H
μεγαλύτερη και ισχυρότερη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ)
παραμένει και το 2014 η ελληνική ναυτιλία ελέγχοντας το 36% της ολικής
χωρητικότητας με τη Γερμανία να ακλουθεί με το 21%, σύμφωνα με τα
στοιχεία έκθεσης που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Εφοπλιστών της
Ευρωπαϊκής Κοινότητας (European Community Shipowners’
Association-ECSA), από τη συμβουλευτική εταιρεία Oxford Economics.
Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4398#.U06zj1eNupo
Συγχρόνως , σύμφωνα και με το maritimes.gr, όπως
καταγράφεται την έρευνα, αποδεικνύεται ότι η ναυτιλία αποτελεί μια από
τις σημαντικότερες βιομηχανίες της ΕΕ καθώς το 2012 ο ευρωπαϊκός
ναυτιλιακός κλάδος, συνέβαλε άμεσα με 56 δισεκατομμύρια ευρώ στο ΑΕΠ της
Ε.Ε., απασχολώντας 590.000 άτομα, και δημιουργώντας φορολογικά έσοδα
των 6 δις ευρώ. Στην έκθεση, σημειώνεται ακόμη ότι η ναυτιλία είναι
βιομηχανία υψηλής παραγωγικότητας, καθώς κάθε εργαζόμενος εκτιμάται ότι
δημιουργεί 88.000 ευρώ του ΑΕΠ όταν με τον μέσο όρο της Ε.Ε. να είναι
στα 53.000 ευρώ.
Η συνολική συνεισφορά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της ΕΕ το 2012 εκτιμάται ότι ήταν 145 δισεκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται ότι για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ που ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει στο ΑΕΠ, δημιουργεί άλλα 1,6 εκατ. ευρώ κάπου αλλού στην ευρωπαϊκή οικονομία. Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνείσφερε στην απασχόληση περίπου 2,3 εκατομμυρίων ατόμων και τα φορολογικά έσοδα εκτιμούνται σε 41 δις ευρώ.
Η συνολική συνεισφορά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της ΕΕ το 2012 εκτιμάται ότι ήταν 145 δισεκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται ότι για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ που ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει στο ΑΕΠ, δημιουργεί άλλα 1,6 εκατ. ευρώ κάπου αλλού στην ευρωπαϊκή οικονομία. Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνείσφερε στην απασχόληση περίπου 2,3 εκατομμυρίων ατόμων και τα φορολογικά έσοδα εκτιμούνται σε 41 δις ευρώ.
Ο στόλος της Ε.Ε.Στην αρχή του
2014, ο ελεγχόμενος από την Ε.Ε. στόλος (ο οποίος αποτελείται από τα
πλοία των οποίων η απόλυτη κυριότητα ή ο έλεγχος βρίσκεται σε χώρα της
ΕΕ, ανεξάρτητα της σημαίας που φέρουν) αριθμεί 23.000 σκάφη με συνολική
χωρητικότητα 660 εκατομμυρίων DWT και 450 εκατομμυρίων GT. Η Ε.Ε.
ελέγχει πλέον το 40% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας και το 39% της
παγκόσμιας χωρητικότητας νεκρού βάρους.
Σε διάστημα εννιά χρόνων, ο ελεγχόμενος από την ΕΕ
στόλος σημείωσε αύξηση χωρητικότητας πάνω από 70%. Ο αριθμός των πλοίων
αυξήθηκε με πολύ χαμηλότερο ρυθμό, αντανακλώντας την τάση για μεγαλύτερα
και πιο οικονομικά πλοία. Τα φορτηγά πλοία κατέχουν το 28% της ολικής
χωρητικότητας ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων κατέχουν το 25% της ολικής χωρητικότητας ,έκαστος
κλάδος. Επίσης, η Ε.Ε. ελέγχει το 60% των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως με όρους ολικής χωρητικότητας.
Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4398#.U06zj1eNupo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου