Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Εγνατία Οδός: όλο και περισσότερα φορτηγά διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο

 Χιλιάδες φορτηγά διασχίζουν καθημερινά την Εγνατία Οδό, αξιοποιώντας τον αυτοκινητόδρομο για ταχύτερες μετακινήσεις από και προς τα σύνορα της Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες. Μάλιστα, στα τμήματα της Οδού μεταξύ Κοζάνης και Βέροιας -σε ένα από τα οποία συνέβη χτες το πολύνεκρο δυστύχημα με εμπλοκή νταλίκας- εκτιμάται ότι έχει σημειωθεί αύξηση της συμμετοχής των βαρέων οχημάτων στον συνολικό κυκλοφοριακό φόρτο, μεταξύ του 2009 και του 2013. Αυτά προκύπτουν από το Δελτίο Αποτελεσμάτων Δείκτη της Εγνατίας Οδού ΑΕ για τη σύνθεση της κυκλοφορίας.

Πάντως, όπως διευκρινίζεται σε σχετικό σημείωμα του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού (Απρίλιος 2014), η άνοδος αυτή δεν σημαίνει αύξηση του απόλυτου αριθμού των φορτηγών, που κυκλοφορούν κατά μήκος της Οδού, αλλά ερμηνεύεται ως εξής: η κυκλοφορία των φορτηγών φαίνεται πως μειώθηκε λιγότερο από εκείνη των επιβατικών στη διάρκεια των χρόνων της οικονομικής κρίσης, καθώς οι μετακινήσεις των οχημάτων που μεταφέρουν εμπορεύματα είναι αναγκαίες και άρα πιο "ανελαστικές" από εκείνες των ΙΧ, που κινούνται π.χ., για λόγους ψυχαγωγίας.

Συνολικά, με βάση το συγκεκριμένο κείμενο, που περιέχει και τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία για τη σύνθεση της κυκλοφορίας, το ποσοστό των βαρέων οχημάτων στην Εγνατία Οδό (στα τμήματα εκείνα για τα οποία υπάρχουν στοιχεία), κυμάνθηκε πέρυσι μεταξύ 12% και 24% επί του συνόλου (των κινούμενων οχημάτων).


Τα μεγαλύτερα ποσοστά κίνησης βαρέων οχημάτων επί της Εγνατίας κατεγράφησαν πέρυσι μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων (Α/Κ) Μετσόβου-Ανήλιου-Παναγίας στην Ήπειρο (24% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι φορτηγά, νταλίκες κτλ) και ανατολικών και δυτικών Γρεβενών στη δυτική Μακεδονία (22%). Ακολούθησαν (με ποσοστά 15%-18%) τα τμήματα της οδού μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Βασιλικού- Σελλών, Ιωαννίνων- Παμβώτιδας και Κοζάνης- Βέροιας.

Ενδεικτικό είναι ότι στον κόμβο Πολύμυλου- Βέροιας τα φορτηγά αντιστοιχούσαν πέρυσι στο 17% του συνόλου των κινούμενων οχημάτων, έναντι 14% το 2009, ενώ το ίδιο ισχύει και για το τμήμα της Οδού μεταξύ Κοζάνης και Πολύμυλου. Μεταξύ δε, των ανισόπεδων κόμβων δυτικών Γρεβενών και ανατολικών Γρεβενών, το αντίστοιχο ποσοστό αυξήθηκε από 19% σε 22% (πηγή στοιχείων: Τμήμα Κυκλοφορίας- Τομέας Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ).

Πόσα, όμως, είναι τα φορτηγά οχήματα που κινούνται καθημερινά στην Εγνατία Οδό κι από πού διέρχονται; Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της εταιρείας* για τις διασυνοριακές μετακινήσεις από και προς περιφέρειες της Εγνατίας, σε μια τυπική ημέρα του χρόνου (καθημερινή), εισέρχονται στην Ελλάδα περίπου 1900 φορτηγά, εκ των οποίων τα περισσότερα "μπαίνουν" από τον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων (περίπου 670) και ακολουθούν ο Προμαχώνας (485) και οι Κήποι (234). Περίπου 1800 είναι αυτά που εξέρχονται σε μια τυπική ημέρα, κυρίως από Ευζώνους (580 περίπου), Προμαχώνα (407) και Κήπους (269).


Το 41% των φορτηγών είναι άδεια όταν εισέρχονται στην Ελλάδα από τους κατά τόπους μεθοριακούς σταθμούς, το 17% μεταφέρει φορτίο δομικών υλικών, ξυλείας και των ορυκτών, το 13% τρόφιμα- ποτά και καπνό, το 4% χημικά και βιομηχανικά προϊόντα και το 22% λοιπά προϊόντα. Με βάση τα στοιχεία της έκθεσης, τα επικίνδυνα φορτία ADR ήταν μηδενικά.

Ως προς τους λόγους για τους οποίους οι οδηγοί των φορτηγών επιλέγουν τη συγκεκριμένη διαδρομή, κυρίαρχος είναι η εξοικονόμηση χρόνου (για το 95%), ενώ ακολουθεί το κόστος (2%).


Σε επικοινωνία του ΑΠΕ-ΜΠΕ με τον διευθυντή Περιφερειακής Υπηρεσίας Έργων και Συντήρησης Γρεβενών της Εγνατίας Οδού, Νικόλαο Ραχανιώτη, με αφορμή τη χτεσινή τραγωδία επί της Οδού, αυτός διευκρίνισε ότι η εταιρεία δεν ήταν υπεύθυνη για την προειδοποιητική σήμανση στα έργα στην περιοχή του δυστυχήματος.

"Την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου μας κοινοποιήθηκε ένα έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ (σ.σ. Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), το οποίο απευθυνόταν στην Τροχαία Ημαθίας και έκανε λόγο για δεκάλεπτη διακοπή της κίνησης στο συγκεκριμένο σημείο της οδού, λόγω έργων. Ακολούθως, στις 3 Οκτωβρίου, η Αστυνομική Διεύθυνση έβγαλε απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οποία αναφερόταν ότι θα διακοπεί η κυκλοφορία. Τη μέριμνα των ρυθμιστικών πινακίδων και λοιπής σήμανσης για τα έργα την έχει ο εργολάβος του ΔΕΔΔΗΕ, όπως φαίνεται και στη "Διαύγεια". Από την Εγνατία Οδό ζητήθηκαν επικουρικά δύο ομάδες άμεσης επέμβασης με βανάκια και δύο σημαιοφόροι. Ο,τι μας ζητήθηκε το προσφέραμε, σημείωσε.

Κληθείς να κάνει κάποιο σχόλιο για τα αίτια του δυστυχήματος, ο κ. Ραχανιώτης ξεκαθάρισε ότι δεν επιθυμεί να προβεί σε σχετικές δηλώσεις από τη στιγμή που η διαδικασία της έρευνας βρίσκεται σε εξέλιξη.


Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών έστειλαν -μέσω του Συνδικάτου τους- στα συναρμόδια υπουργεία, την Τροχαία και την Εγνατία Οδό επιστολή με την οποία διατυπώνουν ερωτήματα σχετικά με την πολύνεκρη τραγωδία. Μεταξύ άλλων ζητούν να μάθουν γιατί στην Ελλάδα επιτρέπεται να κινούνται τα Σαββατοκύριακα στις εθνικές οδούς Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης, ενώ σε όλη την Ευρώπη απαγορεύεται, αλλά και γιατί δεν υπήρχε -στη συγκεκριμένη περίπτωση- σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια με προειδοποιητικά φώτα και κορίνες.

Επίσης, ζητούν να πληροφορηθούν γιατί η τροχαία δεν ήταν παρούσα στο σημείο και ποια μέτρα είχε λάβει ο εργολάβος, αλλά και γιατί οι εμπλεκόμενοι (Εγνατία, Τροχαία, εργολάβος) δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας στον παράπλευρο δρόμο. "Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης;" διερωτώνται, ενώ καταλογίζουν αδιαφορία στα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία χαρακτηρίζουν ως ηθικούς αυτουργούς, όχι μόνο για το συγκεκριμένο δυστύχημα, αλλά και για τα προγενέστερα, σε Τέμπη, Μαλιακό και Αλιάκμονα. Υπερασπίζονται, τέλος, τον Ρουμάνο συνάδελφό τους.


