Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Τα μέτρα της Τροχαίας για το Πάσχα. Απαγόρευση φορτηγών άνω του 1,5 τόνου

Ενισχυμένη θα είναι τις επόμενες ημέρες η παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους για την εορταστική περίοδο του Πάσχα.

Εκτός των μέτρων διευκόλυνσης και κυκλοφορίας, που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου:

-Τη Μεγάλη Πέμπτη στο ρεύμα εξόδου από τις 15.00 έως τις 22.00.

-Τη Μεγάλη Παρασκευή στο ρεύμα εξόδου από τις 06.00 έως τις 16.00 στις εξής διαδρομές:  
  • Στη Νέα Εθνική Οδό (ΝΕΟ) και στην Παλιά Εθνική Οδό (ΠΕΟ) Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου, εξαιρουμένου του τμήματος από το 145ο χλμ. έως τη το 205ο χλμ.+800 (κόμβος Ρίου).
  • Στη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (410ο χλμ.).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
  • Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου-Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300).
-Την ημέρα του Πάσχα δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.
-Τη Δευτέρα του Πάσχα στο ρεύμα εισόδου από τις 15.00 έως τις 22.00:  
  • Στη ΝΕΟ και στην ΠΕΟ Πατρών-Κορίνθου-Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
  • Στη ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (χ.θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
  • Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών-Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
  • Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας-Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
-Την Τρίτη του Πάσχα στο ρεύμα εισόδου από τις 11.00 έως τις 21.00: 
  • Στη ΝΕΟ και στην ΠΕΟ Πατρών-Κορίνθου-Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας
Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας: 
  • Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζωντανά, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (ΦΔΧ) και ΦΙΧ ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
  • Τα φορτηγά που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
  • Τα φορτηγά σιλοφόρα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (ΦΔΧ) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της ΠΕΟ Αθηνών-Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
  • Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο κλπ) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
  • Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».
  • Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων.
  • Τα φορτηγά οχήματα για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από σχετική απόφαση της τοπικής Δ/νσης Τροχαίας.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εκλογικό υλικό, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από παραστατικά έγγραφα.
Άλλωστε, σύμφωνα με την Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, θα ενισχυθούν και τα μέτρα αστυνόμευσης σε όλη την επικράτεια, για παράδειγμα, με την ενίσχυση των πεζών και εποχούμενων περιπολιών τάξης και ασφάλειας με στόχο την πρόληψη και καταστολή εγκληματικών ενεργειών, ιδίως ληστειών και διαρρήξεων.


Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 2% του ΑΕΠ της ΕΕ, ήτοι 300 δισ.

Η βελτίωση των κανόνων για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές θα ωφελήσει τον κλάδο, τους οδηγούς και το περιβάλλον, δηλώνει η ΕΕ.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, ζήτησε να απλουστευθούν και να αποσαφηνιστούν οι κανόνες της ΕΕ για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ο κ. Kallas έκανε τις παρατηρήσεις αυτές, μετά τη δημοσίευση έκθεσης σχετικά με την ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς οδικών μεταφορών. Η έκθεση αυτή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, μολονότι έχει σημειωθεί ορισμένη πρόοδος, η άρση των εναπομενόντων περιορισμών θα βοηθούσε την ευρωπαϊκή οικονομία και θα συνέβαλλε στη βελτίωση του περιβάλλοντος.
Καθημερινά, το ένα τέταρτο σχεδόν των φορτηγών στην Ευρώπη, κυκλοφορεί χωρίς φορτίο, είτε κατά την επιστροφή είτε μεταξύ φορτώσεων. Σύμφωνα με την έκθεση, το άνοιγμα των εθνικών αγορών οδικών μεταφορών σε περισσότερο ανταγωνισμό θα συνέβαλλε στη μείωση των διαδρομών οχημάτων χωρίς φορτίο και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του τομέα.
Ο Αντιπρόεδρος κ. Kallas παρατήρησε: «Οι ισχύοντες κανόνες οδηγούν σε σπατάλες πόρων για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, έχουν αντίκτυπο σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον. Χρειαζόμαστε, αφενός, σαφείς κανόνες για τον κλάδο και, αφετέρου, καλές συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς. Ελπίζω να συνεχίσει η επόμενη Επιτροπή να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση».
Τα κυριότερα πορίσματα της έκθεσης
-Οι αρχές επιβολής του νόμου των κρατών μελών πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για αποτελεσματικότερη και συστηματικότερη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.
-Η Επιτροπή και η ΕΕ μπορούν να συμβάλουν με την αποσαφήνιση των κανόνων οι οποίοι κατανοούνται, ερμηνεύονται και εφαρμόζονται με διαφορετικό τρόπο στα διάφορα κράτη μέλη.
-Η κοινωνική νομοθεσία πρέπει να εφαρμόζεται καλύτερα στις οδικές μεταφορές προκειμένου ο τομέας να προσελκύσει νέους οδηγούς και να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στην αναμενόμενη μελλοντική ζήτηση εμπορευματικών μεταφορών.
-Η ΕΕ έχει τώρα μια ευκαιρία να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της οικονομίας της και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Στοιχεία και αριθμοί
-Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των εμπορευμάτων στις εσωτερικές μεταφορές στην ΕΕ διακινούνται μέσω των οδικών μεταφορών, οι οποίες εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών 300 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 2% περίπου του ΑΕΠ της ΕΕ.
-Οι χερσαίες μεταφορές, μέρος των οποίων αποτελούν οι οδικές μεταφορές, είναι ο μοναδικός τρόπος μεταφοράς στον οποίον η παραγωγικότητα της εργασίας εμφανίζει πτώση από το 2001 (-0,2%).
-Οι εθνικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 67% των οδικών μεταφορών στην ΕΕ. Ωστόσο, η πρόσβαση των αλλοδαπών μεταφορέων στις εθνικές αγορές παραμένει πολύ περιορισμένη.
-Τα βαρέα φορτηγά οχήματα συχνά κυκλοφορούν χωρίς φορτίο: το 20% των φορτηγών στην ΕΕ κυκλοφορεί χωρίς φορτίο. Στις εθνικές μεταφορές, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.
-Περίπου 600.000 εταιρείες, πάρα πολλές από τις οποίες είναι ΜΜΕ, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος απασχολεί περίπου 3 εκατομμύρια εργαζομένους.
-Ο κλάδος των οδικών μεταφορών αναμένεται να αντιμετωπίσει έλλειψη οδηγών στο εγγύς μέλλον. Η ηλικία των οδηγών αυξάνεται διαρκώς ενώ οι οδικές μεταφορές δεν θεωρούνται ελκυστικό επάγγελμα. Οι συνθήκες εργασίας θεωρούνται δύσκολες και τα κράτη μέλη δεν εφαρμόζουν με συνέπεια τις κοινωνικές διατάξεις.
-Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου1, το κόστος των εναπομενόντων περιορισμών στις ενδομεταφορές2 ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
-Η άρση των περιορισμών στις ενδομεταφορές θα συμβάλει στη μείωση των δρομολογίων οχημάτων χωρίς φορτίο, διότι οι μεταφορείς θα διευκολυνθούν να συνδυάζουν φορτία και να αξιοποιούν δρομολόγια μετ’ επιστροφής.
-Η άρση των περιορισμών θα επιτρέψει επίσης τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των οχημάτων, ώστε να αυξηθεί με τον τρόπο αυτό η συνολική αποδοτικότητα της εφοδιαστικής στην οικονομία της ΕΕ. Αυτό θα συντελέσει και στη διατήρηση της ελκυστικότητας της ΕΕ ως τόπου μεταποίησης και εμπορίου. 

Κυρίαρχη δύναμη στην Ε.Ε. η ελληνική ναυτιλία

H μεγαλύτερη και ισχυρότερη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) παραμένει και το 2014 η ελληνική ναυτιλία ελέγχοντας το 36% της ολικής χωρητικότητας με τη Γερμανία να ακλουθεί με το 21%, σύμφωνα με τα στοιχεία έκθεσης που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (European Community Shipowners’ Association-ECSA), από τη συμβουλευτική εταιρεία Oxford Economics.
Συγχρόνως , σύμφωνα και με το maritimes.gr, όπως καταγράφεται την έρευνα, αποδεικνύεται ότι η ναυτιλία αποτελεί μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της ΕΕ καθώς το 2012 ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος, συνέβαλε άμεσα με 56 δισεκατομμύρια ευρώ στο ΑΕΠ της Ε.Ε., απασχολώντας 590.000 άτομα, και δημιουργώντας φορολογικά έσοδα των 6 δις ευρώ. Στην έκθεση, σημειώνεται ακόμη ότι η ναυτιλία είναι βιομηχανία υψηλής παραγωγικότητας, καθώς κάθε εργαζόμενος εκτιμάται ότι δημιουργεί 88.000 ευρώ του ΑΕΠ όταν με τον μέσο όρο της Ε.Ε. να είναι στα 53.000 ευρώ.

Η συνολική συνεισφορά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της ΕΕ το 2012 εκτιμάται ότι ήταν 145 δισεκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται ότι για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ που ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει στο ΑΕΠ, δημιουργεί άλλα 1,6 εκατ. ευρώ κάπου αλλού στην ευρωπαϊκή οικονομία. Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνείσφερε στην απασχόληση περίπου 2,3 εκατομμυρίων ατόμων και τα φορολογικά έσοδα εκτιμούνται σε 41 δις ευρώ.
Ο στόλος της Ε.Ε.Στην αρχή του 2014, ο ελεγχόμενος από την Ε.Ε. στόλος (ο οποίος αποτελείται από τα πλοία των οποίων η απόλυτη κυριότητα ή ο έλεγχος βρίσκεται σε χώρα της ΕΕ, ανεξάρτητα της σημαίας που φέρουν) αριθμεί 23.000 σκάφη με συνολική χωρητικότητα 660 εκατομμυρίων DWT και 450 εκατομμυρίων GT. Η Ε.Ε. ελέγχει πλέον το 40% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας και το 39% της παγκόσμιας χωρητικότητας νεκρού βάρους.
Σε διάστημα εννιά χρόνων, ο ελεγχόμενος από την ΕΕ στόλος σημείωσε αύξηση χωρητικότητας πάνω από 70%. Ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε με πολύ χαμηλότερο ρυθμό, αντανακλώντας την τάση για μεγαλύτερα και πιο οικονομικά πλοία. Τα φορτηγά πλοία κατέχουν το 28% της ολικής χωρητικότητας ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέχουν το 25% της ολικής χωρητικότητας ,έκαστος κλάδος. Επίσης, η Ε.Ε. ελέγχει το 60% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως με όρους ολικής χωρητικότητας.


Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4398#.U06zj1eNupo

Συνολικές προβολές σελίδας