Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Αντίστροφη μέτρηση για να λειτουργήσει το τμήμα Τέμπη-Πλαταμώνας



Αντίστροφα αρχίζει να μετρά ο χρόνος για την λειτουργια του τμήματος από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα που περιλαμβάνει το πολύ δύσκολο υποτμήμα από τα Τέμπη μέχρι τον Πλαταμώνα. Σύμφωνα με την εκτίμηση που έγινε όταν ξεκίνησαν τα έργα πριν από 9 μήνες, στόχος είναι όλο το τμήμα να λειτουργήσει τον Αύγουστο του 2015. Πλέον σύμφωνα με πληροφορίες της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου οι περιφερειακές καθυστερήσεις σε μικρής σημασίας ζητήματα οδηγούν το έργο σε ολοκλήρωση προς τα τέλη του 2015, δηλαδή σε περίπου 14 μήνες από σήμερα.


Τα προβλήματα που δεν έχουν λυθεί ακόμα είναι με τον ΟΣΕ σε 2 σημεία (πρίν και μετά τις 2 πρώτες σήραγγες στα Τέμπη) καθώς και στην περιοχή του Κορινού που παραμένει το πρόβλημα με την καθαίρεση του υπάρχοντος κόμβου.

Από το 2008 και μέχρι σήμερα διανοίχθηκαν 3 δίδυμες σήραγγες, η Τ1 μήκους 2 χλμ που βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών, η Τ2 μήκους 6 χλμ (η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων) η οποία παρακάμπτει ολόκληρη την Κοιλάδα των Τεμπών και η Τ3 μήκους 2,7 χλμ στο τμήμα Πλαταμώνας - Σκοτίνα, επιτυγχάνοντας έτσι διάνοιξη 6 κλάδων σηράγγων συνολικού μήκους 21,2 χλμ.

Η συνολική πρόοδος των εργασιών του Έργου Μαλιακός – Κλειδί ξεπερνά πλέον  το 85%. Με την ολοκλήρωση του έργου το πιο θανατηφόρο τμήμα του εθνικού δικτύου, η διέλευση των Τεμπών και μέχρι τον Παντελεήμονα θα αποτελέσει επίσημα παρελθόν καθώς θα παραμείνει για τοπική χρήση και για τουριστικούς λόγους.

Η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα θεωρείται και είναι το σημαντικότερο οδικό έργο των τελευταίων 10 ετών και ένα από τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Ένα έργο πολύ μεγάλης Εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Κεντρική Οδός Ε65: Την ολοκλήρωση του έργου από Λαμία μέχρι Εγνατία ζητούν βουλευτές

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και  Δικτύων με θέμα «Ολοκλήρωση του Έργου "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας - Αναβαλλόμενα Τμήματα"», κατέθεσαν οι Θεσσαλοί βουλευτές της ΝΔ.

Στην ερώτηση αναφέρουν τα εξής:

Η Βουλή των Ελλήνων με τη ψήφιση του Ν. 4219/2013 και τα σχετικά άρθρα 2 & 5 αποφάσισε την ολοκλήρωση έως το 2016 του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» επιτυγχάνοντας την κάθετη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό αποδίδοντας στο έργο υπερτοπική και εθνική σημασία.

Στρατηγικοί στόχοι που συμβαδίζουν με την κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας είναι:

• Η εθνική, διαπεριφερειακή και περιφερειακή σημασία των διασυνδέσεων της χώρας για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και της οικονομικής συνοχής, για την αντιμετώπιση των ενδοπεριφερειακής σημασίας προβλημάτων μεταφορών και για την ολοκλήρωση του συστήματος μεταφορών της χώρας σε περιφερειακό  και τοπικό επίπεδο

• Η σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά δίκτυα, μέσω της συνέργειας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της Εγνατίας Οδού) που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη.

• Διασύνδεση των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου.

• Η αναβάθμιση της υποδομής και των συνθηκών κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα, διαμέσου παρακάμψεων σημαντικών επαρχιακών αστικών κέντρων, όπως η Καλαμπάκα, ο Δομοκός, κλπ.

• Η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις μεταφορές και η εξασφάλιση των συνθηκών για τον περιορισμό των ατυχημάτων – ειδικότερα των τροχαίων – σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα των άλλων χωρών – μελών της Ε.Ε.

• Η συμπληρωματική δράση με τα υπόλοιπα έργα που κατασκευάζονται με το σύστημα της παραχώρησης (ιδιαίτερα Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Κόρινθος – Πάτρα – πύργος – Τσάκωνα), την Εγνατία Οδό και το σύνολο της ΠΑΘΕ.

Το έργο αφορά τρεις Περιφέρειες Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, αίρει ενδοπεριφερειακές ανισότητες και προσδίδει προστιθέμενη αξία σε βασικούς παραγωγικούς τομείς όπως ο αγροτικός τομέας και ο τομέας του τουρισμού.

Παρά ταύτα επτά μήνες μετά, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν έχει εκδώσει τη σχετική Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 4219/2013 και το προσάρτημα 2 της σχετικής σύμβασης, ακυρώνοντας ουσιαστικά το Έργο, που από ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού 175 χιλιομέτρων, απομειώνεται σε έναν δρόμο 78 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά την κατασκευή συνολικά 175 χιλιομέτρων επιμερισμένων σε τέσσερα τμήματα εκ των οποίων το ένα είναι υπό κατασκευή και τα τρία είναι χαρακτηρισμένα «αναβαλλόμενα». Συγκεκριμένα :

• Α’ τμήμα Η/Κ ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας μήκους 32,27 χλμ. Αναβαλλόμενο,

• Β’ τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας – Α/Κ Τρικάλων, μήκους 78,67 χλμ. Υπό κατασκευή

• Γ’ τμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών μήκους 32,47 χλμ Αναβαλλόμενο

• Δ’ τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας μήκους 30,61 χλμ Αναβαλλόμενο

Η άμεση συνέχιση του έργου με την κατασκευή των αναβαλλόμενων τμημάτων, εκτός του ότι είναι σύννομη και συμφέρουσα για το Δημόσιο, εφόσον η απώλεια εσόδων προσεγγίζει τα 500 εκ. Ευρώ, επιτυγχάνει τον συμβατικό στόχο ολοκλήρωσης του έργου έως το 2016 και διασφαλίζει την μη απόλυση 1.500 υφισταμένων εργαζομένων στο υπό κατασκευή Τμήμα που ολοκληρώνεται εντός του 2014.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο υπουργός

Προτίθεστε να εφαρμόσετε το Ν. 4219/2013 εκδίδοντας την σχετική Υπουργική Απόφαση και εν γένει την εφαρμογή των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την απρόσκοπτη κατασκευή, ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας έως το 2016 με στόχο και την συμβολή σας στην άρση των εμποδίων ανάπτυξης και εξόδου από την ύφεση των περιοχών, όπως η Θεσσαλία, και των κλάδων, όπως ο αγροτικός, από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του;

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/27071-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B565-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82

Τι προβλέπουν μεγάλοι οίκοι για το μέλλον της παγκόσμιας ναυλαγοράς

Μικρή αύξηση των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων (δεξαμενόπλοια ξηρού φορτίου, containerships) «βλέπει» για τους επόμενους 12-18 μήνες ο οίκος αξιολόγησης Moody's, καθώς η ζήτηση θα ξεπεράσει ελάχιστα την προσφορά χωρητικότητας με αποτέλεσμα η δυνατότητα των ναυτιλιακών εταιρειών να αυξήσουν τα λειτουργικά τους κέρδη θα είναι περιορισμένα.

Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», ο διεθνής οίκος αξιολόγησης εκτιμά ότι οι ναύλοι θα αυξηθούν, όχι όμως ιδιαίτερα γιατί ο κορεσμός της προσφοράς περιορίζει την ικανότητα των επιχειρήσεων να αυξήσουν τις τιμές που χρεώνουν για την αποστολή εμπορευμάτων.

Στην ίδια περίπου εκτίμηση καταλήγει και η Baltic and International Maritime Councils (BIMCO) η οποία σε ανάλυσή της επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία ταλανίζεται από την εύθραυστη αλλά και άνιση κατά περιοχές, παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του BIMCO, που εκπροσωπεί περίπου το 60% της παγκόσμιας χωρητικότητας, η πορεία της ναυτιλίας εξαρτάται από την αύξηση της ζήτησης, η οποία θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα τα επόμενα χρόνια. Υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη εκτίμηση αφορά και τους τρεις βασικούς κλάδους, το ξηρό φορτίο, τα δεξαμενόπλοια, αλλά και τα containerships.