Στο μεταξύ, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος Γιώργου Ηλιάδη, τα βαρέα οχήματα -ήτοι φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και λεωφορεία- έχουν μικρή συμμετοχή στα οδικά ατυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης: τα μεν πρώτα εμπλέκονται μόλις στο 13% των τροχαίων (με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα), τα δε δεύτερα σε περίπου 3%, λόγω και του ότι οι οδηγοί τους είναι έμπειροι επαγγελματίες, που επιμορφώνονται διαρκώς και συμμορφώνονται σε συγκεκριμένους πρόσθετους κανονισμούς ως προς την εργασία τους.

Κατά τον ίδιο, με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, σε σύνολο 1657 θανατηφόρων τροχαίων, που συνέβησαν στην Ελλάδα στη διάρκεια ενός έτους (2006), φορτηγά μετείχαν μόλις στο 19% των δυστυχημάτων και λεωφορεία μόλις στο 2,2%. Παράλληλα, φορτηγά εμπλέκονταν στο 12,02% των τροχαίων με ελαφρά τραυματίες και στο 14,45% εκείνων με βαριά τραυματισμένους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα λεωφορεία είναι 2,6% και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα πάντα με τον κ.Ηλιάδη. Ο ανθρώπινος παράγοντας φαίνεται ότι αποτελεί το κυριότερο αίτιο των τροχαίων με τουλάχιστον έναν τραυματία, που έχουν καταγραφεί στην Ευρώπη, σε ποσοστό 85,2% και ακολουθούν κατά σειρά: μηχανικές βλάβες (5,3%), αστοχία οδικών υποδομών (5,1%) και καιρικές συνθήκες (4,4%).


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/27047-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%AC-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF

Γνωρίστε τους 9 Ευρωπαϊκούς Διαδρόμους, το μέλλον των Ευρωπαϊκών Μεταφορών



Οι 9 Πανευρωπαικοί διάδρομοι που αποτελούν το κεντρικό δίκτυο, τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρηματοδοτούνται από την Κομισιόν με 11,9 δις ευρώ. Πόσο γνωρίζουμε όμως ποιοι είναι αυτοί οι διάδρομοι; Σήμερα το ypodomes.com σας καλεί να γνωρίσετε τους 9 κύριους Ευρωπαϊκούς Διαδρόμους που στο μέλλον θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην μετακίνηση ανθρώπων, εμπορευμάτων και την ανάπτυξη τεχνολογιών και υπηρεσιών.


1.Ο διάδρομος Βαλτικής-Αδριατικής είναι ένας από τους σημαντικότερους διευρωπαϊκούς οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες. Συνδέει την περιοχή της Βαλτικής με την Αδριατική θάλασσα, περνώντας μέσα από βιομηχανικές περιοχές μεταξύ νότιας Πολωνίας (Άνω Σιλεσία), Βιέννης και Μπρατισλάβας, της ανατολικής περιοχής των Άλπεων και της Βόρειας Ιταλίας. Περιλαμβάνει σημαντικά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η βασική σήραγγα "Semmering" και η σιδηροδρομική γραμμή Koralm στην Αυστρία, καθώς και τα διασυνοριακά τμήματα μεταξύ Πολωνίας, Τσεχίας και Σλοβακίας.

2.Ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής συνδέει τους λιμένες της ανατολικής ακτής της Βαλτικής Θάλασσας με τους λιμένες της Βόρειας Θάλασσας. Ο διάδρομος αυτός θα συνδέει με πορθμείο τη Φινλανδία με την Εσθονία και θα παρέχει σύγχρονες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις ανάμεσα στις τρεις χώρες της Βαλτικής, αφενός, και την Πολωνία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, αφετέρου. Περιλαμβάνει επίσης εσωτερικές πλωτές οδούς, όπως το "Mittelland-Kanal", μεταξύ του ποταμού Odra και λιμένων της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Φλάνδρας. Το πιο σημαντικό έργο είναι το "Rail Baltic", ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος κανονικού εύρους που συνδέει τις πόλεις Τάλιν, Ρίγα και Κάουνας με τη βορειοανατολική Πολωνία.

3.Ο διάδρομος της Μεσογείου συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τα σύνορα Ουγγαρίας-Ουκρανίας. Ακολουθεί τη μεσογειακή ακτογραμμή της Ισπανίας και της Γαλλίας, διασχίζει τις Άλπεις προς τα ανατολικά μέσω της Βόρειας Ιταλίας, αφήνοντας τις ακτές της Αδριατικής στη Σλοβενία και την Κροατία με κατεύθυνση την Ουγγαρία. Εκτός από τον ποταμό Πάδο και ορισμένα άλλα κανάλια της Βόρειας Ιταλίας, αποτελείται από οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα κυριότερα σιδηροδρομικά έργα κατά μήκος του διαδρόμου αυτού είναι η σύνδεση Λυών–Τορίνου και το τμήμα Βενετία–Λουμπλιάνα.

4.Ο ανατολικός διάδρομος/διάδρομος Ανατολικής Μεσογείου ενώνει τις θαλάσσιες διασυνδέσεις του Βορρά, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, γεγονός που βελτιστοποιεί τη χρήση των οικείων λιμένων και των σχετικών "θαλάσσιων αρτηριών". Περιλαμβάνοντας τον ποταμό Έλβα στις εσωτερικές πλωτές οδούς, θα βελτιώσει τις πολυτροπικές συνδέσεις μεταξύ Βόρειας Γερμανίας, Τσεχικής Δημοκρατίας, περιοχής της Πανονίας και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο διάδρομος αυτός εκτείνεται, διά θαλάσσης, από την Ελλάδα μέχρι την Κύπρο.

5.Ο διάδρομος Σκανδιναβίας-Μεσογείου είναι ένας άξονας βορρά-νότου ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία. Διασχίζοντας τη Βαλτική Θάλασσα, από τη Φινλανδία μέχρι τη Σουηδία, και περνώντας μέσα από τη Γερμανία, τις Άλπεις και την Ιταλία, συνδέει τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα και τους λιμένες της Σκανδιναβίας και της Βόρειας Γερμανίας, και συνεχίζει μέχρι τα βιομηχανικά κέντρα υψηλής παραγωγής της Νότιας Γερμανίας, της Αυστρίας και της Βόρειας Ιταλίας για να καταλήξει στους λιμένες της Ιταλίας και τη Βαλέτα. Τα σημαντικότερα έργα του διαδρόμου αυτού είναι η μόνιμη ζεύξη των στενών "Fehmarn" και η σήραγγα "Brenner", συμπεριλαμβανομένου του οδικού δικτύου πρόσβασης σ' αυτά. Ο διάδρομος εκτείνεται, διά θαλάσσης, από τη Νότια Ιταλία και τη Σικελία μέχρι τη Μάλτα.

6.Ο διάδρομος Ρήνου-Άλπεων συνιστά έναν από τους πλέον πολυσύχναστους εμπορευματικούς άξονες της Ευρώπης, ο οποίος συνδέει τους λιμένες του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας στη Βόρεια Θάλασσα με τη Γένοβα στη λεκάνη της Μεσογείου, μέσω Ελβετίας, καθώς και με ορισμένα από τα σημαντικότερα οικονομικά κέντρα των περιφερειών Ρήνου-Ruhr, Ρήνου-Main-Neckar και του οικισμού του Μιλάνου στη Βόρεια Ιταλία. Ο πολυτροπικός αυτός διάδρομος περιλαμβάνει τον Ρήνο, ως εσωτερική πλωτή οδό. Σημαντικότερα έργα είναι οι βασικές σήραγγες, που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εν μέρει, στην Ελβετία και οι οδοί πρόσβασης σ' αυτές στη Γερμανία και την Ιταλία.

7.Ο διάδρομος του Ατλαντικού συνδέει το δυτικό τμήμα της Ιβηρικής Χερσονήσου και τα λιμάνια της Χάβρης και της Ρουέν με το Παρίσι, καθώς και το Στρασβούργο/Mannheim, με σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας και παράλληλες συμβατικές γραμμές, συμπεριλαμβάνοντας και τον Σηκουάνα ως εσωτερική πλωτή οδό. Η θαλάσσια διάσταση είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον διάδρομο αυτό.

8.Ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου εκτείνεται από την Ιρλανδία και το βόρειο Ηνωμένο Βασίλειο - μέσω Ολλανδίας, Βελγίου και Λουξεμβούργου - μέχρι τη Μεσόγειο Θάλασσα στα νότια της Γαλλίας. Η πολυτροπικός αυτός διάδρομος, που περιλαμβάνει εσωτερικές πλωτές οδούς στις χώρες του Benelux και τη Γαλλία, έχει ως στόχο όχι μόνο να προσφέρει καλύτερες πολυτροπικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ των λιμένων της Βόρειας Θάλασσας, των ποταμών Maas, Ρήνου, Σκάλδη (Escaut), Σηκουάνα, Σον, των λεκανών απορροής του Ροδανού και των λιμένων Fos-sur-Mer και Μασσαλίας, αλλά και καλύτερη διασύνδεση των βρετανικών νήσων με την ηπειρωτική Ευρώπη.

9.Ο διάδρομος Ρήνου-Δούναβη, με βασικό άξονα τις πλωτές οδούς του Main και του Δούναβη, συνδέει τις κεντρικές περιοχές γύρω από το Στρασβούργο και τη Φρανκφούρτη, μέσω νότιας Γερμανίας, με τη Βιέννη, τη Μπρατισλάβα, τη Βουδαπέστη και τη Μαύρη Θάλασσα, με ένα σημαντικό τμήμα από το Μόναχο μέχρι την Πράγα, τη Ζιλίνα, το Κόζιτσε και τα σύνορα της Ουκρανίας.




Οι 9 διάδρομοι συνιστούν ένα αποφασιστικό βήμα στον σχεδιασμό των υποδομών στον τομέα των μεταφορών. Η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει ότι είναι πολύ δύσκολη η εφαρμογή διασυνοριακών και άλλων έργων στον τομέα των μεταφορών στα διάφορα κράτη μέλη με συντονισμένο τρόπο. Είναι πολύ εύκολο, άλλωστε, να δημιουργηθούν αποκλίνοντα συστήματα και συνδέσεις, και, βέβαια, περισσότερα σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης. Επίσης, τα έργα πρέπει να συγχρονιστούν κατά μήκος των συνόρων, προκειμένου να αυξηθούν τα οφέλη από όλες τις επενδύσεις. Τα νέα σχέδια και οι νέες δομές διακυβέρνησης θα διευκολύνουν σημαντικά την υλοποίηση του νέου κεντρικού δικτύου.



ypodomes.com

Ολυμπία Οδός: Καμία αλλαγή στη χάραξη του Πάτρα-Πύργος

Τέλος στα σενάρια αλλαγής χάραξης έβαλε ο Υπουργός Υποδομών κος Μιχάλης Χρυσοχοϊδης μετά τα δημοσιεύματα για αιτήματα αλλαγής χάραξης του αυτοκινητόδρομου. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα thebest.gr το παραπάνω κατέστη σαφής εχθές κατά τη διάρκεια σύσκεψης  στο Υπουργείο Υποδομών που είχαν ο  Υπουργος Μιχάλης Χρυσοχοϊδης με τον Δήμαρχο  Πατρέων Κώστα Πελετίδη και τον Δήμαρχο  Δυτικης Αχαϊας Χρήστο Νικολάου.

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε  ότι είναι αδύνατον πλέον να γίνει αλλαγή στην χάραξη του έργου καθώς μπήκε σε διαδικασία δημοπράτησης. Στον... αντίποδα, δεσσεύτηκε να μην μπουν διόδια σε ολο το μήκος του οδικού άξονα, χωρίς να γίνει ωστόσο σαφές σε πόσο μεγάλο σημείο του άξονα και που θα μπουν αυτά.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ακόμα ότι έχει γίνει αποδεκτό από το υπουργείο να προβλεφθούν κόμβοι στην ΒΙΠΕ και στο αεροδρόμιο Αράξου, ενώ δέχθηκε να γίνουν υπόγειες και επίγειες διαβάσεις που θα προσδιοριστούν σε νέα σύσκεψη στην Αθήνα.

Ο Κώστας Πελετίδης έθεσε ζήτημα δημιουργίας γραμμής τραμ στην Πάτρα, αίτημα στο οποίο ο κ. Χρυσοχοϊδης εμφανίστηκε θετικός, ενώ συζητήθηκε και η επέκταση του Προαστιακού έως του Λάππα, αλλά δεν υπήρξε κάτι νεώτερο επί του θέματος.

Πηγή: thebest.gr

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Κορίνθου, στον κόμβο Τριπόλεως, 7-23/10

Σε ισχύ θα τεθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου στην κατεύθυνση προς Πάτρα, στην περιοχή του Κόμβου Τριπόλεως, περί τη ΧΘ 78+200 έως τη ΧΘ 83+600, για την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης του ασφαλτικού τάπητα, από τον αρμόδιο κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Οι εργασίες θα εκτελεστούν σε δύο διαδοχικές φάσεις από τη Τρίτη 07/10/2014 έως την Πέμπτη 23/10/2014, κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία στην κατεύθυνση προς Πάτρα και Τρίπολη, θα περιορίζεται σε μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας, σύμφωνα με την προσωρινή σήμανση που θα υλοποιηθεί για κάθε φάση ξεχωριστά.

Η Ολυμπία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9061-kykloforiakes-rythmiseis-stin-athinon-korinthou-ston-komvo-tripoleos-7-23-10.html

Μείωση 5,6% στην παραγωγή ασφαλίστρων μεταφερομένων εμπορευμάτων

Η παραγωγή του κλάδου των «μεταφερομένων εμπορευμάτων» του συνόλου της ασφαλιστικής αγοράς, μειώθηκε κατά 5,6% στη διάρκεια του 2013 και εκτιμάται ότι έφτασε τα 22,3 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, όπως προέκυψε από την έρευνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων-μελών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), ο δείκτης ζημιών του κλάδου μειώθηκε ελαφρώς στο 24,6% από 25,6%, το 2012.

Η μέση πληρωθείσα ζημιά αυξήθηκε στα 3.236 ευρώ, από 2.687 ευρώ το 2012, ενώ η μέση εκκρεμής ζημιά μειώθηκε από τα 6.154 ευρώ το 2012 στα 5.522 ευρώ το 2013.

Από τη μελέτη των στοιχείων για το οικονομικό έτος 2013, διαπιστώνεται μείωση των εκκρεμών αποζημιώσεων ως ποσοστό της παραγωγής ασφαλίστρων από το 92,0% το 2012 στο 84,8% το 2013. Παρομοίως, οι εκκρεμείς αποζημιώσεις μειώθηκαν ως ποσοστό των ζημιών οι οποίες συνέβησαν κατά τη διάρκεια του έτους από το 349,7% το 2012 στο 342,2% το 2013.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μεθόδου "chain-ladder", η οποία μελετά την εξέλιξη των αποζημιώσεων του κλάδου, η αποθεματοποίηση των εκκρεμών ζημιών κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα καθ'όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Η ίδια μέθοδος εκτιμά το δείκτη ζημιών στο 28,7% και τη μέση ζημιά (πληρωθείσες και εκκρεμείς) στα 3.594 ευρώ για το 2013.

Ταυτοχρόνως, οι εκκρεμείς αποζημιώσεις μειώθηκαν ως ποσοστό της παραγωγής ασφαλίστρων στο 84,8% από 92,0%, τιμή η οποία είναι αρκετά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των λοιπών κλάδων κατά ζημιών.

Όταν οι εκκρεμείς αποζημιώσεις εξετάζονται ως ποσοστό των αποζημιώσεων, οι οποίες συνέβησαν εντός του 2013, μειώνονται από 349,7% το 2012 στο 342,2% το 2013. Οι τιμές του κλάδου ως προς το συγκεκριμένο μέγεθος είναι σαφώς μεγαλύτερες από τις ασφαλίσεις λοιπών κλάδων κατά ζημιών για το 2012 (204,6%).

Παραλλήλως, το μέσο δικαίωμα συμβολαίου αυξήθηκε στο 13,1% από 12,2%, αλλά παραμένει χαμηλότερο από αυτό στους λοιπούς κλάδους ασφάλισης κατά ζημιών για το 2012 (15,4%). Τέλος, το κόστος πρόσκτησης εργασιών μειώθηκε στο 22,5% από 23,0% το 2012 και επισημαίνεται ότι είναι σαφώς μεγαλύτερο από την αντίστοιχη τιμή των λοιπών κλάδων ασφάλισης κατά ζημιών για το 2012 (16,4%).

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/9066-meiosi-5-6-stin-paragogi-asfalistron-tou-kladou-metaferomenon-emporevmaton.html

Σύννεφα γύρω από το διαγωνισμό για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο

Από τον… επεκτατισμό της Cosco, αλλά και της Eurobank Properties εξαρτάται η τύχη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο. Στον εν λόγω διαγωνισμό, η ΓΑΙΑΟΣΕ δεν παραχωρεί μονάχα εκτάσεις για το εμπορευματικό κέντρο, αλλά και το σιδηροδρομικό terminal.

Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή στην κατάθεση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος - και έπειτα από νεότερη ενημέρωση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ - ενδιαφέρον εκδήλωσαν εφτά σχήματα: Cosco, Goldair, Foodlink, Sarmed, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.

Ωστόσο, από τις ανωτέρω εταιρείες, άλλες εκδήλωσαν ενδιαφέρον, τόσο για το εμπορευματικό κέντρο (αποθήκες), όσο και το σιδηροδρομικό terminal κι άλλες, μόνο για το εμπορευματικό.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται σε δίλημμα σχετικά με την διαμόρφωση των όρων του τελικού διαγωνισμού. Αυτό, γιατί η Cosco έχει εκδηλώσει πρώιμο ενδιαφέρον και για τα δυο κομμάτια και, σχεδόν, όλες οι άλλες εταιρείες μόνο για το εμπορευματικό, με κυριότερο διεκδικητή την Eurobank Properties.

«Τι θα γίνει στην περίπτωση που η Cosco καταθέσει δελεαστική προσφορά και για τα δυο; Υπάρχει πιθανότητα να την αγνοήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ;», διερωτώνται στελέχη της σιδηροδρομικής αγοράς.   

Από την άλλη, οι ελληνικές εταιρείες logistics φοβούνται ότι «εάν οι Κινέζοι, πάρουν όλο το Θριάσιο και δεν γίνει κατάτμηση της έκτασης, θα οδηγηθούμε σε μονοπώλιο». Με άλλα λόγια, οι Κινέζοι θα κάνουν ότι θέλουν, χρησιμοποιώντας μεν (κάποιες) ελληνικές εταιρείες σαν υπεργολάβους, αλλά με τους δικούς τους όρους. Ίσως, σε αυτό το σημείο εκδηλωθούν και δικαστικές εμπλοκές.

Πέρα από την Cosco, ενδιαφέρον και για τα δυο κομμάτια του διαγωνισμού επέδειξε η Goldair, ωστόσο δεν ζητά όλο το Θριάσιο, αλλά περίπου 100 στρέμματα. Αντίθετα, μονάχα για το εμπορευματικό ενδιαφέρονται οι Eurobank Properties, Sarmed και Foodlink, ενώ Medlog και Redeplan έχουν περιοριστεί σε ρόλο συμβούλου.

Έως το τέλος του έτους, η ΓΑΙΑΟΣΕ φιλοδοξεί ότι θα έχει στα χέρια της τις δεσμευτικές προσφορές, με στόχο να καταστεί το Θριάσιο ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο, ελέω και της γιγάντωσης του Πειραιά. Το διαγωνισμό «παρακολουθεί» η ΕΕ, αφού έχει συγχρηματοδοτήσει τις υποδομές.  

Φώτης Φωτεινός

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/9068-synnefa-gyro-apo-to-diagonismo-gia-to-thriasio-emporevmatiko-kentro.html

Συνολικές προβολές σελίδας