Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

ΣΥΡΙΖΑ: Να ανακληθούν οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων

Θέμα υπερβολικών αυξήσεων στα διόδια, οι οποίες ζητούν να ανακληθούν, κάνουν λόγο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σε ερώτησή τους προς τους υπουργούς Υποδομών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης.

Οι βουλευτές κατηγορούν την κυβέρνηση ότι για μια ακόμη φορά εξαπάτησε τον ελληνικό λαό και σημειώνουν ότι τον Δεκέμβριο 2013 ο κ. Χρυσοχοΐδης, από το Βήμα της Βουλής, διαβεβαίωνε μεταξύ άλλων, όπως αποτυπώνεται στα Πρακτικά, ότι: «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων, καμία απολύτως» επεσήμανε δε, ότι «μοναδική αλλαγή στην σύμβαση με τις παραχωρησιούχους εταιρίες, αποτελεί η εγκαθίδρυση αναλογικών υβριδικών διοδίων. Και όπου ακόμα δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια, θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξεως του 50%, ενώ θα προχωρήσει και το θέμα της λειτουργικότητας».

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «σήμερα, που το εισόδημα των πολιτών έχει συρρικνωθεί δραματικά, οι τιμές των διοδίων θα έπρεπε να μειωθούν συστοίχως προς την οικονομική δυσπραγία της κοινωνίας. Η επίκληση ''ανωτέρας βίας λόγω οικονομικής κρίσης'', δεν μπορεί να ισχύει μόνο για την επιπλέον χρηματοδότηση των παραχωρησιούχων».

Υποστηρίζουν ακόμη ότι «η αύξηση των διοδίων λειτουργεί μόνο υπέρ των παραχωρησιούχων, ως εισπρακτικό εργαλείο χωρίς αντίστοιχη κοινωνική ανταπόδοση ή ωφέλεια, αλλά προς βλάβη της κοινωνίας» και πως «αστρονομική αυτή αύξηση υλοποιεί αντιλαϊκή πολιτική και περιορίζει υπέρμετρα και κατά παράβαση του Συντάγματος την ελευθερία κίνησης εντός της Επικράτειας».

Αναλυτικά η ερώτηση:

«ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΚ. ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

· ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

· ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

· ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: Να ανακληθούν άμεσα οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων

Η Κυβέρνηση για μια ακόμη φορά εξαπάτησε τον Ελληνικό Λαό. Προχώρησε σε ληστρικές αυξήσεις των διοδίων έως και 60 %. Επιπλέον τοποθετήθηκαν σταθμοί διοδίων και στις δύο κατευθύνσεις των σταθμών της Ελευσίνας και του Ισθμού της Κορίνθου, ενώ θα λειτουργήσουν και πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων.

Και όλα αυτά ενώ τον Δεκέμβριο 2013, ο κ. Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, από το Βήμα της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχέδιου για την «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων» σχετικά με τις αυξήσεις των τιμών των διοδίων διαβεβαίωνε, όπως αποτυπώνεται στα Πρακτικά, ότι: «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων, καμία απολύτως» επεσήμανε δε, ότι «μοναδική αλλαγή στην σύμβαση με τις παραχωρησιούχους εταιρίες, αποτελεί η εγκαθίδρυση αναλογικών υβριδικών διοδίων. Και όπου ακόμα δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια, θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξεως του 50%, ενώ θα προχωρήσει και το θέμα της λειτουργικότητας».

Ακόμη ο κ. Υπουργός δήλωνε ότι «στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει η αύξηση αυτή είναι στο τμήμα από τις Αφίδνες μέχρι τα Καμένα Βούρλα γιατί προβλέπεται στη σύμβαση». Αναγνώριζε το πρόβλημα στο συγκεκριμένο σημείο με τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής, δήλωνε ότι «πρέπει να εφαρμόσουμε πολύ γρήγορα την αρχή που εφαρμόζεται σε άλλες περιπτώσεις. Δεν μπορεί να πληρώνει το ίδιο ο κάτοικος των Αφιδνών και του Ωρωπού με αυτόν που πηγαίνει στη Λαμία. Είναι προφανές ότι εκεί πρέπει να το διαχωρίσουμε πλήρως και να έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη χρέωση για τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν για 5 - 10 χιλιόμετρα»

Επίσης, δήλωνε ότι «οφείλουμε να εξασφαλίσουμε στους πολίτες εναλλακτικό οδικό δίκτυο, που θα τους οδηγεί στο σπίτι ή στην δουλειά τους και αυτό κάνει, ένα δίκαιο κράτος. Εμείς, ακόμη και σήμερα, δεν έχουμε κατορθώσει όλα αυτά τα πράγματα που ανέφερα. Εγώ, δεσμεύομαι: Πρώτον, να κάνουμε πολύ γρήγορα εκεί όπου υπάρχουν ζητήματα και έχουν σχέση με τα εναλλακτικά δίκτυα – με τα παράλληλα δίκτυα, να λειτουργήσουν πλήρως». Υποσχόταν «να εφαρμοστούν παντού αναλογικά διόδια, τα οποία υπάρχουν αυτή την στιγμή, εκτός από την «Νέα Οδό», δηλαδή το τμήμα Αφίδνες μέχρι τα Καμένα Βούρλα. Δηλαδή, στο τμήμα Αφίδνες μέχρι Καμένα Βούρλα θα υπάρξουν εκπτώσεις 50% για τους συχνούς χρήστες που θα πάρουν το αντίστοιχο ηλεκτρονικό μηχάνημα και 80% στο Αιγίνιο, γιατί εκεί υπάρχει ένα ειδικότερο πρόβλημα».

