Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Ολυμπία Οδός: Ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων

Ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στη ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών από τις 16:00 το απόγευμα της Τετάρτης 14/12 έως τις 06:00 το πρωί της επόμενης μέρας, κατά τη διάρκεια των οποίων θα διακοπεί προσωρινά η κυκλοφορία και των δύο κατευθύνσεων μεταξύ των κόμβων Ακράτας (ΧΘ 148,8) και Καλαβρύτων (ΧΘ 159,0) στη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών και θα εξυπηρετείται μέσω παράκαμψης από την Παλαιά Εθνική Οδό.
Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατεδάφισης άνω διάβασης περί τη ΧΘ 154 από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (J&P AVAX, μέλος της Κ/Ξ Άπιον Κλέος).

Παραμένουν κυρίαρχες οι οδικές μεταφορές στην Ελλάδα (80%), όπως και τα Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης

Οι οδικές μεταφορές αποτελούν το κυρίαρχο μέσο εγχώριας εμπορευματικής μεταφοράς, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% (72% στην Ε.Ε.), γεγονός που οφείλεται στη γεωγραφική μορφολογία της χώρας, στις κοντινές αποστάσεις μεταξύ των μεγάλων αστικών κέντρων, αλλά και στην έλλειψη κατάλληλων σιδηροδρομικών υποδομών.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αυτό αναφέρεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην οποία υπογραμμίζεται ότι, μέσω θαλασσίων οδών διακινείται το 18,5% του φορτίου, ενώ ο σιδηρόδρομος και οι εναέριες μεταφορές καταλαμβάνουν πολύ μικρά ποσοστά.
Στις οδικές μεταφορές, τα φορτηγά που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια των οδικών μεταφορών, διακρίνονται σε Δημόσιας Χρήσης (ΔΧ) και Ιδιωτικής Χρήσης (ΙΧ).
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών ΔΧ μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε οποιαδήποτε επιχείρηση μεταφορών και logistics.
Αντίθετα, τα οχήματα ΙΧ ανήκουν σε εμποροβιομηχανικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν καθετοποιηθεί, οργανώνοντας οι ίδιες την εφοδιαστική τους αλυσίδα, διενεργώντας μεταφορές μόνο για τις ιδιοκτήτριες εταιρείες (οι επιχειρήσεις μεταφορών και logistics απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τα εν λόγω μεταφορικά μέσα).

Όπως υπογραμμίζεται στην έρευνα, περίπου το 95% των οδικών μεταφορών στη χώρα διενεργείται μέσω ΙΧ φορτηγών, ενώ μόλις το 5% με φορτηγά ΔΧ.
Συνοπτικά, το οδικό εμπορευματικό έργο στην Ελλάδα έως και το 2008 αυξανόταν συνεχώς. Από την άνοδο ωφελούνταν περισσότερο τα οχήματα ΙΧ, αφού ο αριθμός των φορτηγών ΔΧ παρέμενε σταθερός.
Στο τέλος του 2015, στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν 1,32 εκατ. ελαφρά και βαρέα φορτηγά, 97% των οποίων (1,29 εκατ.) ήταν ΙΧ.
Κατά την τελευταία δεκαετία ο συνολικός στόλος των ΙΧ οχημάτων αυξήθηκε κατά 8,4%, ενώ ο αριθμός των φορτηγών ΔΧ διατηρείται σταθερός σε 36.495 οχήματα.
Το μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών ανήκει σε εταιρείες και αυτοκινητιστές, με έδρα στη Στερεά Ελλάδα, καθώς, στο τέλος του 2015, στην περιοχή αυτή κυκλοφορούσαν περίπου 436.000 φορτηγά, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 1/3 του συνόλου.
Ακολούθως, στη Μακεδονία καταμετρήθηκαν 303.000 οχήματα (23%) και στην Πελοπόννησο 163.900.

Η εγκύκλιος για την εξαίρεση, από τον ΟΑΕΕ, των ΦΔΧ/ΕΔΧ που βρίσκονται σε ακινησία

Εξαίρεση από την υποχρεωτική ασφάλιση του ΟΑΕΕ των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) ή Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) οχημάτων, κατά τη διάρκεια της θέσης σε προσωρινή ακινησία των ιδιόκτητων ΦΔΧ ή ΕΔΧ, ορίζει σχετική εγκύκλιος του Οργανισμού, η οποία όμως δεν έχει αναδρομική ισχύ.
Όπως ορίζεται, η εξαίρεση χορηγείται και σε περίπτωση που το όχημα έχει καταστραφεί από φυσική ή άλλη αιτία και μπορεί βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας να τεθεί σε ακινησία. 
Η εξαίρεση είναι δυνατή μόνο στην περίπτωση που όλα τα Ε.Δ.Χ. και Φ.Δ.Χ. οχήματα από τα οποία απορρέει η υποχρέωση του ενδιαφερομένου για ασφάλιση στον ΟΑΕΕ τεθούν σε προσωρινή ακινησία και δεν ασκείται άλλη υπακτέα στον Οργανισμό δραστηριότητα.
Σημειώνεται ότι για την εξαίρεση από την ασφάλιση του ΟΑΕΕ των ανωτέρω προσώπων προϋπόθεση είναι η εξόφληση ή η ρύθμιση των τυχόν καθυστερούμενων προς τον Οργανισμό οφειλών.
Η εγκύκλιος στο επισυναπτόμενο αρχείο

Νέα παράταση για την υποχρεωτική τοποθέτηση ABS στα παλιά φορτηγά (προ του 1999)

Νέα παράταση για την υποχρεωτική τοποθέτηση ABS στα παλιά φορτηγά  και ειδικότερα, γι’ αυτά που έχουν ταξινομηθεί, για πρώτη φορά, πριν την 1/1/1999 (πρόκειται, κυρίως, για φορτηγά στα νησιά και την επαρχία), καθώς
δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ, το οποίο χορηγεί νέα παράταση για την υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ, «η περίπτωση β της παραγράφου 3 της υπουργικής απόφασης 28366/2098/06 (Β΄441/11-4-2006), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Απαγορεύεται n κυκλοφορία των οχημάτων της παραγράφου 1 που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά πριν την 1/1/1999 και δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας που φέρει το όχημα κατά την έκδοση της παρούσας ως εξής:
-Για τα οχήματα που το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας είναι  0 ή 1  από 1/4/2017.
-Για τα οχήματα που το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας είναι  2 ή 3  από 1/6/2017.
-Για τα οχήματα που το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας είναι  4 ή 5  από 1/8/2017.
-Για τα οχήματα που το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας είναι  6 ή 7  από 1/10/2017.
-Για τα οχήματα που το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας είναι  8 ή 9  από 1/12/2017».
Μάλιστα, η απόφαση ισχύει από 1/11/2016.  

Συνολικές προβολές σελίδας