Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Το ΥΠΟΙΚ ξεκαθαρίζει τη θέση του: Ναι στην Cosco, όχι στην πώληση του ΟΛΠ

Με αφορμή δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η κυβερνητική πρόταση προς τους δανειστές περιλαμβάνει συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων, μεταξύ των οποίων και του διαγωνισμού πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία υποστηρίζει τα εξής:
«Η θέση του υπουργείου στο συγκριμένο ζήτημα είναι θετική ως προς την υπάρχουσα σύμβαση με την Cosco και ότι ουδεμία αναφορά έγινε στο θέμα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ».
Νωρίτερα, η ΟΜΥΛΕ είχε εξαπολύσει επίθεση κατά «κύκλων του ΥΠΟΙΚ», που εμφανίζονταν ότι προωθούν την πώληση του ΟΛΠ, την οποία ενέτασσαν στη συμφωνία – γέφυρα που προτείνει η κυβέρνηση στους δανειστές.
Υπενθυμίζεται ότι, τέλος στην πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ έβαλε, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, κατά τη διάρκεια ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή.
Όπως ανέφερε ο κ. Δρίτσας, θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμένων, σημειώνοντας ότι θα επιδιωχθεί παραγωγική ανασυγκρότησή τους.
Στις περιπτώσεις, όπου ήδη υπάρχουν εγκαθιδρυμένες συμβάσεις εκμετάλλευσης λιμενικών υποδομών από ιδιώτες (π.χ. Cosco στον Πειραιά), ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα είναι:
-Η κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων,
-Προστασία περιβάλλοντος,
-Διαφάνεια,
-Διασφάλιση εμπλοκής μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην παραγωγική δραστηριότητα.

Απέφυγε να αναφερθεί στη φορολόγηση των εφοπλιστών ο Θ.Δρίτσας

Ουδεμία αναφορά στο καθεστώς φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών - πόσω μάλλον σε ενδεχόμενη τροποποίησή του - έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή.  
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «η ποντοπόρος ναυτιλία είναι αναμφίβολα ο πιο δυναμικός τομέας της ελληνόκτητης ναυτιλιακής δραστηριότητας. Το γεγονός ότι πρόκειται για διεθνοποιημένη δραστηριότητα δεν μειώνει καθόλου τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει σε αυτή η ελληνική σημαία.
Θέλουμε την ελληνική σημαία ισχυρή στην παγκόσμια ναυτιλία. Είναι όμως σαφώς μονομερής κάθε υποβάθμιση της συνεισφοράς του ελληνικού κράτους και της ελληνικής κοινωνίας, ιδιαίτερα των ναυτικών σε αυτό το δυναμισμό.
Ιδιαίτερα σήμερα στις συνθήκες της οικονομικής και κοινωνικής καταστροφής που περνάει η χώρα μας και βιώνει ο λαός μας, είναι επιτακτικά αναγκαία η αύξηση της ανταπόδοσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς την ελληνική κοινωνία. Η ανταπόδοση αυτή πρέπει να περιλάβει πρώτα από όλα την ενίσχυση της απασχόλησης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αλλά και να επεκταθεί».
Πρώτο μέλημα του αναπληρωτή υπουργού είναι η μείωση της ανεργίας των ναυτεργατών. Οι εφοπλιστές αποδέχονται το εν λόγω αίτημα, εάν και θεωρούν τους Έλληνες ναυτικούς ακριβούς.
Ρήξη μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας – εφοπλιστών θα συντελεστεί, εάν η κυβέρνηση αποφασίσει να τροποποιήσει το φορολογικό τους καθεστώς.   

Έναρξη καμπάνιας για την οδική ασφάλεια από τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου

Το 2015 είναι έτος, στο οποίο η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη μιας γενικότερης παιδείας οδικής συμπεριφοράς, στο άμεσο περιβάλλον που δραστηριοποιείται (τοπικές κοινωνίες).
Για το σκοπό αυτό ξεκινά μια δίμηνη καμπάνια με τίτλο «Προωθούμε σωστή οδική συμπεριφορά, επενδύουμε στην Οδική Ασφάλεια», με μια σειρά δράσεων που σκοπό έχουν να ευαισθητοποιήσουν τις τοπικές κοινωνίες στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας.
Οι δράσεις που προγραμματίζονται περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
-Την ευαισθητοποίηση στην Οδική Ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α-βάθμιας και Β-βάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λάρισας από 16-20 Φεβρουαρίου 2015.  Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», το ΕΚΑΒ Ν. Λάρισας, αλλά και τους οικείους φορείς της Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης θα διεξαχθούν από τους εκπαιδευτές του Ινστιτούτου ενημερωτικές και βιωματικές «εκπαιδευτικές» συναντήσεις σε καθημερινή βάση.
-Ανοιχτές Ημερίδες με θέμα «Οδηγώ στον αυτοκινητόδρομο», σε Βόλο, Λάρισα και Κατερίνη σε συνεργασία με τα οικεία τμήματα της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων. Την διανομή σχετικών ενημερωτικών εντύπων από τους Σταθμούς Διοδίων που διαχειρίζεται η Εταιρία.
Η βελτίωση του αισθήματος της Οδικής Ασφάλειας περιλαμβάνεται στο κοινωνικό αντικείμενο εργασιών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, αντικείμενο το οποίο υπηρετεί πιστά από την έναρξη της διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου.
Με βασικό στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ευαισθητοποιεί τις τοπικές κοινωνίες ώστε να γίνει κατανοητό ότι η Οδική Ασφάλεια αφορά όλους μας.

"Κλειστά" τα λιμάνια στη Δ. Ακτή των ΗΠΑ. Υπογραφή νέας ΣΣΕ ζητούν οι λιμενεργάτες

Άκαρπες απέβησαν οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης των λιμενεργατών μεταξύ του συνδικάτου International Longshore and Warehouse Union (ILWU) και της Ναυτιλιακής Ένωσης του Ειρηνικού (Pacific Maritime Association - PMA).
Αποτέλεσμα ήταν τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να παραμείνουν κλειστά 7 και 8 Φεβρουαρίου.
Μέλη του PMA -που εκπροσωπεί τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε Καλιφόρνια, Όρεγκον, Ουάσιγκτον- μπλόκαραν τη λειτουργία των λιμένων για δυο συνεχόμενες ημέρες.
Σημειώνεται ότι, PMA και ILWU συζητούν για περισσότερο από 8 μήνες για μια νέα σύμβαση εργασίας καθώς το 6ετές συμβόλαιο μεταξύ των δυο πλευρών έληξε την 1η Ιουλίου του 2014. Η «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» ήταν η εισαγωγή αυτόματων σαρωτών ανάγνωσης γραμμικού κώδικα που συνοδεύουν όλα τα εμπορεύματα, η οποία προκάλεσε την απώλεια μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας λιμενεργατών.
Υπολογίζεται ότι το κόστος των κινητοποιήσεων φτάνει τα 1 δισ. δολ. ημερησίως, καθώς από τους λιμένες της Δ. Ακτής διακινούνται εμπορεύματα άνω των 300 δισ.

Συνολικές προβολές σελίδας