Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Τι προβλέπουν μεγάλοι οίκοι για το μέλλον της παγκόσμιας ναυλαγοράς

Μικρή αύξηση των ναύλων σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων (δεξαμενόπλοια ξηρού φορτίου, containerships) «βλέπει» για τους επόμενους 12-18 μήνες ο οίκος αξιολόγησης Moody's, καθώς η ζήτηση θα ξεπεράσει ελάχιστα την προσφορά χωρητικότητας με αποτέλεσμα η δυνατότητα των ναυτιλιακών εταιρειών να αυξήσουν τα λειτουργικά τους κέρδη θα είναι περιορισμένα.

Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», ο διεθνής οίκος αξιολόγησης εκτιμά ότι οι ναύλοι θα αυξηθούν, όχι όμως ιδιαίτερα γιατί ο κορεσμός της προσφοράς περιορίζει την ικανότητα των επιχειρήσεων να αυξήσουν τις τιμές που χρεώνουν για την αποστολή εμπορευμάτων.

Στην ίδια περίπου εκτίμηση καταλήγει και η Baltic and International Maritime Councils (BIMCO) η οποία σε ανάλυσή της επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία ταλανίζεται από την εύθραυστη αλλά και άνιση κατά περιοχές, παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του BIMCO, που εκπροσωπεί περίπου το 60% της παγκόσμιας χωρητικότητας, η πορεία της ναυτιλίας εξαρτάται από την αύξηση της ζήτησης, η οποία θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα τα επόμενα χρόνια. Υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη εκτίμηση αφορά και τους τρεις βασικούς κλάδους, το ξηρό φορτίο, τα δεξαμενόπλοια, αλλά και τα containerships.

Παρ' όλα αυτά η Intermodal, ο ελληνικός ναυλομεσιτικός οίκος, επισημαίνει ότι η κρίση γεννά ευκαιρίες για επενδύσεις, αφού ταυτόχρονα καταγράφεται μια μεγάλη μείωση στις τιμές πώλησης των πλοίων ξηρού φορτίου.

Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ΔΝΤ η αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ αναθεωρήθηκε προς τα κάτω κατά 0,1 % και 0,2% το 2014 και το 2015 αντίστοιχα και θα φτάσει τελικά στο 3,3% και 3,8%. Το ΔΝΤ αναφέρει ότι οι επενδύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν ασθενέστερες σε σχέση με τις προβλέψεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, περιορίζοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές. «Αυτό οδήγησε σε μια πτώση των προσδοκιών ανάπτυξης νια την επόμενη χρονιά σε όλους τους τομείς. Επιπλέον, η επιβάρυνση που υφίσταται η παγκόσμια οικονομία από την κρίση των τελευταίων ετών εξακολουθεί να «στοιχειώνει» τις ανεπτυγμένες οικονομίες, ενώ πολλές αναδυόμενες οικονομίες οι οποίες καταγράφουν ένα υψηλότερο δείκτη ανάπτυξης έχουν «παρασυρθεί» από την αρνητική εικόνα στις εξαγωγές.

Σύμφωνα με τον Peter Sand, επικεφαλής του τμήματος αναλυτών της BIMCO, η νέα εκτίμηση από το ΔΝΤ ήταν μάλλον αναμενόμενη. «Για τα containerships πάντως», τονίζει, «είναι θετικό το γεγονός ότι η οικονομία των ΗΠΑ δείχνει ανάκαμψη. Ακόμα κι αν η ζήτηση από την Ευρωζώνη είναι σε αντίθετη κατεύθυνση, το άθροισμα βγαίνει θετικό».

Τα μεγάλα μεγέθη

Η κατάσταση για τα μεγάλα μεγέθη (capes, panamaxes) είναι χειρότερη σε σύγκριση με το 2013. Τα capesizes έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τη μείωση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας και τα νέα δεν είναι καλά, αφού η Κίνα αποφάσισε να εισάγει λιγότερο άνθρακα σε σχέση με τα 50 εκατ. τόνους του 2013 για να στηρίξει την εγχώρια αγορά

Στο ξηρό φορτίο

Σε ό,τι αφορά στα bulker, σύμφωνα με τον αναλυτή της Intermodal Yianni Olziersky, το αναμενόμενο από πολλούς ράλι της αγοράς ξηρού φορτίου στο τελευταίο τρίμηνο του 2014 δεν έχει ξεκινήσει και είναι πολύ πιθανό να συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ειδικά για τα capesize, που δίνουν το ρυθμό στην αγορά των bulker, φέτος κινούνται κάτω από τις 2.000 μονάδες, ενώ πέρσι ήταν κοντά στις 4.000 μονάδες.

Από τη σύγκριση αυτή τα μόνα μεγέθη που είναι σχετικά κοντά σε σχέση με τα περσινά δεδομένα είναι τα Supras και τα Handysizes. Αυτά τα δύο μεγέθη έχουν καταφέρει να βρουν μια καλή αγορά στο θαλάσσιο εμπόριο από τον κόλπο του Μεξικού προς την Ευρώπη λόγω των υψηλών εξαγωγών σιτηρών από τις ΗΠΑ.

Από την άλλη πλευρά η κρίση, επισημαίνει ο αναλυτής της Intermodal, έχει γεννήσει ευκαιρίες νια επενδύσεις στην αγορά ξηρού φορτίου. Οι τιμές των πλοίων πέφτουν και έχουν καταγραφεί συμφωνίες σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Για παράδειγμα αναφέρεται η πώληση ενός Panamax του 2002 και ναυπήγησης στην Ιαπωνία έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων. Τιμή αντίστοιχη των ιστορικών χαμηλών που καταγράφηκαν στα τέλη του 2012

Σύμφωνα με την Intermodal αναμένονται περισσότερες προσφορές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι η αγορά τον τελευταίο καιρό έχει «πλημυρίσει» από πλοία τα οποία είναι προς πώληση. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ένα panamax πενταετίας στην αγορά κοστίζει σήμερα 22 εκατ. δολάρια από 23 εκατ. δολάρια τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9100-ti-provlepoun-megaloi-oikoi-gia-to-mellon-tis-pagkosmias-navlagoras.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας