Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Η ΕΕ ενισχύει τις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές στην Ελλάδα. Μελέτη για LNG

Στο πλαίσιο του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της ΕΕ θα διατεθεί ποσό, ύψους περίπου 600.000 ευρώ, για την διεξαγωγή μελέτης που θα αφορά την προώθηση της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ- LNG), στις ελληνικές θαλάσσιες μεταφορές.
Ένα οικολογικότερο και φτηνότερο ΥΦΑ θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών από μεταφορές και στη μείωση του κόστους προμήθειας καυσίμων στο Αιγαίο Πέλαγος. Στόχος της μελέτης είναι η προώθηση της χρήσης του ΥΦΑ στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων μεταξύ των ελληνικών νησιών.
Η μελέτη θα φέρει σε επαφή ορισμένους από τους σημαντικότερους ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να προσδιοριστούν το τεχνικό και το οικονομικό πλαίσιο για την χρησιμοποίηση του ΥΦΑ ως καυσίμου πλοίων στο νότιο Αιγαίο.
Συγκεκριμένα, η ομάδα θα εξετάσει τις κυριότερες επιλογές σε επίπεδο αλυσίδας εφοδιασμού, απαιτούμενων μετεξοπλισμών (retrofits) και υποδομών στους λιμένες, τα πλοία και τα ναυπηγεία καθώς και τα επιχειρησιακά σχέδια κάθε φορέα. Από το έργο θα προκύψουν προτάσεις προς την ελληνική κυβέρνηση με σκοπό τη στήριξη της νομοθετικής διαδικασίας στον τομέα αυτό.
Το έργο επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από την ΕΕ με τη συνδρομή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων, στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το πρόγραμμα εργασιών ΔΕΔ-Μ 2013, προτεραιότητα «Απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές/υποκατάσταση του πετρελαίου ή μείωση του περιβαλλοντικού κόστους».  
Η εκτέλεση του έργου θα παρακολουθείται από τον INEA, τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έργο θα ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2015.

Δριμεία επίθεση φορτηγατζήδων, κατά ακτοπλοϊκών, για τα υψηλά ναύλα

Έντονα είναι τα παράπονα των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ και ειδικότερα, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) για τα υψηλά ναύλα στα δρομολόγια Ελλάδας – Ιταλίας.  
Του Φώτη Φωτεινού
Όπως επισημαίνει η ΟΦΑΕ, τα εισιτήρια στα πλοία, ειδικά στην γραμμή Ελλάδος Ιταλίας, είναι πολύ ακριβά, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος μεταφοράς. Το παράδοξο, στην όλη υπόθεση, είναι ότι αυτό ισχύει μόνο για τους Έλληνες μεταφορείς.  Για τους αλλοδαπούς υπάρχουν σημαντικά «πακέτα» προσφορών που μειώνουν τις τιμές έως το ήμισυ.
Η ΟΦΑΕ ζητά από την Πολιτεία άμεση παρέμβαση, προκειμένου να απαλειφθεί η «κατάφορη αδικία». Μάλιστα, σε περίπτωση που δεν γίνει κάτι, εξετάζεται προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Παράλληλα, ο επίναυλος καυσίμων, που επιβαρύνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, θα πρέπει να συμβαδίζει με τις τιμές του πετρελαίου. Αυτές έχουν μειωθεί σημαντικά, σε ποσοστό περίπου 35%, αλλά ο επίναυλος καυσίμων παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Εκτός αυτού, όπως καταγγέλλει η ΟΦΑΕ, ήδη ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας, έχουν ανακοινώσει αυξήσεις που ισχύουν από σήμερα!  

Τα ελληνικά φορτηγά αισθάνονται αδικημένα, αφού αυτά είναι ουσιαστικά οι «αιμοδότες» - οι σίγουροι πελάτες της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μάλιστα, καταγγέλλουν ότι, τους χειμερινούς μήνες, επιμηκύνεται ο χρόνος διεξαγωγής των δρομολογίων, για λόγους εξοικονόμησης καυσίμου.     
Τα εισιτήρια ποικίλουν ανάλογα με την ημέρα
Όπως υποστηρίζουν στελέχη της ΟΦΑΕ, «έχουμε διαμαρτυρηθεί, πάρα πολλές φορές, τόσο προς την ελληνική Πολιτεία, όσο και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για την τιμή του εισιτηρίου, είτε πρόκειται για σημείο αναχώρησης στην Πάτρα, είτε στην Ηγουμενίτσα ότι είναι διπλάσια από το αντίστοιχο εισιτήριο που καταβάλλει ο αλλοδαπός μεταφορέας, είτε πρόκειται για ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία, είτε για ιταλική.
Επιπλέον παρατηρείται ότι το εισιτήριο ποικίλλει, ανάλογα με την ημέρα πραγματοποίησης του ταξιδιού, είτε από Ελλάδα προς Ιταλία, είτε από Ιταλία προς Ελλάδα, με τις σημαντικότερες αυξήσεις ναύλου να παρατηρούνται την Παρασκευή με Δευτέρα, αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας το 50% της κανονικής τιμής εισιτηρίου που ισχύει τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδος.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή ναύλου για ένα δρομολόγιο ελληνικού φορτηγού από Ηγουμενίτσα – Ανκόνα ξεπερνά περίπου τα 1.100 ευρώ τις προαναφερόμενες ημέρες.
Όσες φορές προσπαθήσαμε να συζητήσουμε με την Ένωση Ακτοπλόων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και με την εκάστοτε ακτοπλοϊκή εταιρία για την άνιση μεταχείριση των Ελλήνων μεταφορέων, σε σχέση με τους αλλοδαπούς μεταφορείς στην τιμή του εισιτηρίου, δεν είχε κανένα απολύτως αποτέλεσμα».
Καταλήγοντας, οι αυτοκινητιστές τονίζουν ότι, εάν δεν υπήρχαν τεράστιες καθυστερήσεις στα τελωνεία της Σερβίας και της πΓΔΜ, το οδικό ταξίδι θα ήταν και πιο γρήγορο και πιο οικονομικό.

Συνολικές προβολές σελίδας