Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

Ένταση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής για την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο

Τα πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο διχάζουν. Ενταση δημιουργήθηκε χθες στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής για την τοποθέτηση των δυο πλευρικών διοδίων, που εντάσσονται στην σύμβαση παραχώρησης μεταξύ της Νέας Οδού και του ελληνικού δημοσίου.
Κάτοικοι των περιοχών παρευρέθησαν στη συνεδρίαση και εξαπέλυσαν δριμύ «κατηγορώ» κατά της Ρένας Δούρου, αλλά και κατά του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, που ήταν παρών στη συνεδρίαση.
Οι συγκεντρωμένοι κατηγόρησαν την κ. Δούρου ότι ξεπούλησε τους αγώνες τους και ότι ταυτίζεται με την κυβέρνηση, ενώ προεκλογικά έδινε το «παρών» στις συγκεντρώσεις, μιλώντας για «ελεύθερους πολιορκημένους».
Από την πλευρά της, η Περιφερειάρχης Αττικής προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση για χαμηλότερο τιμολόγιο για τους μόνιμους κατοίκους, ενώ ανέφερε την πιθανότητα ρύθμισης, για όσους χρωστούν πρόστιμα για μη καταβολή διοδίων.
Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, τα πλευρικά διόδια στον Αγ. Στέφανο θα κοστίζουν 0,8 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 2,9 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά και στην Βαρυμπόμπη 0,5 ευρώ και 1,8 ευρώ αντίστοιχα.
Η μη λειτουργία των διοδίων συνεπάγεται διαφυγόντα έσοδα αρκετών εκατ. ευρώ για την κοινοπραξία, τα οποία της αποδίδονται με τη μορφή αποζημιώσεων.
Υπενθυμίζεται ότι οι κάτοικοι των γύρω περιοχών αντιδρούν έντονα, ζητώντας από το υπουργείο Περιβάλλοντος να μην υπογράψει την περιβαλλοντική μελέτη για την τοποθέτηση των διοδίων.

Πηγή:  https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%cf%86%ce%b5%cf%81%ce%b5%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%83%cf%85%ce%bc%ce%b2%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%cf%84/

Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης με τον παγκόσμιο παίκτη CMA στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πολύ ευχαριστημένο δηλώνει το ΤΑΙΠΕΔ με την προσφορά την οποία έλαβε για τον ΟΛΘ από την ένωση εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», για την απόκτηση του 67% του πακέτου μετοχών.
Τα 231,92εκατ.ευρώ είναι μία προσφορά η οποία είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη και μάλιστα σε μία περίοδο που το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μείνει ουραγός σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το κομμάτι των επενδύσεων το οποίο ανέρχεται σε 180εκατ.ευρώ και το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να ολοκληρωθεί ο 6ος προβλήτας και να διπλασιαστεί η ικανότητα μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων.
Στο επιχειρηματικό πεδίο ο Ιβάν Σαββίδης φαίνεται ότι έχει βάλει σκοπό να γίνει ο "βασιλιάς" της πόλης καθώς εξαγοράζοντας ή συμμετέχοντας στην αγορά σημαντικών στοιχείων (όπως το Μακεδονία Palace) δείχνει ότι έχει βάλει στο στόχαστρο την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης με πολυποίκιλους τρόπους.
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο σχήμα παρουσιάζει η εταιρεία Terminal Link SAS καθώς πρόκειται για θυγατρική εταιρεία της CMA CGM, τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλιακή εταιρεία στη μεταφορά containers. O όμιλος CMA CGM, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια της υφηλίου και ο ενοποιημένος τζίρος του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια. Ακόμα πιο μεγάλο ενδιαφέρον αποτελεί το στοιχείο ότι η CMA αποτελεί μέλος της τετραμελούς συμμαχίας OCEAN Alliance στην οποία ανήκει και η Cosco που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πειραιά.
Σε αυτό το πλαίσιο βλέπουμε ότι η συγκεκριμένη συμμαχία θα διαχειρίζεται τα 2 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας με ότι ευεργετικό μπορεί αυτό να σημάνει για την εθνική μας οικονομία.
Οι δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλες δεδομένης της στρατηγικής θέσης, πολύ κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας. Με την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών ο ΟΛΘ θα μπορεί να αναπτυχθεί σχεδόν σε απεριόριστο βαθμό και να αποτελέσει όχι μόνο ατμομηχανή ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη αλλά για όλη τη χώρας, συμμετέχοντας ενεργά στο κομμάτι των μεταφορών που δείχνει να είναι ο νέος μεγάλος ηγέτης της ελληνικής οικονομίας.
Η συνέχεια στο διαγωνισμό είναι να ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με τον έλεγχο του φακέλου, την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση του από τη Βουλή των Ελλήνων και τελικά την οριστική ημέρα αγοροπωλησίας των μετοχών του ΟΛΘ που θα σημάνει την επόμενη μέρα για το ιστορικό ελληνικό λιμάνι. Όλα αυτά με πρόχειρους υπολογισμούς θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς με το 2018 να βρίσκει τον ΟΛΘ με ένα νέο στρατηγικό πλάνο, συμμετέχοντας στην προσπάθεια για επιστροφή στην ανάπτυξη.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας