Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Ερωτήματα για την ημερομηνία παράδοσης των έργων στον Μαλιακό

Ολοκληρωμένα, από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014, αλλά «κλειστά» για τους οδηγούς παραμένουν τα τμήματα Ραχών - Στυλίδας και η παράκαμψη Λαμίας, με τα οποία ολοκληρώνονται τα έργα στην εθνική οδό, κατά μήκος του Μαλιακού Κόλπου, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η παράδοση του δρόμου καθυστέρησε, προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων από την κοινοπραξία «Κεντρική Οδός», επιχείρημα που η εταιρεία απορρίπτει. Πάντως το έργο συνεχίζει να «φουσκώνει», καθώς προ ημερών εγκρίθηκε η δέσμευση 19,8 εκατ. ευρώ για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης και την καταβολή πριμ στις κατασκευάστριες εταιρείες.
Η ανακατασκευή των 77,2 χιλιομέτρων της εθνικής οδού στο Πέταλο του Μαλιακού, από τον Αγιο Κωνσταντίνο έως τις Ράχες ξεκίνησε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας από το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τα πρώτα 53,9 χιλιόμετρα του έργου παραδόθηκαν τμηματικά έως τον Σεπτέμβριο του 2008. Τα υπόλοιπα 23,3 χλμ., δηλαδή η παράκαμψη της Λαμίας και η παράκαμψη Στυλίδας και Ραχών, θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010, αντίστοιχα.
Δυστυχώς στις αρχές του 2010 τα έργα «πάγωσαν» λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας που τα είχε αναλάβει να συνεχίσει. Οι διαδοχικές εκλογές επιβάρυναν την κατάσταση και τελικά η υπόθεση απεμπλάκη το 2012 με την ανάθεση της παράκαμψης Στυλίδας (Στυλίδα - Ράχες, 19,2 χλμ.) στην κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και της παράκαμψης Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού - κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.) στην εταιρεία Μοχλός.

Τελικά, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014, ενώ ακολούθησαν έλεγχοι στις σήραγγες, παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων (μετωπικά στην περιοχή Μαυρομαντήλας και πλευρικά σε άλλα 2 σημεία).
Το έργο επρόκειτο να δοθεί στην κυκλοφορία την περίοδο των γιορτών, ωστόσο δεν έχει οριστεί ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία παράδοσης. Στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι το έργο δεν παραδόθηκε καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή των νέων σταθμών διοδίων από την κοινοπραξία «Κεντρική Οδός».
Η εταιρεία απορρίπτει το επιχείρημα, υποστηρίζοντας ότι έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των διοδίων από το τέλος του 2014. Πάντως, η «βεβαίωση περαίωσης εργασιών» έχει υπογραφεί, δηλαδή το έργο έχει επισήμως ολοκληρωθεί. 
Αυτό που μένει είναι να γίνει η παράδοση του δρόμου στην Κεντρική Οδό (να υπογραφεί πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής για χρήση).
Πάντως το πολύπαθο έργο συνεχίζει να «φουσκώνει», αυτή τη φορά υπέρ των ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών εγκρίθηκε η διάθεση ακόμα 19,8 εκατ. ευρώ για την υπογραφή της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο και την καταβολή πριμ στους εργολάβους.
Οι επιπρόσθετες εργασίες αφορούν την τροποποίηση του παράπλευρου δρόμου για τη διατήρηση ενός αρχαίου οικίσκου-οινοποιείου, τη δημιουργία μιας νέας κάτω διάβασης και την τοποθέτηση επιπρόσθετης σήμανσης στις σήραγγες.
Και, το πιο ενδιαφέρον, την αντικατάσταση των πλευρικών στηθαίων ασφαλείας ενός συγκεκριμένου τύπου (την κλασική «μπαριέρα» των εθνικών οδών) με τα πιο προηγμένα «συστήματα αναχαίτισης οχημάτων» σε εφαρμογή κοινοτικής Οδηγίας. Το αξιοσημείωτο στην επιλογή αυτή είναι ότι οι παλαιού τύπου μπαριέρες έχουν ήδη τοποθετηθεί...

1 σχόλιο:

  1. Η παράκαμψη Στυλίδας είναι έτοιμη εδώ και μήνες, όμως δεν δίνετε ακόμα στην κυκλοφορία. Τα ερωτήματα για τη μη απόδοση στην κυκλοφορία πολλά και κυρίως το γεγονός πως τα έργα είναι ολοκληρωμένα.

    Σύμφωνα όμως με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com τα εγκαίνια για τα δύο έργα στο Μαλιακό Κόλπο θα πραγματοποιηθούν μετά τις 10 Φλεβάρη. Ο λόγος; το πρίμ έγκαιρης παράδοσης που θα πάρει η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ και έχει ήδη κλειδώσει.

    Το πριμ δίδεται από το Υπουργείο όταν ένα έργο ολοκληρώνεται 3 μήνες νωρίτερα από το αναμενόμενο. Στην περίπτωση των έργων του Μαλιακού και οι 2 εργολαβίες το εξασφάλισαν.

    Στην ουσία τώρα, οι οδηγοί θα πρέπει να περιμένουν την παράδοση του δρόμου στην κυκλοφορία από τις 10 Φεβρουαρίου και μετά, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία.

    Τα έργα που έχουν ξεκινήσει περίπου 8 χρόνια πριν (!!) ολοκληρώνονται με τον πλέον επίσημο τρόπο και θα μειώσουν την χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, περίπου κατά 15 λεπτά.

    Για την ολοκλήρωση όλου του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, απομένουν τα έργα στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα που θα ολοκληρωθούν στο τέλος του φετινού έτους και θα δώσουν τέλος σε έργα που ξεπέρασαν τα 30 χρόνια και αφορούν την αναβάθμιση του άξονα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

    Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας