Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Η ΚΡΙ–ΚΡΙ ανέθεσε σε Τούρκους μεταφορείς τα προϊόντα της. Αντίδραση ΟΦΑΕ

Μεταφορείς από την Τουρκία επέλεξε η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ – ΚΡΙ, προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα της στο Βόρειο Ιράκ, παρά το ισχυρό ενδιαφέρον που είχαν επιδείξει Ελληνες μεταφορείς, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΦΑΕ.
Όπως σημειώνει η ΟΦΑΕ, σε έγγραφό της που απέστειλε στο υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Παπαδόπουλο, η ενέργεια αυτή είναι ακατανόητη δεδομένου ότι η διαφορά στις οικονομικές προσφορές ελλήνων και τούρκων είτε είναι ελάχιστη, είτε ανύπαρκτη.
Στον έγγραφό της η ΟΦΑΕ μάλιστα επισημαίνει τους κινδύνους υπερτιμολογήσεων και άλλων φορολογικών παραβάσεων και ζητεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τον ΣΔΟΕ να προβούν άμεσα σε ελέγχους νομιμότητας.

Σημειώνεται επίσης πως σε μία περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για την ελληνική οικονομία, το υπουργείο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό σε πρακτικές επιχειρήσεων, που λειτουργούν εις βάρος της χώρας και της προσπάθειας που γίνεται από την κυβέρνηση προκειμένου η οικονομία να επιστρέψει σε  αναπτυξιακή τροχιά. Η αναφορά στο υπουργείο γίνεται με αφορμή την χορήγηση επιπλέον αδειών που παραχώρησε το υπουργείο στην ΚΡΙ – ΚΡΙ για τούρκους μεταφορείς.
Μάστιγα η παράνομη μεταφορά
Στο ίδιο έγγραφο η ΟΦΑΕ επανέρχεται στο κομβικής σημασίας ζήτημα της παράνομης μεταφοράς. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει «σήμερα η παράνομη μεταφορά από αυτοκίνητα τρίτων χωρών έχει πολλαπλασιαστεί σε μεγάλο βαθμό ξεπερνώντας το 80% με αποτέλεσμα την κλοπή του μεταφορικού έργου από τους έλληνες μεταφορείς, θα πρέπει να επανδρώσουμε τα Μ.Κ.Ε. (Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου ν.3446/2006) και θα ήταν ακόμα πιο λειτουργικό αν επανδρωθούν με σύγχρονο εξοπλισμό, με ένα κλειστό αυτοκίνητο τύπου Van εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα για διασταύρωση στοιχείων των εμπορευμάτων και μεταφορέα και μόνο στις εισόδους και εξόδους της χώρας μας, όπου περιορίζεται κατά πολύ ο αριθμός προσωπικού που θα απασχοληθούν αλλά και των σημείων ελέγχου.
Ζητείται μάλιστα να υπάρξουν έλεγχοι και τα σαββατοκύριακα, όπου η διέλευση των φορτηγών στα σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας είναι ιδιαίτερα αυξημένη και μεγάλος αριθμός ξένων φορτηγών κυκλοφορούν νύχτα στο εθνικό οδικό δίκτυο για αποφυγή ελέγχων, παρακάμπτοντας ακόμα και όλα τα σημεία διοδίων του εθνικού οδικού δικτύου!».

2 σχόλια:

  1. ΚΡΙ–ΚΡΙ: Οι ισχυρισμοί της ΟΦΑΕ είναι ψευδείς, κάνουμε χρήση Ελλήνων μεταφορέων



    Αναφορικά με δελτίο τύπου της ΟΦΑΕ, το οποίο υποστηρίζει ότι η ΚΡΙ - ΚΡΙ έδωσε μεταφορικό έργο σε Τούρκους μεταφορείς (σχετικό άρθρο εδώ), η ΚΡΙ – ΚΡΙ αναφέρει ότι “σχετικά με την ψευδέστατη στοχοποίηση μας με τίτλο: «Η Κρι Κρι αναθέτει σε Τούρκους το μεταφορικό της έργο», η Κρι Κρι ΑΒΕΕ, διευκρινίζει τα παρακάτω:

    Η Κρι Κρι από το 2008 είναι η μοναδική Ελληνική γαλακτοβιομηχανία που εξάγει παγωτά και γιαούρτια προς το Ιράκ στον πελάτη της, την εταιρία «DLBA» η οποία εδρεύει στο Ιράκ και ουδεμία μετοχική σχέση έχει με την Κρι Κρι.

