Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Νέες επισχέσεις της ΠΕΝΕΝ στην ακτοπλοΐα για μη καταβολή δεδουλευμένων

Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, συνεχίζει και κλιμακώνει την δράση της ενάντια στην απλήρωτη Ναυτική εργασία.
Στα πλαίσια αυτά, «σε συνεργασία με τα μέλη της αποφάσισε και ήδη ενημέρωσε τον Υπουργό Ναυτιλίας και της αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου καθώς και τις εμπλεκόμενες Ακτοπλοϊκές Ναυτιλιακές εταιρίες ότι εάν δεν εξοφληθούν οι δεδουλευμένοι μισθοί στα πλοία Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «AQUA SPIRIT» της ΝΕΛ και στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ (ΑΝΕΚ) αυτά θα ακινητοποιηθούν. Στις 20/2/2015 θα ακινητοποιηθούν τα πλοία Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» ενώ το «AQUA SPIRIT» στις 19/2/2015 και δεν θα πραγματοποιήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους. Σημειώνουμε ότι και τα τρία πλοία εκτελούν δρομολόγια σε νησιά της άγονης γραμμής και είναι επιδοτούμενα από το ελληνικό δημόσιο.
Στο «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» είχε συμφωνηθεί η εξόφληση των Ναυτεργατών για τις 13/2/2015 και υπήρξε ρητή διαβεβαίωση όχι μόνο της εταιρείας αλλά και των υπηρεσιών του ΥΝΑ που είχαν επανειλημμένα προβεί σε σχετικά διαβήματα προς την Ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ ενώ είχε δοθεί και έγγραφη απάντηση προς την ΠΕΝΕΝ για αυτό.
Αναφορικά με τα πλοία της ΝΕΛ σε διαδοχικές συναντήσεις που είχε η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ με το ΥΝΑ αλλά και αντιπροσωπεία των απλήρωτων Ναυτεργατών υπήρξε σαφής δέσμευση από το ΥΝΑ ότι θα προχωρήσει ταχύτατα η αποπληρωμή μέρους των δεδουλευμένων.
Αντί για αυτό παρατηρούμε ότι έχει παρέλθει υπερβολικό χρονικό διάστημα (πάνω από 10 μέρες) χωρίς  να έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα με αποτέλεσμα το γεγονός αυτό να έχει προκαλέσει τις δικαιολογημένες και έντονες αντιδράσεις των πληρωμάτων.
Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή συγκέντρωση διαμαρτυρίας των πληρωμάτων της ΝΕΛ με επικεφαλής τον Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ Νίκο Κροκίδη και την συμμετοχή της Ένωσης Θαλαμηπόλων Ε.Ν. στον ΥΝΑ Θοδωρή Δρίτσα προκειμένου να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για τον συνεχιζόμενο εμπαιγμό και την συστηματική κοροϊδία που υφίστανται επί σειρά μηνών.
Από επαφές με τις Ναυτιλιακές εταιρίες προκύπτει ότι στην πρόσφατη συνάντηση του Αναπληρωτή ΥΝΑ Θοδωρή Δρίτσα με τον ΣΕΕΝ δόθηκε προθεσμία για την εξόφληση έως το Πάσχα!!! Χρονοδιαγράμματα αυτού του είδους ερήμην των απλήρωτων Ναυτεργατών και των συνδικαλιστικών τους οργάνων δεν δικαιούται και δεν νομιμοποιείται κανείς να δίνει διότι ουδείς μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες τα προβλήματα του καθενός και του συνόλου των εκατοντάδων απλήρωτων Ναυτεργατών που βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση παραμένοντας απλήρωτοι από 5 έως 7 μήνες!!!    
Αντίθετα η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ όπως ήδη έχει επισημάνει η ΠΕΝΕΝ πρέπει να προωθήσει κατεπειγόντως στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στην Βουλή ειδική διάταξη που θα διασφαλίζει και θα κατοχυρώνει την εξόφληση των δεδουλευμένων των Ναυτεργατών και ταυτόχρονα θα παρέχει στο ΥΝΑ και τις υπηρεσίες του συγκεκριμένα εργαλεία για την επιβολή και εφαρμογή των ΣΣΕ και της Ναυτικής νομοθεσίας.
Προφανώς επιβεβαιώνεται η θέση που έχουμε τονίσει σε όλους του τόνους το τελευταίο διάστημα ότι με παραινέσεις και συστάσεις το πρόβλημα των δεδουλευμένων δεν αντιμετωπίζεται…..
Πρέπει να γίνει αντιληπτό - και το τονίζουμε αυτό για τελευταία φορά – όταν υπάρχουν πληρώματα που αντιμετωπίζουν το φάσμα της πείνας και της εξαθλίωσης επειδή οι εταιρίες και τα πλοία που εργάζονται θεωρούν ότι μπορούν να εξυπηρετούνται και να πραγματοποιούνται κανονικά τα δρομολόγια προς τα νησιά με απλήρωτους Ναυτεργάτες επί σειρά μηνών, τους απαντούμε  ότι αυτήν την άθλια και απαράδεκτη πρακτική όχι μόνο θα την σταματήσουμε  αλλά θα πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα για να μπει τέλος στον φαύλο κύκλο της επιχειρηματικής και εφοπλισιτκής  ασυδοσίας!!
Καλούμε το ΥΝΑ να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις μας που καταθέσαμε  κατά την διάρκεια της συνάντησης που έγινε στο Υπουργείο Ναυτιλίας στις 10/2/2015 και αφορούσαν επείγοντα μέτρα για την εξόφληση των πληρωμάτων.
Τέλος σημειώνουμε ότι τα δρομολόγια των τριών πλοίων που θα πραγματοποιηθεί επίσχεση εργασίας για την Πέμπτη 19/2/2015 και Παρασκευή 20/2/2015 είναι τα ακόλουθα: Ε/Γ-Ο/Γ «AQUA SPIRIT» Κέα, Κύθνο, Σύρο, Τήνο, Άνδρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Θηρασιά, Θήρα, Ανάφη (19/2/2015). Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» Μήλο, Θήρα, Ανάφη, Ηράκλειο, Σητεία, Κάσο, Πηγάδια, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο. Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα (20/2/2015)».

Κυκλοφορία κατά τo τριήμερο της «Καθαράς Δευτέρας» στην Ολυμπία Οδό

Αυξημένη αναμένεται η κυκλοφορία, λόγω του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, στην Ολυμπία Οδό:
-κατά την έξοδο κυρίως από το μεσημέρι της Παρασκευής 20.02.2015 και από το πρωί του Σαββάτου 21.02.2015 και
-κατά την επιστροφή κυρίως μετά το μεσημέρι της Καθαράς Δευτέρας 23.02.2015
Επιπλέον, παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην Κορίνθου-Πατρών, όπου υπάρχουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας, απαραίτητες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και την ασφάλεια (διερχομένων και εργαζομένων).
Στις εν λόγω ρυθμίσεις, που φαίνονται στο Συνημμένο Δελτίο Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων της Κορίνθου Πατρών, ενδέχεται κατά τις ώρες της μεγάλης κυκλοφοριακής αιχμής να υπάρξουν καθυστερήσεις, ενώ -εφόσον απαιτηθεί και με εντολή της αρμόδιας Τροχαίας- μπορεί να εφαρμοστούν και τοπικές εκτροπές ή ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Υπενθυμίζεται ακόμη ότι σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση της Τροχαίας (ΦΕΚ 3654/Β’/31.12.2014), ισχύει η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων στη ΝΕΟ και την ΠΕΟ Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, καθ’ όλο το μήκος τους από τα διόδια Ελευσίνας μέχρι τα διόδια Ρίου, κατά την έξοδο την Παρασκευή 20/02 από 16:00 έως 21:00 και το Σάββατο από 08:00 έως 13:00, ενώ κατά την επιστροφή τη Δευτέρα 23/02 από 15:00 έως 21:00.


Τα επενδυτικά κεφάλαια μετρούν ζημιές στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται το πόσο πολύ-παραγοντικός είναι ο κλάδος της ναυτιλίας και πόσες μεταβλητές πρέπει να εξετασθούν και αναλυθούν πριν κανείς αποφασίσει να εισέλθει στην ναυτιλία, όπως τα επενδυτικά κεφάλαια, ή  ακόμη και παραδοσιακές εταιρείες, οι οποίες λαμβάνουν την απόφαση ανάπτυξης του στόλου τους, πιστεύοντας σε βελτίωση της αγοράς, επισημαίνει, σε ανάλυσή του, ο οίκος G. Moundreas.
Αναφορικά με τα επενδυτικά κεφάλαια, το 2013, όπου τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έδειχναν ισχυρά, υπήρξε αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον στον κλάδο, με την πεποίθηση ότι η αγορά το 2015 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο.
Προς απογοήτευση των επενδυτών, η πεποίθηση αυτή, όχι μόνο δεν βγήκε αληθινή, αλλά αντίθετα σήμερα τα επενδυτικά κεφάλαια μετράνε τις ζημιές τους. Χαρακτηριστική είναι η σχετική δήλωση του Paddy Rodgers, CEO της Euronav, λέγοντας ότι είναι εύκολο να γίνεις πλοιοκτήτης, αλλά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να είσαι, εννοώντας να αποκομίσεις γρήγορα κέρδη και να βγεις από τη ναυτιλία.
Αντίστοιχες όμως κινήσεις έχουν γίνει και από εταιρείες, όπως για παράδειγμα την Scorpio Bulkers, η οποία παρά το γεγονός ότι μετράει σχεδόν 20 μήνες «ζωής» έχει ένα τεράστιο βιβλίο παραγγελιών.
Χαρακτηριστικά, έχει 5 πλοία ήδη στο νερό και 68 παραγγελίες – 22 Capes, 19 Kamsarmaxes και 27 Ultramaxes- που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το Q3 του 2016. Δεδομένης της πτωτικής αγοράς του Dry, η εταιρεία προχώρησε στην αλλαγή των 9 από τα παραγγελθέντα πλοία σε Product Tankers, ώστε να γίνει «διάχυση» του ρίσκου.
Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι η Scorpio αναμένεται να παραλάβει ένα μεγάλο αριθμό πλοίων σε μία αρνητική και κορεσμένη αγορά από θέμα προσφοράς πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας από τα $ 9,75 που είχε κατά την εισαγωγή της πριν περίπου ένα χρόνο, σήμερα να βρίσκεται σχεδόν στα $ 2, απογοητεύοντας έτσι τους επενδυτές, αλλά και υποχρεώνοντας την εταιρεία προς αναζήτηση κεφαλαίων σε μία δύσκολη εποχή.

Πρώτος στον κόσμο, σε αξία, ο ελληνικός στόλος. Στα 105,6 δις. δολάρια

Ηγετική θέση στην παγκόσμια ναυτιλία εξακολουθούν να διατηρούν οι Έλληνες εφοπλιστές.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε 105,6 δισ. δολάρια, έναντι 101,03 δισ. ευρώ το 2013, αυξημένη κατά 4,5%, διατηρώντας τη πρώτη θέση.  
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου να διαμορφώνεται σε 89,7 δισ. δολάρια, στην τρίτη η Κίνα με 70,7 δισ. δολάρια, στην τέταρτη η Γερμανία με 49,7 δισ. δολάρια και στην πέμπτη η Σιγκαπούρη με 38,2 δισ. δολάρια.
Η μεγάλη δύναμη του ελληνόκτητου στόλου εντοπίζεται στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία να φθάνει στα 41,7 δισ. δολάρια και στα bulker (πλοία ξηρού φορτίου), με συνολική αξία 35,5 δισ. δολάρια.
Ακολουθούν τα LNG με συνολική αξία 12,27 δισ. δολάρια, τα containership (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 12,25 δισ. δολάρια και τελευταία τα LPG με 3,88 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με την ΕΕΕ, οι Έλληνες εφοπλιστές εκπροσωπούν το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων, όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23% και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας. 

Σειρά προτάσεων της ΠΕΝΕΝ για να μπει τέλος στην απλήρωτη ναυτεργασία

Υπαρκτό είναι το φαινόμενο της απλήρωτης ναυτεργασίας στην ακτοπλοΐα. Ακόμα και εισηγμένες εταιρείες χρωστούν δεδουλευμένα στους ναυτεργάτες, με αποτέλεσμα η ΠΕΝΕΝ να επιμένει στην καταπολέμηση του φαινομένου.   
Η διοίκηση της, προκειμένου να συμβάλει στην αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος, που διαπιστώνεται την τελευταία 4ετία στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας, με την συστηματική, όπως υποστηρίζει, αλλά και «μεθοδευμένη επιχειρηματικά ασυδοσία της απλήρωτης ναυτικής εργασίας», καταθέτει σειρά προτάσεων που η εφαρμογή και η υλοποίησή τους μπορούν να συμβάλλουν στην ουσιαστική πάταξη του φαινομένου.
Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί κατεπείγουσα προτεραιότητα, οι παρακάτω νομοθετικές ρυθμίσεις να προωθηθούν στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί, από την κυβέρνηση, στην Βουλή και αυτό, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση, θα είναι της επαναφοράς των ΣΣΕ, συλλογικών διαπραγματεύσεων κ.λπ. Οι προτάσεις είναι οι εξής:
-Η μη καταβολή δεδουλευμένων να θεωρείται διαρκές αυτόφωρο αδίκημα και οι συνέπειες να αφορούν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον Πρόεδρο και το σύνολο των μελών του Δ.Σ της κάθε Ναυτιλιακής εταιρίας καθώς και κάθε άλλο νόμιμο εκπρόσωπό της.
-Με την ανάληψη κάθε δρομολογιακής γραμμής από την πλευρά των ενδιαφερομένων Ναυτιλιακών εταιριών να κατατίθεται εγγυητική επιστολή η οποία θα ισούται για κάθε πλοίο με τους μισθούς 4 μηνών των Ναυτεργατών που απασχολούνται στο πλοίο. Η ρύθμιση αυτή θα αφορά τόσο τα πλοία ελεύθερης δρομολόγησης όσο και εκείνα που θα εκτελούν πλόες δημόσιας υπηρεσίας (άγονες δρομολογιακές γραμμές).
-Θεσμοθέτηση Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών (με την συμμετοχή ΥΝΑ και εκπροσώπων των Ναυτεργατικών Σωματείων) με σκοπό τον έλεγχο και την αυστηρή εφαρμογή της ΣΣΕ και της κείμενης ναυτικής νομοθεσίας.  
-Να παρέχεται νομοθετικά η δυνατότητα, σε περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας περί δεδουλευμένων,  να κηρύσσεται από το ΥΝΑ έκπτωτη και  με δρακόντιες κυρώσεις – συνέπειες κάθε ναυτιλιακή εταιρία η οποία δεν τηρεί απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις της για την καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων μισθών.  
-Σε ότι αφορά το άμεσο και επείγον ζήτημα των ήδη εκκαθαρισμένων δρομολογιακών γραμμών για τους μήνες Δεκέμβρη 2014, Γενάρη – Φλεβάρη 2015 η εκταμίευση των ποσών που αντιστοιχούν στο παραπάνω χρονικό διάστημα να διατεθεί σε συλλογικό φορέα των Ναυτεργατών (ΠΝΟ – Ναυτεργατικά Σωματεία) με σκοπό αυτά να διατεθούν, σύμφωνα με τις μισθολογικές καταστάσεις, στα πληρώματα που τους οφείλονται δεδουλευμένοι μισθοί.

Συνολικές προβολές σελίδας