Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

To¼ των εκπομπών CO2, στην ΕΕ, από τις οδικές μεταφορές. Καμία πρόοδος στην απόδοση καυσίμων

Στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη δεκαετία παραμένει η απόδοση καυσίμων στα φορτηγά, σε επίπεδο ΕΕ, σύμφωνα με έκθεση του ευρωπαϊκού ΜΚΟ «Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών» (ICCT).
Αναλυτικότερα, όπως διαπιστώθηκε η απόδοση καυσίμων βαρέων φορτηγών, τα οποία είναι υπεύθυνα για το 1/3 των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, παραμένει αμετάβλητη από τις αρχές του 2000.
Όπως σχολιάζει το Euractiv, η έκθεση έρχεται στη δημοσιότητα, σε μια περίοδο που οι ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού ερευνούν κατά πόσο μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές φορτηγών της Ευρώπης εναρμονίζονται με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών κατά των εκπομπών CO2, όπως ορίζουν οι ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες.
Οι Daimler, Volvo, Iveco, Scania, MAN και DAF, οι οποίες κατηγορούνται για σύσταση καρτέλ, θα έρθουν αντιμέτωπες με πρόστιμα που θα «ροκανίσουν» το 10% των ετήσιων εσόδων τους, σε περίπτωση που αποδειχθούν ένοχες, σχολιάζει το Euractiv.

Από την πλευρά του, ο William Todts, διευθυντής πολιτικής μεταφορών της ΜΚΟ Transport & Environment (T&E), τονίζει ότι «οι κατασκευάστριες εταιρείες φορτηγών ισχυρίζονται ότι μπορούμε να τις εμπιστευόμαστε για την παροχή αποδοτικότερων φορτηγών.
Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι την τελευταία δεκαετία δεν έχουν κάνει σχεδόν καμία πρόοδο, αντ' αυτού φέρονται να έχουν συγκροτήσει καρτέλ. Είναι καιρός να αλλάξουμε και να καθιερώσουμε πρότυπα αμερικανικού τύπου στην οικονομία καυσίμων».
To¼ των εκπομπών CO2 στην ΕΕ από τις οδικές μεταφορές
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φορτηγά, λεωφορεία και πούλμαν παράγουν περίπου το 1/4 των εκπομπών CO2 στις οδικές μεταφορές στην Ένωση και περίπου το 5% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ - μεγαλύτερο μερίδιο έναντι των διεθνών αεροπορικών ή ναυτιλιακών μεταφορών.
Παρά τις όποιες βελτιώσεις στην αποδοτικότητα καυσίμων, οι εκπομπές άνθρακα από τα βαρέα επαγγελματικά φορτηγά αυξήθηκαν κατά 36%, την περίοδο 1990 - 2010, κυρίως λόγω της αύξησης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Τον Μάιο του 2014, η Επιτροπή παρουσίασε μια στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών CO2, από την εν λόγω κατηγορία ΙΧ, κατά τα επόμενα χρόνια.

Συνολικές προβολές σελίδας