    Από την αρχή της συνεργασίας με τον πελάτη «DLBA», λόγω της μεγάλης απόστασης και της επικινδυνότητας της ευρύτερης περιοχής, αποκλειστική ευθύνη για τον προγραμματισμό, την επιλογή, τη διεκπεραίωση και την πληρωμή της μεταφοράς φέρει ο πελάτης. Παρόλα αυτά με πρωτοβουλία και επιμονή του τμήματος εξαγωγών Κρι Κρι, ο πελάτης συνεργάστηκε και με Έλληνες μεταφορείς οι οποίοι τιμολόγησαν και πληρώθηκαν απ ευθείας από τον πελάτη μας στο Ιράκ.

    Οι πωλήσεις μας είναι καθ’ όλα νόμιμες και δεν υπάρχει ουδεμία παράβαση του νομικού ή φορολογικού πλαισίου. Σε όλες τις αποστολές υφίστανται όλες οι απαραίτητες άδειες και πραγματοποιούνται κανονικά οι εκτελωνισμοί όλων των φορτίων.

    Συμπληρωματικά, η Κρι Κρι κάνει εκτεταμένη χρήση Ελλήνων μεταφορέων. Όλες οι εθνικές μεταφορές των προϊόντων, καθώς και οι διεθνείς μεταφορές, για τις οποίες υπεύθυνη είναι η Κρι Κρι, πραγματοποιούνται από ελληνικές μεταφορικές εταιρίες.

    Η Κρι Κρι ΑΒΕΕ θα ενεργοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για την προάσπιση των έννομων συμφερόντων της και της εν γένει φήμης της κατά εκείνων που θέλουν τεχνηέντως να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα, ειδικά αυτή την περίοδο που η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης του εξαγωγικού της προσανατολισμού”.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπ. Μεταφορών: Η ΚΡΙ - ΚΡΙ δεν μπορούσε να βρει ελληνικά φορτηγά ΔΧ


    Το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με γνώμονα την ενίσχυση του εξαγωγικού έργου της χώρας καταβάλει κάθε προσπάθεια για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και της Ασίας, καθώς οι τελευταίες παρουσιάζουν θετικούς δείκτες απορροφητικότητας ελληνικών προϊόντων κατά τα τελευταία έτη.

    Η γαλακτοκομική εταιρεία «ΚΡΙ- ΚΡΙ» με έδρα τις Σέρρες, η οποία εξάγει γαλακτοκομικά προϊόντα και τελευταία στο Β. Ιράκ απευθύνθηκε στην Υπηρεσία μας για την εξεύρεση λύσης, καθώς δεν μπορούσε να βρει ελληνικά ΦΔΧ οχήματα για την αποστολή εμπορευμάτων της στην περιοχή του Ερμπίλ.

    Σας υπενθυμίζουμε ότι οι μεταφορές στη χώρα αυτή, βάσει της Συμφωνίας Οδικών Μεταφορών που έχει υπογραφεί μεταξύ της Ελλάδας και του Ιράκ πραγματοποιούνται ελεύθερα με ελληνικά και ιρανικά ΦΔΧ οχήματα, άνευ αδειών διέλευσης ( ν. 1246 (ΦΕΚ 42/Α/1992).