Παρ' όλα αυτά η Intermodal, ο ελληνικός ναυλομεσιτικός οίκος, επισημαίνει ότι η κρίση γεννά ευκαιρίες για επενδύσεις, αφού ταυτόχρονα καταγράφεται μια μεγάλη μείωση στις τιμές πώλησης των πλοίων ξηρού φορτίου.

Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ΔΝΤ η αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ αναθεωρήθηκε προς τα κάτω κατά 0,1 % και 0,2% το 2014 και το 2015 αντίστοιχα και θα φτάσει τελικά στο 3,3% και 3,8%. Το ΔΝΤ αναφέρει ότι οι επενδύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν ασθενέστερες σε σχέση με τις προβλέψεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, περιορίζοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές. «Αυτό οδήγησε σε μια πτώση των προσδοκιών ανάπτυξης νια την επόμενη χρονιά σε όλους τους τομείς. Επιπλέον, η επιβάρυνση που υφίσταται η παγκόσμια οικονομία από την κρίση των τελευταίων ετών εξακολουθεί να «στοιχειώνει» τις ανεπτυγμένες οικονομίες, ενώ πολλές αναδυόμενες οικονομίες οι οποίες καταγράφουν ένα υψηλότερο δείκτη ανάπτυξης έχουν «παρασυρθεί» από την αρνητική εικόνα στις εξαγωγές.

Σύμφωνα με τον Peter Sand, επικεφαλής του τμήματος αναλυτών της BIMCO, η νέα εκτίμηση από το ΔΝΤ ήταν μάλλον αναμενόμενη. «Για τα containerships πάντως», τονίζει, «είναι θετικό το γεγονός ότι η οικονομία των ΗΠΑ δείχνει ανάκαμψη. Ακόμα κι αν η ζήτηση από την Ευρωζώνη είναι σε αντίθετη κατεύθυνση, το άθροισμα βγαίνει θετικό».

Τα μεγάλα μεγέθη

Η κατάσταση για τα μεγάλα μεγέθη (capes, panamaxes) είναι χειρότερη σε σύγκριση με το 2013. Τα capesizes έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τη μείωση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και τα νέα δεν είναι καλά, αφού η Κίνα αποφάσισε να εισάγει λιγότερο άνθρακα σε σχέση με τα 50 εκατ. τόνους του 2013 για να στηρίξει την εγχώρια αγορά

Στο ξηρό φορτίο

Σε ό,τι αφορά στα bulker, σύμφωνα με τον αναλυτή της Intermodal Yianni Olziersky, το αναμενόμενο από πολλούς ράλι της αγοράς ξηρού φορτίου στο τελευταίο τρίμηνο του 2014 δεν έχει ξεκινήσει και είναι πολύ πιθανό να συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ειδικά για τα capesize, που δίνουν το ρυθμό στην αγορά των bulker, φέτος κινούνται κάτω από τις 2.000 μονάδες, ενώ πέρσι ήταν κοντά στις 4.000 μονάδες.

Από τη σύγκριση αυτή τα μόνα μεγέθη που είναι σχετικά κοντά σε σχέση με τα περσινά δεδομένα είναι τα Supras και τα Handysizes. Αυτά τα δύο μεγέθη έχουν καταφέρει να βρουν μια καλή αγορά στο θαλάσσιο εμπόριο από τον κόλπο του Μεξικού προς την Ευρώπη λόγω των υψηλών εξαγωγών σιτηρών από τις ΗΠΑ.

