Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Μορέας, στο παρά πέντε προβλήματα για Σπάρτη

Ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας είναι το μόνο έργο αυτοκινητόδρομου σε παραχώρηση που δεν σταμάτησε λόγω της χρηματοδότησης. Το έργο αφορά τον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη και τον Περιμετρικό Καλαμάτας.

Η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου έγινε το 2005. Στις 31 Ιανουαρίου 2007, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη. Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια.

Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%.

Από νωρίς το έργο έδειξε ότι προχωρά καλά και από το 2010 είχαμε τις πρώτες παραδόσεις με την απόδοση στην κυκλοφορία του αναβαθμισμένου δρόμου με νέες σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη. Την Άνοιξη του 2011 λειτούργησε και το τμήμα Τρίπολη-Παραδείσια. Στο τελευταιο τρίμηνο του 2012 λειτούργησαν τα τμήματα Τσακώνα-Θουρία και Παραδείσια-Τσακώνα. Πλέον η σύνδεση της Καλαμάτας με τον αυτοκινητόδρομο είναι γεγονός και η χρονοαπόσταση από την Αθήνα έπεσε στις 2 ώρες και ένα τέταρτο.

Ο στόχος πλέον είναι να ολοκληρωθούν τα τμήματα μέχρι την Σπάρτη και η Περιμετρική Καλαμάτας, έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2014 όμως το κόψιμο της χρηματοδότησης από το καλοκαίρι του 2013 έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση. Το έργο έχει ανάγκη από περίπου 250εκ.ευρω για να ολοκληρωθεί πλήρως και είναι σε αναμονή νέας σύμβασης μιας και η ΕΤΕπ σταμάτησε την χρηματοδότηση βασιζόμενη στο στοιχείο της μεγάλης πτώσης της κίνησης στον δρόμο. Οι επόμενες μέρες είναι κρίσιμες για την ολοκλήρωση του έργου.  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ -ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Υπό κατασκευή παραμένει το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και  ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναλυτικά:
ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Το τμήμα παραμένει υπό κατασκευή όσον αφορά την μεταλλική γέφυρα των 350 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2014.
ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (μήκος περί τα 11,5 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος: περίπου 65%.Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των υπολειπομένων χώρων, η παράδοση του τμήματος προγραμματίζεται περί το τέλος του 2013 με αρκετές πιθανότητες για παράταση στο δεύτερο εξάμηνο του 2014.
Τμήμα ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (μήκος περί τα 46 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος περίπου 85%. Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που παραμένουν δεσμευμένοι για αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές, η παράδοση του τμήματος προγραμματίζεται να γίνει στο τέλος του 2014.

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου προχωρά παρά το γεγονός πως υπάρχουν ακόμα προβλήματα κυρίως με τα αρχαιολογικά ευρήματα. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι για φέτος ενώ υπάρχουν κάποιες πιθανότητες να έχουμε καθυστερήσεις.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/24017-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CF%80%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7

ΤΝΤ: Αυξάνει 50% την ικανότητα διαλογής του διαμετακομιστικού κέντρου Λιέγης

Η TNT Express σκοπεύει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα του διαμετακομιστικού της κέντρου στη Λιέγη, στο Βέλγιο (Euro Hub).
Η επένδυση, η οποία είναι αντικείμενο διαβούλευσης με το συμβούλιο των εργαζομένων, θα αυξήσει την ικανότητα διαλογής του κόμβου κατά 50% και θα βελτιώσει την υγεία και την ασφάλεια για τους 1.500 υπαλλήλους.
Η επένδυση αυτή είναι μέρος της στρατηγικής προσπάθειας της TNT Express να αυξήσει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών της και την ικανοποίηση των πελατών της. Μέρος των σχεδίων της ΤΝΤ Express, θα είναι και η εγκατάσταση νέων συστημάτων διαλογής αποστολών με σκοπό να αυξηθεί η ταχύτητα και η ικανότητα επεξεργασίας στο Euro Hub. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2014 και θα ολοκληρωθούν το 2016.
Ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων έκτασης 75,000 τετραγωνικών μέτρων, θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση ενός αυτοματοποιημένου συστήματος χειρισμού για μικρότερα πακέτα και έγγραφα, καθώς και τη συγκέντρωση των δραστηριοτήτων ελέγχου φορτίων σε μία εγκατάσταση.

Η TNT Express θα επενδύσει σε επιπλέον μηχανήματα ακτίνων Χ, ώστε να σαρώνει τον αυξανόμενο αριθμό των αποστολών που φτάνουν οδικώς. Για τους πελάτες της ΤΝΤ Express, η επένδυση αυτή ισοδυναμεί με μείωση του χρόνου διαχείρισης για τα εξαγόμενα αγαθά και τις επείγουσες παραδόσεις, καθώς επίσης και με καλύτερη διαχείριση των εύθραυστων αντικειμένων.
Τα αναμενόμενα λειτουργικά οφέλη για την εταιρεία περιλαμβάνουν την εξάλειψη των σημείων συμφόρησης αποστολών, τη δυνατότητα διαχείρισης αυξημένου όγκου αποστολών, καθώς και τη μείωση του κόστους ανά μονάδα. 
Περίπου 40 αεροσκάφη και 125 φορτηγά συγκεντρώνονται στη Λιέγη κάθε βράδυ. Το Euro Hub είναι ο κύριος αεροπορικός κόμβος της TNT Express στην Ευρώπη από το 1998 και είναι στενά συνδεδεμένος με το Ευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο της εταιρείας, η έδρα του οποίου βρίσκεται στην ολλανδική πόλη Duiven.
Η TNT Express συνδέει εκατοντάδες προορισμούς στην Ευρώπη οδικώς και 65 αεροπορικώς, ενισχύοντας το κορυφαίο Ευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυό της με αεροπορικές υπηρεσίες, όταν πρόκειται για παραδόσεις που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση και είναι επείγουσες. 

Νέα σειρά ηλεκτροκίνητων ανυψωτικών περονοφόρων Toyota Traigo 80

Τα μοντέλα 4 τροχών Toyota Traigo 80 (8FBMKT20/8FBMKT25/8FBMT25/ 8FBMKT30/8FBMT30/8FBMT35) προσφέρουν ανυψωτική ικανότητα από 2,0 έως 3,5 τόνους και συμπαγή μοντέλα που παρέχουν εξαιρετική ικανότητα εκτέλεσης ελιγμών σε περιορισμένους χώρους.


Οι μίνι μοχλοί προσφέρουν ομαλό έλεγχο στη διαχείριση υλικών με εξαιρετική ακρίβεια, ενώ το σύστημα SAS διασφαλίζει την προστασία τόσο του οδηγού όσο και των εμπορευμάτων. Το Traigo 80 είναι ένα ιδιαίτερα παραγωγικό, ενεργειακά αποδοτικό ηλεκτροκίνητο περονοφόρο ανυψωτικό, κατάλληλο για εντατική χρήση σε εφαρμογές εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης για τον οδηγό και εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός και προς τα πάνω.
•Ανυψωτική ικανότητα έως 3,5 τόνους με κέντρο βάρους 500 mm
•Ύψος ανύψωσης έως 6,5 m
•Σύστημα Toyota SAS με έλεγχο λειτουργίας ιστού, σύστημα συγχρονισμού στο τιμόνι και κύλινδρο ασφάλισης ταλάντωσης
•Τεχνολογία εναλλασσόμενου ρεύματος
•Επιλογή μοχλών χειρισμού φορτίων
•Πλάγια αλλαγή μπαταρίας

ΦΕΡΝΕΙ …ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΤΟ JASPERS

Προϋποθέσεις αξιοποίησης των χρηματοδοτικών δυνατοτήτων του νέου νομοθετικού πλαισίου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών  στο πλαίσιο του προγράμματος JASPERS υπάρχουν για τη χώρα μας, σύμφωνα με την Ε. Επιτροπή η οποία δια του αντιπροέδρου της Siim Kallas επιβεβαίωσε τα θετικά νέα.
Πριν την αξιοποίηση των κονδυλίων προηγείται όμως πραγματοποίηση ενημερωτικών επισκέψεων και επαφών εξειδικευμένων εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής με αρμόδιους φορείς υλοποίησης και δυνητικούς δικαιούχους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στις χώρες της Συνοχής· η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών αυτών.
Σύμφωνα με τον Επίτροπο οι εκ των προτέρων όροι για τις μεταφορές «απαιτούν τον καθορισμό ενός συνολικού σχεδίου μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς λεπτομερών, ώριμων και εφικτών έργων, τα οποία θα αξιολογηθούν με συντονισμένο τρόπο από τις υπηρεσίες της Επιτροπής».
Mάλιστα, όπως αναφέρεται  σε απάντηση του Επιτρόπου Μεταφορών σε σχετική ερώτηση που του υποβλήθηκε , η κατάρτιση ενός σχεδίου μεταφορών μπορεί να λάβει στήριξη από την τεχνική βοήθεια και, σε ειδικές περιπτώσεις, από το JASPERS. Θυμίζουμε ότι το JASPERS αποτελεί μέσο παροχής τεχνικής βοήθειας σε συγκεκριμένα κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα, για την προετοιμασία μεγάλων έργων υψηλής ποιότητας, τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν από τα ευρωπαϊκά ταμεία.

Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/613

Τον Σεπτέμβριο η σύνδεση του λιμένα Αλεξ/πολης με το δίκτυο του ΟΣΕ

Μια χώρα που σέβεται τις υποδομές της οφείλει να παρέχει σύνδεση των μεγαλύτερων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στην Ελλάδα, αν και μας πήρε κάμποσα χρόνια να συνδέσουμε Ικόνιο – Θριάσιο, με 17 χλμ. γραμμής, φαίνεται πλέον ότι όλοι οι συσχετιζόμενοι φορείς κατάλαβαν τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών.    
Έτσι, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, στο συνέδριο «Εναλλακτική Αυτοκίνηση, Συνδυασμένες Μεταφορές, Logistics», τον Σεπτέμβριο αναμένεται να παραδοθεί η σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η εν λόγω σύνδεση παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου, δίνοντας μία εναλλακτική λύση για τη μεταφορά κοντέινερ, από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Η απ'ευθείας σύνδεση με τη Βουλγαρία θα μειώσει το χρόνο διαδρομής από 2-2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.  
Παράλληλα, στα μέσα του 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης των έργων στο συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, η λειτουργία του οποίου θα αποτελεί τον βασικό εμπορευματικό σταθμό της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας, όπου συγκεντρώνεται το σύνολο των εγκαταστάσεων που είναι απαραίτητες για τη διεκπεραίωση των εμπορευμάτων, τόσο του γενικού φορτίου, όσο και των containers που διακινούνται, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οσον αφορά τους υπόλοιπους λιμένες, στο στάδιο της μελετητικής ωρίμανσης για να ενταχθεί και νέο έργο στο πρόγραμμα (2014-2020) ΣEΣ βρίσκεται η αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα του 6ου προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Εξίσου σημαντική είναι και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, η οποία όμως συνδέεται με την ολοκλήρωση του τμήματος Ρίο-Πάτρα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Πάτρα, μήκους 12,9 χλμ., το οποίο βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού.
Οσον αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, έχει δρομολογηθεί η σύνδεση του με το σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, με νέα μονή γραμμή μήκους 39 χλμ. Εχουν εκπονηθεί η α΄ και η β’ φάση των μελετών, ενώ η γ’ φάση βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης, με χρηματοδότηση από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο πρόκειται να αποκτήσει μελλοντικά και το λιμάνι του Λαυρίου, στο πλαίσιο ανάπτυξης του προαστιακού σιδηροδρόμου. Αλλωστε τα σχέδια για την ανάπτυξη του Λαυρίου, προβλέπουν την ανάδειξή του σε σημαντικό λιμάνι επιβατικών μεταφορών.
Στόχος της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Aθήνα - Θεσσαλονίκη - Eιδομένη / Προμαχώνας (ΠAΘE/Π), έως το 2017, η οποία σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας, θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-πλοίο) και θα ενισχύσει την διατροπικότητα του συστήματος μεταφορών, η οποία εστιάζει στη διασύνδεση των υποδομών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Οι ακτοπλόοι «βάζουν χέρι» στις άγονες αεροπορικές γραμμές. Τι ζητούν

Ολοένα και κλιμακώνουν την ρητορική τους οι ακτοπλόοι κατά του υφιστάμενου καθεστώτος διαμόρφωσης των άγονων γραμμών.
Οι ακτοπλόοι ζητούν ολική αναμόρφωση των άγονων γραμμών και ουσιαστικά σύσταση «ενιαίου ταμείου και σχεδιασμού», όχι μόνο για τις ακτοπλοϊκές, αλλά τουλάχιστον και για τις αεροπορικές γραμμές.
«Περίεργα φαινόμενα παρατηρούμε στα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, όπου για τις αεροπορικές συγκοινωνίες κάποια νησιά θεωρούνται άγονα και για την ακτοπλοΐα όχι.
Τα γονιμότατα νησιά Πάρος και Νάξος επιδοτούνται για την αεροπορική τους συγκοινωνία, όταν το ΥΝΑ προσπαθεί εναγωνίως να εξασφαλίσει κεφάλαια για την εξυπηρέτηση της Κάσου και της Καρπάθου», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, στην ημερίδα “Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών”.
Στην ίδια ημερίδα, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι «η ακτοπλοΐα, η οποία εξυπηρετεί 1,6 εκατομμύρια νησιωτών, επιδοτείται με πολύ μικρότερα ποσά, απ’ ότι επιδοτούνται όλες οι άλλες μορφές συγκοινωνίας στη χώρα», συμπληρώνοντας «είτε οι αστικές συγκοινωνίες στα κέντρα των πόλεων, στην  Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, είτε σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, οι οποίες ελάχιστα εξυπηρετούν επιβάτες, πολύ περισσότερο εμπορεύματα και έχουνε κοστίσει δισεκατομμύρια στον Έλληνα πολίτη».
Για τις ακτοπλοϊκές άγονες γραμμές, το 2009 οι επιδοτήσεις έφταναν τα 130 εκατ. ετησίως και σήμερα τα 70 εκατ., γεγονός που έχει επιδράσει αρνητικά στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.  


Συνολικές προβολές σελίδας