    Η υπόψη εταιρεία, όπως ενημέρωσε την Υπηρεσία μας, αντιμετώπιζε προβλήματα εξεύρεσης φορτηγών καθώς τα μεν ιρακινά ΦΔΧ οχήματα δεν διενεργούσαν μεταφορικό έργο στη χώρα μας τα δε ελληνικά ζητούσαν κόμιστρο για το οποίο δεν υπήρχε σημείο προσέγγισης μεταξύ των δύο πλευρών. Η Υπηρεσία μας με επαναλαμβανόμενες προσπάθειες για την επίλυση του συγκεκριμένου θέματος κατάφερε τη συνεργασία μεμονωμένων ελλήνων μεταφορέων με την εταιρεία ΚΡΙ ΚΡΙ και έτσι διενεργήθηκαν μεταφορές προς το Ιράκ με ελληνικά ΦΔΧ σε πολύ μικρό αριθμό.

    Επειδή όμως το θέμα δεν είχε επιλυθεί, η εταιρεία ΚΡΙ ΚΡΙ υπέβαλε αίτημα για τη φόρτωση τουρκικών ΦΔΧ αυτοκινήτων με προορισμό το Ιράκ, προκειμένου να μην χαθεί το εξαγωγικό έργο της χώρας προς τη δύσκολη αυτή περιοχή της Ασίας. Με έγκριση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.ΥΠ.ΜΕ.ΔΙ είχαν δοθεί εγκρίσεις μεταφοράς των εμπορευμάτων αυτών με τούρκικα ΦΔΧ οχήματα, ενώ παράλληλα συνεχιζόταν η προσπάθεια εξεύρεσης προσέγγισης της ΟΦΑΕ με το ΚΡΙ ΚΡΙ.

    Παράλληλα υπήρξε έντονη προσπάθεια από το Γραφείο Εμπορικού Ακολούθου της Ελληνικής Πρεσβείας στο Ερμπίλ κ. Ν. Δούκα για την εδραίωση των ελληνικών προϊόντων έναντι άλλων ευρωπαϊκών ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, στο Β. Ιράκ, ιδιαίτερα την κρίσιμη οικονομική περίοδο που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

    Στις 18/9/2013 πραγματοποιήθηκε η τελευταία σύσκεψη στο Γραφείο του Γενικού Δ/ντή Μεταφορών στην οποία συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΥΠΜΕΔΙ εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ του Π.Σ.ΧΕ.Μ, εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Μεταφορέων Δυτικής Πελοποννήσου και Στερεάς , εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας μεταφορέων Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας και εκπρόσωπος της εταιρείας ΚΡΙ ΚΡΙ .

    Τα δύο μέρη έθεσαν εκ νέου τα δεδομένα του προβλήματος και υπήρξε αναλυτική τοποθέτησή τους ιδιαίτερα στο θέμα του κομίστρου. Το αποτέλεσμα που προέκυψε απ΄ αυτήν την πρωτοβουλία, ήταν ότι οι Έλληνες μεταφορείς, δεδομένης της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τον κλάδο τους , δήλωσαν ότι θα κατέβαλαν κάθε προσπάθεια για την επιδίωξη συμφωνίας με την επιχείρηση και την ανάληψη του μεταφορικού έργου προς το Ιράκ.

    Έκτοτε δεν υπήρχε κανένα νέο αίτημα από την εταιρεία ΚΡΙ ΚΡΙ για φόρτωση τουρκικού ΦΔΧ οχήματος και στις 24/9/2013 απέστειλε επιστολή προς το Υπουργείο επαναλαμβάνοντας την πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους έλληνες μεταφορείς και παράλληλα εξέφραζε τις ευχαριστίες της στην Υπηρεσία μας για την καταβολή προσπαθειών ως προς την επίλυση του θέματος της.

    Το Υπουργείο γνωρίζει ότι μετά τη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των ελλήνων μεταφορέων (18-9-2013), δεν χορήγησε καμία έγκριση μεταφορικού έργου για τουρκικά ΦΔΧ αυτοκίνητα στην επιχείρηση ΚΡΙ ΚΡΙ και τα δημοσιεύματα που αναφέρουν το αντίθετο είναι παντελώς ανυπόστατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας