Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Πανευρωπαϊκή διαμαρτυρία ταξί για τις ιδιωτικές εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων

Στους δρόμους των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης θα βρεθούν σήμερα οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την αύξηση, τόσο σε οδηγούς ταξί που δεν έχουν την απαραίτητη άδεια, όσο και για την αύξηση των ιδιωτικών εταιρειών μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.
Στο στόχαστρο των διαμαρτυριών βρίσκεται κυρίως η αμερικανική εταιρεία Uber, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και με μεγαλοεπενδυτές, όπως η Goldman Sachs και η Google, η οποία επιτρέπει στους πελάτες της να κάνουν κράτηση και να πληρώσουν το ταξί, χρησιμοποιώντας μία εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ μία δεύτερη εφαρμογή επιτρέπει στους οδηγούς να υπολογίζουν το κόστος της διαδρομής.
Στη Γαλλία, εκτιμάται ότι σήμερα 10.000 αυτοκίνητα-ταξί και μοτοσυκλέτες-ταξί ανήκουν σε τέτοιες εταιρείες. Οι οδηγοί τους επιτρέπεται να επιβιβάζουν πελάτες, μόνο εαν έχει προηγηθεί κράτηση με αυτόν τον τρόπο και όχι από τον δρόμο.
Κυρίως, όμως, οι οδηγοί δεν χρειάζεται να καταβάλουν τα περίπου 240.000 ευρώ για την αγορά μίας άδειας ταξί.
Χάος αναμένεται να επικρατήσει στους δρόμους του Λονδίνου, όπου πρόκειται να συγκεντρωθούν μέχρι και 12.000 οδηγοί ταξί. Οι δρόμοι γύρω από την πλατεία Τραφάλγκαρ θα είναι κλειστοί από νωρίς το μεσημέρι εξαιτίας της διαδήλωσης των οδηγών ταξί, που θα συρρεύσουν και από Γαλλία και Ολλανδία.

Οδηγός ..επιβίωσης στους Ελληνικούς δρόμους, οι χειρότεροι οδικοί άξονες

Φτάσαμε λίγο πριν τις καλοκαιρινες διακοπές και η κατάσταση στους αυτοκινητόδρομους επιφυλάσσει κινδύνους. Ειδικότερα στα Τέμπη και στην Κορίνθου-Πατρών απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή και χαμηλές ταχύτητες.

Φέτος αν και δεν αναμένεται μεγάλο κύμα εσωτερικών ταξιδιωτών λόγω της κρίσης που πλήττει την χώρα, θα έχουμε όμως παραδοσιακά μία από τις μεγάλες εξόδους από τα αστικά κέντρα.  Ας δούμε που απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή:


ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ
120 χιλιόμετρα συνεχόμενου εργοταξίου είναι ένας πολύ ισχυρός παράγοντας για να υπάρχει μεγάλη προσοχή και πολύ χαμηλές ταχύτητες. Σε όλο σχεδόν το μήκος διατίθενται από μία λωρίδα και η ευχή των οδηγών είναι να μην δημιουργηθούν τα γνωστά «καραβάνια».

ΤΕΜΠΗ
Είναι το πιο επικίνδυνο σημείο των μεγάλων εθνικών οδών. Από την στιγμή που σταματά ο αυτοκινητόδρομος λίγο πριν τον Ευαγγελισμό, εξοπλιστείτε με προσοχή, υπομονή και αντοχή. Η διαδρομή μέχρι την Σκοτίνα μπορεί να διαρκέσει από 15 έως 45 λεπτά, ανάλογα με την κίνηση που θα υπάρχει. Καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιήσετε τον δρόμο νυχτερινές ώρες.

ΒΟΑΚ
Ένας τεράστιος δρόμος-καρμανιόλα με κάποια σημεία που θυμίζουν σύγχρονο δρόμο. Απρόσεκτοι οδηγοί, ελλιπής σήμανση, ανάποδες στροφές και άλλα δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα για τον κεντρικό οδικό άξονα της Κρήτης. Απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή.

ΛΑΜΙΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ
Ένα από τα σημεία που χρίζουν προσοχής καθώς η «ανάβαση» από τη Λαμία προς το οροπέδιο μοιάζει βγαλμένη από άλλη εποχή. Ωστόσο τα επικίνδυνα σημεία δεν είναι πολλά και με προσεκτική οδήγηση δεν έχετε να φοβηθείτε κάτι.

ΜΟΥΔΑΝΙΑ-ΠΟΤΙΔΑΙΑ
Δρόμος με τα χαρακτηριστικά μπουκαλιού. Ξαφνικά από αυτοκινητόδρομος γίνεται επαρχιακός δρόμος γεμάτος από ι.χ κυρίως από την περιοχή της Θεσσαλονίκης.  Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται λίγο πριν την Ποτίδαια, καθώς πολλές φορές τα  οχήματα διεμβολίζουν τον δρόμο προκαλώντας ..ταραχή.

ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ-ΑΡΤΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Σε αυτό το τμήμα της επονομαζόμενης Εθνικής Οδού, κάνεις το σταυρό σου και ελπίζεις όλα να πάνε καλά. Ίσως είναι η πιο στενή εθνική που υπάρχει σε όλη την  Ελλάδα καθώς υπάρχουν σημεία που το όχημα ίσα που χωρά στην λωρίδα του.  Απαιτείται μέγιστη προσοχή την ημέρα. Θα ήταν πολύ συνετό να μην χρησιμοποιείται για μεγάλες διαδρομές τις νυχτερινές ώρες.

ΤΡΙΠΟΛΗ-ΣΠΑΡΤΗ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ
Πανέμορφο τοπίο, επικίνδυνος δρόμος, σε πολλά σημεία στην κορυφή του βουνού. Χρίζει πολύ μεγάλης προσοχής. Με το καλό όταν λειτουργήσει το Λεύκτρο-Σπάρτη θα γίνει δρόμος σπάνιας τουριστικής ομορφιάς. Προς το παρόν προσοχή ειδικά στο τμήμα προς την Σπάρτη. Μετά την Σπάρτη με κατεύθυνση προς Μονεμβασιά και Νεάπολη μοιάζει σαν να είσαι στην Ελλάδα του 80` με δρόμους φιδίσιους που σε καθυστερούν όσο γίνεται περισσότερο.

Φυσικά υπάρχουν δεκάδες δρόμοι που θα μπορούσαν άνετα να χωρέσουν σε αυτή την λίστα όμως περιοριστήκαμε στους πιο «διάσημους». Πριν ταξιδέψετε λοιπόν : φοράμε ζώνη, υπακούμε στις υποδείξεις της τροχαίας, στις πινακίδες, στα όρια ταχύτητας έχοντας σε καλή κατάσταση το όχημα και ..τον οδηγό.

Νίκος Καραγιάννης-Ypodomes.com

Τί θα γίνει με τους κακούς δρόμους της Γερμανίας; Δημοσίευμα της DW

Μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων, φορτηγά το ένα πίσω από το άλλο, υπερπλήρεις σταθμοί παρκαρίσματος κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Η Γερμανία κατέχει κεντρική γεωγραφική θέση για τη διακίνηση προϊόντων από τη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες κι αυτό γίνεται όλο και περισσότερο αισθητό.
Η γρήγορη μεταφορά εμπορευμάτων είναι σημαντική για μια εξωστρεφή οικονομία, προϋποθέτει όμως καλούς οδικούς άξονες, καλή ποιότητα οδοστρώματος και όλα αυτά δεν υπάρχουν, όπως προειδοποιεί το Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, σύμφωνα με δημοσίευμα της DW.  
«Τα χρήματα δεν φτάνουν»
Και όμως. Η προτεραιότητα του μεγάλου κυβερνητικού συνασπισμού στον επόμενο προϋπολογισμό είναι η οδοποιία. Πέντε δις ευρώ θα επενδυθούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Ο αριθμός καταρχήν εκπλήσσει, αλλά με μια πιο προσεκτική ματιά διαπιστώνει κανείς ότι το ποσό είναι ακριβώς το ίδιο των προηγούμενων κοινοβουλευτικών περιόδων.
«Τα 5 δις ευρώ δεν φτάνουν ούτε για αστείο για να καλυφθούν οι παραλείψεις των τελευταίων χρόνων» λέει ο Γύργκεν Μπέρλιτς, συγκοινωνιολόγος από τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC. «Παρά τις φορολογικές εισπράξεις - ρεκόρ δεν έγινε εφικτό να αυξηθούν οι πόροι για επενδύσεις στους δρόμους». Ο Μπέρλιτς κάνει έναν πρόχειρο υπολογισμό. «Μόνο για τη διατήρηση των δρόμων και των γεφυρών χρειάζονται 7,5 δις ευρώ. Επιπλέον τα διόδια για τα φορτηγά, που έχουν επιβληθεί εδώ και χρόνια δεν δόθηκαν για την κατασκευή δρόμων ή για έργα συντήρησης τους. Τα οδοστρώματα σπάνε, οι γέφυρες βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας».
Το ότι οι γερμανικοί δρόμοι βρίσκονται σε κακή κατάσταση δεν έχει μόνο σχέση με την έλλειψη κονδυλίων, αλλά και με την αύξηση του όγκου προϊόντων που διακινούνται οδικώς. 
«Υποδειγματική»
Για τον Μίχαελ Κράμερ, ευρωβουλευτή των Πρασίνων αυτό έχει καταστροφικές συνέπειες – όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στους φορολογούμενους. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 20% των φορτηγών που κινούνται στους δρόμους της ΕΕ επιστρέφουν χωρίς φορτίο, ενώ σε εθνικούς δρόμους φτάνει και το 25%.
Λιγότερο δραματικά βλέπει την κατάσταση ο Μάρκους Φέρμπερ, από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. «Η κατάσταση στο οδικό δίκτυο σε σύγκριση με το ευρωπαϊκό μέσο όρο, δεν είναι μόνο καλή, αλλά και υποδειγματική» λέει στη Deutsche Welle. Πολλές χώρες στο πλαίσιο προγραμμάτων τόνωσης της οικονομίας επένδυσαν στην επέκταση και συντήρηση του οδικού δικτύου.
«Σε αυτές τις χώρες τα χρήματα θα λείψουν στο εγγύς μέλλον», λέει. Υποδειγματική ή όχι, η μελέτη της πρωτοβουλίας για συγκοινωνιακές υποδομές της Pro Mobilität έδειξε ότι η Γερμανία έχει επενδύσει στους δρόμους της εδώ και χρόνια λιγότερο από το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Ένα αποτέλεσμα, που επιβεβαιώνει και ο Γύργκεν Μπέρλιτς. «Μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό από τις εισπράξεις των διοδίων από τα φορτηγά χρησιμοποιείται σε έργα οδοποιίας, το μεγαλύτερο τμήμα των επενδύσεων γενικότερα δεν πηγαίνει στη διατήρηση των δρόμων, αλλά στην ανέγερση νέων κτηρίων».
«Πιο φτηνή η οδική μετακίνηση»
Σε μια σειρά από χώρες της Ευρώπης παρά τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η διακίνηση εμπορευμάτων με το τραίνο μειώνεται. Αντ΄ αυτού κατασκευάζονται αυτοκινητόδρομοι. «Αυτή η συρρίκνωση παρά τα μεγάλα λόγια είναι ηθελημένη από τους πολιτικούς» υποστηρίζει ο Μίχαελ Κράμερ. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης μοιάζει σαν την κουρελού. Οι τρύπες βρίσκονται εκεί όπου υπάρχουν σύνορα».
Τα κράτη – μέλη χρησιμοποιούν ευρωπαϊκούς πόρους για εθνικά πρότζεκτ. Για βαριά και ογκώδη προϊόντα τα γραφεία μεταφορών αποφεύγουν το σιδηροδρομικό δίκτυο γιατί είναι ακριβό και χρονοβόρο. Επιπλέον οι διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές ασφαλείας κάνουν αυτό τον τρόπο μεταφοράς αναποτελεσματικό και επικίνδυνο. Και επειδή η κάθε αμαξοστοιχία πρέπει να καταβάλει διόδια ανά χιλιόμετρο, ενώ η επιβολή διοδίων στους αυτοικινητοδρόμους επαφίεται στις χώρες μέλη, τελικά η μετακίνηση μέσω αυτοκινητοδρόμων είναι η πιο φτηνή λύση. 

