Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Εμπορευματικές μεταφορές από φορτηγά με «αυτόματο πιλότο» στην Ολλανδία

Η πρώτη χώρα που θα εφαρμόσει σε εμπορική κλίμακα την ιδέα των αυτόνομων οχημάτων σχεδιάζει να καταστεί η Ολλανδία, αφού η κυβέρνηση θέλει την προσεχή πενταετία ένα μεγάλο μέρος από τις μεταφορές εμπορευμάτων να πραγματοποιείται από φορτηγά που δεν θα έχουν κάποιον άνθρωπο στο τιμόνι τους. Σε αντίθεση με άλλα κράτη όπως οι ΗΠΑ, όπου έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμές με οχήματα που κινούνται με «αυτόματο πιλότο», η Ολλανδία θεωρεί πως η τεχνολογία θα πρέπει να αξιοποιηθεί αρχικά στα φορτηγά, και όχι στα Ι.Χ., αφού αυτό θα γίνει πιο εύκολα και θα έχει μεγαλύτερα οφέλη.
Τα επιχειρήματα που επικαλείται είναι πως στην πλειονότητά τους τα δρομολόγια των φορτηγών γίνονται μέσω των εθνικών οδών και των αυτοκινητοδρόμων, όπου υπάρχουν λιγότερα εμπόδια που θα πρέπει να «καταλάβει» ο «αυτόματος πιλότος» και να αποφύγει. Επίσης, οι επαγγελματίες οδηγοί βρίσκονται στο τιμόνι αρκετές ώρες σε καθημερινή βάση, με συνέπεια να κουράζονται και συχνά τα αντανακλαστικά τους να μην είναι τόσο οξυμένα, όσο για παράδειγμα ενός ανθρώπου που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του μόνο για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά του.

Μιλώντας στο Reuters, η εκπρόσωπος του ολλανδικού υπουργείου Υποδομών και Περιβάλλοντος, Μάριαν Γουίτ, πρόσθεσε στα παραπάνω πλεονεκτήματα το γεγονός ότι τα αυτόνομα φορτηγά θα είναι πιο «φιλικά» στο περιβάλλον, αφού θα κινούνται σχεδόν συνέχεια με σταθερή ταχύτητα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου που οφείλεται στις απότομες επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα. «Επίσης, θα χρειάζονται λιγότερο χώρο και θα κινούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό, η υπουργός Υποδομών της χώρας, Σούλτς βαν Χέγκεν σχεδιάζει να καταθέσει την επόμενη χρονιά νομοσχέδιο που θα αίρει όλα τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν σήμερα για την κυκλοφορία οχημάτων με «αυτόματο πιλότο». Επίσης, σε πρώτη φάση οι δοκιμές της τεχνολογίας θα ξεκινήσουν από εικονικές προσομοιώσεις σε υπολογιστές, περνώντας σε δεύτερη φάση σε αυτόνομα φορτηγά τα οποία θα κινούνται σε δρόμους αποκλεισμένους για τα υπόλοιπα οχήματα.

Μάλιστα, η ολλανδική κυβέρνηση υποστηρίζει πως ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στις δοκιμές αρκετοί δημόσιοι φορείς της χώρας και, κυρίως, ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του λιμανιού του Ρότερνταμ. Κι αυτό, γιατί τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούσαν να κάνουν ακόμη πιο ελκυστικό, στις εισαγωγικές εταιρείες που το χρησιμοποιούν, το Ρότερνταμ ως «πύλη εισόδου» στην Ευρώπη, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος για τη διανομή των προϊόντων τους.

Η κυβέρνηση δηλώνει επίσης βέβαιη πως η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε όχι μόνο να είναι ασφαλής αλλά και να εγγυάται πως οι «αυτόματοι πιλότοι» θα ανοίξουν τον δρόμο για να εξαλειφθούν τα ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.

Επομένως, θεωρεί πως τα φορτηγά θα λειτουργήσουν σαν διαφήμιση της τεχνολογίας για την κοινή γνώμη, ώστε μερικά χρόνια αργότερα να κάνουν την εμφάνισή τους στους ολλανδικούς δρόμους και τα πρώτα Ι.Χ. χωρίς οδηγό στο τιμόνι.

Επιστροφή αδειών και πινακίδων σε φορτηγά με μία διοικητική ποινή

Ανάσα για δεκάδες ιδιοκτήτες φορτηγών αποτελεί απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής αδειών και πινακίδων, στις περιπτώσεις διακανονισμού των επιβληθέντων διοικητικών προστίμων και εφόσον δεν υπάρχει άλλη διοικητική ποινή.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3446/2006, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, προβλέπεται η επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους από 150 έως 5.000 ευρώ και σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιβολή της διοικητικής ποινής της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών, για χρονικό διάστημα από 1 έως 12 μήνες.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η καταβολή του διοικητικού προστίμου, αφαιρούνται οι άδειες και οι πινακίδες των φορτηγών αυτοκινήτων και επιστρέφονται δε μόνο εάν καταβάλλεται το επιβληθέν πρόστιμο.
Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων αδυνατούσαν να καταβάλλουν τα επιβληθέντα πρόστιμα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις έφταναν αθροιστικά τις 10.000-15.000 ευρώ, ενώ προχωρούσαν σε διακανονισμό με τις αρμόδιες ΔΥΟ, καταβάλλοντάς τα σε δόσεις.
Με απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, δίδεται η δυνατότητα στις περιπτώσεις διακανονισμού, με τις αρμόδιες ΔΟΥ, των επιβληθέντων διοικητικών προστίμων και εφόσον δεν υπάρχει άλλη διοικητική ποινή, να επιστρέφονται οι άδειες και οι πινακίδες.


Πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτοεκφορτωτών ζητεί η τρόικα

Εύσημα για τη μεθοδολογία που ακολουθεί η Ελλάδα στη διαδικασία του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων δίνει μελέτη ερευνητών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, που ασκούν κριτική για τις «εθνικές εξαιρέσεις», οι οποίες θεσπίστηκαν κατά την έγκριση της οδηγίας για τις υπηρεσίες, οι οποίες μετριάζουν τα οφέλη της όλης προσπάθειας, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Στην ειδική αναφορά που γίνεται στην Ελλάδα επισημαίνεται η χρήση από την ελληνική κυβέρνηση εξωτερικών συμβούλων οι οποίοι σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού «χαρτογράφησαν» με ακρίβεια όλα τα στάδια απελευθέρωσης των ρυθμιζόμενων και «κλειστών» επαγγελμάτων.
Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην κατά περίπτωση προσέγγιση της διαδικασίας απελευθέρωσης για κάθε ένα επάγγελμα. Η διαδικασία αυτή οδήγησε σε διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις, μέχρι και την ολοκληρωτική άρση των περιορισμών για τα περισσότερα από τα 518 κλειστά επαγγέλματα που έχουν καταγραφεί στη χώρα μας.
Δευτερεύουσα νομοθεσία
Στην τελευταία έκθεσή του, το ΔΝΤ αναφέρει μια σειρά από τομείς οι οποίοι χρήζουν δευτερεύουσας νομοθεσίας, για την οποία η χώρα θα εξεταστεί κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα:
-Σε 56 τεχνικά επαγγέλματα εκκρεμεί ακόμη η υποβολή προς το Συμβούλιο της Επικρατείας Προεδρικού Διατάγματος για την αντικατάσταση της επαγγελματικής εμπειρίας από σεμινάρια.
-Στο εμπόριο λιπασμάτων (10 επαγγέλματα) θα πρέπει να υποβληθούν προς το Συμβούλιο της Επικρατείας τα απαιτούμενα Προεδρικά Διατάγματα για τον καθορισμό των προδιαγραφών, για τα προγράμματα κατάρτισης, την έκδοση του παράγωγου δικαίου και την καθιέρωση μαθημάτων.
-Στους γεωπόνους, δασολόγους, γεωλόγους και ιχθυολόγους προβλέπεται η υιοθέτηση νομοθεσίας για να καταργήσει την υποχρεωτική έκδοση των επαγγελματικών ταυτοτήτων και την ένταξη στο Επιμελητήριο, καθώς και την υποχρεωτική παρουσία για δήμους άνω των 5.000 κατοίκων.
-Στους τεχνικούς τηλεόρασης η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την κατάργηση του συστήματος αδειοδότησης, αφού οριστούν κριτήρια τεχνικής επάρκειας για την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
-Στα επαγγέλματα υγείας η τρόικα ζητά νομοθεσία για τη δημιουργία κλινικών ημερήσιας φροντίδας και υιοθέτηση δευτερογενούς νομοθεσίας για να καθοριστούν τα τεχνικά πρότυπα για τις κλινικές και νομοθεσία για τη μείωση των ελάχιστων απαιτήσεων σε τετραγωνικά, ώστε να ανοίξει και η αγορά υπηρεσιών υγείας.
-Στα κομμωτήρια - υπηρεσίες μανικιούρ, η τρόικα ζητά επανέλεγχο στις απαιτήσεις αδειοδότησης με βάση τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.
-Στους φορτοεκφορτωτές η κυβέρνηση δεσμεύεται για την καθιέρωση κατάρτισης για την είσοδο στο επάγγελμα η οποία θα ολοκληρωθεί και θα ξεκινήσει να ισχύει από το τέλος Ιουνίου.
-Στους ενεργειακούς επιθεωρητές, η κυβέρνηση πρέπει να θεσπίσει εξετάσεις πιστοποίησης συμπεριφοράς.
-Στον κλάδο των φαρμακείων η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την εναρμόνιση της λειτουργίας τους με βάση τις συστάσεις που προκύπτουν από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.
-Στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες και τα αθλητικά κέντρα θα γίνει επανεξέταση των περιορισμών για τη δημιουργία κέντρων αναψυχής και αθλητισμού (ελάχιστες απαιτήσεις χώρου, περιορισμένος κατάλογος των προσφερόμενων υπηρεσιών κ.λπ.) σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε. Στην κατεύθυνση αυτή θα υπάρχει νομοθεσία για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έως το τέλος Ιουνίου.
-Στους ναυτικούς θα γίνει αξιολόγηση εισόδου στο επάγγελμα σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε. Με άλλα λόγια θα πρέπει να υιοθετηθεί νομοθεσία για την τροποποίηση αδικαιολόγητων ή δυσανάλογων απαιτήσεων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συμπεριλαμβανομένης και της κατάργησης της υποχρέωσης παρακράτησης αμοιβών από τους μισθούς των ναυτικών.
-Στους αναλογιστές εκκρεμεί η θέσπιση νομοθεσίας που θα ρυθμίζει τις εξετάσεις πιστοποίησης και έναρξη εξετάσεων.  

Γερμανικά διόδια με ευρωπαϊκό αντίκτυπο. Διχάζει η νέα τιμολογιακή πολιτική

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ παρουσιάζει σήμερα τα σχέδιά του για τη διαφιλονικούμενη επιβολή διοδίων για Ι.Χ. με ξένες πινακίδες. 
Όπως έγινε γνωστό, ο χριστιανοκοινωνιστής πολιτικός προτείνει ένα είδος βινιέτας για το σύνολο του γερμανικού οδικού δικτύου - και όχι μόνο για τους αυτοκινητόδρομους όπως προέβλεπαν τα αρχικά σχέδια του κόμματός του - που θα έχει τη μορφή ενός ειδικού τέλους υποδομών, όπως μετέδωσε η Deutsche Welle.
Και ενώ τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν μόνο την επιβάρυνση των οδηγών με ξένες πινακίδες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση των Βρυξελλών, η τελική πρόταση επιβαρύνει, κατ’ αρχήν, και τους Γερμανούς οδηγούς.
Τι προβλέπεται
Βάσει του σχεδίου λοιπόν, το ειδικό αυτό τέλος θα καταβάλουν αυτομάτως και οι κάτοχοι οχημάτων με γερμανικές πινακίδες, στον αντίποδα όμως θα πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Οι ξένοι οδηγοί, αντίθετα, θα αγοράζουν τη βινιέτα, καταβάλλοντας έτσι και αυτοί το νέο τέλος υποδομών.
Με τον τρόπο αυτό πληρούνται οι προϋποθέσεις της κυβερνητικής συμφωνίας Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών και Σοσιαλδημοκρατών. Στην προγραμματική συμφωνία για τον σχηματισμό κυβέρνησης, τα τρία κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με γερμανικές πινακίδες. Παράλληλα, το νέο τέλος θα πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην επιτρέπει διακρίσεις λόγω εθνικότητας.
Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ το 2016. Τα έσοδα που αναμένεται να αποφέρουν οι ξένοι οδηγοί στα γερμανικά ταμεία υπολογίζονται στα 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Αντιδράσεις
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου VCD πάντως αμφιβάλλει ότι το μέτρο μπορεί να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα. «Τα διοικητικά κόστη θα είναι τεράστια ενώ και ο έλεγχος κοστίζει χρήματα. Στο τέλος θα είναι συν-πλην μηδέν», είπε η εκπρόσωπος της VCD Άνγια Σμετάνιν προς την Berliner Zeitung.
Για ένα «παράλογο και εντέλει τελείως ανεύθυνο σχέδιο» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων Άντον Χοφράιτερ μιλώντας στην εκπομπή Bericht aus Berlin της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης.
«Φανταστείτε τι θα γίνεται στις συγκοινωνίες μεταξύ του κρατιδίου του Ζάαρ και της Γαλλίας ή μεταξύ Βρανδεμβούργου και Πολωνίας, εάν οι Γερμανοί δεν θα πληρώνουν στους γείτονες για τη χρήση των δρόμων τους ενώ Γάλλοι και Πολωνοί θα πρέπει να πληρώνουν», πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην Saarbrückener Zeitung.
Για «σαφή διάκριση σε βάρος των ξένων», κάνει λόγο η Ένωση ευρωπαϊκών εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων UECC. 

Συνολικές προβολές σελίδας