Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015

Τροπολογίες για τη διασφάλιση απλήρωτων ναυτικών σε ακτοπλοϊκές άγονων γραμμών

Με νομοθετική πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Δρίτσα και των συναρμόδιων υπουργών ψηφίστηκαν στη Βουλή και έγιναν νόμος του κράτους, σειρά από διατάξεις που διασφαλίζουν τους απλήρωτους ναυτικούς, σε εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας.
Αναλυτικά:
1. Προστατεύεται η ναυτική εργασία για απλήρωτους ναυτικούς σε εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια βάσει συμβάσεων με το δημόσιο όταν εκπίπτουν οι συμβάσεις αυτές. Παρέχεται δηλαδή η δυνατότητα απόδοσης ποσών που εισπράττονται από την κατάπτωση εγγυητικών καλής εκτέλεσης στους απλήρωτους ναυτικούς.
Παράλληλα, προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών ακόμα και μετά την έναρξη της διαδικασίας εγκατάλειψης ώστε να μπορούν να αναζητήσουν αλλού εργασία χωρίς να χάνουν τα δικαιώματα τους από την κήρυξη σε εγκατάλειψη.
Με τις δύο αυτές ρυθμίσεις ανοίγει ο δρόμος για τη δικαίωση των απλήρωτων ναυτικών της ΝΕΛ, που βρέθηκαν σε θέση απόγνωσης, απλήρωτοι επί ένα χρόνο περίπου, ενώ ταυτόχρονα κατοχυρώνεται και νομοθετικά πλέον η άρση της ομηρίας των απλήρωτων ναυτικών, ομηρία που έζησαν με τραγικούς όρους διαβίωσης επί πολλούς μήνες οι ναυτικοί του πλοίου "Μυτιλήνη" στη Σάμο, όπως και άλλοι ναυτικοί στα λιμάνια του Πειραιά, της Δραπετσώνας και του Λαυρίου".
2. Εξασφαλίζονται αξιώσεις εργαζομένων από τη μη καταβολή δεδουλευμένων κατά διαχειριστριών εταιρειών ή κατά κυρίου ναυαγίου που προκύπτουν από δικαστικές αποφάσεις οι οποίες παρέμεναν επί σειρά ετών ανεφάρμοστες.
3. Θεραπεύεται δυσμενής διάκριση εις βάρος του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου σε ότι αφορά στην υποχρέωση δήλωσης περιουσιακής κατάστασης καθώς εξισώνονται οι όροι υποχρέωσης υποβολής με τους ισχύοντες για το πολιτικό προσωπικό όλων των Υπουργείων.
4. Διασφαλίζεται η επαναπροκήρυξη διαγωνισμού πρόσληψης 47 λιμενοφυλάκων στο Λιμενικό Σώμα όπως και η δυνατότητα συμμετοχής όλων όσων είχαν δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας στο διαγωνισμό που ακυρώθηκε προκειμένου να επαναπροκηρυχθεί με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας.
5. Εξασφαλίζεται η έγκαιρη προμήθεια καυσίμων για το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή και για τους Πλοηγικούς Σταθμούς.
6. Επιλύονται όλα τα τυπικά κωλύματα για τη νόμιμη, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία Υπηρεσιών και Οργάνων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Επίσης επιλύονται ζητήματα σχετικά με τη σύνθεση του Συμβουλίου της Πλοηγικής Υπηρεσίας τα οποία οφείλονται στην κατάργηση της Διεύθυνσης Πλοηγικής Υπηρεσίας.
7. Παρατείνεται η δυνατότητα τεχνικής υποστήριξης των Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε με την παράταση της σχετικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου και της ΕΑΒ μέχρι τις 31.12.2015.

Αναγκαία η εφαρμογή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις οδικές μεταφορές

Η αναγκαιότητα της εφαρμογής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις οδικές μεταφορές αναδείχτηκε στην εσπερίδα με τίτλο «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη – Ο Ρόλος των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ACTIS-Προηγμένες Υπηρεσίες Μεταφοράς Εμπορευμάτων».
Στην εσπερίδα, μεταξύ άλλων, μίλησαν η κυρία Θεοπίστη Πέρκα, Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και ο κύριος Βασίλειος Καλλιβωκάς, Γενικός Διευθυντής Μεταφορών.
Κατά την Εσπερίδα, αναδείχθηκε ο ρόλος των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και πόσο σημαντικός είναι για τη βιώσιμη ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα, τόσο λόγω της ιδιαιτερότητας της ελληνικής εμπορευματικής αγοράς, όσο και σε σχέση με τον όγκο και την ποιότητα του διαθέσιμου οδικού μεταφορικού στόλου.
Οι τεχνολογίες πληροφορικής και Internet of Things (διαδίκτυο των πραγμάτων) παρέχουν μία πολύ μεγάλη ποικιλία ‘σπονδυλωτών’ εφαρμογών που μπορούν να βελτιώσουν το κόστος της οδικής μεταφοράς και το περιβαλλοντικό προφίλ της.
Στην προσέγγιση αυτή είναι χρήσιμο να υιοθετηθεί μια ανοιχτή αρχιτεκτονική όπως αυτή που υιοθετήθηκε στην πλατφόρμα ACTIS που θα δώσει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα σύστημα αλληλοτροφοδοτούμενων εφαρμογών, για την εξυπηρέτηση των σύνθετων και πολλαπλών αναγκών του σύγχρονου Logistician και Μεταφορέα.
Η προσέγγιση παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη χρήση “off-the-shelf» (έτοιμων) εφαρμογών που είναι δύσκολο να παραμετροποιηθούν με τρόπο ώστε να αντιμετωπίζουν τις τοπικές ιδιαιτερότητες της αγοράς. Το ACTIS αποτελεί τη βασική εφαρμογή πρακτόρευσης φορτηγών οχημάτων και φορτίων, με στόχο στο επόμενο διάστημα να κτιστεί μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην οδική μεταφορά.
Κατά τις θεματικές ενότητες της Εσπερίδας αποτυπώθηκαν οι εξής θέσεις:
Κύκλος Α: Η Οδική Εμπορευματική Μεταφορά στην Ελλάδα: Συμβολή στην Ανάπτυξη - Προβλήματα, Προκλήσεις και Προοπτικές
Τα διαρθρωτικά προβλήματα του κλάδου των οδικών μεταφορών έχουν επιδεινωθεί, ως αποτέλεσμα της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης. Η ανάπτυξη στοχευμένης στρατηγικής επιλογών συνολικά για την εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τη βιωσιμότητα της οδικής μεταφοράς, παρά τη δυσμενή παρούσα συγκυρία.
Η αξιοποίηση των θαλάσσιων πυλών εισόδου της Χώρας στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να έχει αποφασιστική σημασία, αρκεί να επιτευχθούν συνέργειες που μέχρι σήμερα δεν έχουν επιτευχθεί. Παράλληλα, ο ρόλος της Δημόσιας Διοίκησης είναι ίσως περισσότερο αποφασιστικός στην παρούσα συγκυρία, τόσο από κανονιστική, όσο και από ελεγκτική άποψη (π.χ. υποκλοπή έργου ΦΔΧ από ΦΙΧ και αλλοδαπά οχήματα).
Η σταδιακή ανάπτυξη «συστάδων» (clusters) είναι απαραίτητη για την επίτευξη συνεργειών και στην οδική μεταφορά, όποια και αν είναι η επιτυχία τους μέχρι σήμερα στην Ελλάδα.
Κύκλος Β: Διαρθρωτικές Εξελίξεις στην Αγορά Εφοδιαστικής και Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών
Υπάρχει ανάγκη ώστε ο κλάδος της οδικής μεταφοράς να αποκτήσει ποιοτικό πλαίσιο λειτουργίας που θα της επιτρέψει να οργανωθεί με γνώμονα την αξιοποίηση ευκαιριών, όπως π.χ. κάνει ο κλάδος του τουρισμού.
Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων προϊόντων μεταφοράς μπορεί να οδηγήσει σε ελκυστική εικόνα και ανάπτυξη της οδικής μεταφοράς στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης “end-to-end” της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η δικτύωση και η συνεργασία στην οδική μεταφορά – με τη βοήθεια και της τεχνολογίας – έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στο κόστος, όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Η γενική αυτή διαπίστωση μπορεί και πρέπει να τύχει πρακτικής εφαρμογής και απόδειξης στη Χώρα μας.
Κύκλος Γ: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Διαχείρισης Στόλου και Φορτίου στις Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές: Γενικό Πλαίσιο και η πλατφόρμα ACTIS
Υπάρχει ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποστήριξη της οδικής μεταφοράς, αλλά και της πολυτροπικής μεταφοράς καθώς και της Εφοδιαστικής γενικότερα. Επίσης, υπάρχει ραγδαία ανάπτυξη στον τομέα αυτό, που δείχνει τόσο την ανάγκη της αγοράς για ανάλογες λύσεις. Είναι χαρακτηριστικό δε ότι η επιρροή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις επιχειρηματικές διαδικασίες αυξάνεται σταδιακά.

Πέτη Πέρκα, γ.γ. Μεταφορών: Προσεχώς η δευτερογενής νομοθεσία για τα logistics

Η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της ΝΑ Ευρώπης, ανέφερε η γενική γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα, στην εσπερίδα με τίτλο «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη – Ο Ρόλος των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών».
Της Βάσως Βεγιάζη
Η κ. Πέρκα γνωστοποίησε ότι επίκειται η έκδοση της δευτερογενούς νομοθεσίας για τα logistics, που προβλέπεται στο νόμο 4302.
«Η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας περνάει από τις μεταφορές και την αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της χώρας», ανέφερε η γενική γραμματέας Μεταφορών, εστιάζοντας στην αναγκαιότητα θεσμοθέτησης χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων, με έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και την εφαρμογή ευφυών συστημάτων μεταφορών και τεχνολογίας.     
Στην 44η θέση η Ελλάδα στην ανταγωνιστικότητα των Logistics
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα καταλαμβάνει την44η θέση στον «Δείκτη Επιδόσεων Logistics» (Logistics Performance Index-LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2014, έναντι της 72ης το 2012, όπερ και σημαίνει ότι αναρριχήθηκε κατά 28 θέσεις.
Την πρώτη πεντάδα αποτελούν χώρες, όπως Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο και Σιγκαπούρη. Σε σχέση με το 2012, εντύπωση προκαλεί η αναρρίχηση της Γερμανίας στην 1η θέση από την 4η το 2012 και αντίστροφα, της Σιγκαπούρης, η οποία διολίσθησε στην 5η θέση το 2014, από την 1η το 2012.   
«Στη περσινή έκθεση, η Ελλάδα κατατάσσεται 44η μεταξύ 160 χωρών, ενώ, μεσοσταθμικά, στις εκθέσεις των ετών 2007, 2010, 2012 και 2014, η χώρα βρίσκεται στην 50η θέση.
Αυτό σημαίνει ότι η κατάσταση βελτιώθηκε, ωστόσο με την υπάρχουσα δημοσιονομική κατάσταση εκφράζονται φόβοι διολίσθησης»,  επισημαίνει στέλεχος της εγχώριας αγοράς logistics. 
Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας εστιάζει στις υποδομές, αλλά και στην αποτελεσματική διακίνηση φορτίων, εξετάζοντας παράγοντες, όπως οι τελωνειακές διατυπώσεις, οι ημέρες καθυστερήσεων στη διακίνηση ενός φορτίου, κτλ.

Συνολικές προβολές σελίδας