Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Η επικοινωνία ως εργαλείο της ασφάλειας

«Τεχνολογία Car-to-X»: Τα αποτελέσματα μιας από τις μεγαλύτερες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας και απόδοσης μέσω επικοινωνίας οχημάτων (Car-to-X) παρουσιάστηκαν στη Φρανκφούρτη.
Στα πλαίσια του simTDproject (Safe Intelligent Mobility – Field TestGermany), η Opel συνεργάστηκε με τους 17 εταίρους του κονσόρτσιουμ για τη δοκιμή της λειτουργικότητας, καθημερινής χρηστικότητας  και απόδοσης της επικοινωνίας Car-to-X για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες. Τα οχήματα της δοκιμής ήταν ηλεκτρονικά συνδεδεμένα μεταξύ τους και με την υποδομή για ανταλλαγή πληροφοριών όπως καιρικές και οδικές συνθήκες μεταξύ των οχημάτων, αλλά και μεταξύ οχημάτων και κυκλοφοριακής υποδομής/ περιβάλλοντος.
Περιγράφοντας τα αποτελέσματα του project, ο Dr. Burkhard Milke, Opel Director Electric/Electronic Engineering, δήλωσε: «Στη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες που έγινε υπό τη διεύθυνση της Opel σε συνεργασία με τους εταίρους μας, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι η κυκλοφορία μπορεί να διευκολυνθεί από τις λειτουργίες του  simTD. Η κυκλοφοριακή ασφάλεια και απόδοση αυξήθηκαν. Μετά από ολοκληρωμένη έρευνα με 300 και πλέον οδηγούς δοκιμών, επιβεβαιώθηκε η προστιθέμενη αξία της τεχνολογίας Car-to-X για ασφαλή, ξεκούραστη και αποδοτική οδήγηση. Γι’ αυτό, αναμένεται η ευρεία αποδοχή της από την αγορά».
Από το 2009, πραγματοποιείται έρευνα σχετικά με τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για μία βιώσιμη αύξηση της απόδοσης και κυκλοφοριακής ασφάλειας στα πλαίσια του «Safe and Intelligent Mobility – Field Test Germany» (simTD) project. Ο στόλος δοκιμών των κατασκευαστών που λανσαρίστηκε το 2012 περιείχε 120 οχήματα και τρεις μοτοσικλέτες, όλα εξοπλισμένα με ίδια τεχνολογία simTDγια δυνατότητα επιστημονικής αντιπαραβολής. Με περισσότερα από 120.000 χλμ. δοκιμών ανά εβδομάδα, καλύφθηκαν πάνω από 1.650.000 χλμ. σε περισσότερες από 41.000 δοκιμές οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν οδηγικές και κυκλοφοριακές εικονικές δοκιμές και έγινε σύγκριση με αποτελέσματα από την καθημερινότητα.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
Μεταξύ των πολλών λειτουργιών κατά τη διάρκεια του project που δοκίμασε η Opel ήταν μία που αφορά στην προειδοποίηση καιρού. «Οι προειδοποιήσεις καιρού και τα δελτία οδικών συνθηκών είναι ενδεικτικά της σχέσης μεταξύ της επικοινωνίας Car-to-X και του HMI (Human Machine Interface),» σχολιάζει ο Dr Milke. «Αυτά είναι πρώτα στη λίστα επιθυμιών των οδηγών για μελλοντικά συστήματα επικοινωνίας. Με τη νέα γενιά συστημάτων infotainment έχει τεθεί το τεχνολογικό υπόβαθρο για καλύτερη συνδεσιμότητα εν κινήσει με την επικοινωνία Car-to-X. Ωστόσο η συνεπής καθιέρωση μιας αντίστοιχης οδικής και κυκλοφοριακής υποδομής θα είναι αποφασιστική για την εμπορική εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας. Η Opel θα συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο σ’ αυτό».
Οι οδικοί μετεωρολογικοί σταθμοί που βρίσκονται στην περιοχή της δοκιμής και ήδη παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες – για χρήση από μηχανήματα οδικών έργων παραδείγματος χάριν – επικοινωνούν με τους υπάρχοντες αισθητήρες των οχημάτων όπως ο αισθητήρας βροχής προκειμένου να εκδώσουν προειδοποιήσεις για αντίξοες καιρικές συνθήκες. Κρίσιμοι παράγοντες είναι το σημείο δρόσου, η θερμοκρασία της επιφάνειας του δρόμου, η ομίχλη και η βροχή. Οι προειδοποιήσεις που προκύπτουν προβάλλονται στα οχήματα. Η Διεπαφή Ανθρώπου Μηχανής – HMI (Human-Machine-Interface) που χρησιμοποιείται από όλους τους εταίρους της δοκιμής είναι προϊόν του DFKI, του Γερμανικού Κέντρου Έρευνας για Τεχνητή Νοημοσύνη.
Εν τω μεταξύ Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα εισάγει τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε κάποια από τα οχήματά της μέχρι το τέλος του 2013.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ
Το simTD είναι ένα συνεργατικό project που ξεκίνησε με την πρωτοβουλία κορυφαίων Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των προμηθευτών τους, εταιριών επικοινωνίας και ινστιτούτων έρευνας. Οι εταίροι του project είναι: Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG – BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG (project lead), Ford Forschungszentrum Aachen GmbH, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental Teves AG & Co. oHG, Deutsche Telekom AG, Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e.V., Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI), Technische Universität Berlin, Technische Universität München, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Universität Würzburg, Hessen Mobil – Straßen- und Verkehrsmanagement, Stadt Frankfurt am Main. Την προώθηση και υποστήριξη του project έχουν αναλάβει τα Γερμανικά Ομοσπονδιακά Υπουργεία Οικονομίας & Τεχνολογίας (BMWi), Παιδείας & Έρευνας (BMBF), Μεταφορών, Δημοσίων Έργων & Αστικής Ανάπτυξης (BMVBS), και το ομοσπονδιακό κρατίδιο της Έσσης, ο Γερμανικός Σύνδεσμος της Βιομηχανίας Αυτοκινήτου και το Κονσόρτσιουμ Επικοινωνίας Car 2 Car. Πληροφορίες για το Project online:  http://www.simTD.de

Έρχονται τα ηλεκτροφόρα οδικά δίκτυα!

Scania / Bombardier Power Electrification: Η Scania ξεκινά αυτό το διάστημα δοκιμές σε μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση –και συνεπώς την κίνηση- ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού από υπόγειο δίκτυο διανομής ενέργειας.
Μετά τα φορτηγά-τρόλεϊ που είδαμε http://transportevo.gr/?p=1706 τελευταία να δοκιμάζονται από τη Siemens και διάφορους κατασκευαστές φορτηγών τώρα μια νέα τεχνολογία κάνει την εμφάνισή της για να δώσει λύση στο ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Δηλαδή στο πως θα φορτίζεται ένα υβριδικό φορτηγό και θα καλύπτει τις ανάγκες του σε ενέργεια χωρίς να χρειάζεται να «κουβαλάει» μπαταρίες. Η Scania και συγκεκριμένα το τμήμα ανάπτυξης υβριδικών συστημάτων πειραματίζεται πάνω σε αυτή τη νέα τεχνολογία της γερμανικής εταιρίας Bombardier έχοντας ετοιμάσει ένα ειδικά διασκευασμένο φορτηγό. Αυτό εξοπλίζεται με ένα μεγάλο συλλέκτη ενέργειας διαστάσεων 2×1 μέτρα που είναι τοποθετημένος κάτω από το όχημα.
Σε αυτό το πρώτο στάδιο δοκιμών που ξεκίνησαν στη Γερμανία (στις εγκαταστάσεις τις Bombardier) οι τεχνικοί θα επιδιώξουν να καθορίσουν το ποσοστό των απωλειών ενέργειας και το πόσο αυτό διαφοροποιείται ανάλογα τη θέση του οχήματος και την απόσταση από την επιφάνεια του δρόμου. Ποια είναι η μεγαλύτερη δυνατή απόσταση ανάμεσα στο δρόμο και το συλλέκτη ενέργειας και πόσο το όχημα μπορεί να παρεκκλίνει από το κέντρο του δρόμου χωρίς να υποστεί σημαντικές απώλειες;
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Ειδικοί αισθητήρες κατά μήκος του οδοστρώματος ανιχνεύουν την κίνηση του ηλεκτροκίνητου οχήματος και ενεργοποιούν τη μεταφορά ενέργειας από το δρόμο στον συλλέκτη ενέργειας. Αυτό συμβαίνει σε ένα πολύ περιορισμένο πεδίο της επιφάνειας καθώς το φορτηγό κινείται ενώ το σύστημα είναι «απενεργοποιημένο» για τους υπόλοιπους (πεζοί, συμβατικά οχήματα κ.α.) που χρησιμοποιούν το οδόστρωμα. Η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι τεχνικοί είναι το μεγάλο μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται και το πώς αυτό επηρεάζει τα επί μέρους συστήματα του φορτηγού. Σε αυτό το όχημα δοκιμής, ολόκληρο το κάτω μέρος του οχήματος είναι καλυμμένο με αλουμίνιο προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν επηρεάζονται τα υπόλοιπα συστήματα. Σε επόμενο στάδιο δοκιμών –οπότε θα έχει υπάρξει και ανάπτυξη της τεχνολογίας- θα εξεταστεί το ενδεχόμενο αφαίρεσης της προστατευτικής ασπίδας.
Το όλο εγχείρημα συντονίζουν η Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας σε συνεργασία με την κυβερνητική υπηρεσία ανάπτυξης καινοτομιών. Μεταξύ άλλων μελετούν τον σχεδιασμό των οχημάτων, τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία των σχετικών υποδομών καθώς και την επέκταση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας στους δρόμους. Ανεξάρτητα από την επιτυχή ή όχι έκβαση της τεχνολογίας για τη μεταφορά της ενέργειας, ο σημαντικότερος παράγοντας αναμένεται να είναι το κόστος των υποδομών που σαφώς θα κυμανθεί σε υψηλά επίπεδα. Είναι σημαντικό λοιπόν να μπορέσουν να εκτιμήσουν όσο πιο νωρίς γίνεται το κόστος ανά χιλιόμετρο για την κατασκευή των ηλεκτροφόρων δρόμων.
ΕΙΝΑΙ (ΚΑΙ) ΘΕΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ Πολλά είναι τα ζητήματα που ζητούν απάντηση στο πλαίσιο διερεύνησης της αποδοτικότητας μιας τέτοιας τεχνολογίας. Είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζεται η συνεχή και δυναμική μεταφορά ενέργειας σε φορτηγά μέσω επαγωγικού συστήματος. Δοκιμαστική λειτουργία με επαγωγικά συστήματα έχουμε δει τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γερμανία αλλά η διαφορά είναι πως σε αυτές τις περιπτώσεις η ενέργεια μεταφέρεται όταν τα οχήματα είναι ακίνητα.
Σε κάθε περίπτωση η επαγωγική μεταφορά ενέργειας μπορεί να αποτελέσει μια ελκυστική αισθητικά λύση για τις μεγαλουπόλεις σε σύγκριση με τα σημερινά τρόλεϊ και τραμ. Η Σουηδία είναι μια από τις πιο προηγμένες χώρες σε αυτόν τον τομέα της έρευνας και δείχνει έντονο ενδιαφέρον για αυτή τη νέα τεχνολογία. Επί του παρόντος αναμένονται τα αποτελέσματα περισσότερων δοκιμών πλήρους κλίμακας προκειμένου να αξιολογηθεί η οικονομική βιωσιμότητα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Video

Πηγή: http://transportevo.gr/?p=3904

Συνολικές προβολές σελίδας