Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Νέα Οδός, ο χρυσοφόρος αυτοκινητόδρομος

Ο αυτοκινητόδρομος Νέα Οδός παρά το γεγονός πως είναι ο πιο πολυσύχναστος από όλους τους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα ωστόσο είναι και ο πιο άγνωστος. Το παράδοξο αυτό γεγονός συμβαίνει γιατί η Νέα Οδός είναι κάτω από τη σκέπη της Ιόνιας Οδού.

Συγκεκριμένα, βάσει της δημοπράτησης ο ανάδοχος της Ιόνιας Οδού (τον οδικό άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα) θα αποκτούσε και την Νέα Οδό (το οδικό τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας). Ο λόγος είναι οικονομικός καθώς από μόνη της η Ιόνια Οδός προβλέπεται ζημιογόνα και κρίθηκε απααίτητη η προσθήκη του χρυσοφόρου τμήματος από την Αθήνα μέχρι τον Μαλιακό.

Το έργο είναι με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και η σύμβαση υπογράφηκε στα τέλη του 2006. Αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 172,5 χλμ. με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης (περιοχή Αττικής Οδού) έως την περιοχή της Σκάρφειας - μετά τα Καμένα Βούρλα - και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ. Αφορά τις Περιφέρειες Αττικής και Στερεάς Ελλάδας.

Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ενώ το ο συνολικός προϋπολογισμός (που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Ιόνιας Οδού) φτάνει στο ποσό των 1,18 δις ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση παραχώρησης η χρηματοδότηση θα γίνει:
  • Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους  360 εκατ. ευρώ.
  • Με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 198,6 εκατ. ευρώ.  
  • Με τραπεζικά κεφάλαια 662 εκατ. ευρώ περίπου.

Στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ έχουν ολοκληρωθεί όλες σχεδόν οι προβλεπόμενες εργασίες αποπεράτωσης και αναβάθμισης και σήμερα είναι ένας από τους πλέον σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Τα  έργα ξεκίνησαν το 2007 αλλά από την αρχή αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις.

Η Νέα Οδός επένδυσε περίπου 200 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση του οδικού τμήματος του ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση έως την Σκάρφεια για την αναβάθμιση του δρόμου. Στις εργασίες βελτίωσης  περιλαμβάνονται  μεταξύ άλλων διαπλατύνσεις του δρόμου ώστε να αποκτήσει χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, αλλαγή των στηθαίων ασφαλείας και νέα χάραξη στην περιοχή της Υλίκης, με στόχο την κατάργηση των γνωστών για την επικινδυνότητά τους στροφών.

Το έργο από τα τέλη του 2010 σταμάτησε λόγω των γνωστών προβλημάτων με τους αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση. Τελικά στις αρχές Δεκεμβρίου υπογράηκαν οι νέες συμβάσεις και οι εργασίες είναι και πάλι ορατές. Στην περίπτωση της Νέας Οδού έχουμε ακόμα κάποια μικρά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις που όμως δεν είναι ικανά να σταματήσουν τα έργα που πλέον προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2015.

Το Δημόσιο πάλι θα κληθεί να καταβάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
  • 350 χλμ., μονού κλάδου, νέου ασφαλτοτάπητα
  • 340 χλμ. με στηθαία ασφαλείας στην κεντρική νησίδα
  • 340 χλμ. περίφραξη ασφαλείας
  • 6,4 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Υλίκης
  • 14 χλμ. αμφίπλευρης διαπλάτυνσης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ριτσώνα – Θήβα
  • 2.600 νέων πινακίδων σήμανσης
  • 21.360 τετραγωνικά μέτρα ηχοπετασμάτων
  • 10 άνω και κάτω διαβάσεων
  • 2 γεφυρών
  • 5 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)
  • 3 Κέντρων Λειτουργίας και Συντήρησης
  • 3 Μετωπικών & 5 Πλευρικών σταθμών διοδίων

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου είναι σε εξέλιξη. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του για τα τέλη του 2015.

**Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Αττικής και Στερεάς Ελλάδας.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/24018-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BF-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82

Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΟΦΑΕ με τον Ν. Ανδρουλάκη του ΠΑΣΟΚ

Συνάντηση με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) είχε σήμερα το πρωί, ο Γραμματέας της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, στα κεντρικά γραφεία του Κινήματος.
Η αντιπροσωπία της ΟΦΑΕ εστίασε σε θέματα που αφορούν στις διεθνείς μεταφορές και τα εμπόδια που δημιουργούνται από τις τελωνειακές αρχές σχετικά με την έναρξη του εντύπου TIR στα συνοριακά τελωνεία, καθώς επίσης και στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν από τους περιορισμούς που θέτει το Υπουργείο Οικονομικών ως προς τη διατίμηση του TIR, ως προς το αποθεματικό και ως προς την εγγυητική επιστολή.

