Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Ολιγωρίες στις οδικές μεταφορές σε Ισπανία, Πολωνία και Ρουμανία διαπίστωσε η ΕΕ

Ολιγωρίες στη εφαρμογή οδηγιών στις οδικές μεταφορές σε Ισπανία, Πολωνία και Ρουμανία διαπίστωσε η ΕΕ.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ισπανία, επειδή δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1071/2009 σχετικά με τους όρους που πρέπει να πληρούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να λειτουργούν στην αγορά οδικών μεταφορών.
Ένα κριτήριο είναι οι επιχειρήσεις να έχουν στη διάθεσή τους ένα ή περισσότερα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί στο κράτος μέλος εγκατάστασης. Ωστόσο, ο ισπανικός νομοθέτης απαιτεί από τις επιχειρήσεις να διαθέτουν τουλάχιστον τρία οχήματα αντί μόνο ένα.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η απαίτηση αυτή είναι δυσανάλογη και, ενδεχομένως, εισάγει διακρίσεις εις βάρος των μικρών μεταφορέων, οι οποίοι πολύ συχνά διαθέτουν μόνο ένα όχημα και αποκλείονται από την αγορά οδικών μεταφορών.
Η Ισπανία έχει πλέον δύο μήνες για να απαντήσει. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την Ισπανία στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Η Πολωνία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την Πολωνία να τηρήσει τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου, η οποία ορίζει, μεταξύ άλλων, τους κανόνες για το μέγιστο συνολικό βάρος και το βάρος ανά άξονα των βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Σύμφωνα με την οδηγία, θα πρέπει να επιτρέπεται στα φορτηγά έως 40 τόνων και μέγιστου συνολικού βάρους 11,5 τόνων για τον κινητήριο άξονα να κινούνται ελεύθερα στα οδικά δίκτυα των κρατών μελών, με ελάχιστες εξαιρέσεις, π.χ. στα εθνικά πάρκα ή στα μικρά χωριά.
Ωστόσο, η Πολωνία υποχρεώνει τα εν λόγω οχήματα να καταβάλλουν αντίτιμο για τη χορήγηση ειδικής άδειας στο περίπου 97 % του δικτύου της.

Έπειτα από εκτεταμένες επαφές με τις πολωνικές αρχές, η Επιτροπή απέστειλε σήμερα αίτημα με τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης.
Η Πολωνία έχει προθεσμία δύο μηνών για να προκειμένου να εφαρμόσει ορθά την οδηγία. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την Πολωνία στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Η Ρουμανία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τη Ρουμανία να εκπληρώσει όλες τις απαιτήσεις της οδηγίας 2011/76/ΕΕ περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα.
Στο πλαίσιο της εν λόγω οδηγίας, τα κράτη μέλη πρέπει να θεσπίσουν ή να τροποποιήσουν σχετικούς ορισμούς (π.χ. «διόδια» και «τέλος υποδομής») και να εξασφαλίζουν ότι τα τέλη χρήσης είναι αναλογικά και ότι τα έσοδα που παράγουν χρησιμοποιούνται για την ανάκτηση του κόστους των υποδομών.
Έπειτα από ενδελεχή εξέταση της ρουμανικής εθνικής νομοθεσίας προέκυψε ότι η οδηγία δεν έχει μεταφερθεί ορθά στο εσωτερικό δίκαιο.
Η Ρουμανία έχει δύο μήνες στη διάθεσή της για να κοινοποιήσει στην Επιτροπή τα μέτρα που έλαβε με σκοπό να διορθώσει αυτή την κατάσταση. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την Ρουμανία στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Νέες κινητοποιήσεις προανήγγειλε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

Σε ετοιμότητα βρίσκεται η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), η οποία γνωστοποίησε την πρόθεση της να προχωρήσει σε δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις, με την κατάθεση του ασφαλιστικού στη Βουλή. Εφόσον χρειαστεί, θα ξεκινήσει απεργίες νωρίτερα και έως ότου αποσυρθεί το νομοσχέδιο.
Η ΠΝΟ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι, όχι μόνο αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο, αλλά δείχνει να μην αντιλαμβάνεται «και την κρισιμότητα της όλης κατάστασης, συνέπεια της οποίας όχι μόνο ο κλάδος των ναυτεργατών, αλλά το σύνολο των Ελλήνων εργαζομένων και ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών οδηγείται στην εξαθλίωση».

Αλλαγές στους ταχογράφους από 2 Μαρτίου - Ποιες οι ευθύνες των επιχειρήσεων σε περίπτωση παράβασης και πότε ευθύνονται αποκλειστικά οι οδηγοί

Τον Μάρτιο θα τεθούν σε εφαρμογή νέες διατάξεις του ήδη (εν μέρει) ισχύοντος Κανονισμού σχετικά με την χρήση του Ταχογράφου.

Ξεκινώντας από τις 2 Μαρτίου εφαρμόζεται πλέον ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 165/2014/EΕ, σχετικά με την χρήση του Ταχογράφου στις οδικές μεταφορές. 

Ήδη από το προηγούμενο έτος κάποια άρθρα του κανονισμού είχαν τεθεί  σε ισχύ. Από τον Μάρτιο όμως του 2016 ο Κανονισμός πλέον εφαρμόζεται πλήρως σε όλη την έκταση του. 