Τέλος, ο κ. Υπουργός στην προσπάθειά του να πείσει ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις έφθασε να κατηγορεί σύσσωμη την Αντιπολίτευση λέγοντας στο Κοινοβούλιο: «Άφησα όλη αυτήν τη σπέκουλα που έγινε όλες αυτές τις μέρες για τις αυξήσεις στα διόδια για να φανεί πού πάει το πράγμα. Σας άφησα να κάνετε λαϊκισμό, αλλά το ψέμα έχει κοντά πόδια».

Στις ανακοινώσεις του ο κ. Υπουργός, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα αναφέρει ότι «οι αυξήσεις αυτές προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις».

Σήμερα, που το εισόδημα των πολιτών έχει συρρικνωθεί δραματικά, οι τιμές των διοδίων θα έπρεπε να μειωθούν συστοίχως προς την οικονομική δυσπραγία της κοινωνίας. Η επίκληση «ανωτέρας βίας λόγω οικονομικής κρίσης», δεν μπορεί να ισχύει μόνο για την επιπλέον χρηματοδότηση των παραχωρισιούχων.

Η ενεργοποίηση του συστήματος Fast Pass από πλευράς της παραχωρησιούχου εταιρίας της Νέας Οδού, αφορά τη συχνότητα χρήσης και όχι την πραγματική αναλογική χρήση των οδών, δηλαδή τη χιλιομετροχρέωση, που μόνο με το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων μπορεί να εξασφαλιστεί.

Οι υποτιθέμενες εκπτώσεις που διαφημίζονται έντονα από τις Παραχωρησιούχους, αποτελούν απροκάλυπτο ψέμα. Οι εκπτώσεις πχ της τάξης του 50% δίνονται στους χρήστες, για τις διελεύσεις μετά την 50η και όχι για τις προγενέστερες (δηλαδή ο χρήστης μέχρι τις 60 διελεύσεις το μήνα παλαιότερα πλήρωνε 105 € και σήμερα καλείται να πληρώσει 157,45 € ακόμα και με από τις παρεχόμενες εκπτώσεις). Τέλος, οι εκπτώσεις δίνονται στα επιβατηγά οχήματα και σε 4 μόνο (!) σταθμούς διοδίων. Αυτό δεν αποτελεί ούτε εκπτωτική πολιτική ούτε ανταποκρίνεται στις ανάγκες ειδικών κατηγοριών του πληθυσμού (άνεργοι, Άτομα με Αναπηρία).

Οδηγείται στις ελληνικές καλένδες το πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και η συμβατική υποχρέωση των παραχωρησιούχων να προωθήσουν την τήρηση των Αρχών της Διαλειτουργικότητας του Διευρωπαϊκού Δικτύου, επειδή αυτό εισφέρει λιγότερες εισπράξεις από διόδια. Αντίθετα, τοποθετούνται από 5.2.2014, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., Ειδικές Ηλεκτρονικές Τεχνικές Συσκευές προς βεβαίωση παραβάσεων μη καταβολής διοδίου τέλους σε Σταθμούς Διοδίων κατά μήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου. Το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 200 ευρώ, ενώ παράλληλα ο οδηγός χάνει άδεια και δίπλωμα για 20 ημέρες.

Επειδή η αύξηση των διοδίων λειτουργεί μόνο υπέρ των Παραχωρησιούχων, ως εισπρακτικό εργαλείο χωρίς αντίστοιχη κοινωνική ανταπόδοση ή ωφέλεια, αλλά προς βλάβη της κοινωνίας

Επειδή η αστρονομική αυτή αύξηση υλοποιεί αντιλαϊκή πολιτική και περιορίζει υπέρμετρα και κατά παράβαση του Συντάγματος την ελευθερία κίνησης εντός της Επικράτειας

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Δεδομένου ότι οι αρχικές Συμβάσεις Παραχώρησης ανέφεραν αυξήσεις των τιμών των διοδίων το 2014 με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπου οι αυτοκινητόδρομοι θα πλησίαζαν το στάδιο της ολοκλήρωσης, σκοπεύει το Υπουργείο, έστω και σήμερα, να διαπραγματευθεί με τους Παραχωρησιούχους το μέγεθος της αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων προς όφελος των πολιτών, σύμφωνα με το νέο χρηματοδοτικό μοντέλο και τα νέα χρονοδιαγράμματα των έργων;

2. Θα ανακληθούν οι αυξήσεις των διοδίων; Θα εξετασθεί μείωση του αριθμού των σταθμών σε όλους του οδικούς άξονες;

3. Έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή ασφαλών παραπλεύρων οδών, σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο, για τη μετακίνηση των πολιτών;

4. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να μεριμνήσει για την ανακούφιση ευπαθών ομάδων όπως χρονίως πασχόντων ή ασθενών και Ατόμων με Αναπηρία να εφαρμόσει ειδικό τιμολόγιο;

5. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το σύστημα τοποθέτησης ηλεκτρονικών διοδίων σύμφωνα με το διευρωπαϊκό σύστημα διοδίων (αναλογική χρέωση βάσει της χιλιομετρικής χρήσης);

6. Θα σταματήσει η ποινικοποίηση των συλλογικών αγώνων όσων εναντιώνονται στα υπερβολικά διόδια και στις παράλογες αυξήσεις αυτών; Πού ερείδονται τα νέα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ;

Νέο κέντρο logistics για τη Lidl Hellas στα Καλύβια-Παρών ο Κωστής Χατζηδάκης

Εγκαινιάστηκε χθες παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστή Χατζηδάκη το καινούριο κέντρο logistics της Lidl Hellas στα Καλύβια Αττικής.


Το νέο αυτό υπερσύγχρονο κέντρο logistics συνεισφέρει τόσο στην ανάπτυξη του αποθηκευτικού δικτύου της επιχείρησης στην Ελλάδα αλλά και της απασχόλησης και των εξαγωγών της χώρας μας, όπως σημείωσε ο υπουργός.
Το κέντρο, συνολικής έκτασης 50.000 τ.μ βρίσκεται στα Καλύβια Αττικής και θα εφοδιάζει με προϊόντα περισσότερα από 60 καταστήματα της εταιρείας σε Αττική και σε νησιά του Αιγαίου.
Η Lidl θα εγκαινιάσει εντός του 2014 και συγκεκριμένα τον προσεχή Ιούνιο ακόμη ένα κέντρο στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, το κέντρο θα φτάνει σε μέγεθος τα 60.000 τ.μ. αποτελώντας τη μεγαλύτερη αποθηκευτική εγκατάσταση της Lidl σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Και για τα δυο αυτά κέντρα το ύψος της επένδυσης έφτασε τα 134 εκατ. ευρώ ενώ δημιουργούνται στην ελληνική αγορά 250 νέες θέσεις εργασίας, όπως είπε ο υπουργός κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι η επένδυση αυτή θα έχει οφέλη τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τους πολίτες αφού στηρίζει την απασχόληση και τις εξαγωγές.
«Εκτός από τις άμεσες θέσεις εργασίας, η νέα αυτή επένδυση θα ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ της Lidl και των Ελλήνων παραγωγών, χάρη στην οποία δεκάδες ελληνικά προϊόντα πωλούνται σήμερα στις ευρωπαϊκές αγορές. Η Lidl, άλλωστε έχει ήδη επενδύσει 1,2 δισ. ευρώ και έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Επομένως, στηρίζει σημαντικά τόσο τις ελληνικές εξαγωγές όσο και την παραγωγική μας βάση», ανέφερε ο υπουργός.
Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε επίσης την άποψη ότι μέσω της εν λόγω επένδυσης η Ελλάδα επιβεβαιώνει ότι είναι σε θέση να καταστεί το σημαντικότερο κέντρο Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Η χώρα μας, άλλωστε, βρίσκεται σε μια στρατηγική θέση για το διεθνές εμπόριο και διαθέτει τόσο τις υποδομές όσο και το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Γι΄ αυτό και εμείς ως κυβέρνηση υλοποιούμε την Εθνική μας Στρατηγική για τα Logistics με νομοθετικές πρωτοβουλίες, αλλά και με συνέργειες, όπως είναι η κατασκευή των 4 μεγάλων οδικών αξόνων, οι παραχωρήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων και η αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων», είπε.
Με τη σειρά του ο γενικός διευθυντής Περιφέρειας Αττικής της Lidl Hellas, Αναστάσιος Αρβανίτης είπε: «η Lidl Hellas στηρίζει με τη 17χρονη πορεία της την εγχώρια αγορά, στην οποία έχει επενδύσει συνολικά περισσότερο από 1,2 δισ. ευρώ. Με ετήσιες επενδύσεις άνω των 130 εκατ. ευρώ, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη και επέκταση των αποθηκευτικών και Logistics υποδομών μας. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζουμε και δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας στη χώρα».
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η εταιρεία θα διαθέτει σε λίγους μήνες πέντε κέντρα διανομής μαζί με αυτό της Θεσσαλονίκης (Θήβα, Πάτρα, Τρίκαλα, Καλύβια).

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1093-neo-kentro-logistics-gia-ti-lidl-hellas-sta-kalibia-paron-o-kostis-xatzidakis

Η UPS εξαγόρασε την Polar Speed, ενισχύοντας τη θέση της στον κλάδο υγείας

Η UPS ανακοίνωσε την εξαγορά της Polar Speed, εταιρείας παροχής temperature sensitive λύσεων για την εφοδιαστική αλυσίδα στο φαρμακευτικό κλάδο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εξαγορά ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο λύσεων για τον κλάδο υγείας της UPS σε όλη την Ευρώπη, παρέχοντας σε εταιρείες του κλάδου, πρόσβαση σε μια ενιαία πηγή λύσεων logistics για όλη την ήπειρο.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η εξαγορά αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής της UPS για τον κλάδο υγείας, και δίνει αξία στους πελάτες της, σε αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά.
Η Polar Speed εξειδικεύεται στις active temperature-controlled παραδόσεις σε νοσοκομεία, φαρμακεία, χονδρέμπορους, χειρουργικά κέντρα, καθώς και σε ασθενείς. Ακόμη, προσφέρει μοναδικές δυνατότητες στο πλαίσιο των συνεχώς αυξανόμενων παραδόσεων απευθείας κατ' οίκον. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται μερικά από τια πιο γνωστά φαρμακευτικά brands στον κόσμο.

