Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Έργο εθνικής σημασίας χαρακτηρίστηκε το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός!

Με την υπογραφή 2 υπουργών (Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος) και ενός υφυπουργού (Μεταφορών) και κατόπιν σχετικού αιτήματος της ΕΡΓΟΣΕ, χαρακτηρίστηκε έργο εθνικής σημασίας η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλαδί – Δομοκός!
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, το έργο θα πρέπει να χαρακτηριστεί “εθνικής σημασίας”, διότι:
-Έχει περιοχή επιρροής και εξυπηρέτησης που επεκτείνεται σε εθνικό επίπεδο,
-Η τελευταία σύμβαση κατασκευής με την οποία ολοκληρώνεται το έργο αναμένεται να υπογραφεί άμεσα,
-Είναι ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, αποτελεί μέρος του Άξονα 22 του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN−T),
-Βελτιώνει και εκσυγχρονίζει τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας,
-Θα επιφέρει θετικές επιπτώσεις στην αναπτυξιακή δυναμική, την απασχόληση και την οικονομία της χώρας,
-Αποτελεί συγχρηματοδοτούμενο έργο ΕΣΠΑ, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η απορρόφηση της εγκεκριμένης κοινοτικής συνδρομής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υλοποίηση του έργου, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό,
-Απαιτείται συντονισμός των διαδικασιών σε ότι αφορά στις υποχρεώσεις του δημοσίου για την έκδοση πάσης φύσεως αδειών και διαθεσιμότητας χώρου εκτέλεσης έργου κλπ, όπως είναι οι αδειοδοτήσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία δανειοθαλάμων (Ν.1428/84, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τους Ν.2947/01 και Ν.2115/93).
Από τα ανωτέρω, είναι προφανές ότι η ΕΡΓΟΣΕ θέλει να “τρέξει” το έργο, ενόψει αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρα από το γεγονός ότι, με την υλοποίησή του, ουσιαστικά ολοκληρώνεται ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Η ΚΡΙ–ΚΡΙ ανέθεσε σε Τούρκους μεταφορείς τα προϊόντα της. Αντίδραση ΟΦΑΕ

Μεταφορείς από την Τουρκία επέλεξε η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ – ΚΡΙ, προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα της στο Βόρειο Ιράκ, παρά το ισχυρό ενδιαφέρον που είχαν επιδείξει Ελληνες μεταφορείς, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΦΑΕ.
Όπως σημειώνει η ΟΦΑΕ, σε έγγραφό της που απέστειλε στο υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Παπαδόπουλο, η ενέργεια αυτή είναι ακατανόητη δεδομένου ότι η διαφορά στις οικονομικές προσφορές ελλήνων και τούρκων είτε είναι ελάχιστη, είτε ανύπαρκτη.
Στον έγγραφό της η ΟΦΑΕ μάλιστα επισημαίνει τους κινδύνους υπερτιμολογήσεων και άλλων φορολογικών παραβάσεων και ζητεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τον ΣΔΟΕ να προβούν άμεσα σε ελέγχους νομιμότητας.

Σημειώνεται επίσης πως σε μία περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για την ελληνική οικονομία, το υπουργείο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό σε πρακτικές επιχειρήσεων, που λειτουργούν εις βάρος της χώρας και της προσπάθειας που γίνεται από την κυβέρνηση προκειμένου η οικονομία να επιστρέψει σε  αναπτυξιακή τροχιά. Η αναφορά στο υπουργείο γίνεται με αφορμή την χορήγηση επιπλέον αδειών που παραχώρησε το υπουργείο στην ΚΡΙ – ΚΡΙ για τούρκους μεταφορείς.
Μάστιγα η παράνομη μεταφορά
Στο ίδιο έγγραφο η ΟΦΑΕ επανέρχεται στο κομβικής σημασίας ζήτημα της παράνομης μεταφοράς. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει «σήμερα η παράνομη μεταφορά από αυτοκίνητα τρίτων χωρών έχει πολλαπλασιαστεί σε μεγάλο βαθμό ξεπερνώντας το 80% με αποτέλεσμα την κλοπή του μεταφορικού έργου από τους έλληνες μεταφορείς, θα πρέπει να επανδρώσουμε τα Μ.Κ.Ε. (Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου ν.3446/2006) και θα ήταν ακόμα πιο λειτουργικό αν επανδρωθούν με σύγχρονο εξοπλισμό, με ένα κλειστό αυτοκίνητο τύπου Van εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα για διασταύρωση στοιχείων των εμπορευμάτων και μεταφορέα και μόνο στις εισόδους και εξόδους της χώρας μας, όπου περιορίζεται κατά πολύ ο αριθμός προσωπικού που θα απασχοληθούν αλλά και των σημείων ελέγχου.
Ζητείται μάλιστα να υπάρξουν έλεγχοι και τα σαββατοκύριακα, όπου η διέλευση των φορτηγών στα σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας είναι ιδιαίτερα αυξημένη και μεγάλος αριθμός ξένων φορτηγών κυκλοφορούν νύχτα στο εθνικό οδικό δίκτυο για αποφυγή ελέγχων, παρακάμπτοντας ακόμα και όλα τα σημεία διοδίων του εθνικού οδικού δικτύου!».

Συνολικές προβολές σελίδας