Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Ν.Μαυραγάνης: Προσεχώς η ΚΥΑ για την απλούστευση της αδειοδότησης αποθηκών/κέντρων διανομών

Προσεχώς αναμένεται η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής, όπως αναφέρει, σε δήλωσή του στο metaforespress.gr, o υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο πλαίσιο των Transport & Logistics Awards 2017, ο κ. Μαυραγάνης υπογράμμισε ότι η Πολιτεία θεωρεί τον κλάδο των Μεταφορών και των Logistics ως «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας, σημειώνοντας ότι αποτελεί κυρίαρχη επιδίωξη η ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων και κέντρων διανομής.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, η προσπάθεια ανάδειξης της Ελλάδας σε εμπορευματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης δεν περνάει μόνο μέσα από μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως το Θριάσιο Πεδίο ή το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από ένα δίκτυο μικρότερης εμβέλειας εμπορευματικών κέντρων, με πρώτους σταθμούς την Αλεξανδρούπολη και το Σχηματάρι.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην ανταγωνιστικότητα των logistics
H Ελλάδα, καταλαμβάνοντας, το 2016, την 47η θέση στο παγκόσμιο δείκτη LPI (Logistics Performance Index), υπολείπεται χωρών, όπως Τσεχία, Ουγγαρία, Πολωνία και Τουρκία.


Η ανταγωνιστικότητα των εγχώριων logistics, που το 2014 καταλάμβαναν την 44η θέση, αλλά το 2012 την 72η, καταδεικνύει τις αντοχές, αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών και των υπηρεσιών αποθήκευσης. Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί «τεκτονικές αλλαγές» στον κλάδο, με κυριότερη την ψήφιση του νόμου 4302/2014 «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», ο οποίος – ουσιαστικά – θεσμοθέτησε και ανέδειξε τα logistics στην Ελλάδα.
Πλέον, το στοίχημα έγκειται στην εφαρμογή της δευτερογενούς νομοθεσίας, η οποία επιλύει σειρά γραφειοκρατικών και πολεοδομικών ζητημάτων και την αναβάθμιση των εμπορευματικών υποδομών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομος, εμπορευματικά κέντρα, κτλ.).
Τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε ένα «μικρό ξεκαθάρισμα» στον κλάδο, εξαιτίας της μειωμένης τραπεζικής χρηματοδότησης και αγοραστικής δαπάνης, με τελευταίο παράδειγμα τις επισφάλειες που δημιούργησε ο «Μαρινόπουλος» σε αρκετές εταιρείες logistics και οδικών μεταφορών.
Συνοπτικά και σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ., ο κλάδος της αποθήκευσης και των υποστηρικτών προς τη μεταφορά δραστηριοτήτων βρισκόταν σε καθοδική πορεία τα έτη 2010 έως και 2013, ενώ από το 2014 σημειώνει ανάπτυξη, με εξαίρεση το πρώτο τρίμηνο του 2016.  
Το 2010, ο μέσος ετήσιος δείκτης του κύκλου εργασιών έκλεισε με «βουτιά» 10,8%, το 2011 με 7,9%, το 2012 με 4,8% και το 2013 με 7%. Αντίθετα, το 2014 παρουσίασε άνοδο 5,5%, το 2015 2,5% και το δεύτερο τρίμηνο του 2016 7,5%.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%bd-%ce%bc%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%ac%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%b5%cf%87%cf%8e%cf%82-%ce%b7-%ce%ba%cf%85%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%cf%80%ce%bb/

Ζημιές 1,89 δις. δολ., το 2016, για τη Maersk. Κάμψη στα έσοδα, τα οποία έφτασαν τα 35,5 δις.

Ζημιές 1,89 δις δολ. παρουσίασε, το 2016, η AP Moller Maersk, έναντι κερδών 925 εκατ. δολ. το 2015. Αντίστοιχα, τα έσοδα έφτασαν τα 35,5 δις. δολ., έναντι 40,3 δις. δολ. το 2015.
Τα οικονομικά μεγέθη της δανέζικης εταιρείας επηρεάστηκαν αρνητικά από τις έκτακτες επιβαρύνσεις στην Maersk Drilling και την Maersk Supply Service.
Εξαιρουμένων των έκτακτων επιβαρύνσεων, τα κέρδη του ομίλου της Maersk ανήλθαν στα 771 εκατ. δολ., έναντι 3,071 δις. δολ.
Για το 2017, ο όμιλος εμανίζεται αισιόδοξος, εκτιμώντας ότι η Maersk Line θα επιτύχει κέρδη άνω του 1 δις. δολ.
Ο επικεφαλής της εταιρείας Michael Pram Rasmussen ανακοίνωσε την πρόθεσή του να παραιτηθεί από την ηγεσία του ομίλου, στις 28 Μαρτίου, προτείνοντας ως αντικαταστάτη τον Jim Hagemann Snabe.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/%ce%b6%ce%b7%ce%bc%ce%b9%ce%ad%cf%82-189-%ce%b4%ce%b9%cf%82-%ce%b4%ce%bf%ce%bb-%cf%84%ce%bf-2016-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-maersk-%ce%ba%ce%ac%ce%bc%cf%88%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b1-%ce%ad/

Συνολικές προβολές σελίδας