«Η εξαγορά θα βοηθήσει την UPS να καλύψει τις ανάγκες των πελατών υγείας, που θέλουν να έχουν πρόσβαση στη σημαντική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, προσφέροντας προστιθέμενη αξία για την ελαστικότερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο υγείας», δήλωσε η Cindy Miller, President, της UPS Europe.
«Οι συνδυαστικές μας υπηρεσίες διασφαλίζουν ότι οι εταιρείες στον τομέα της υγείας έχουν πρόσβαση στις καλύτερες temperature-sensitive μεταφορικές λύσεις, ενώ μας επιτρέπουν να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά την αυξανόμενη ζήτηση για temperature-sensitive φαρμακευτικά και βιολογικά προϊόντα» συμπλήρωσε.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της UPS, αυτή η εξαγορά προσθέτει τρεις εγκαταστάσεις με προηγμένα συστήματα διαχείρισης αποθήκευσης, υπηρεσίες πλήρους διασφάλισης ποιότητας, και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό στο υπάρχον παγκόσμιο δίκτυο της υπηρεσιών υγείας της UPS, που απαριθμεί μέχρι στιγμής συνολικά 45 εγκαταστάσεις για τον κλάδο. 
Η εμβέλεια των υπηρεσιών και της τεχνογνωσίας της UPS στην Ευρώπη τώρα περιλαμβάνει ειδικά κέντρα διανομής στην περιοχή Μπενελούξ, την Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, τη Ιβηρική Χερσονήσο και το Ηνωμένο Βασιλείο.
Επιπλέον, σημειώνεται ότι η UPS αμβλύνει τα κόστη στα logistics για τις φαρμακευτικές εταιρείες μέσω της περιφερειακής ενοποίησης και διανομής, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη ορατότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων υγείας.
«Η Polar Speed είναι μια εξαιρετική κίνηση για την UPS, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο λόγω του ότι εστιάζει στη διασφάλιση της ποιότητας, τη συμμόρφωση, την τεχνολογία και τις λύσεις παρακολούθησης για τη διασφάλιση της υψηλής αξίας στα ευαίσθητα φαρμακευτικά προϊόντα κατά την αποθήκευση και τη μεταφορά», δήλωσε η Miller, σημπληρώνοντας: «Οι υπηρεσίες Polar Speed περιλαμβάνουν υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής για παλέτες και μικρότερα πακέτα, υπηρεσίες on-site pharmacy για τη διανομή ιατρικών συνταγών σε ασθενείς, καθώς και υπηρεσία παράδοσης στο σπίτι για εγκεκριμένους ασθενείς».

Συνέδριο στη Θεσ/νίκη, με τίτλο “Η θάλασσα της Ευρώπης”, με ομιλητή τον Σ. Κάλλας

ην Τρίτη 18 Φεβρουαρίου , ο ευρωβουλευτής της ΝΔ , Γιώργος Κουμουτσάκος είναι προσκεκλημένος ομιλητής στο συνέδριο που διοργανώνει ο Economist στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο «Η θάλασσα της Ευρώπης: διαμορφώνοντας τον χάρτη για την οικονομική ανάπτυξη». Το εν λόγω συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. και με τη στήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής και εισηγητής στον Κανονισμό για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών θα εκπροσωπήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη συζήτηση με θέμα "Τα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών: Η Ελλάδα ως σταυροδρόμι του διεθνούς εμπορίου".
Το συνέδριο θα ανοίξει ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών κ. Ε. Βενιζέλος, ενώ βασικός ομιλητής θα είναι ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών κ. Σιμ Κάλλας.
Αντικείμενο του συνεδρίου είναι ο ευρωπαϊκός σχεδιασμός στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και της ψηφιακής τεχνολογίας, και εντάσσεται στο πλαίσιο της οριζόντιας θεματικής της Ελληνικής Προεδρίας «Θαλάσσιες Πολιτικές της ΕΕ».
Σκοπός του είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ευρωπαϊκές πολιτικές που σχετίζονται με τη θάλασσα στους τομείς της ενέργειας, των ψηφιακών δικτύων και των μεταφορών για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής στην Ευρώπη.

Οξεία αντιπαράθεση στη Βουλή για τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων

Οξύτατη αντιπαράθεση για τις αυξήσεις στα διόδια είχαν στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης με τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ηλ. Παναγιώταρο.
«Είστε μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά», είπε ο υπουργός, ενώ ο βουλευτής του απάντησε ότι «έρχονται εκλογές. Δεν θα σε σώσει ούτε η ελιά ούτε ο δάκος».
Στην πρωτολογία του, ο Μ. Χρυσοχοΐδης έκανε λόγο για «6 μύθους» σχετικά με τις αυξήσεις στα διόδια, τόνισε ότι με τον νόμο που ψήφισε τον Δεκέμβριο του 2013 δεν ήρθαν αυξήσεις, ενώ άφησε αιχμές για την κυβέρνηση Κ. Καραμανλή και τον πρ. Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, ισχυριζόμενος ότι οι αυξήσεις περιλαμβάνονταν στις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί εκείνη την περίοδο.
Επίσης ο Μ. Χρυσοχοΐδης επιτέθηκε στον δήμαρχο Ωρωπού. λέγοντας πως όσοι καίνε τα διόδια είναι κατά του λαού. «Ποιοι ωφελούνται από το κάψιμο των διοδίων; Οι «Δεν Πληρώνω» με τα τζιπ ωφελούνται», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός και πρόσθεσε: «Τον δήμαρχο Ωρωπού δεν τον πείραξε που το φέρυ μποτ παίρνει 12 ευρώ για να περνάει το αυτοκίνητο στην Ερέτρια, αλλά τον πείραξε η αύξηση 1,2 ευρώ στα διόδια».
Η ομιλία στη Βουλή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Αναρωτιέμαι γιατί λέγονται τόσες ανακρίβειες, γιατί υπάρχουν τόσοι μύθοι για τους αυτοκινητόδρομους; Αναρωτιέμαι γιατί λιγότερο από δύο μήνες έχουν περάσει, όταν εδώ σε αυτήν την αίθουσα, συζητήσαμε αναλυτικά και ψηφίσαμε τις συμβάσεις. Όμως οι μύθοι συνεχίζονται και παραπλανάται ο ελληνικός λαός από δημόσια πρόσωπα που μιλούν χωρίς να γνωρίζουν και το χειρότερο: χωρίς να θέλουν να μάθουν. Θα αναφερθώ συνοπτικά σε αυτά τα ζητήματα, σε αυτούς τους μύθους, που συνιστούν την ουσία της ερώτησης του κ. Παναγιώταρου, έτσι όπως την ανέλυσε και προηγουμένως.
Πρώτος μύθος: Το κόστος της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων πρέπει να βαρύνει το κράτος και όχι τους χρήστες. Πανευρωπαϊκά, αλλά και σε όλο τον κόσμο, τα διόδια αποτελούν το κύριο μέσο χρηματοδότησης της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων. Πρόκειται για τη δικαιότερη μέθοδο χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων, καθώς το κόστος κατασκευής και συντήρησης επιβαρύνει μόνο τους χρήστες του δρόμου και όχι όλους τους φορολογούμενους. Με άλλα λόγια χρηματοδότηση αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό αυτών των έργων θα επιβάρυνε άμεσα το σύνολο των πολιτών ακόμα και των κατοίκων του μικρότερου νησιού και παράλληλα θα στερούσε από το κράτος τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει άλλες κρίσιμες υποδομές και κοινωνικές δράσεις.
Μύθος δεύτερος: Τα διόδια είναι υπέρογκα σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Ποια είναι η αλήθεια; Το ύψος των διοδίων που έχει συμβατικά προκαθοριστεί, είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα κοστίζουν από 6,5 έως κάτι λιγότερο από 7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στην Πορτογαλία κινούνται στο επίπεδο των 8,9 λεπτών ανά χιλιόμετρο, στην Γαλλία 8,5, στην Ισπανία 11,2, στην Ιταλία 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Μύθος Τρίτος: Τα διόδια καταλήγουν στην τσέπη των εργολάβων, το ακούσαμε προηγουμένως. Ποια είναι η αλήθεια; Τα έσοδα από τα διόδια κατά τον χρόνο κατασκευής του έργου χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής αφού αφαιρεθεί το κόστος λειτουργίας, συντήρησης και οι λοιπές χρηματοοικονομικές δαπάνες. Οι μέτοχοι των εταιριών παραχώρησης δεν δικαιούνται να λάβουν οποιοδήποτε μέρισμα κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, τα έσοδα από διόδια διατίθενται αυστηρά κατά την εξής σειρά: πρώτα για το κόστος συντήρησης και λειτουργίας, δεύτερον για την εξυπηρέτηση του δανείου, τρίτον για την επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων παραχώρησης.