Από την άλλη πλευρά η κρίση, επισημαίνει ο αναλυτής της Intermodal, έχει γεννήσει ευκαιρίες νια επενδύσεις στην αγορά ξηρού φορτίου. Οι τιμές των πλοίων πέφτουν και έχουν καταγραφεί συμφωνίες σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Για παράδειγμα αναφέρεται η πώληση ενός Panamax του 2002 και ναυπήγησης στην Ιαπωνία έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων. Τιμή αντίστοιχη των ιστορικών χαμηλών που καταγράφηκαν στα τέλη του 2012

Σύμφωνα με την Intermodal αναμένονται περισσότερες προσφορές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι η αγορά τον τελευταίο καιρό έχει «πλημυρίσει» από πλοία τα οποία είναι προς πώληση. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ένα panamax πενταετίας στην αγορά κοστίζει σήμερα 22 εκατ. δολάρια από 23 εκατ. δολάρια τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9100-ti-provlepoun-megaloi-oikoi-gia-to-mellon-tis-pagkosmias-navlagoras.html

Καταγγελία της ΠΕΜΕΝ για την μείωση οργανικών συνθέσεων στα Superfast

Η ΠΕΜΕΝ εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου – καταγγελία για την μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων Superfast στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας.

Όπως αναφέρεται σχετικά, “η ναυτιλιακή εταιρεία ATTICA GROUP προχώρησε από τις 29 Σεπτέμβρη, σε μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, παρά τις καταγγελίες μας για παραβίαση Εθνικών Νόμων και Διεθνών Συμβάσεων σχετικά με την οργάνωση του χρόνου εργασίας – ανάπαυσης.

Αποδεικνύονται για άλλη μία φορά οι ευθύνες του Υπουργού Ναυτιλίας, που μέσω των Υπουργικών Αποφάσεων για τα 5 πλοία της γραμμής Πάτρας – Ιταλίας, δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες να μειώνουν τις συνθέσεις των πλοίων για διάστημα 11 μηνών και να προσθέτουν ελάχιστους ναυτεργάτες κατά τον μήνα Αύγουστο.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες και το Υπουργείο Ναυτιλίας, κρύβουν τα αποτελέσματα του ελέγχου του μεικτού κλιμακίου της ΠΝΟ και της ΔΝΕΡ, εκμεταλλεύονται την ανεργία που δημιουργούν σε κοινή γραμμή και επενδύουν στις ανάγκες και την εξαθλίωση των εργαζομένων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σύνθεση του μαγειρείου των πλοίων SUPERFAST 1 και SUPERFAST 2, εργάζονται τέσσερα (4) άτομα για την εξυπηρέτηση επιβατών και πληρώματος, με αποτέλεσμα να εργάζονται πάνω από 15 ώρες την ημέρα.

Οι εμπνευστές αυτών των συνθέσεων, εφοπλιστές και κυβέρνηση δεν διστάζουν να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτεργατών και των επιβατών, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας τους κεφαλαίου.

Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ να συνεχιστούν οι έλεγχοι σε όλα τα πλοία της παραπάνω Γραμμής ανεξαρτήτως σημαίας.

Άμεσα επιβάλλεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για την αντιμετώπιση των οξυμμένων προβλημάτων, της ανεργίας – κοινωνικής ασφάλισης – ΣΣΕ – λαϊκό εισόδημα, που μαστίζουν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους”.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9092-kataggelia-tis-pemen-gia-tin-meiosi-organikon-syntheseon-sta-superfast.html

Την εκταμίευση 25,5 εκατ. στη Νέα Οδό αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών

Τη διάθεση συµπληρωµατικής πίστωσης ποσού, 25,49 εκατ. ευρώ, για την πληρωµή της 2ης πιστοποίησης της αποζηµίωσης της Νέας Οδού, έπειτα από την τελευταία τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών.




Το έργο παραχώρησης της Νέας Οδού, με συνολικό μήκος 380 χλμ., χωρίζεται σε δυο βασικά τμήματα και περιλαμβάνει:

α) τον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 χλμ. με αρχή το τέλος της γέφυρας «Χαρ. Τρικούπης» στο Αντίρριο έως την Εγνατία Οδό στην περιοχή των Ιωαννίνων (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).

β) τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, μήκους περίπου 172,5 χλμ., με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης (περιοχή Αττικής Οδού) έως την περιοχή της Σκάρφειας - μετά τα Καμένα Βούρλα - και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ.

Σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Υποδομών, το σύνολο της Νέας Οδού θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9094-tin-ektamiefsi-25-5-ekat-sti-nea-odo-apofasise-to-ypourgeio-ypodomon.html

Συνολικές προβολές σελίδας