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση 2,5% στον τζίρο των χερσαίων μεταφορών το α' τρίμηνο του 2014

Μείωση 2,5%, έναντι 4,7% σημείωσε ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες µεταφορές και µεταφορές µέσω αγωγών του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του α' τριµήνου 2013, όπως προκύπτει από πρόσφατη ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις πλωτές µεταφορές του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του α' τριµήνου 2013, παρουσίασε µείωση 19,2%, έναντι µείωσης 10,3% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013 προς το 2012.
 
Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις αεροπορικές µεταφορές του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του α' τριµήνου 2013, παρουσίασε αύξηση 8,6%, έναντι µείωσης 1,1% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013 προς το 2012.
Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη µεταφορά δραστηριότητες του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του α' τριµήνου 2013, παρουσίασε αύξηση 5,4%, έναντι µείωσης 2,0% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013 προς το 2012.
Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωµένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του α' τριµήνου 2013, παρουσίασε αύξηση 14,4%, έναντι µείωσης 3,9% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013 προς το 2012.
 
 
Σε επίπεδο τριμήνου,
 
- Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις χερσαίες µεταφορές και µεταφορές µέσω αγωγών του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του δ' τριµήνου 2013, παρουσίασε µείωση 18,7 %, έναντι µείωσης 10,2% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013.- Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις πλωτές µεταφορές του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του δ' τριµήνου 2013, παρουσίασε µείωση 22,6%, έναντι µείωσης 11,5% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013. 
- Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις αεροπορικές µεταφορές του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του δ' τριµήνου 
2013, παρουσίασε µείωση 20,0%, έναντι µείωσης 25,9% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013. 
- Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη µεταφορά δραστηριότητες του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του δ' τριµήνου 2013, παρουσίασε µείωση 13,6%, έναντι µείωσης 23,7% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013. 
- Ο ∆είκτης Κύκλου Εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωµένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες του α' τριµήνου 2014, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του δ' τριµήνου 2013, παρουσίασε µείωση 52,8%, έναντι µείωσης 45,5% που σηµειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2013. 
 

Συνολικές προβολές σελίδας