακά) λογαριασμών ΔΕΗ ή Εταιρείας Ύδρευσης ή Εταιρείας παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών
 Κατάθεση στον υπ’Αριθμ. 15821037 USD  λογαριασμό της Ο.Φ.Α.Ε. στην  Τράπεζα Millenium Bank ποσού 5000 USD(αμερ.δολλαρίων)-εγγύηση εισόδου ή προσκόμιση εγγυητικής επιστολής.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι για ένταξη στο σύστημα χορήγησης δελτίων TIR και μεμονωμένων εγγυήσεων να επικοινωνούνε προηγουμένως με το αρμόδιο Τμήμα Εκδοτηρίου της Ο.Φ.Α.Ε.(Αθήνα 2102019760-761-762 & Θεσσαλονίκη 2310521129)  


Ανοίγει ξανά ο φάκελος των σηράγγων σε Καλλίδρομο και Όθρυ

Στο μικροσκόπιο ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών, πέρα από τη σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού, μπήκαν και οι συμβάσεις των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυς. Ξέχωρα των Ελλήνων ελεγκτών, οι δυο σήραγγες θα ελεγχτούν και από την OLAF, την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης.  
Η σήραγγα του Καλλιδρόμου αποτελεί το σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας» για τους σιδηροδρομικούς, αφού ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997!
Το εντυπωσιακό είναι ότι τις εργασίες, στην εν λόγω σήραγγα, έχουν επιθεωρήσει δυο πρωθυπουργοί και κάμποσοι υπουργοί Μεταφορών (Μ. Λιάπης, Μ. Βορίδης). Ποια είναι η αιτία που προβάλλεται για τις καθυστερήσεις; Τα ιδιόμορφα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα.
Το ερώτημα που πλανάται είναι, πως ο αρχικός προϋπολογισμός των 110 εκατ. ευρώ του 1997, οπότε και προκηρύχτηκε αρχικά το έργο, έφτασε στα 354 εκατ. το 2006 (δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ και οι αναθεωρήσεις), οπότε και ανατέθηκε στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα – J&P Άβαξ. Το πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν υπογραφεί, γιατί δόθηκαν αυτές, αλλά και το  εάν έχει ζημιωθεί το δημόσιο αναμένεται να εξεταστεί από τους οικονομικούς ελεγκτές.
Υπό τον έλεγχο της OLAF και του ΥΠΟΙΚ θα τεθεί, εκ νέου, η σήραγγα της Όθρυς. Η ελληνική δικαιοσύνη, μετά την ολοκλήρωση προκαταρκτικής εξέτασης, που διενεργήθηκε κατόπιν υποβολής αναφοράς εκ μέρους της ΕΡΓΟΣΕ και Έκθεσης Ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, άσκησε διώξεις, στις αρχές του 2013, για τη διαχείριση της σύμβασης.
Το πόρισμα απεκάλυψε ότι καταβλήθηκαν στον ανάδοχο του έργου (Άκτωρ) 37 εκατ. ευρώ για εργασίες που δεν είχε κάνει, τις οποίες όμως οι αρμόδιοι της ΕΡΓΟΣΕ βεβαίωσαν και μέτρησαν. Στην σχετική πολυσέλιδη αναφορά, ο μελετητής διαπίστωσε, ως προς τα υπόγεια έργα σηράγγων, πληθώρα αντισυμβατικών ενεργειών και παραλείψεων, τόσο εκ μέρους της Άκτωρ, όσο και από την πλευρά των αρμοδίων υπηρεσιών επίβλεψης και εποπτείας της ΕΡΓΟΣΕ.
Από την πλευρά της, η Άκτωρ αμφισβήτησε το πόρισμα Ρακιντζή, με έκθεση πραγματογνωμοσύνης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Σύμφωνα με την έκθεση, στην επίμαχη έρευνα η μελέτη του έργου έμεινε εκτός και οι ελεγκτές εστίασαν μόνο στο κατασκευαστικό κομμάτι. Μάλιστα, ο ανάδοχος του έργου, η Ακτωρ, προσέφυγε στο ΣτΕ και ζήτησε την αναίρεση της έκθεσης ελέγχου του γενικού επιθεωρητή.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή της σήραγγας ανετέθη στην Άκτωρ ΑΤΕ, τον Απρίλιο του 2007, με την υπ’ αριθ. 407/07 σύμβαση. Είχε προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ και, με την έκπτωση 35%, η δαπάνη κατασκευής προσδιορίσθηκε στα 210 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση ορίστηκε η 24η Απριλίου του 2011 ως προθεσμία περαίωσης του έργου και η 21η Αυγούστου του... 2012 ως η οριακή προθεσμία.
Ξέχωρα των ανωτέρω, οι μεγάλες καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα έχουν ως αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας να μετατεθεί, στο πιο αισιόδοξο σενάριο, το 2017. Ενδεικτικό είναι ότι ο χρόνος διεξαγωγής του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αντί να μειώνεται, επιμηκύνεται (έχει φτάσει τις 6 ώρες), την ώρα που το 2008 ήταν στις 4 ώρες και 30 λεπτά.

