Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Την 1η Αυγούστου οι δεσμευτικές προσφορές για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο

Νέα παράταση στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ενέκρινε η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η υποβολή των προσφορών παρατάθηκε για την 1η Αυγούστου, αντί της 31ης Μαΐου.  
Επίσης, αποφασίσθηκε η έκδοση τευχών μεταβολών στην προκήρυξη του διαγωνισμού, τα οποία θα είναι προς διάθεση στους ενδιαφερόμενους, το συντομότερο δυνατό. Η ημερομηνία παραλαβής των νέων τευχών θα ανακοινωθούν σύντομα.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, δύο μεγάλα κοινοπρακτικά σχήματα έχουν συσταθεί για το Θριάσιο, με το ένα να αποτελείται από τις Cosco, Grivalia, Πανγαία και το άλλο από τις Goldair, ΕΤΒΑ, συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς και ευρωπαϊκό πολυεθνικό όμιλο.


Πρόστιμο – μαμούθ σε κατασκευαστές φορτηγών ετοιμάζει η ΕΕ

Πρόστιμο – μαμούθ σε κατασκευάστριες εταιρείες φορτηγών ετοιμάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.  
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, οι ευρωπαϊκές αρχές ετοιμάζονται να εκδώσουν το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία τους για υπόθεση καρτέλ, τιμωρώντας τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες φορτηγών στην ήπειρο, που κατηγορούνται για συνεννόηση σε καθορισμό τιμών και καθυστέρηση στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαία επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ εξέδωσε το αρχικό κατηγορητήριο κατά των DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN και Volvo/Renault το 2014. Τέσσερις από αυτές έχουν ήδη «βάλει στην άκρη προβλέψεις», ύψους 2,6 δισ. δολαρίων.  
Πηγές από το περιβάλλον των διαπραγματεύσεων για τα πρόστιμα, αναμένουν ότι η ποινή θα οριστικοποιηθεί ήδη από φέτος και πιθανώς μέσα σε λίγες εβδομάδες, εκτός κι αν για κάποιο λόγο η Κομισιόν αλλάξει γνώμη.
Το αναμενόμενο πρόστιμο θα σπάσει το προηγούμενο ευρωπαϊκό ρεκόρ του 1,4 δισ. ευρώ που είχε δοθεί στην υπόθεση του καρτέλ στον τομέα τηλεόρασης και οθονών υπολογιστών το 2012.
Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ έχει συγκρίνει την υπόθεση του καρτέλ στα φορτηγά με τις εμβληματικές υποθέσεις μονοπωλίων της Google στη διαδικτυακή αναζήτηση και της Gazprom στις εξαγωγές αερίου.
Η έρευνά της επιτρόπου εστιάζει στη συμπεριφορά των έξι εταιριών κατά την περίοδο 1997-2011, σύμφωνα με ντοκουμέντα που εξέτασαν οι Financial Times. Το κατηγορητήριο περιγράφει διάφορες πρακτικές, με τις οποίες οι κατασκευάστριες υποτίθεται πως συνωμότησαν για τον καθορισμό των τιμών.
Στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen, οι εταιρίες κατηγορούνται επίσης πως συμφώνησαν σε ορισμένο «χρόνο για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών για τις εκπομπές ρύπων».

Οριακές ανατιμήσεις στα διόδια, λόγω αύξησης του ΦΠΑ. Πίνακες ανά οδικό άξονα

Οριακές αυξήσεις σε μερικούς σταθμούς διοδίων, λόγω της διαμόρφωσης του ΦΠΑ στο 24%
Οι εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσαν ότι, λόγω αύξησης του συντελεστή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) από 23% σε 24%, από 1ης Ιουνίου 2016, τα διόδια - τέλη πρόκειται να αναπροσαρμοστούν.
Από την προαναφερθείσα αναπροσαρμογή προκύπτουν μικρές αυξήσεις τιμών, σε ορισμένους σταθμούς διοδίων και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.

Ολυμπία Οδός

Κατηγορία οχήματος

1 2 3 4

Δίκυκλα, τρίκυκλα Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο
και ύψος έως 2,20 μ.
Οχήματα με 2-3 άξονες,
με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20 μ.
Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες,
με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20 μ.
Ελευσίνα 1,50 € 2,10 € 5,30 € 7,50 €
Ισθμός 1,20 € 1,80 € 4,50 € 6,40 €
Νέα Πέραμος* 1,00 € 1,40 € 3,60 € 5,00 €
Πάχη* 0,60 € 0,90 € 2,30 € 3,20 €
Αγ. Θεόδωροι* 0,30 € 0,50 € 1,30 € 1,90 €
Κιάτο (Νέος Σταθμός Ζευγολατιού) 1,70 € 2,50 € 6,20 € 8,70 €
Ρίο 1,70 € 2,50 € 6,20 € 8,70 €
*πλευρικοί σταθμοί
Μορέας

ΜΕΤΩΠΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ
(χρέωση και στις δύο κατευθύνσεις του αυτοκινητοδρόμου)

ΣΠΑΘΟΒΟΥΝΙ ΝΕΣΤΑΝΗ ΓΕΦ. ΜΑΝΑΡΗ ΒΕΛΙΓΟΣΤΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ
Κατηγορία





1 - Δίκυκλα, τρίκυκλα € 1,70 € 1,60 € 1,30 € 0,80 € 0,90 € 2,00
2 - Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. € 2,50 € 2,35 € 1,90 € 1,20 € 1,40 € 2,90
3 - Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. € 6,30 € 5,95 € 4,85 € 3,00 € 3,50 € 7,25
4 - Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. € 8,80 € 8,35 € 6,75 € 4,25 € 4,90 € 10,15

ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ ΑΡΦΑΡΑ
Κατηγορία Έξοδος στην κατεύθυνση προς Αθήνα Είσοδος στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα Είσοδος στην κατεύθυνση προς Αθήνα Έξοδος στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα
1 - Δίκυκλα, τρίκυκλα € 0,50 € 0,50 € 0,50 € 0,50
2 - Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. 0,70 0,70 € 0,75 € 0,75
3 - Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. € 1,80 € 1,80 € 1,90 € 1,90
4 - Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. € 2,50 € 2,50 € 2,65 € 2,65
 Νέα Οδός
Μετωπικά Διόδια Αφιδνών
Κατηγορία 1 2,30 €
Κατηγορία 2 3,25 €
Κατηγορία 3 8,20 €
Κατηγορία 4 11,50 €
Πλευρικά Διόδια Καπανδριτίου
Κατηγορία 1 1,40 €
Κατηγορία 2 2,00 €
Κατηγορία 3 5,00 €
Κατηγορία 4 7,00 €
Πλευρικά Διόδια Μαλακάσας
Κατηγορία 1 0,95 €
Κατηγορία 2 1,40 €
Κατηγορία 3 3,55 €
Κατηγορία 4 4,95 €
Πλευρικά Διόδια Οινοφύτων
Κατηγορία 1 0,45 €
Κατηγορία 2 0,65 €
Κατηγορία 3 1,65 €
Κατηγορία 4 2,35 €
Μετωπικά Διόδια Θήβας
Κατηγορία 1 2,65 €
Κατηγορία 2 3,85 €
Κατηγορία 3 9,60 €
Κατηγορία 4 13,45 €
Πλευρικά Διόδια Θήβας
Κατηγορία 1 1,05 €
Κατηγορία 2 1,50 €
Κατηγορία 3 3,80 €
Κατηγορία 4 5,35 €
Μετωπικά Διόδια Τραγάνας
Κατηγορία 1 2,65 €
Κατηγορία 2 3,80 €
Κατηγορία 3 9,55 €
Κατηγορία 4 13,40 €
Πλευρικά Διόδια Τραγάνας
Κατηγορία 1 2,15 €
Κατηγορία 2 3,05 €
Κατηγορία 3 7,70 €
Κατηγορία 4 10,75 €
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας

Μετωπικά Διόδια Αγ. Τριάδας
Κατηγορία 1 1,15 €
Κατηγορία 2 1,60 €
Κατηγορία 3 4,10 €
Κατηγορία 4 5,75 €
Πλευρικά Διόδια Μώλου
Κατηγορία 1 0,20 €
Κατηγορία 2 0,30 €
Κατηγορία 3 0,85 €
Κατηγορία 4 1,20€
Πλευρικά Διόδια Μπράλου (Θερμοπυλών)
Κατηγορία 1 0,30 €
Κατηγορία 2 0,45 €
Κατηγορία 3 1,20 €
Κατηγορία 4 1,70 €
Μετωπικά Διόδια Μαυρομαντήλας
Κατηγορία 1 1,20 €
Κατηγορία 2 1,75 €
Κατηγορία 3 4,40 €
Κατηγορία 4 6,20 €
Πλευρικά Διόδια Αγ. Μαρίνας
Κατηγορία 1 0,80 €
Κατηγορία 2 1,20 €
Κατηγορία 3 3,00 €
Κατηγορία 4 4,20 €
Πλευρικά Διόδια Στυλίδας (Καραβόμυλου)
Κατηγορία 1 0,45 €
Κατηγορία 2 0,65 €
Κατηγορία 3 1,65 €
Κατηγορία 4 2,30 €
  

Ikea, Nestle, DHL και Schenker ζητούν αυστηροποίηση νόμων για τους ρύπους φορτηγών

Μια συμμαχία εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Ikea, Nestle και του αεροδρομίου του Χίθροου, έκανε έκκληση για νέους νόμους στην ΕΕ, με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων των φορτηγών, στα επόμενα δύο χρόνια, προκειμένου να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις από τη «Συμφωνία του Παρισιού».
«Τα βαριά επαγγελματικά οχήματα αντιστοιχούν σελιγότερο από το 5% της κίνησης στους δρόμους της Ευρώπης, ωστόσο εκπέμπουν το ένα τέταρτο των συνολικών ρύπων, περισσότερο από τα αεροπλάνα. Η αποδοτικότητά τους στα καύσιμα μετά βίας έχει αλλάξει εδώ και δύο δεκαετίες», επισημαίνει ο Guardian.
Σε επιστολή της προς τον πρόεδρο της ΕΕ, Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, την οποία εξέτασε η βρετανική εφημερίδα, η λεγόμενη «clean corporate alliance» τονίζει ότι τα τεστ και η παρακολούθηση των εκπομπών ρύπων δεν αρκούν για να δώσουν ώθηση στην αγορά, με στόχο τη μεταφορά φορτίων με χαμηλότερους ρύπους.

«Το να πιάσουμε τους κλιματικούς στόχους της Ευρώπης για το 2030, αλλά και τους πιο δύσκολους στόχους που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι, θα απαιτήσει τεράστιες προσπάθειες στον τομέα μεταφορών και φορτίων», τονίζεται στην επιστολή.
«Επομένως κάνουμε έκκληση να προτείνετε πρότυπα για μετά το 2020, που θα μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου νέων φορτηγών και τρέιλερς», προσθέτει.
Το γράμμα, το οποίο υπογράφουν επίσης οι DHL, Philips, Kingfisher και DBSchenker, ενθαρρύνει την ΕΕ «να κάνει πρόταση για εισαγωγή προτύπων (εξοικονόμησης καυσίμου) μέσα στα επόμενα δύο χρόνια».

Στην 7η θέση η ελληνική σημαία. Οι εφοπλιστές προτιμούν Παναμά και Λιβερία

Η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς, με βάση την χωρητικότητα. Ωστόσο, το ίδιο δεν συμβαίνει με την ελληνική σημαία.
Έτσι, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt), που αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την άλλη πλευρά, η ελληνική σημαία αριθμεί 770 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 41,37 εκατομμυρίων gt4.  
Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση διεθνώς και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε dwt), αφού οι εφοπλιστές συνεχίζουν να προτιμούν σημαίες άλλων χωρών, όπως Παναμά, Λιβερία, νησιά Μάρσαλ, Χονγκ Κόνγκ, Σιγκαπούρη και Μάλτα.
Η ελληνική σημαία παραμένει ακριβή…

Συνολικές προβολές σελίδας