Αύξηση 6,6% στις χερσαίες μεταφορές το δ’ τρίμηνο. Πτώση 6,8% στα logistics

Αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις στις χερσαίες και αεροπορικές μεταφορές το δ’ τρίμηνο του περσινού έτους, ενώ αντίθετά πτωτικά κινήθηκαν τα logistics και οι πλωτές μεταφορές.
Συγκεκριμένα, αύξηση 6,6% παρουσίασε ο ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες µεταφορές και µεταφορές, µέσω αγωγών, το ∆΄ τριµήνου 2013, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Στοιχεία που δείχνουν αντιστροφή της τάσης, δεδομένου ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2012 είχε καταγραφεί µείωση 4,6% έναντι του 2011.
Αντίθετα, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη µεταφορά δραστηριότητες του ∆' τριµήνου 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του ∆' τριµήνου 2012, παρουσίασε µείωση 6,8%, έναντι µείωσης 1,3% που παρουσιάστηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2012 προς το 2011.
Από την άλλη πλευρά, ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις αεροπορικές µεταφορές του ∆' τριµήνου 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο του ∆' τριµήνου 2012, εμφάνισε αύξηση 0,6%, έναντι αύξησης 9,4% που καταγράφεται κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2012 προς το 2011.
Aπό την άλλη, ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις πλωτές µεταφορές του ∆' τριµήνου 2013, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του ∆' τριµήνου 2012, παρουσίασε µείωση 7,6%, έναντι πτώσης 5,9% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2012 προς το 2011.

Τελεσίγραφο ΠΝΟ στις ακτοπλοϊκές: «Εξοφλείστε έως τις 20/3 τα δεδουλευμένα»

Τελεσίγραφο σε όσες ακτοπλοϊκές εταιρείες χρωστούν δεδουλευμένα στα πληρώματά τους έδωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), προειδοποιώντας πως, εάν δεν εξοφληθούν έως τις 20 Μαρτίου, θα υπάρξουν δυναμικές συνδικαλιστικές παρεμβάσεις στα πλοία τους.
Σε επιστολή προς τις εταιρείες NEL LINES, ANEK LINES, HELLENIC SEA WAYS MARITIMES SA, VENTURIS SEA LINES, AMMEZ και LANE LINES, η ΠΝΟ αναφέρει ότι έως τώρα οι ναυτικοί επέδειξαν πολλές φορές αισθήματα ευθύνης και ανέστειλαν δυναμικές συνδικαλιστικές παρεμβάσεις για να δοθεί χρόνος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις τους και να εξοφλήσουν τα οφειλόμενα στους δικαιούχους, ωστόσο η στάση αυτή «δεν εκτιμήθηκε σωστά από μερίδα εταιρειών».
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η διαιώνιση ενός τέτοιου σοβαρότατου προβλήματος δεν μπορεί να συνεχισθεί και έχει, ήδη, υπερβεί από μακρού τις αντοχές όλων των μαστιζομένων και δεινοπαθούντων συναδέλφων και οικογενειών τους.
«Η όποια περαιτέρω κοινωνική αναστάτωση σαφώς και δεν μπορεί να καταλογιστεί σε βάρος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αλλά σαφέστατα και αποκλειστικά στην κατά τα άνω παράνομη συμπεριφορά των ναυτιλιακών εταιρειών», συμπληρώνεται στην επιστολή.


 Το πλήρες κείμενο της επιστολής ΕΔΩ

Βέλτιστα Logistics μέσα από το «Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ήμερο Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας, στο Βέλγιο και την Ολλανδία, με τη συμμετοχή στελεχών του Ελληνικού Δικτύου Επιχειρήσεων Logistics, το οποίο δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του ΣΕΒ και τη συνδρομή της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.
Η Ελληνική Εταιρεία Logistics, σε συνεργασία με το ELMED (European Logistics Mediterranean), συμμετείχε δυναμικά στο 2ο κατά σειρά Εργαστήριο, στο πλαίσιο ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ οργανισμών logistics του εξωτερικού και ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Απώτερος στόχος των συγκεκριμένων δράσεων είναι η βελτίωση των ελληνικών logistics, η αναγνώριση πιθανών επιχειρηματικών συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, καθώς και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέματα κέντρων logistics προκειμένου να αναδειχθεί η χώρα μας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης.
Το Εργαστήριο ξεκίνησε με το project LAMILO (Last Mile Logistics), το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα INTERREG IVB της ΕΕ. Το LAMILO συνδέεται με την ενοποίηση των μεταφορικών φορτίων προκειμένου να επιτευχθεί αποσυμφόρηση στις αστικές ζώνες, με την παράλληλη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος. Έχει καταστεί πλέον σαφές -και από τις εξελίξεις που αφορούν το σχέδιο νόμου για τα logistics στη χώρα μας-, ότι τα city logistics έχουν κεντρικό ρόλο στην αλυσίδα εφοδιασμού που συνδέεται με την καθημερινότητα των πολιτών. Το LAMILO αποτέλεσε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον παράδειγμα  για το πώς λειτουργούν τα city logistics στην πράξη όταν η αστική μεταφορά και διανομή εμπορευμάτων γίνεται με τάξη και με συνέργειες που αποτρέπουν χαοτικές καταστάσεις. 
Ακολούθως τα μέλη της αποστολής παρακολούθησαν παρουσίαση του Ολλανδικού Ινστιτούτου Προηγμένων Logistics (DINALOG). Το DINALOG (Dutch Institute for Advanced Logistics) αποτελεί ένα από τα κορυφαία Ευρωπαϊκά Ινστιτούτα εφαρμοσμένης έρευνας στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στόχος του είναι να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη διατήρηση και προσέλκυση καινοτόμων εταιρικών δραστηριοτήτων στον τομέα της αλυσίδας εφοδιασμού, μέσω της ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του DINALOG έγινε αναφορά και στη Συμμαχία για την Καινοτομία στα Logistics μέσω Συνεργασιών στην Ευρώπη (ALICE), η οποία αποσκοπεί -μεταξύ άλλων- στη βελτίωση κατά 30% των επιδόσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι το 2030. Το Δίκτυο προσκλήθηκε να συμμετέχει.
Στη συνέχεια η αποστολή επισκέφθηκε το Venlo της Ολλανδίας, ένα από τα σημαντικότερα εμπορευματικά κέντρα της κεντρικής Ευρώπης, όπου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και ξενάγηση στους χώρους της εταιρείας Seacon Logistics.
Την τελευταία ημέρα, έγινε ξενάγηση στην πλήρως αυτοματοποιημένη ECT (Europe Container Terminal) που αποτελεί μία εκ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Ρόττερνταμ.
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη Futureland. Η Futureland είναι το κέντρο πληροφοριών όπου ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί μέσα από ένα τρισδιάστατο ταξίδι στο υπό κατασκευή υπερσύγχρονο λιμάνι του Ρόττερνταμ.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις εταιρείες του Δικτύου Επιχειρήσεων Logistics να συμμετέχουν σε τόσο σημαντικές δράσεις που διοργανώνονται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από τον ΣΕΒ σε συνεργασία με την Ελληνική Eταιρεία Logistics και την Kantor», αναφέρει ο Σωτήρης Τριχάς, Πρόεδρος ΔΣ της EEL.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο Φώτης Δαούσης, Αντιπρόεδρος Οικονομικών της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και Project Leader του Εργαστηρίου Μεταφοράς Τεχνογνωσίας από την πλευρά της EEL, «Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε ότι η επιτυχία των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τοποθεσία και τις συνεργασίες σε τοπικό και διεθνές επίπεδο». 

Πρόστιμα 116.431 ευρώ σε σχολές υποψήφιων οδηγών για καρτέλ

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού διαπίστωσε παράβαση του άρθρου 1 του ν. 703/77 / ν. 3959/2011 (όπως ισχύει), από ορισμένους συλλόγους / σωματεία και μεμονωμένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σχολών υποψηφίων οδηγών στην ελληνική επικράτεια και επέβαλλε χρηματικές κυρώσεις συνολικού ύψους 116.431,8 €, ενώ διατύπωσε συστάσεις και απείλησε με την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης και συνέχισης της παράβασης.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση , η έρευνα της υπηρεσίας επικεντρώθηκε σε ενώσεις επιχειρήσεων, μεμονωμένες επιχειρήσεις, αλλά και τραπεζικά ιδρύματα προκειμένου να εξεταστεί, αν και κατά πόσον τα τελευταία, συμμετείχαν ή διευκόλυναν την υλοποίηση σχετικών παραβάσεων.
Κατά την ακροαματική διαδικασία, και αφού προηγουμένως εξετάστηκαν οι θέσεις όλων των εμπλεκομένων μερών, η Επιτροπή κατέληξε στο ότι ορισμένοι σύλλογοι και μεμονωμένες σχολές οδηγών ανά την επικράτεια για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε καθόριζαν τις τιμές είτε/και περιόριζαν τη διάθεση των σχετικών υπηρεσιών, μέσω αποφάσεων και συμφωνιών που περιόριζαν τον ανταγωνισμό, κατά παράβαση του άρθρου 1 του ν. 703/1977 (πλέον άρθρου 1 του ν. 3959/2011).
Ειδικότερα, και αναλόγως της σοβαρότητας και διάρκειας της διαπιστωθείσας παράβασης για κάθε σύλλογο ξεχωριστά με συνεκτίμηση και των κατά περίπτωση ελαφρυντικών περιστάσεων, επιβλήθηκαν – με βάση το συνολικό κύκλο εργασιών των μελών κάθε ένωσης – πρόστιμα:
1. Στο Σύλλογο Σχολών Οδηγών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας «Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ», 27.263 €.
2. Στο Σωματείο Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων και Δικύκλων Θεσσαλονίκης «Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ», 22.938 €.
3. Στο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ-ΒΟΙΩΤΙΑΣ, 4.673 €.
4. Στο Σωματείο Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων και Δικύκλων Άρτας «Ο ΑΡΑΧΘΟΣ», 4.724 €.
5. Στο Ένωση Επαγγελματιών Εκγυμναστών Οδηγών Αυτοκινήτων – Μοτοσικλετών Ηπείρου και Επτανήσων «ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ», 31.802 €.
6. Στο Σωματείο Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, 18.330 €.
Επισημαίνεται ότι, εάν η ένωση επιχειρήσεων δεν είναι αξιόχρεη, υποχρεούται να συγκεντρώσει εισφορές από τα μέλη της, προκειμένου να καλύψει το ποσό του προστίμου.
Με την ίδια απόφαση, η Επιτροπή αποφάσισε και επέβαλλε μικρότερα πρόστιμα, έως 2.170 ευρώ, σε επτά (7) μεμονωμένες σχολές οδηγών του Νομού Βοιωτίας των Κορνέζου, Λιάγκα, Λυσιγάκη, Βόκαλη-Βλάχου, Κρουστάλη, Καψάλη και Κατόπη για την παράβαση του από κοινού καθορισμού των τιμών.
Επίσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού απηύθυνε συστάσεις στο Σωματείο Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και στο Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτου – Μοτοσικλέτας ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ για άλλες διαπιστωθείσες παραβάσεις του άρθρου 1 του ν. 703/1977 (νυν άρθρο 1 του ν. 3959/2011) και διαπίστωσε παράβαση της ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΛΑΜΙΑΣ για τη διευκόλυνση που παρείχε στην αντιανταγωνιστική σύμπραξη. Αντίθετα, παραβάσεις δεν στοιχειοθετήθηκαν για τα υπόλοιπα τραπεζικά ιδρύματα που ελέγχθηκαν.

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Τέλος του έτους στην κυκλοφορία η τοξωτή γέφυρα στην Τσακώνα

Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2014 αναμένεται, τελικά, να παραδοθεί η πολύπαθη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας, όπως δήλωσε στο «Θάρρος» (εφημερίδα της Μεσσηνίας) ο υπεύθυνος του έργου, Ν. Ντονάς. «Μέχρι σήμερα όλα προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και το έργο θα έχει παραδοθεί μέχρι τη συμβατική ημερομηνία που αναφέρεται στη σύμβαση». τόνισε.

Ανάλογο ρεπορτάζ υπέγραφε ο Γιώργος Λιάλιος στην εφημερίδα «Καθημερινή». Όπως ανέφερε: «Οι εργασίες βρίσκονται πλέον σε προχωρημένο στάδιο και μέσα στην άνοιξη θα ξεκινήσει η τοποθέτηση των μεταλλικών κομματιών της γέφυρας, η οποία θα “ενώσει” την περιοχή όπου έγινε η μεγάλη κατολίσθηση του 2003.

Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, είναι το τελευταίο έργο που απομένει για την ολοκλήρωση του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα του άξονα Τρίπολης - Καλαμάτας (κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας). Η γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια “πρόκα”, η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.

Πού βρίσκεται, λοιπόν, σήμερα η κατασκευή της; Όπως προκύπτει από πρόσφατη απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, τα δύο ακρόβαθρα και το μεσόβαθρο έχουν ολοκληρωθεί, ενώ οι εργασίες κατασκευής του προεντεταμένου καταστρώματος της γέφυρας βρίσκονται στο 55%. Οι 44 σπόνδυλοι του μεταλλικού τόξου έχουν κατασκευαστεί, όπως και το 70% του μεταλλικού καταστρώματος του δρόμου (βρίσκονται ακόμα στο εργοστάσιο κατασκευής και θα πρέπει στη συνέχεια να μεταφερθούν και να συναρμολογηθούν στη θέση τους).

Υπενθυμίζεται ότι η ανακατασκευή των 12 χιλιομέτρων του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα, που κατασκευάστηκαν το 1991-2000 και... κατολίσθησαν το 2003, έχει κοστίσει πάνω από 110 εκατ. ευρώ. Ενώ επιπλέον 3,7 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο υπουργείο όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο (η αμοιβή αυξήθηκε με πρόσφατη απόφαση κατά 153.750 ευρώ λόγω παράτασης στην ημερομηνία παράδοσης της γέφυρας)».

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/24128-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%AE-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD%CE%B1

Συνολικές προβολές σελίδας