Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

«Σύγκρουση» ΟΦΑΕ – ΓΕΠΟΕΤ για τα τουριστικά λεωφορεία

Το «άνοιγμα» της ΟΦΑΕ στις επιβατικές μεταφορές ήταν σίγουρο ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις.
Έτσι, μετά τα ΚΤΕΛ και η ΓΕΠΟΕΤ «επιτέθηκε» κατά της ΟΦΑΕ, υποστηρίζοντας ότι διεκδικεί μερίδιο σε ένα κλάδο, με τον οποίο δεν σχετίζεται. Αντίθετη είναι η άποψη της ΟΦΑΕ.
Η διαμάχη των δυο πλευρών προκλήθηκε, έπειτα από την ανακοίνωση της ΟΦΑΕ περί 6μηνης παράτασης της διαδικασίας χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (Η.Α.Σ.) για τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ.

Η τοποθέτηση της ΟΦΑΕ
Στις 17 Δεκεμβρίου 2015 η Ο.Φ.Α.Ε., με δελτίο τύπου της, ενημέρωνε για την παράταση που δόθηκε μέχρι τις 30-6-2016 από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Π. Σγουρίδη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (Η.Α.Σ.) για τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., σύμφωνα με ενημέρωση που είχε από τον ίδιο τον Υφυπουργό η Διοίκησή της την προηγούμενη ημέρα.
Εμφανώς ενοχλημένη, η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού, που διεκδικεί τη θέση του αποκλειστικού και πανελλήνιου φορέα διάθεσης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος των τουριστικών λεωφορείων, ανακοινώνοντας και αυτή στις 21-12-2015 την παράταση, αφιερώνει το μισό περιεχόμενο του δελτίου τύπου σε μία απρόκλητη, απαράδεκτη και ανταγωνιστική επίθεση στην Ο.Φ.Α.Ε. και τον Αντιπρόεδρό της Μιχάλη Πεζίκογλου, τον οποίο δεν κατονομάζει, αλλά τον «φωτογραφίζει» και τον προσβάλλει, εκδηλώνοντας με τον πλέον έντονο τρόπο την ενόχλησή της για το γεγονός ότι ένας άλλος συνδικαλιστικός φορέας διεκδικεί την εκπροσώπηση του κλάδου των επιβατικών μεταφορών, της οποίας η ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. θεωρεί τον εαυτό της μονοπωλιακό εκπρόσωπο, καλώντας μάλιστα την πολιτεία να μην συνδιαλέγεται με κανέναν άλλο φορέα παρά μόνο με την ίδια.
Η συνδικαλιστική δράση της Ο.Φ.Α.Ε., μετά την εξέλιξη του νομοθετικού καθεστώτος στο χώρο των μεταφορών (ν. 2887/2010), αποσκοπεί στην ενοποίηση και διεύρυνση των ορίων εκπροσώπησης του κλάδου των μεταφορών και όχι στον ανταγωνισμό, τις συκοφαντίες, τις προσωπικές επιθέσεις και τη μονοπωλιακή διεκδίκηση ρόλων, με αποκλεισμό των υπολοίπων συνδικαλιστικών φορέων.
Και επιτελεί, με συνέπεια και πληρότητα τη λειτουργία της ως μοναδικού εκπροσώπου των Ελλήνων μεταφορέων, εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών στους διεθνείς οργανισμούς και ομοσπονδίες αυτοκινηστών.
Για το λόγο αυτό, θεωρούμε απαράδεκτη την ανακοίνωση της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. και την επίθεσή της προς την Ο.Φ.Α.Ε. και τον Αντιπρόεδρό της.

Καλούμε το χώρο των μεταφορέων και αυτοκινητιστών επιβατικών μεταφορών να απομονώσει αυτές τις συμπεριφορές και να αναζητήσει τις πρακτικές εκείνες, οι οποίες πραγματικά ενώνουν τον κλάδο, προάγουν τις νόμιμες μεταφορές και αποδυναμώνουν τις παράνομες και να εμπιστευτεί τους συνδικαλιστικούς φορείς που εκφράζουν αυθεντικά τα συμφέροντά του, αντί να προτάσσουν τη δική τους συνδικαλιστική αυτοσυντήρηση υπεράνω του κοινού συμφέροντος.
Η τοποθέτηση της ΓΕΠΟΕΤ
Σε απάντηση φημών και λοιπών δηλώσεων οργανισμών που καμία σχέση δεν έχουν τόσο με τον τουριστικό κλάδο όσο και συγκεκριμένα με αυτόν των τουριστικών λεωφορείων και προς αποκατάσταση της αλήθειας, η ΓΕΠΟΕΤ επιθυμεί υπεύθυνα να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων και τουριστικών λεωφορείων και τον Τύπο για τα ακόλουθα:
Α) Η διάθεση του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος έχει ανατεθεί στη ΓΕΠΟΕΤ με σειρά νόμων και συνοδών υπουργικών αποφάσεων, οι οποίες παρατίθενται αναλυτικά στον ιστότοπο της Ομοσπονδίας www.gepoet.gr και είναι διαθέσιμες και προσβάσιμες από όλους, αποτελούν δε νόμο του Κράτους ήδη από το 2012 (Νόμος 4070/2012).
Β) Η καθιέρωση του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος επέχει θέση απογραφής των νομίμων τουριστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν στη χώρα την οποία το Υπουργείο Μεταφορών ανέθεσε στη ΓΕΠΟΕΤ καθώς το ίδιο αδυνατούσε να την πραγματοποιήσει. Σχετική απογραφή και δημιουργία μητρώου έχει πραγματοποιηθεί για τα φορτηγά και τα ταξί, ουδέποτε όμως έγινε για τα τουριστικά λεωφορεία, όπου επί σειρά ετών υπήρξαν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Ως εκ τούτου πρόθεση της ΓΕΠΟΕΤ και της Πολιτείας είναι Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ.
Γ) Οι υπουργικές αποφάσεις που συνοδεύουν την καθιέρωση του ΗΑΣ προβλέπουν συγκεκριμένα τεχνολογικά μέσα ελέγχου, τα οποία διατίθενται στις Δημόσιες Αρχές και τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας, όπως η νομοθεσία υποχρεώνει.
Η σχετική διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει με τις Περιφέρειες όλης της χώρας και η τεχνολογία που εφαρμόζεται είναι η πλέον έγκυρη παγκοσμίως. Κάθε αντίθετη πληροφόρηση διακινείται από σκοτεινά κέντρα που με κάθε μέσο επιβουλεύονται την ακύρωση του σήματος, προκειμένου ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ της χώρας, εξυπηρετώντας ενδεχομένως συμφέροντα.
Ως εκ τούτου οποιαδήποτε πρόθεση εκ των υστέρων αλλοίωσης των όρων και των προϋποθέσεων διάθεσης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος κρίνεται εκ του πονηρού και εκ του περισσού, μας βρίσκει δε ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥΣ.
Τέλος σε απάντηση του από 17-12-2015 Δελτίο Τύπου της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος), στο οποίο ο οργανισμός αυτοαποκαλείται «εκπρόσωπος των αυτοκινητιστών ιδιοκτητών φορτηγών και τουριστικών λεωφορείων», η ΓΕΠΟΕΤ απαντά ότι οι ξένοι τουρίστες, μαθητές, εκδρομείς και εργαζόμενοι που μεταφέρονται με τα τουριστικά λεωφορεία είναι επιβάτες και όχι εμπορεύματα.
Καλό θα ήταν η ΟΦΑΕ να κοιτάξει να βάλει σε τάξη τον δικό της κλάδο των φορτηγών – την οποία ούτε καν εμπιστεύτηκε η Πολιτεία να αποτελεί τον φορέα χορήγησης του ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος του δικού της κλάδου – και να αφήσει τον τουρισμό από τον οποίο απέχει έτη φωτός στους επαγγελματίες.
Η προσάρτηση δε μεμονωμένου αυτοαποκαλούμενου «εκπροσώπου» των τουριστικών λεωφορείων της Βορείου Ελλάδος – ο οποίος αμφιβάλλουμε αν εκπροσωπεί κάποιον άλλο πέρα από τον εαυτό του, ούτε καν το περιορισμένης εμβέλειας σωματείο του, αναζητώντας επί σειρά ετών ρόλους και καρέκλες – σε καμία περίπτωση δεν δίνει τη νομιμοποίηση στην ΟΦΑΕ να μιλά εκ μέρους του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων.
Όσον αφορά δηλώσεις που περιλαμβάνονται στον εν λόγω Δελτίο Τύπου περί έλλειψης αντικειμενικότητας και διαφάνειας επιστρέφονται στο ακέραιο.
Τέλος, καλούμε την Πολιτεία να είναι προσεκτική στις επαφές της, από τη στιγμή μάλιστα που και γνωρίζει ποιος αντιπροσωπεύει τον κλάδο και στενή συνεργασία μαζί της υφίσταται.

Συνολικές προβολές σελίδας