Είναι προφανές ότι οι ασφαλιστικές
εισφορές που προβλέπονται από το σχέδιο της Κυβέρνησης και η σύνδεσή
τους με τα εισοδήματα, αποτελούν μια νέα μορφή βαρύτατης φορολογικής
επιβάρυνσης, που εξοντώνει τον ειλικρινή επαγγελματία και ανακόπτει
κάθε διάθεση για επιχειρηματική δραστηριότητα.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, είναι επαγγελματίες που επιβαρύνονται υπέρμετρα από το συνδυασμό αύξησης εισφορών και αύξηση φόρων, μέσα και από την αύξηση της προκαταβολής.
Θέλουμε να συμβάλουμε σε οποιαδήποτε
προσπάθεια μεταρρύθμισης γίνεται στη χώρα μας , για την αντιμετώπιση της
κρίσης και των συνεπειών της, αρκεί αυτή ή όποια μεταρρύθμιση να μας
δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να υπάρχουμε επαγγελματικά.
Αυτή όμως η «μεταρρύθμιση» που σχεδιάζει
η Κυβέρνηση για το ασφαλιστικό δεν μας επιτρέπει να συμμετέχουμε σε
καμιά προσπάθεια , γιατί απλούστατα μας εξοντώνει.

Η Κυβέρνηση λέει ότι περιμένει προτάσεις
και εμείς είμαστε διατεθειμένοι να καταθέσουμε προτάσεις που κινούνται
πιστεύουμε στη σωστή κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας το μεγάλο πρόβλημα του
ασφαλιστικού συστήματος της χώρας μας.
Ωστόσο, θα πρέπει να συμφωνήσουμε επί της αρχής και σε ορισμένες βασικές παραδοχές, όπως:
-Δίκαιο σύστημα δεν μπορεί να είναι εκείνο που εξοντώνει τον συνεπή επαγγελματία και επιβραβεύει όποιον φοροδιαφεύγει.
-Δίκαιο σύστημα δεν μπορεί να είναι ένα σύστημα που ακυρώνει κάθε κανόνα αναλογικότητας
-Βιώσιμο σύστημα δημιουργείται όταν
υπάρχουν βιώσιμες επιχειρήσεις οι οποίες όμως δεν πρόκειται να υπάρξουν
με τριπλάσιες και πλέον εισφορές.
-Βιώσιμο σύστημα δημιουργείται όταν υπάρχει κίνητρο ασφάλισης και όχι όταν υπάρχει ισοπέδωση
Όμως το σχέδιο της κυβέρνησης με όσα προβλέπει, καμιά από τις ανωτέρω αρχές και στόχους δεν υπηρετεί.
Μάλιστα αυτό που είναι εμφανές, είναι η
στοχοποίηση των μικρομεσαίων οικονομικά επαγγελματιών και όχι των
πλουσίων. Για το λόγο δεν προβλέπεται εισφορά για ετήσια εισοδήματα άνω
των 70.320 ευρώ . Εφόσον η κυβέρνηση θέλει να συνδέσει ευθέως τις
ασφαλιστικές εισφορές με τα εισοδήματα, πόσο δίκαιο είναι με τη δική της
λογική να καταβάλουν ίδια εισφορά δύο επαγγελματίες με ετήσιο εισόδημα ο
ένας 70.000 ευρώ και ο άλλος με 150.000;
Από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση, θεωρεί
πλούσιο τον επαγγελματία που έχει εισόδημα 1500 ευρώ το μήνα, του
οποίου διπλασιάζει τις εισφορές.
Εάν λοιπόν επιμείνει η κυβέρνηση σε αυτή την τακτική δεν υπάρχουν περιθώρια συνεννόησης.
Οι προτάσεις οι δικές μας σε κάθε
περίπτωση είναι στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου και θεωρούμε ότι
οδηγούν σε διέξοδο και ουσιαστική λύση.
Η πρότασή μας για τις εισφορές στηρίζεται στην παραδοχή ότι τα έσοδα των ταμείων θα πρέπει να αυξηθούν με βελτίωση της εισπραξιμότητας, δηλαδή με την ανταπόκριση όλων στις υποχρεώσεις και όχι με την αύξηση των εισφορών και μάλιστα με ακραίο τρόπο που φθάνουν μέχρι και τον τετραπλασιασμό τους και θα οδηγήσουν σε κλείσιμο επιχειρήσεων και κατάρρευση των εσόδων.
ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
1.Καθιέρωση μιας
εισαγωγικής ασφαλιστικής κατηγορίας η οποία εφαρμόζεται για όλους τους
επαγγελματίες. Η εισαγωγική αυτή κατηγορία θα πρέπει να αντιστοιχεί σε
εισφορά υπολογισμένη στα 586 ευρώ μηνιαίο εισόδημα και για τα πρώτα 3
έτη από την ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητας, θα είναι μειωμένη ως
προς το ποσό κατά 30%.

2.Από τη συμπλήρωση της
3ετίας και μέχρι τη συμπλήρωση 5ετίας ισχύει για όλους η εισαγωγική
κατηγορία , χωρίς έκπτωση, δηλαδή με ελάχιστη εισφορά υπολογισμένη σε
μηνιαίο εισόδημα 586 ευρώ (ετήσιο 7032 ευρώ , η οποία θα ανέρχεται στα
158 ευρώ το μήνα για σύνταξη και περίθαλψη ( ποσοστό 26,95%).
3.Με τη συμπλήρωση
5ετίας η εισφορά υπολογίζεται με ελάχιστο εισόδημα 8.000 ευρώ με βάση το
οποίο διαμορφώνεται η μηνιαία εισφορά στο ποσό των 180 ευρώ. Η ανωτέρω
εισφορά αντιστοιχεί στην 3η ασφαλιστική κατηγορία μετά τις δύο προηγούμενες εισαγωγικές
4.Ο ασφαλισμένος
συνεχίζει και μετά την πενταετία να πληρώνει τις ανωτέρω εισφορές,
εφόσον το ετήσιο εισόδημά του είναι μέχρι 8.000 ευρώ.
5.Για ετήσιο εισόδημα από 8.000 ευρώ και άνω καθιερώνονται υποχρεωτικές ασφαλιστικές κατηγορίες από 4η έως και 27η ανά 4.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα και προσαύξηση 12% ανά κατηγορία υπολογιζόμενης επί της 3ης κατηγορίας , όπως αυτή προβλέπεται για επαγγελματία που έχει συμπληρώσει 5ετία.
6. ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ | ΜΗΝΙΑΙΕΣ
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ |
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ | ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΦΟΡΩΝ |
1η | Μέχρι 7.032 | 82 | 28,5 | 110,5 (1η 3ετία) |
2η | Μέχρι 7.032 | 117,2 | 40,7 | 157,9( μέχρι την 5ετία) |
3η | Μέχρι 8.000 | 133, 3 | 46,3 | 179,6( μετά τη συμπλήρωση 5ετίας) |
4η | 8.000,01 έως 12.000 | 149,3 | 51,9 | 201,2 |
5η | 12.000,01 έως 16.000 | 165,3 | 57,4 | 222,7 |
6η | 16.000,01 έως 20.000 | 181,3 | 63 | 244,3 |
7η | 20.000,01 έως 24.000 | 197,3 | 68,5 | 265,8 |
8η | 24.000,01 έως 28.000 | 213,3 | 74,1 | 287,4 |
9η | 28.000,01 έως 32.000 | 229,3 | 79,6 | 308,9 |
10η | 32.000,01 έως 36.0000 | 245,3 | 85,2 | 330,5 |
11η | 36.000,01 έως 40.000 | 261,3 | 90,7 | 352 |
12η | 40.000,01 έως 44.000 | 277,3 | 96,3 | 373,6 |
13η | 44.000,01 έως 48.000 | 293,3 | 101,8 | 395,1 |
14η | 48.000,01 έως 52.000 | 309,3 | 107,4 | 416,7 |
15η | 52.000,01 έως 56.000 | 325,3 | 112,9 | 438,2 |
16η | 56.000,01 έως 60.000 | 341,3 | 118,5 | 459,8 |
17η | 60.000,01 έως 64.000 | 357,3 | 124 | 481,3 |
18η | 64.000,01 έως 68.000 | 373,3 | 129,6 | 502,9 |
19η | 68.000,01 έως 72.000 | 389,3 | 135,1 | 524,4 |
20η | 72.000,01 έως 76.000 | 405,3 | 140,7 | 546 |
21η | 76.000,01 έως 80.000 | 421,3 | 146,2 | 567,5 |
22η | 80.000,01 έως 84.000 | 437,3 | 151,8 | 589,1 |
23η | 84.000,01
έως 88.000 |
453,3 | 157,4 | 610,7 |
24η | 88.000,01 έως 92.000 | 469,3 | 162,9 | 632,2 |
25η | 92.000,01 έως 96.000 | 485,3 | 168,5 | 653,8 |
26η | 96.000,01 έως 100.000 | 501,3 | 174 | 675,3 |
27η | 100.000, 01 και άνω | 517,3 | 179,6 | 696,9 |
Παρατηρήσεις
-Η ανωτέρω κλίμακα είναι προφανές ότι
δεν είναι ευθέως αναλογική με τα εισοδήματα και δεν θα μπορούσε να είναι
αφού τότε θα ήταν φορολογία , όπως είναι η πρόταση της Κυβέρνησης
-Οι ανωτέρω κατηγορίες είναι οι
υποχρεωτικές και ως εκ τούτου είναι το ελάχιστο που θα μπορεί να
πληρώνει ο επαγγελματίας με βάση το εισόδημά του. Θεωρούμε ότι
επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα υπαγωγής προαιρετικά κάθε
ασφαλισμένου σε οποιαδήποτε μεγαλύτερη κατηγορία.