Ποιες είναι όμως οι κυριότερες αλλαγές που εισάγει; 

Τα κυριότερα σημεία του κανονισμού αφορούν στην ανάληψη της ευθύνης σε περίπτωση παραβάσεων (αρθ.33)

Οι μεταφορικές εταιρίες έχουν πλέον την υποχρέωση:


  •  να εξασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους διαθέτουν κατάλληλη εκπαίδευση και οδηγίες όσον αφορά στην ορθή λειτουργία των ταχογράφων, είτε ψηφιακών ή αναλογικών, διενεργούν τακτικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους προβαίνουν σε ορθή χρήση τους
  •  να μην παρέχουν στους οδηγούς τους άμεσα ή έμμεσα κίνητρα που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν την κατάχρηση των ταχογράφων
  •    να χορηγούν επαρκή αριθμό φύλλων καταγραφής στους οδηγούς οχημάτων εξοπλισμένων με αναλογικό ταχογράφο, λαμβάνοντας υπόψη τον προσωπικό χαρακτήρα των φύλλων καταγραφής, τη διάρκεια της υπηρεσίας και την ενδεχόμενη ανάγκη αντικατάστασης των φύλλων καταγραφής που ενδεχομένως φθάρηκαν ή κατασχέθηκαν από εξουσιοδοτημένο ελεγκτή
  •  να  χορηγούν στους οδηγούς μόνο φύλλα καταγραφής εγκεκριμένου τύπου, κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν στη συσκευή που είναι εγκατεστημένη στο όχημα 
Εφόσον το όχημα διαθέτει ψηφιακό ταχογράφο, η επιχείρηση μεταφορών και ο οδηγός μεριμνούν ώστε, με βάση τη διάρκεια της υπηρεσίας, η εκτύπωση δεδομένων από τον ταχογράφο κατ’ αίτηση ενός ελεγκτή να είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί ορθά σε περίπτωση επιθεώρησης.

Οι επιχειρήσεις μεταφορών είναι υπεύθυνες για παραβιάσεις του παρόντος κανονισμού που έχουν διαπράξει οδηγοί τους ή οδηγοί που έχουν τεθεί στη διάθεσή τους.
Ωστόσο, τα κράτη μέλη δύνανται να εξαρτούν την εν λόγω ευθύνη από την παράβαση, εκ μέρους της επιχείρησης μεταφορών, του παρόντος άρθρου μόνο όταν αυτές:
  • δεν εκπαιδεύουν τους οδηγούς στην λειτουργία του ταχογράφουαμείβουν τους οδηγούς που απασχολούν ή διαθέτουν, ακόμη και εάν οι αμοιβές έχουν τη μορφή επιδόματος ή μισθολογικής αύξησης, σε συνάρτηση με τις διανυόμενες αποστάσεις ή/και με τον όγκο των μεταφερομένων εμπορευμάτων, εάν οι αμοιβές αυτές είναι τέτοιας φύσεως ώστε να θέτουν σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια ή/και να ενθαρρύνουν την παράβαση του κανονισμού 561/2006.
  •  οργανώνουν τις δραστηριότητες των οδηγών κατά παράβαση των χρόνων ανάπαυσης του κανονισμού   
  • δεν παρέχουν τις κατάλληλες οδηγίες στον οδηγό και 
  • δεν διενεργούν τακτικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση του κανονισμού
Παραμένουν ωστόσο σε καθεστώς αναμονής οι λεγόμενοι «έξυπνοι ταχογράφοι» με δυνατότητα δορυφορικής παρακολούθησης και καταγραφής. 

Η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων θα είναι υποχρεωτική αποκλειστικά σε οχήματα που τίθενται σε κυκλοφορία 36 μήνες μετά την εφαρμογή ενός κανονισμού, που για την ώρα βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης. 

Τέλος ο κανονισμός αναφέρει ότι, οι επιχειρήσεις μεταφορών τηρούν αρχείο των φύλλων καταγραφής και των εκτυπώσεών τους, εφόσον πραγματοποιήθηκαν εκτυπώσεις προς συμμόρφωση με το άρθρο 35, σε χρονολογική σειρά και σε αναγνώσιμη μορφή, για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους μετά τη χρήση τους, και χορηγούν αντίγραφα στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα ζητούν. Οι επιχειρήσεις μεταφορών παραδίδουν επίσης αντίγραφα των δεδομένων που έχουν τηλεφορτωθεί από τις κάρτες οδηγού στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα ζητούν, καθώς και τα αντίγραφα αυτά σε έντυπη μορφή. Τα φύλλα καταγραφής, τα εκτυπωμένα αντίγραφα και τα δεδομένα που έχουν τηλεφορτωθεί επιδεικνύονται ή παραδίδονται σε οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο ελεγκτή κατόπιν αιτήματός του.

Έρευνα του Παν. Αιγαίου για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις αστικές εμπορευματικές μεταφορές

Στο πλαίσιο υποστήριξης της έρευνας και της καινοτομίας του κλάδου των logistics, το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME) καλεί τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών/logistics να στηρίξουν την έρευνα που διενεργείται από το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με θέμα: “Ανάλυση δυνητικής ζήτησης εναλλακτικών τεχνολογιών καυσίμων στις μεταφορές”.

Η ερευνά εξετάζει τις προοπτικές διείσδυσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου στις αστικές εμπορευματικές μεταφορές με την υποστήριξη της ΔΕΠΑ.
Για τη συμμετοχή τους, οι εταιρείες που διαθέτουν στόλο οχημάτων και δραστηριοποιούνται στο χώρο των logistics καλούνται να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με στόχο να διευκολύνει την καλύτερη ανάγνωση των αναγκών των επιχειρήσεων, καθώς επίσης και το ενδεχόμενο συμμετοχής σε πιλοτικό πρόγραμμα δωρεάν μετατροπής του επαγγελματικού οχήματος βενζίνης σε όχημα διπλού καυσίμου που προγραμματίζουμε στον επόμενο μήνα.
Για να πάρετε μέρος στην έρευνα πατήστε στο εξής link: https://transdemaf.wordpress.com/

Συνολικές προβολές σελίδας