Είναι λίγο οξύμωρο να δοθεί, όλος ο Πειραιάς, σε έναν ιδιώτη

Στη διάθεση των ενδιαφερομένων βρίσκεται ολόκληρη η Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, την οποία συνέταξε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσων (ΤΑΙΠΕΔ), για την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ).
Η Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προβλέπει τη διάθεση πακέτου μετοχών άνω του 51% και το οποίο μπορεί να φτάσει ως και το 74,14%. Η Πρόσκληση θα συζητηθεί αρχικά στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και στη συνέχεια θα να προωθηθεί στην ολομέλεια του κοινοβουλίου προς ψήφιση.
Σύμφωνα με την σχετική Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, το ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ως σημείο εκκίνησης των προτάσεων που θα δεχθεί τα 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ταυτόχρονα προβλέπει ότι η σχετική διαδικασία θα εξελιχθεί σε τρείς φάσεις, στην διάρκεια των οποίων το Ταμείο θα έχει και το αποκλειστικό δικαίωμα να αλλάξει όρους της σχετικής σύμβασης διάθεσης.
Με πολλές ασάφειες η προκήρυξη του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ
Μια πρώτη αποτίμηση αυτής της Προσκλήσεως, κρίνει ως ανεπαρκές το κείμενο για να ενσωματώσει δημιουργικά τις δυναμικές που αναπτύσσονται στη Λιμενική Βιομηχανία και αφήνει πολλές ασάφειες στις προδιαγραφές και τους όρους ιδιωτικοποιήσεως του μεγαλύτερου λιμένος της χώρας.
Από την πρώτη ανάγνωση της σχετικής Πρόκλησης επιβεβαιώνεται η επιφύλαξη που είχαμε εκφράσει (πριν δέκα μήνες περίπου), σχετικά με την επάρκεια του ΤΑΙΠΕΔ να χειρισθεί ορθά και, όπως θα ανέμενε κανείς, το θέμα της ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδος.
Βρίθει γκρίζων ζωνών και προκαλεί πλήθος σοβαρών ερωτηματικών αν και κατά πόσο εξυπηρετεί το Δημόσιο Συμφέρον. Πολύ δε περισσότερο, όταν εκτός από τα διαδικαστικά για την “αγοροπωλησία”, δεν ενδιαφέρεται για να διασφαλισθεί το μέλλον του Λιμένα Πειραιά (είτε ως δημόσιος είτε ως ιδιωτικός), ωσάν το λιμάνι να μην εμπλέκεται με την παραγωγή και ενός ποσοστού “δημοσίου” αγαθού σχετιζόμενου με τις επιδράσεις στην περιφερειακή ανάπτυξη και τις διάφορες “εξωτερικότητες” από τη λειτουργία του (θετικές και αρνητικές).
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η ιδιωτικοποίηση έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρʼ όλο που το Μέγαρο Μαξίμου και το ΤΑΙΠΕΔ «πόνταραν», αυτά τα χρόνια, σε αξιοσημείωτα εισπρακτικά οφέλη.
Από την άλλη πλευρά, τόσο οι διοικήσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ όσο και το ΠΑΣΟΚ εκφράζουν ενστάσεις γύρω από τη μέθοδο που προτάσσεται (πώληση μετοχών), υποστηρίζοντας ότι πρέπει να ακολουθηθεί το μοντέλο των παραχωρήσεων.
Το όλο ζήτημα περιπλέκεται περαιτέρω, καθώς η Ελλάδα ανέλαβε την ευρωπαϊκή προεδρία από τις αρχές του χρόνου, όπου στην ατζέντα περιλαμβάνεται και ο νέος κανονισμός για τη λιμενική πολιτική.
Μόνο στην Ελλάδα δίνεται το 100% των λιμένων σε ιδιώτες
«Είναι λίγο οξύμωρο να δοθεί όλος ο Πειραιάς σε έναν ιδιώτη, όταν οι νέες ευρωπαϊκές οδηγίες μιλούν για πολλούς διαχειριστές και παρόχους στις λιμενικές υποδομές, αλλά και για τη σύσταση ρυθμιστικών αρχών», επισημαίνουν, εδώ και καιρό, πανεπιστημιακοί και τεχνοκράτες, εξειδικευμένοι στην εξέλιξη της παγκόσμια λιμενικής βιομηχανίας και ιδιαιτέρως στα πλαίσια των πολιτικών της Ευρώπης.
Η λύση της πώλησης του συνόλου των μετοχών της λιμενικής εταιρείας σε ιδιώτη δεν εφαρμόζεται πλέον πουθενά, όχι μόνο σε ευρωπαϊκά λιμάνια, αλλά και παγκοσμίως. Και όπου εφαρμόσθηκε, όπως στη Μ. Βρετανία επί Θάτσερ σε 3 λιμάνια, οδήγησε σε αποτυχία. Το αξίωμα ότι στα λιμάνια πρέπει να αποκλείεται το σχήμα του (κρατικού ή ιδιωτικού) μονοπωλίου ισχύει παγκοσμίως. Αυτό συνδέεται με τον υπό έγκριση ευρωπαϊκό κανονισμό για την αγορά λιμενικών υπηρεσιών, που θα προβλέπει πως δεν μπορεί να υπάρχει ένας μόνο λειτουργός σε κάθε λιμενική υπηρεσία.
Κανονισμός που θα ψηφισθεί κατά την Ελληνική Προεδρία και θα αναφέρει πως σε κάθε μεγάλο λιμάνι θα πρέπει να δημιουργηθούν Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένος, Εποπτικό Συμβούλιο Χρηστών, ενώ θα πρέπει να δραστηριοποιούνται τουλάχιστον δυο διαχειριστές και πολλοί χρήστες. Δεν θα είναι νοητή η λειτουργία του Λιμένος, είτε ως Κρατικού Μονοπωλίου, είτε ως Ιδιωτικού Μονοπωλίου.
Κώστας Χλωμούδης

Συνολικές προβολές σελίδας