Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Μορέας, στο παρά πέντε προβλήματα για Σπάρτη

Ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας είναι το μόνο έργο αυτοκινητόδρομου σε παραχώρηση που δεν σταμάτησε λόγω της χρηματοδότησης. Το έργο αφορά τον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη και τον Περιμετρικό Καλαμάτας.

Η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου έγινε το 2005. Στις 31 Ιανουαρίου 2007, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη. Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια.

Τον Μορέα αποτελούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%, J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15% και ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%.

Από νωρίς το έργο έδειξε ότι προχωρά καλά και από το 2010 είχαμε τις πρώτες παραδόσεις με την απόδοση στην κυκλοφορία του αναβαθμισμένου δρόμου με νέες σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη. Την Άνοιξη του 2011 λειτούργησε και το τμήμα Τρίπολη-Παραδείσια. Στο τελευταιο τρίμηνο του 2012 λειτούργησαν τα τμήματα Τσακώνα-Θουρία και Παραδείσια-Τσακώνα. Πλέον η σύνδεση της Καλαμάτας με τον αυτοκινητόδρομο είναι γεγονός και η χρονοαπόσταση από την Αθήνα έπεσε στις 2 ώρες και ένα τέταρτο.

Ο στόχος πλέον είναι να ολοκληρωθούν τα τμήματα μέχρι την Σπάρτη και η Περιμετρική Καλαμάτας, έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2014 όμως το κόψιμο της χρηματοδότησης από το καλοκαίρι του 2013 έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση. Το έργο έχει ανάγκη από περίπου 250εκ.ευρω για να ολοκληρωθεί πλήρως και είναι σε αναμονή νέας σύμβασης μιας και η ΕΤΕπ σταμάτησε την χρηματοδότηση βασιζόμενη στο στοιχείο της μεγάλης πτώσης της κίνησης στον δρόμο. Οι επόμενες μέρες είναι κρίσιμες για την ολοκλήρωση του έργου.  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ -ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Υπό κατασκευή παραμένει το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και  ο Περιμετρικός Καλαμάτας. Αναλυτικά:
ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Το τμήμα παραμένει υπό κατασκευή όσον αφορά την μεταλλική γέφυρα των 350 μέτρων που αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2014.
ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (μήκος περί τα 11,5 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος: περίπου 65%.Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των υπολειπομένων χώρων, η παράδοση του τμήματος προγραμματίζεται περί το τέλος του 2013 με αρκετές πιθανότητες για παράταση στο δεύτερο εξάμηνο του 2014.
Τμήμα ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (μήκος περί τα 46 χλμ.)
i.    Πρόοδος κατασκευής του τμήματος περίπου 85%. Με τα σημερινά δεδομένα και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που παραμένουν δεσμευμένοι για αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές, η παράδοση του τμήματος προγραμματίζεται να γίνει στο τέλος του 2014.

Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου προχωρά παρά το γεγονός πως υπάρχουν ακόμα προβλήματα κυρίως με τα αρχαιολογικά ευρήματα. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι για φέτος ενώ υπάρχουν κάποιες πιθανότητες να έχουμε καθυστερήσεις.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/24017-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CF%80%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας