Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Διευκρινήσεις Σχετικά με την Εφαρμογή του Νόμου περί Κατώτατου Μισθού στην Γερμανία

Σε συνέχεια της υπ’ αριθμόν Α12/0008-07/01/15 ανακοίνωσης της ΟΦΑΕ, σχετικά με την εφαρμογή του κατώτατου μισθού στην Γερμανία από 01/01/2015, σας κοινοποιούμε περεταίρω πληροφορίες/διευκρινήσεις που λάβαμε από το Κέντρο Πληροφοριών των Γερμανικών Τελωνειακών Αρχών.

Α/       Ειδοποίηση πριν την εκτέλεση δρομολογίου από/προς/μέσω Γερμανίας

Οι παρακάτω πληροφορίες πρέπει να υποβάλλονται από τους ξένους μεταφορείς στην Bundesfinanzdirektion West στην Κολωνία, πριν από την έναρξη μιας μεταφοράς στο γερμανικό έδαφος (με το έντυπο 033037 (Mobil) το οποίο επισυνάπτεται με το παρόν – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι):
•        Επώνυμο, όνομα και ημερομηνία γέννησης του εργαζομένου
•        Έναρξη και την αναμενόμενη διάρκεια της μεταφοράς στο γερμανικό έδαφος
•        Διεύθυνση όπου τηρούνται τα έγγραφα
•        Μια βεβαίωση (versicherung) που πιστοποιεί ότι, κατόπιν αιτήσεως, οι εργοδότες θα προσκομίσουν  την απόδειξη ότι ο κατώτατος μισθός καταβλήθηκε στον οδηγό.

Παράδειγμα ορθής συμπλήρωσης του εντύπου 033037 (Mobil) επίσης επισυνάπτεται με την παρούσα (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ).
Η συμπληρωμένη φόρμα αποστέλλεται μόνο μέσω φαξ:
Bundesfinanzdirektion West
Wörthstraße 1-3, 50668 Köln
Fax: + 0049 (0) 221/964870

Η ειδοποίηση με τις ανωτέρω πληροφορίες πρέπει να αποστέλλεται γραπτώς και στη γερμανική γλώσσα. Μπορεί να συμπεριλαμβάνονται οι πληροφορίες για όλες τις μεταφορικές εργασίες που είναι προγραμματισμένες  για μια περίοδο έως και 6 μήνες, ασχέτως εάν θα ολοκληρωθούν πλήρως ή μερικώς εντός αυτού του χρονικού πλαισίου.
Έτσι, μπορείτε να κάνετε μια λίστα με ονόματα όλων των οδηγών σας για παράδειγμα από. 01-01-2015 έως 30-06-2015 και όλες οι μεταφορές μεταξύ των ημερομηνιών αυτών θα καλυφθούν.
Θα πρέπει να το στείλετε πριν φτάσετε σε γερμανικό έδαφος. Έτσι, αν η πρώτη παράδοση είναι στις 02/01/2015, μπορείτε να την στείλετε μια ημέρα πριν, ή ακόμη και την ίδια ημέρα πριν από την είσοδό στη Γερμανία. Αρκεί απλά να το στείλετε και δεν θα υπάρξει καμία απάντηση/ έγκριση.
Τροποποιήσεις στις προγραμματισμένες μεταφορικές εργασίες που έχουν δηλωθεί δεν  απαραίτητο να κοινοποιούνται στις γερμανικές τελωνειακές αρχές, εφόσον έχει υποβληθεί η αρχική ειδοποίηση.
Η φόρμα που πρέπει να συμπληρωθεί παρέχεται μόνο στα γερμανικά.

Β/       Καταγραφή ωρών εργασίας ενός οδηγού σε γερμανικό έδαφος και τήρηση των αρχείων καταγραφής

Εάν ένας οδηγός που απασχολείται σε μη γερμανική εταιρία, εισέλθει στην Γερμανία δικαιούται τον κατώτατο μικτό μισθό των 8,50ευρώ ανά ώρα, σύμφωνα με την εθνική τους νομοθεσία, για το χρονικό πλαίσιο που εκτελεί εργασία σε Γερμανικό έδαφος.
Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να καταγράψει την έναρξη, την διάρκεια και την λήξη των ωρών εργασίας που εκτελέστηκαν στην Γερμανία το αργότερο 7 ημέρες αφού ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη εργασία, και να τηρεί τα αρχεία αυτά για 2 έτη.
Σύμφωνα με συγκεκριμένη διάταξη (§1 (1) MiLoAufzV, http://www.gesetze-im-internet.de/miloaufzv/index.html#BJNR182400014BJNE000200000), υπάρχει ένας απλουστευμένος τρόπος καταγραφής μόνο της συνολικής διάρκειας των ωρών εργασίας (χωρίς να ορίζεται η έναρξη και η λήξη), που ισχύει στις παρακάτω περιπτώσεις:
  • Εργαζόμενοι σε κινητή δραστηριότητα, η οποία
  • δεν ορίζει συγκεκριμένες ώρες εργασίας ανά ημέρα, και που
  • ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να ορίσει από μόνος του

Όπως για παράδειγμα, είναι ένας οδηγός φορτηγού. Αλλά η συγκεκριμένη απλουστευμένη διαδικασία δεν ισχύει για τον οδηγό ενός λεωφορείου που εργάζεται σε συγκεκριμένα ωράρια εργασίας.
Δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι για τον τρόπο καταγραφής και τήρησης των αρχείων αυτών. Έχετε έως και 7 ημέρες από την ημέρα εργασίας στην Γερμανία για να καταγράψετε τον συνολικό αριθμό ωρών για εκείνη την ημέρα (π.χ. οι ώρες που εργάστηκε ένας οδηγός στην Γερμανία στις 02 Ιανουαρίου, θα πρέπει να έχουν καταγραφεί από τον εργοδότη του έως τις 09 Ιανουαρίου). Η καταγραφή μπορεί επίσης να γίνεται και από τους ίδιους τους οδηγούς. Προτείνουμε να δώσετε σε κάθε οδηγό από ένα φύλλο με ένα πίνακα που θα συμπεριλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
  • Ημερομηνία
  • Όνομα οδηγού
  • Σύνολο ωρών εργασίας στην Γερμανία
Πρόκειται για μια απλή καταγραφή, την οποία μπορούν να συμπληρώνουν οι οδηγοί ενώ βρίσκονται σε δρομολόγιο. Εναλλακτικά, μπορείτε να τηρείτε μια ηλεκτρονική λίστα στον υπολογιστή σας που θα περιλαμβάνει για κάθε οδηγό των συνολικό αριθμό ωρών εργασίας ανά ημέρα.
Τα αρχεία αυτά πρέπει να τα τηρείτε για 2 έτη. Δεν χρειάζεται να τα καταθέσετε στην αρμόδια υπηρεσία της Κολωνίας, εκτός κι αν σας ζητηθούν (π.χ. εάν υπάρξει τελωνειακός έλεγχος και χρειαστούν επιπλέον πληροφορίες). Τα έγγραφα που αφορούν τις ώρες εργασίας, τον καταβεβλημένο μισθό κλπ., μπορούν να τηρούνται στα γραφεία σας. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να υπογράφετε στην φόρμα 033037(mobil) και την δεύτερη "Versicherung". Έτσι βεβαιώνετε με την υπογραφή σας ότι θα παρέχετε τα απαραίτητα έγγραφα στην γερμανική γλώσσα, εάν αυτό σας ζητηθεί από τις Γερμανικές Τελωνειακές Αρχές.
Σε αυτή την περίπτωση, θα επικοινωνήσουμε με τον εργοδότη (π.χ. μέσω ταχυδρομείου για να ζητήσουμε για συγκεκριμένα επιπλέον δικαιολογητικά όπως σύμβαση εργασίας, τα αρχεία καταγραφής των ωρών εργασίας στην Γερμανία, αποδείξεις πληρωμής, τα οποία ο εργοδότης πρέπει να αποστείλει στην αρμόδια υπηρεσία των Γερμανικών Τελωνείων σε δ/νση που θα καθορίζεται στην ίδια την επιστολή). Ο διαθέσιμος χρόνος για την ανταπόκριση του εργοδότη δεν είναι προκαθορισμένος, αυτό θα αποφασίζεται κατά περίπτωση.

Οι οδηγοί δεν χρειάζεται να έχουν μαζί τους κανένα αποδεικτικό/δικαιολογητικό σχετικά με την ειδοποίηση που έστειλε ο εργοδότης τους, ούτε και με τον κατώτατο μισθό τους. Πρέπει όμως να έχουν μαζί τους τα έγγραφα ταυτοποίησης (ταυτότητες/διαβατήρια), όπως ισχύει ανέκαθεν.

Γ/        Υπολογισμός Μισθού/Κατώτατου Ωρομισθίου

Εάν ο οδηγός πληρώνεται με σταθερό μηνιαίο μισθό και όχι με ωρομίσθιο, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αν το συνολικό ποσό ανά μήνα διαιρεθεί με τον συνολικό αριθμό ωρών εργασίας ανά μήνα , το αποτέλεσμα είναι αρκετό για να καλύψει τα 8,50€/ώρα εργασίας στην Γερμανία.
Π.χ.:
  • 160ώρες/μήνα συμπεριλαμβανομένων 4 ωρών εργασίας στην Γερμανία. Εάν ο μικτός μισθός του είναι 1.360€ είναι ΟΚ (160ώρες*8,50€=1.360€)
  • 160ώρες/μήνα συμπεριλαμβανομένων 4 ωρών εργασίας στην Γερμανία. Εάν ο μικτός μισθός του είναι 1.000€ είναι ΟΚ εφόσον τα 966€ πληρούν τον κατώτατο μισθό στην χώρα σας (εάν ορίζεται από την νομοθεσία σας) – διότι τα 34€ από τα 1.000€ αφορούν τις 4 ώρες εργασίας στην Γερμανία.

Δ/       Αυτοαπασχολούμενοι Οδηγοί

Σε ότι αφορά τους αυτοαπασχολούμενους ισχύουν τα εξής:
Οι όροι σχετικά με τον κατώτατο μισθό (ειδοποίηση και διαδικασία καταγραφής και τήρησης των αρχείων) δεν αφορούν τους ίδιους τους εργοδότες που είναι ιδιοκτήτες του οχήματος. Επίσης, αυτοί δεν χρειάζονται να έχουν κανένα έγγραφο στο όχημά τους. Σε περίπτωση που τους ζητηθούν δικαιολογητικά θα πρέπει να τα προσκομίσουν.

Όσον αφορά τα κριτήρια για να θεωρείται κάποιος αυτοαπασχολούμενος, ή ιδιοκτήτης εταιρίας και όχι εργαζόμενος, είναι στην Γερμανική δικαιοδοσία και όχι στην δικαιοδοσία της χώρας όπου εδρεύει η επιχείρηση.

Παρακαλούμε πολύ, λάβετε υπόψη σας ότι αυτοαπασχολούμενος θεωρείται μόνο το άτομο το οποίο πράγματι εργάζεται ανεξάρτητα, δηλαδή αναλαμβάνει παραγγελίες για μεταφορά από διαφορετικούς πελάτες (τα έσοδα από έναν πελάτη δεν μπορούν να ξεπερνούν τα 5/6 των συνολικών εσόδων του), μόνο ο χρόνος και ο τόπος παράδοσης που παραδίδονται τα προϊόντα είναι σταθερός. Όλοι οι υπόλοιποι παράμετροι, π.χ. διαλείμματα, δρομολόγια κλπ, μπορούν να καθοριστούν από τον κάθε ένα ξεχωριστά. Οδηγούν το δικό τους φορτηγό, όχι τα φορτηγά πελατών τους. Ένα ακόμα κριτήριο διαχωρισμού ενός αυτοαπασχολούμενου είναι πως πληρώνεται με την παραγγελία και όχι με την ώρα.

Η ΟΦΑΕ διατηρεί επιφυλάξεις σχετικά με την συμβατότητα της Γερμανικής νομοθεσίας με την σχετική Ευρωπαϊκή νομοθεσία και ιδίως με την οδηγία περί απόσπασης εργαζομένων. Το σημαντικό επιπλέον διοικητικό κόστος που θα επιφέρει αυτός ο νόμος στους ξένους μεταφορείς, είναι ακόμα ένας λόγος προβληματισμού.
Η Ομοσπονδία μας έχει ήδη ξεκινήσει να ερευνά αυτές τις αβεβαιότητες και τους προβληματισμούς, και θα κοινοποιεί κάθε σχετική πληροφορία.

Παράταση Προθεσμίας για απόκτηση άδειας Οδικού Μεταφορέα 30/06/2015

Ενημερωθείτε για την Παράταση Προθεσμίας για απόκτηση άδειας Οδικού Μεταφορέα από πρώην Νομαρχιακούς Μεταφορείς

Η ανακοίνωση της Διεύθυνσης Μεταφορών του Υπουργείου ΕΔΩ

Πηγή: http://www.ofae.gr/Item.aspx?iid=1256&page=1&lang=el

Ερωτήματα για την ημερομηνία παράδοσης των έργων στον Μαλιακό

Ολοκληρωμένα, από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014, αλλά «κλειστά» για τους οδηγούς παραμένουν τα τμήματα Ραχών - Στυλίδας και η παράκαμψη Λαμίας, με τα οποία ολοκληρώνονται τα έργα στην εθνική οδό, κατά μήκος του Μαλιακού Κόλπου, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η παράδοση του δρόμου καθυστέρησε, προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων από την κοινοπραξία «Κεντρική Οδός», επιχείρημα που η εταιρεία απορρίπτει. Πάντως το έργο συνεχίζει να «φουσκώνει», καθώς προ ημερών εγκρίθηκε η δέσμευση 19,8 εκατ. ευρώ για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης και την καταβολή πριμ στις κατασκευάστριες εταιρείες.
Η ανακατασκευή των 77,2 χιλιομέτρων της εθνικής οδού στο Πέταλο του Μαλιακού, από τον Αγιο Κωνσταντίνο έως τις Ράχες ξεκίνησε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας από το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τα πρώτα 53,9 χιλιόμετρα του έργου παραδόθηκαν τμηματικά έως τον Σεπτέμβριο του 2008. Τα υπόλοιπα 23,3 χλμ., δηλαδή η παράκαμψη της Λαμίας και η παράκαμψη Στυλίδας και Ραχών, θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010, αντίστοιχα.
Δυστυχώς στις αρχές του 2010 τα έργα «πάγωσαν» λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας που τα είχε αναλάβει να συνεχίσει. Οι διαδοχικές εκλογές επιβάρυναν την κατάσταση και τελικά η υπόθεση απεμπλάκη το 2012 με την ανάθεση της παράκαμψης Στυλίδας (Στυλίδα - Ράχες, 19,2 χλμ.) στην κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και της παράκαμψης Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού - κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.) στην εταιρεία Μοχλός.

Τελικά, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014, ενώ ακολούθησαν έλεγχοι στις σήραγγες, παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων (μετωπικά στην περιοχή Μαυρομαντήλας και πλευρικά σε άλλα 2 σημεία).
Το έργο επρόκειτο να δοθεί στην κυκλοφορία την περίοδο των γιορτών, ωστόσο δεν έχει οριστεί ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία παράδοσης. Στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι το έργο δεν παραδόθηκε καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων από την κοινοπραξία «Κεντρική Οδός».
Η εταιρεία απορρίπτει το επιχείρημα, υποστηρίζοντας ότι έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των διοδίων από το τέλος του 2014. Πάντως, η «βεβαίωση περαίωσης εργασιών» έχει υπογραφεί, δηλαδή το έργο έχει επισήμως ολοκληρωθεί. 
Αυτό που μένει είναι να γίνει η παράδοση του δρόμου στην Κεντρική Οδό (να υπογραφεί πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής για χρήση).
Πάντως το πολύπαθο έργο συνεχίζει να «φουσκώνει», αυτή τη φορά υπέρ των ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών εγκρίθηκε η διάθεση ακόμα 19,8 εκατ. ευρώ για την υπογραφή της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο και την καταβολή πριμ στους εργολάβους.
Οι επιπρόσθετες εργασίες αφορούν την τροποποίηση του παράπλευρου δρόμου για τη διατήρηση ενός αρχαίου οικίσκου-οινοποιείου, τη δημιουργία μιας νέας κάτω διάβασης και την τοποθέτηση επιπρόσθετης σήμανσης στις σήραγγες.
Και, το πιο ενδιαφέρον, την αντικατάσταση των πλευρικών στηθαίων ασφαλείας ενός συγκεκριμένου τύπου (την κλασική «μπαριέρα» των εθνικών οδών) με τα πιο προηγμένα «συστήματα αναχαίτισης οχημάτων» σε εφαρμογή κοινοτικής Οδηγίας. Το αξιοσημείωτο στην επιλογή αυτή είναι ότι οι παλαιού τύπου μπαριέρες έχουν ήδη τοποθετηθεί...

Θεσμοθετήθηκε η μετατροπή αυτοκινήτων, με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο

Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, με την οποία καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων, με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο.
Με την απόφαση αυτή επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύση το πετρέλαιο και κυρίως, σε βαρέα οχήματα φορτηγά και λεωφορεία.
«Μετά την θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο την βενζίνη, σε φυσικό αέριο και την δυνατότητα ίδρυσης πρατηρίων φυσικού αερίου, με την παραπάνω απόφασή μας ολοκληρώσαμε την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην κίνηση των αυτοκινήτων, όλων των κατηγοριών. Με την ρύθμιση αυτή εξασφαλίζουμε την δυνατότητα φθηνότερων μετακινήσεων με αποτέλεσμα την μείωση κόστους των επιχειρήσεων, αλλά και την χρήση καυσίμου φιλικότερου προς το περιβάλλον», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Πηγή: http://www.psxem.gr/thesmotheththhke-h-metatroph-aytokinhtwn-petrelaio-se-fysiko-aerio/

Φορτηγά με φυσικό αέριο

Συνολικές προβολές σελίδας