Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Σε λειτουργία κέντρο διανομής της Huawei στον ΣΕΜΠΟ Πειραιά.Οφέλη για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την έναρξη λειτουργίας του κέντρου διανομής της στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ανακοίνωσε η κινεζική Huawei. Το πρώτο τρένο μετέφερε στην Ευρώπη 22 εμπορευματοκιβώτια – κοντέινερς, με εμπορεύματα της εταιρείας.
Η λειτουργία του κέντρου διανομής της Huawei ξεκίνησε παρουσία των πρωθυπουργών της Ελλάδας Αντώνη Σαμαρά και της Κίνας Λι Κετσιάνγκ, οι οποίοι επισκέφθηκαν το πρωί τις εγκαταστάσεις της Cosco.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία κάνει λόγο για σημαντική εξέλιξη που αποτελεί εκπλήρωση της δέσμευσής προς την ελληνική κυβέρνηση, μέσω του Μνημονίου Συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές τον Μάιο του 2013 στο Πεκίνο, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του κ. Σαμαρά. 
Επίσης, η Huawei επιβεβαίωσε στην πράξη - μετά την πρώτη πιλοτική αποστολή εμπορευμάτων της τον περασμένο Δεκέμβριο - την απόφασή της να στέλνει τα προϊόντα της στην Ευρώπη, από το λιμάνι του Πειραιά, με βάση τα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα χρόνου και κόστους που εμπεριέχει η συγκεκριμένη επιλογή. 
«Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο αξιοσημείωτων ευκαιριών ανάπτυξης και θεωρούμε ότι η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τις μελλοντικές προοπτικές της συνεργασίας μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Huawei Τσου Γιουν.
Παράλληλα, εμφανίστηκε βέβαιος ότι η συνεργαία αυτή θα προσδώσει «σημαντική ώθηση στην ελληνική οικονομία, ενώ παράλληλα θα συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που τόσο έχει ανάγκη η χώρα».
Από την εν λόγω συνεργασία, πέρα από την Cosco, οφέλη θα έχει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα διακινεί τα προϊόντα της Huawei στην κεντρική Ευρώπη. To 2013, τα έσοδα της εταιρείας από τα εμπορεύματα έφτασαν τα 16 εκατ. ευρώ, ωστόσο αναμένεται σημαντική αύξησή τους, έπειτα από την στρατηγική συνεργασία με την Cosco, αλλά και εταιρείες - μέλη του ΣΕΒ. 

Ενδιαφέρον από ιταλικές μεταφορικές για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου - Σμύρνης

Οι εξελίξεις στην πρόταση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με το Βόλο, θα συζητηθούν, σε συνάντηση που θα έχουν εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου της Σμύρνης με τον αντιπρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) Σ. Αναγνώστου, στη Μυτιλήνη, στο πλαίσιο του ελληνοτουρκικού forum για το εμπόριο και τις μεταφορές, που ξεκίνησε την Παρασκευή 20 Ιουνίου.
Η συζήτηση για την πρόταση και τη σχετική μελέτη που εκπόνησε ο ΟΛΒ και έχει κατατεθεί στα ενδιαφερόμενα μέρη, γίνεται με αφορμή το ενδιαφέρον που επέδειξαν το τελευταίο διάστημα εταιρείες από την Ιταλία, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση, η οποία μειώνει σημαντικά το κόστος μεταφοράς προϊόντων από την Ασία προς την Ιταλία και την υπόλοιπη δυτική Ευρώπη.
Η εν λόγω πρόταση είχε συζητηθεί από τα εμπλεκόμενα μέρη, πριν από 2 περίπου χρόνια και είχε αποφασιστεί η σύνταξη μελέτης. Από τότε πραγματοποιήθηκαν αρκετές επαφές, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν τον τελευταίο καιρό μεταφορικές εταιρείες της Ιταλίας, οι οποίες σε επικοινωνία με εκπροσώπους του Λιμένα Βόλου, δήλωσαν πως θεωρούν το ενδεχόμενο της σύνδεσης εφικτό, βιώσιμο και το εξετάζουν σοβαρά.
Η μελέτη
Η μελέτη δείχνει πως η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας, ενώ δημιουργεί και χερσαία σύνδεση με τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας (πρωινή άφιξη στο Βόλο από Σμύρνη και νυχτερινή αναχώρηση από Πάτρα ή Ηγουμενίτσα προς Ιταλία και το αντίστροφο).
Παράλληλα, αποτελεί δίαυλο διακίνησης εμπορευμάτων προς κεντρική, ανατολική και δυτική Τουρκία, όπως και προς Ιράν, Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και αλλού.
Σύμφωνα με τη μελέτη η σύνδεση Βόλου - Σμύρνης:
• Μειώνει σημαντικά το χρόνο, ώστε τα πλοία να κάνουν περισσότερα δρομολόγια.
• Μειώνει τα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων που μεταφέρονται με τα πλοία.
• Προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης πλοίων ΡΟ–ΡΑΧ (συνδυασμένων μεταφορών) με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών λόγω της μεταφοράς επιβατών σε καμπίνες, στους οποίους θα παρέχονται διάφορες υπηρεσίες (καζίνο, duty free) και τα οποία θα μπορούν να εκτελούν και διήμερες κρουαζιέρες με μεταφορά τουριστών προς και από το Βόλο.
• Προσφέρει τη δυνατότητα εκτέλεσης εβδομαδιαίων κυκλικών κρουαζιέρων με προτεινόμενη διαδρομή: Πειραιάς - Βόλος - Θεσσαλονίκη - περίπλους Αγίου Όρους - Καβάλα - Τσανακαλέ - Κωνσταντινούπολη - Σμύρνη, ενώ εναλλακτικά ως λιμάνι αφετηρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Κωνσταντινούπολη.
Πρέπει να σημειωθεί πως σήμερα, η μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω της διώρυγας της Κορίνθου ή παρακάμπτοντας την Πελοπόννησο, με μεγάλο κόστος λόγω του χρόνου που απαιτείται.

Η “αντεπίθεση” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εμπορευματικές μεταφορές. Τα επιτεύγματα

Χάρη σε στρατηγικές αποφάσεις, στοχευμένες κινήσεις εκσυγχρονισμού και καίριες διεθνείς συνεργασίες , η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, ενισχύει σημαντικά τη θέση της στις μεταφορές εμπορευμάτων, ενώ αρχίζει να δραστηριοποιείται με επιτυχία στον απαιτητικό τομέα της εξυπηρέτησης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της Ελλάδας, συμβάλλοντας σημαντικά στη μετατροπή της Ελλάδας σε δυναμικό και σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο – πύλη της ΝΑ Ευρώπης.
Όπως υπογραμμίζουν τα ίδια στελέχη, “διατηρώντας ως προτεραιότητα τη συνεργασία με τους πελάτες της – ιδιώτες, εταιρείες, οργανισμούς – κάνει σταθερά βήματα ανάπτυξης, με οδηγό την καινοτομία και στόχο τη διαρκή διεύρυνση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η αναβάθμιση των υποδομών και η κατασκευή νέων, έχουν συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο.
Οι υπηρεσίες που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους πελάτες της δεν περιορίζονται μόνο σε μεταφορές εμπορευμάτων στην Ελλάδα. Σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει κάθε ανάγκη για μεταφορές εμπορευμάτων, προς και από τις χώρες της Ευρώπης, όπως επίσης προς και από τις χώρες της Εγγύς Ανατολής, αλλά και τις διαμετακομιστικές (transit) μεταφορές, μέσω της Ελλάδας.
Σε συνέχεια ολοκλήρωσης του έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα Νέου Ικονίου με τον βασικό άξονα του δικτύου, καθώς και της παράδοσης της συγκεκριμένης γραμμής προς εκμετάλλευση, προχώρησαν, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, οι απαιτούμενες διαδικασίες για την εξασφάλιση της σιδηροδρομικής μεταφοράς UTI («Μονάδων Διατροπικών Μεταφορών») από τον Λιμένα Νέου Ικονίου.
Στην κατεύθυνση αυτή, συνέχισε η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την εταιρεία PCT, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μαζική σιδηροδρομική μεταφορά containers, σε σταθερή βάση, με δρομολογημένες – τακτικές αμαξοστοιχίες, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης μεταφοράς, ανέλαβε πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με σκοπό την εξασφάλιση τροχαίου υλικού, τήρηση δρομολογίων, ασφαλούς διακίνησης των μεταφορών, κ.λπ.
Έχουν μεταφερθεί φορτία των Huawei, Sony και HP
Στις 26 Απριλίου 2014, δρομολογήθηκε η πρώτη αμαξοστοιχία με containers από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Ουγγαρία (Gyor).
Μέχρι στιγμής, (20.06.2014), έχουν δρομολογηθεί 11 αμαξοστοιχίες, με προορισμό την Ουγγαρία (Gyor, Budapest), την Σλοβακία (Bratislava) και την Τσεχία (Ceska Trebova). Τα φορτία που μεταφέρονται, μέχρι στιγμής, είναι των εταιρειών «HUAWEI», «SONY» και «HP», με μέσο όρο containers, ανά αμαξοστοιχία 31 containers, περίπου. Η πρόβλεψη είναι, άμεσα, τουλάχιστον 3 τρένα ανά εβδομάδα με αυξητική τάση.
Η διαδρομή των αμαξοστοιχιών, ανάλογα με τον προορισμό τους, είναι η ακόλουθη:
α) για Ουγγαρία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Gyor ή Budapest (Terminal BILK),
β) για Σλοβακία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Bratislava,
γ) για Τσεχία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3,5 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο – Ειδομένη / Gevgelija (ΠΓΔΜ) – Tabanovci / Presevo (Σερβία) – Subotica / Kelebia (Ουγγαρία) – Szob / Sturovo (Σλοβακία) – Kuty / Breslava (Τσεχία) – Ceska Trebova. 

Πηγή: http://metaforespress.gr/sidirodromos/item/8066-i-antepithesi-tis-trainose-stis-emporevmatikes-metafores-ta-epiteygmata.html

ΦΔΧ: Νέα παρατήρηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων

Σε ισχύ νέα παρατήρηση στο μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία θα τίθεται στα έντυπα των αδειών κυκλοφορίας των Φ.Δ.Χ που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια η άλλα φορτία που φέρουν κλείστρα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αριθµ. Γ5/οικ40635/3324/15-7-2008 εγκύκλιο της ∆ιεύθυνσης Εµπορευµατικών Μεταφορών, «Φ∆Χ αυτοκίνητα κοινά µη ανατρεπόµενα µε πλατφόρµες, στις οποίες είναι τοποθετηµένες κατάλληλα κλειδιά (κλείστρα) µπορούν να µεταφέρουν είτε εµπορευµατοκιβώτια (containers) είτε άλλο φορτίο. Ως εκ τούτου, είναι δυνατή η µεταφορά µε το Φ∆Χ αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής εµπορευµάτων, ανάλογα µε το µεταφερόµενο είδος που αναγράφεται στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας, καθώς και εµπορευµατοκιβωτίων κατά την παραπάνω εγκύκλιο».
Η νέα παρατήρηση με κωδικό 152 «ΦΕΡΕΙ ΚΛΕΙ∆ΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ», θα τίθεται στα έντυπα των αδειών κυκλοφορίας τω οχημάτων.
Τέλος, όπως αναφέρει το υπουργείο, κανονικά εξακολουθεί να ισχύει η αριθµ. πρωτ. 24983/996/27-12-2000 εγκύκλιος των ∆ιευθύνσεων Τεχνολογίας Οχηµάτων, Εμπορευματικών Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας και Περιβάλλοντος του Υπουργείου αναφορικά με την ασφαλή φόρτωση εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε την ανακοίνωση εδώ
 
 

Την ανάπτυξη κέντρων logistics και σύνδεσή τους με τον Πειραιά εξετάζουν οι Κινέζοι

Η ανάπτυξη οικονομικών και εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας και οι προοπτικές επενδύσεων σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας συζητήθηκαν, στη συνάντηση που είχε, ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νίκος Δένδιας, με αντιπροσωπεία της Κινεζικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (China Development Bank, CDB), υπό την πρόεδρό της κ. Zheng Zhijie, η οποία βρίσκεται στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Πρωθυπουργού της Κίνας, Li Keqiang.
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση συζητήθηκαν προοπτικές για:
-Την ανάπτυξη κέντρων Logistics, σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Ευρώπη
-Την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου και άλλων τροφίμων στην κινεζική αγορά,
-Τη δημιουργία κοινών επενδυτικών funds στην Ελλάδα, όπως και για τη συμμετοχή τους στον τραπεζικό τομέα της χώρας.
Σημειώνεται ότι στη συνάντηση μετείχαν επίσης ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης και ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece Στέφανος Ησαΐας.


Ελλάδα και Κίνα έρχονται πιο κοντά στον τομέα της ναυτιλίας. Οι συμφωνίες

Μνημόνια συνεργασίας και διμερείς συμφωνίες στον τομέα της ναυτιλίας υπεγράφησαν , από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και εκπροσώπων της Κυβέρνησης τηςΛαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου Πρωθυπουργού, Li Keqiang, στην Ελλάδα.
Οι συμφωνίες αναβαθμίζουν το υφιστάμενο πλαίσιο συνεργασίας των δύο χωρών στο πεδίο της ναυτιλίας και των θαλασσίων υποθέσεων εν γένει και δημιουργούν μία νέα αναπτυξιακή προοπτική στην οικονομική συνεργασία των δύο χωρών.
Ειδικότερα, υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης των δύο χωρών για τη Θαλάσσια Συνεργασία από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον Διοικητή της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών της Κίνας, Liu Cigui. 
To κείμενο του Μνημονίου, αναφέρεται στη συνεργασία των δύο μερών στους τομείς: (α) Θαλάσσια περιβαλλοντική προστασία, συμπεριλαμβανομένων των οικοσυστημάτων, (β) Αναζήτηση και αξιοποίηση θαλασσίων πόρων, (γ) Θαλάσσια παρατήρηση, πρόβλεψη και προειδοποίηση ωκεάνιων καταστροφών, (δ) Βασική και εφαρμοσμένη έρευνα και πειραματική ανάπτυξη και εκπαίδευση επί θαλάσσιων επιστημονικών ζητημάτων, (ε) Επιβολή του νόμου στη θάλασσα, (στ) Θαλάσσια πολιτική, καθώς και σε κάθε άλλο τομέα συνεργασίας που θα συμφωνείται μεταξύ των δυο χωρών. Η συνεργασία θα πραγματώνεται μέσω συνεργασίας επιστημονικών ιδρυμάτων, σεμιναρίων, ανταλλαγής πληροφοριών και επισκέψεων.
Η δεύτερη συμφωνία υπεγράφη από τον κ. Βαρβιτσιώτη και τον Πρόεδρο της Κινεζικής Αναπτυξιακής Tράπεζας, Zheng Zhijie. H συμφωνία ενισχύει την υφιστάμενη συνεργασία με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα και πρόκειται να αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική βοήθεια σε ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα.
Η παροχή χρηματοδοτικών διευκολύνσεων προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο μεγάλου, αλλά και μικρού και μεσαίου βεληνεκούς, εξάλλου, είχε αποτελέσει κυρίαρχη προτεραιότητα του κ. Βαρβιτσιώτη και πλέον με την οριστικοποίησή της καθίσταται εφικτή η περαιτέρω διευκόλυνση της ρευστότητας των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη συμφωνία με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα προβλέπεται, επίσης,οικονομική ενίσχυση σε επενδύσεις που συνδέονται με την εγχώρια λιμενική βιομηχανία και τις λιμενικές υποδομές.
Η τρίτη, τέλος, συμφωνία υπεγράφη από τον κ. Βαρβιτσιώτη και τον Πρόεδρο του Κινεζικού Νηογνώμονα, Dr. Sun Licheng. Με την συμφωνία εξουσιοδοτείται ο οργανισμός China Classification Society για παροχή υπηρεσιών σε πλοία τα οποία φέρουν την ελληνική σημαία, γεγονός που θα ενισχύσει έτι περισσότερο το υφιστάμενο, σταθερό και πολύπλευρο θεσμικό πλαίσιο διμερούς συνεργασίας, αλλά και την εξυπηρέτηση των ελληνικών πλοίων που κατασκευάζονται ή προσεγγίζουν στην Κίνα.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, μετά την υπογραφή των συμφωνιών, δήλωσε σχετικά: «Σήμερα υπογράψαμε τρεις συμφωνίες στον τομέα της ναυτιλίας και των θαλασσίων υποθέσεων που διανοίγουν ένα νέο ορίζοντα στις σχέσεις των δύο χωρών. 
Δύο έθνη, δύο αρχαίοι πολιτισμοί, σήμερα ήλθαν πιο κοντά μέσα από τη θάλασσα, δημιουργώντας μία κοινή μοίρα για ένα λαμπρότερο μέλλον. Η θάλασσα ήταν, άλλωστε, το στοιχείο που διαχρονικά ένωνε τους δύο λαούς. 
Αυτό που πέτυχαν η Ελλάδα και η Κίνα στον Πειραιά αποτέλεσε επιτυχές παράδειγμα της αμοιβαίας συνεργασίας και η επιρροή της και η σπουδαιότητα της ξεπερνούν τον αμιγώς ναυτιλιακό τομέα. Αυτή είναι μία κοινή κατάκτηση που αποτελεί τη βάση για τη στενότερη συνεργασία δύο λαών στο μέλλον».  

Συνολικές προβολές σελίδας