Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Είναι οριστικό: Ο Ε65 θα ολοκληρωθεί από Λαμία μέχρι Εγνατία μόνο με νέα συμφωνία

Οριστικό θα πρέπει να θεωρείται πλέον πως η κατασκευή του βόρειου και του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 θα προχωρήσει μόνο αν η η παραχωρησιούχος εταιρεία συμφωνήσει στο νέο μοντέλο που προτείνει η Κυβέρνηση.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή σε απάντηση ερώτησης από βουλευτές της ΝΔ.

Για το θέμα είπε "Όσον αφορά την Ε65, με ρώτησε ο κ. Σκρέκας τι θα κάνουμε, εάν θα συνεχίσει η βόρεια και η νότια χάραξη. Κύριε Σκρέκα, θα συνεχίσει αν οι παραχωρησιούχοι συμφωνήσουν στο μοντέλο των παραχωρήσεων και στις αρχές που βάζουμε, αν μέσα στον υπολογισμό των διοδίων δεν είναι μόνο ένα τεχνοκρατικό στείρο μοντέλο, αλλά είναι και συντελεστές που λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία, την οικονομική κατάσταση, όταν μπορέσουν να περάσουν οι ΑΜΕΑ ελεύθερα, όταν μπορέσουν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι περιοχές που δεν έχουν ασφαλή εναλλακτική όδευση κ.ο.κ. "

Ο κος Σπίρτζης ήταν πολύ καυστικός αναφερόμενος στον τρόπο που επέλεξε η προηγούμενη Κυβέρνηση να προχωρήσει τον Ε65, ακρωτηριάζοντας τον και κατασκευάζοντας μόνο το μεσαίο τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε "Εκεί έχετε κάνει μία διεθνή πρωτοτυπία. Μας ρωτάτε, κύριοι Βουλευτές της εκεί περιοχής, για το δρόμο. Εκεί κόψατε -στη σύμβαση αναθεώρησης- το πρώτο κομμάτι και το τελευταίο. Έχετε κάνει γέφυρα μέσα στην έρημο! Και μας ρωτάτε για τη βιωσιμότητα του έργου! Τα κομμάτια δεν ενώνουν τη Λαμία με την Εγνατία, κόβονται στη μέση."

Η πρόοδος στο έργο έχει φτάσει στο 57,24% και όπως φαίνεται πάμε ολοταχώς για αίτηση παράτασης ολοκλήρωσης του έργου κατά τουλάχιστον ένα έτος. Αυτή η εξέλιξη είναι απολύτως φυσιολογική αν σκεφτεί κανείς ότι τα εργοτάξια άρχισαν να εργάζονται συστηματικά από τον Μάρτιο του 2014 και από το 17% έφτασαν στον 57,24% σε περίπου 15 μήνες.

Με αυτή την ταχύτητα (και εφόσον δεν έχουμε κάποιο "ατύχημα" κατά τη διάρκεια των έργων) η ολοκλήρωση του Ε65 θα μας πάει περίπου στο τέλος του 2016.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Εγνατία Οδός: Έργα-Καθυστερήσεις σημειώσατε 2

Μεγάλες καθυστερήσεις έχουμε στα έργα, τα οποία έχει αναλάβει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για σημαντικά έργα σε κάθετους άξονες αλλά και την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Ήδη ταπερισσότερα χορνοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των έργων που είναι σε εξέλιξη έχουν πάρει παρατάσεις και αναμένονται και νέες. Κύριες αιτίες είναι οι καθυστερήσεις των δικαστικών αποφάσεων για τις απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά προβλήματα των αναδόχων και η χρηματοδότηση των έργων.

Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας
Τα δύο έργα που είναι σε εξέλιξη είναι σε μεγαλες καθυστερήσεις και υπάρχει προβληματισμό για το αν καταφέρουν να ολοκληρωθουν μέσα στο 2015, επειδή σε αυτή την περίπτωση θα προκύψουν προβλήματα χρηματοδότησης.

Οι υπόλοιποι Κάθετοι άξονες
Ανάλογη είναι η εικόνα και για τους άλλους εναπομείναντες κάθετους άξονες της Εγνατίας, δηλαδή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Καστοριά – Κρυσταλοπηγή, όπου ενδεχόμενη μη ολοκλήρωσή τους εντός του επόμενου έτους θα σημάνει προβλήματα στη χρηματοδότησή τους, με μόνη εξαίρεση τον άξονα Φλώρινα – Νίκη, όπου μάλλον θα τα καταφέρει και θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.

Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρεια και Θέρμη-Γαλάτιστα
Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται επίσης σε δύο σημαντικά οδικά έργα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική. Πρόκειται για το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα και το τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια. Οι μεγάλες καθυστερήσεις θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή υλοποίησή τους και την ολοκλήρωσή τους εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.

Δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
Για τους ανισόπεδους κόμβους στο δυτικό τμήμα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, τα χρονοδιαγράμματα είναι εκτός πραγματικότητας και έρχεται μεγάλη παράταση για τα 2 έργα που έχει αναλάβει η Εγνατία.Πιθανόν στα τέλη του 2015 να ολοκληρωθεί το έργου του Ανισόπεδου Κόμβου 16 που φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνεδριάζει το Ευρωκοινοβούλιο για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα

Το θέμα της μείωσης των ρύπων που εκπέμπουν τα οδικά οχήματα θα τεθεί επί τάπητος σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις 15 Ιουνίου.
Υπενθυμίζεται ότι η ισχύουσα πρόταση της Επιτροπής αποτελείται από 5 μέτρα που αποσκοπούν στην εξασφάλιση των ακόλουθων στόχων:
– να αποφευχθεί ότι τα ισχύοντα όρια αμμωνίας (ΝΗ3) για τα βαρέα φορτηγά οχήματα εμποδίζουν την διάθεση στην αγορά ορισμένων οχημάτων επιβαλλόμενης ανάφλεξης, ιδίως των οχημάτων που λειτουργούν με φυσικό αέριο
– να ακυρωθεί το ανώτατο όριο μάζας του κανονισμού (ΕΚ) αριθ 715/2007, προκειμένου να επιτραπεί στους κατασκευαστές να λαμβάνουν έγκριση τύπου οχημάτων με βάση τη νομοθεσία για τα ελαφρά (LD) ή βαρέα οχήματα (HD), κατά την επιλογή του κατασκευαστή
– να εξουσιοδοτήσουν την Επιτροπή να θεσπίσει αυστηρότερα όρια εκπομπών χαμηλής θερμοκρασίας για τα οχήματα Euro 6 LD
– να εξουσιοδοτήσουν την Επιτροπή να θεσπίσει όρια εκπομπών NO2 για τα οχήματα Euro 6 LD
– να εξουσιοδοτήσουν την Επιτροπή να προτείνει την απελευθέρωση του μεθανίου (CH4) σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα ελαφρά οχήματα, υπό τον όρο ότι οι εκπομπές μεθανίου περιλαμβάνονται ως ισοδύναμα εκπομπών CO2 σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ που θέτει υποχρεωτικούς στόχους εκπομπών CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα.
Η ρύπανση του αέρα, τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους, είναι ένας μείζων περιβαλλοντικός κίνδυνος για την ανθρώπινη υγεία. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) η αστική εξωτερική ατμοσφαιρική ρύπανση είναι από μόνη της η αιτία για 1.300.000 θανάτους κάθε χρόνο. Μακροχρόνια, και η έκθεση σε υψηλές συγκεντρώσεις μπορεί να οδηγήσει σε σειρά επιπτώσεων στην υγεία, που κυμαίνονται από ελαφρές προσβολές του αναπνευστικού συστήματος έως πρόωρο θάνατο. Δύο ρύποι, το τροποσφαιρικό όζον (O3) και τα λεπτά σωματίδια (ΡΜ2,5), αναγνωρίζονται γενικά ως οι πλέον προβληματικοί. Οι αυξημένες συγκεντρώσεις όζοντος είναι από μόνες τους συνδέονται με 21.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στην ΕΕ. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, η έκθεση σε αιωρούμενα σωματίδια μειώνει το προσδόκιμο ζωής του κάθε ατόμου στην Ευρώπη κατά μέσο όρο περίπου κατά 1 έτος.


Συνολικές προβολές σελίδας