Οι εταιρείες παραχώρησης ελέγχονται εξονυχιστικά, σε όλα τα επίπεδα, ως προς τα έσοδα και τα έξοδα τους τα οποία βεβαιώνονται από ορκωτούς ελεγκτές. Οι μέτοχοί τους έχουν εκ του νόμου προκαθορισμένο δεσμευτικό και μη εγγυημένο επίπεδο κερδοφορίας το οποίο κυμαίνεται από 6 έως 9%. Όλα αυτά είναι μέσα στο νόμο γραμμένα για την περίοδο παραχώρησης, τα 30 χρόνια.
Μύθος τέταρτος: Δεν επιτρέπεται η καταβολή διοδίων για χρήση αυτοκινητοδρόμων καθώς αυτοί είναι κοινόχρηστα πράγματα. Έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας προσφάτως -σε σχετική προσφυγή του δημάρχου Ωρωπού, η οποία και απορρίφθηκε- ότι η επιβολή διοδίων δεν αναιρεί τον κοινόχρηστο χαρακτήρα των οδών, αλλά αντιθέτως κινείται προς την κατά το δυνατόν ορθολογική χρήση τους από το σύνολο των πολιτών. Κρίθηκε δε, ότι ούτε η επιβολή διοδίων - ως τέλους εισπραττόμενου ως τμήμα του εργολαβικού ανταλλάγματος καταβαλλόμενο από τους χρήστες της οδού στον παραχωρησιούχο στην περίπτωση αναθέσεως της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης της οδού με σύμβαση παραχώρησης - είναι αντίθετη με το Σύνταγμα.
Μύθος πέμπτος: Το παράπλευρο δίκτυο δεν υφίσταται ή δεν είναι ικανοποιητικό. Η δημιουργία παράπλευρου δικτύου δεν επιβάλλεται από κανένα νόμο, καμία κοινοτική και εθνική νομοθεσία. Δεν έχει καμία οικονομική λογική να φτιάχνουμε δηλαδή αυτοκινητόδρομους και δίπλα να φτιάχνουμε κάποια άλλα δίκτυα για να πηγαίνουν και να κυκλοφορούν κάποιοι άλλοι. Ένα στόχο έχει το παράπλευρο δίκτυο: να συνδέει τους παρόδιους οικισμούς με τις πόλεις, με τις εθνικές οδούς, με τους αγρούς τους και γενικότερα με τις δραστηριότητές τους.
Μύθος έκτος: Η χρέωση διοδίων δεν είναι αναλογική ως προς τη διανυόμενη απόσταση. Οι αυτοκινητόδρομοι κατασκευάζονται για να γίνονται υπερτοπικές διαδρομές. Εδώ λοιπόν, στην χώρα μας όλες οι μεγάλες διαδρομές έχουν απόλυτα αναλογική χρέωση: Αθήνα-Λαμία, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα κ.α. που έχει καθοριστεί με σύμβαση. Υπάρχουν όμως και τοπικές διαδρομές που δεν έχουν αναλογική χρέωση, αλλά εκεί έχουν την δυνατότητα οι κάτοικοι των τοπικών κοινωνιών, να κινούνται έξω από την Εθνική Οδό.
Αναφέρθηκα κ. Πρόεδρε, στους έξι πιο διαδεδομένους μύθους, όχι του Αισώπου, αλλά των λογής λογής παραμυθάδων που μιλούν και κόπτονται στα παράθυρα της τηλεόρασης, τάχα για την προστασία των συμπολιτών μας. Επιτρέψτε μου λοιπόν, να πω δυο λόγια για το θέμα που έθεσε ο κ. Παναγιώταρος, για το θέμα των αυξήσεων.
Όταν έγινε η συζήτηση πριν από δυο μήνες στην Βουλή κατέθεσα τις συμβάσεις- είναι και σήμερα στο διαδίκτυο, μπορείτε να τις δείτε ή να τις πάρετε από τα πρακτικά της Βουλής- κατέθεσα τις τιμές των διοδίων, πώς εξελίχθηκαν και πώς εξελίσσονται, κατέθεσα τη δήλωσή μου που είναι γραμμένη στα πρακτικά της Βουλής, ότι με τις συμβάσεις αυτές δεν προβλέπεται καμία αύξηση στα διόδια. Οι όποιες εξελίξεις, αυξήσεις, μειώσεις κτλ στα διόδια καθορίστηκαν το 2007. Σε αυτές τις συμβάσεις που ψηφίσαμε πριν από δυο μήνες δεν υπήρχε απολύτως καμία αναφορά στα διόδια. Επιτέλους, πρέπει να ακουστεί η αλήθεια γιατί κάποιοι την κρύβουν.
Όχι κάποιοι, όλοι την κρύβουν. Δεν υπήρξε λοιπόν κάποια αύξηση στα διόδια με αυτές τις συμβάσεις. Προβλέπεται από το 2007 πώς ακριβώς θα γίνουν τα διόδια. Γιατί αυξήθηκαν τώρα τα διόδια; Γιατί οι αυξήσεις αυτές δεν είχαν γίνει το 2009, το 2010, το 2011, το 2012. Γιατί τα έργα κατέρρευσαν, σταμάτησαν, ρήμαξαν και τα παράτησαν. Και κάναμε μια μεγάλη προσπάθεια, με 35 τράπεζες, εκ των οποίων οι 30 είναι ξένες, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με όλους τους θεσμούς του Παγκόσμιου Οικονομικού Συστήματος, για να ξαναρχίσουν τα έργα να δώσουμε σε 20.000 ανθρώπους θέσεις εργασίας και τελικά να προσθέσουμε 1,5% ΑΕΠ στην χώρα. Και το πλεόνασμα, ένα μέρος του οικονομικού προϋπολογισμού, προέρχεται ακριβώς από αυτό.
Η δευτερολογία
Είμαι υποχρεωμένος και πάλι, να άρω τη σύγχυση και να διαλύσω και άλλους μύθους, γιατί ο κ. Παναγιώταρος συνεχίζει. Καταρχήν, στο δρόμο Κόρινθος – Πάτρα είχαμε μείωση 30% των διοδίων, γιατί αυτό προέβλεπαν οι συμβάσεις. Δεύτερον, το παράπλευρο δίκτυο δεν ανήκει στους εργολάβους, ούτε στους παραχωρησιούχους. Ανήκει στο δημόσιο. Το παράπλευρο δίκτυο ανήκει στο δημόσιο επαναλαμβάνω. Όλοι οι δρόμοι, εκτός από το δρόμο τον κεντρικό, που ανήκει στη διαχείριση του παραχωρησιούχου με βάση τις συμβάσεις, οι υπόλοιποι δρόμοι ανήκουν στο δημόσιο. Τρίτον, είπατε, γιατί να πληρώνει κάποιος, που ταξιδεύει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, για να κατασκευαστεί η Ιόνια Οδός; Ρωτήστε τα εκατομμύρια των Θεσσαλών στον Ε65, των Αιτωλοακαρνάνων και των Ηπειρωτών, που πληρώνουν τόσο χρόνια χωρίς να έχουν δρόμο για τους υπόλοιπους. Δεν είναι αλήθειες αυτές. Εσείς να απαντήσετε, διότι λέτε ανακρίβειες και ψέματα.
Θέλω να τονίσω, θέλω να δηλώσω και πάλι. Τα διόδια δεν πάνε στην τσέπη των παραχωρησιούχων, πηγαίνουν στην κατασκευή του έργου. Τελειώσαμε. Όποιος το λέει αυτό από εκεί και πέρα, προφανώς ψεύδεται. Προφανώς λαϊκίζει. Θέλω να συνεχίσω κ. Πρόεδρε. Το κόστος των αυτοκινητοδρόμων λοιπόν, δεν έχουμε αυξήσεις νέες στα διόδια. Είναι προγραμματισμένες από το 2007. Σας το εξήγησα, ότι είναι τιμές του 2007. Ό,τι δήλωσα το Δεκέμβριο, ισχύει 100%.
Οι τιμές στις Αφίδνες ανέβηκαν, γιατί τρία χρόνια το έργο κατέρρευσε και οι νέες τιμές άργησαν, γιατί κάναμε μια συμφωνία με τον παραχωρησιούχο, πιέσαμε τον παραχωρησιούχο να κάνει μια εξαιρετικά ευνοϊκή πολιτική για τους κατοίκους και να μην αυξηθούν τα διόδια για τους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού, για 40,000 ανθρώπους παραμένει το διόδιο στο 2,10. Για τους υπόλοιπους, αν μετακινείσαι κάθε ημέρα έχεις έκπτωση 50%, αν μετακινείσαι τρεις φορές την εβδομάδα έχεις 30%. Για τους κατοίκους του Ωρωπού επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει καμία αύξηση.
Εγώ καταλαβαίνω τον κόσμο. Καταλαβαίνω τον κόσμο και την οργή του, τα χαράτσια, που του στέρησαν την υπομονή. Πολλές φορές δεν βλέπει τις θυσίες του να πιάνουν τόπο. Όμως, επαναλαμβάνω, τα λεφτά δεν πηγαίνουν σε κανέναν εργολάβο. Πηγαίνουν όλα στο έργο. Δεν το λέω εγώ αυτό. Το λένε οι συμβάσεις που ψηφίστηκαν εδώ στη Βουλή. Ψηφίστηκαν εδώ στη Βουλή, ελέγχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από τις υπηρεσίες του δημοσίου, από ανεξάρτητο μηχανικό. Ήδη, τα εργοτάξια ανά την Ελλάδα γεμίζουν και το πρωτογενές πλεόνασμα επαναλαμβάνω, σε ένα μεγάλο μέρος του οφείλεται στα έργα. Τα διόδια χρηματοδοτούν τους δρόμους, την απασχόληση και την ανάπτυξη.
Ποιοι φωνάζουν λοιπόν κ. Πρόεδρε; Να σας το πω εγώ κ. Παναγιώταρε. Το κράτος των πελατών φωνάζει. Αυτός είναι ο λαϊκισμός. Αυτοί που πάντα λένε, να πληρώσει το κράτος. Οι «δεν πληρώνω» με τα τζιπ και τους μεγάλους λογαριασμούς.
Να μην αλλάξουν λοιπόν οι τιμές, να καταργηθούν τα διόδια, δηλαδή να πάρουμε τα λεφτά, γιατί αλλιώς δεν γίνεται, από συνταξιούχους, από άνεργους από τους μισθωτούς και να τα δώσουμε στο δήμαρχο Ωρωπού και στον κ. Παναγιώταρο. Προσέξτε υπάρχει το φέρρυ μποτ, το οποίο πάει τους ανθρώπους απέναντι στην Ερέτρια σε πέντε λεπτά, με ένα αυτοκίνητο και τον οδηγό με 12 ευρώ. Αλλά τον κ. Δήμαρχο τον ενοχλούν τα διόδια, που αυξήθηκαν 1,20. Καλοί πατριώτες, ευαίσθητοι Έλληνες, όλοι αυτοί οι πελάτες.
Ποιοι άλλοι φωνάζουν κ. Παναγίωταρε; Εσείς έτοιμοι να βάλετε φωτιά, να κάνετε το φόβο σημαία και το μίσος κανόνα ζωής. Πωλητές της βίας και έμποροι της δυστυχίας. Βάζετε μπάρες και διόδια στις σκέψεις και στην ψυχή των ανθρώπων. Ποιος κερδίζει, όταν καίγονται τα διόδια, που τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός; Οι αδύναμοι και φτωχοί; Όχι βέβαια. Λίγη παραπάνω τηλεθέαση σε διάφορους αστέρες, που προασπίζονται και υπερασπίζονται τα προνόμιά τους, για δυο ημέρες. Μικροπολιτικά οφέλη διαφόρων δημάρχων ενόψει εκλογών. Και ευθύς, όπως το έλεγε το τραγούδι «μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά», αναλαμβάνετε να εκπροσωπείτε την Ελλάδα σε αυτούς τους πελάτες. Αυτό δεν είναι Ελλάδα. Είναι τα χειρότερα όνειρά μας και θα τα ξορκίσουμε.    

Ουρά χιλιομέτρων από τουρκικά φορτηγά στο τελωνείο των Κήπων

Περίπου 15 χιλιόμετρα είναι η ουρά που έχουν σχηματίσει τα τουλάχιστον 1.000 φορτηγά διεθνών μεταφορών, τουρκικών συμφερόντων που βρίσκονται σταθμευμένα εκατέρωθεν του μεθοριακού σταθμού Κήπων, στις δυο πλευρές των ελληνοτουρκικών συνόρων και περιμένουν να πραγματοποιήσουν διέλευση.
Σύμφωνα με δηλώσεις της αστυνομίας στο naftemporiki.gr, το πρόβλημα έχει προκληθεί λόγω του ότι οι βουλγαρικές αρχές μείωσαν τις άδειες διέλευσης που έδιναν στους τούρκους οδηγούς από 125.000 σε 5.000, με αποτέλεσμα  οι τουρκικές νταλίκες που θα περνούσαν από τα Βουλγαρο – τουρκικά σύνορα να έχουν προσέλθει στο μεθοριακό σταθμό των Κήπων.
Σύμφωνα με την αστυνομία το θέμα των θεωρήσεων των διαβατηρίων είναι το εύκολο κομμάτι και οι αρχές συμβάλλουν στο βαθμό που μπορούν. Όμως το θέμα του εκτελωνισμού είναι αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα αφού είναι χρονοβόρο και το προσωπικό που εργάζεται στον συγκεκριμένο τομέα μπορεί να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο αριθμό ημερησίως.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του τελωνείου Κήπων Θανάσης Γρηγορίου, με δηλώσεις στο ΑΜΠΕ, ανέφερε και αυτός ότι  το πρόβλημα προκλήθηκε εξ αιτίας της μεγάλης προσέλευσης τουρκικών οχημάτων στο μεθοριακό σταθμό, τα οποία δεν μπορούσαν να περάσουν από τα Βουλγαρο- τουρκικά σύνορα, λόγω μη υπογραφής σχετικής διμερούς συμφωνίας διέλευσης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από χθες το μεσημέρι άρχισε να πραγματοποιείται διέλευση οχημάτων από τα βούλγαρο - τουρκικά σύνορα, στο τελωνείο «Καπετάν Αντριέγεβο», αλλά θα χρειαστούν αρκετές ημέρες για να ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία, καθώς εκατέρωθεν των εισόδων και εξόδων του τελωνείου, έχουν σχηματισθεί ουρές πολλών χιλιομέτρων.
Σε ότι αφορά το τελωνείο Κήπων, σύμφωνα με τον κ. Γρηγορίου η κατάσταση με τις ουρές των τουρκικών φορτηγών εκτιμάται ότι θα αποσυμφορηθεί μέσα στο επόμενο πενθήμερο.

Διαβάστε τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών για το 2014

Σύμφωνα με τις εντολές των αρμόδιων υπουργείων η απαγόρευση κυκλοφορίας για τα φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1.5 τόνου στα τμήματα των εθνικών οδών διαμορφώνονται ως εξής:

Α. Απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων κατά διαδρομή


Α1. Απαγορεύσεις στο ρεύμα εξόδου από τα Αστικά Κέντρα

(α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλαιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών − Κορίνθου − Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου, εξαιρουμένου του τμήματος από τη χ/θ 145 έως τη χ/θ 205+800 (Κόμβος Ρίου).
(β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών − Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ/θ 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ/θ 410).
(γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χιλιόμετρο.
(δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου − Χαλκίδας, από τη διασταύρωση της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ/θ 12+300).

Α2. Απαγορεύσεις στο ρεύμα εισόδου στα Αστικά Κέντρα.

(α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών − Κορίνθου −Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας
(β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης − Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ/θ410) μέχρι τη Λάρισα (χ/θ 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγίου Στεφάνου (Κρυονέρι).
(γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από το 34ο χιλιόμετρο μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
(δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας − Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ/θ 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Β. Ημερομηνίες και ώρες απαγόρευσης

Β1. Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου από 1/1/2014 έως 15/6/2014 και από 16/9/2014 έως 31/12/2014
Σε όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου και με την επιφύλαξη των απαγορεύσεων κατά τις ημέρες των εορτών των επομένων Κεφαλαίων Β3 έως Β10, κάθε Κυριακή για το ρεύμα εισόδου και από 15:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.

Β2. Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου από 16/6/2014 έως 15/9/2014 

Σε όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου και με την επιφύλαξη των απαγορεύσεων κατά τις ημέρες των εορτών των επομένων Κεφαλαίων Β3 έως Β10, κάθε Παρασκευή για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1 και κάθε Κυριακή για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 22:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2, πλην του σημείου Α2.(β) και μόνο στο τμήμα από την κάτω διάβαση περιοχή Σκοτίνα Πιερίας (χ/θ 410) μέχρι και την Λάρισα (χ/θ 365+400) όπου οι απαγορεύσεις έχουν ισχύ από ώρα 16:00 έως 23:00 κάθε Κυριακής.

Β3. Απαγορεύσεις κατά τον εορτασμό της Καθαρής Δευτέρας του έτους 2014

(α) Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00 και το Σάββατο 01 Μαρτίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Δευτέρα 03 Μαρτίου 2014 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.
(γ) Την Κυριακή 04 Μαρτίου 2014 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Β4. Απαγορεύσεις κατά τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου του έτους 2014

(α) Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00, και το Σάββατο 22 Μαρτίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Τρίτη 25 Μαρτίου 2014 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.
(γ) Την Κυριακή 23 Μαρτίου 2014 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Β5. Απαγορεύσεις κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα του έτους 2014

(α) Τη Μεγάλη Πέμπτη 17 Απριλίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 15:00 έως 22:00 και τη Μεγάλη Παρασκευή 18 Απριλίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 06:00 έως 16:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Δευτέρα 21 Απριλίου 2014 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 22:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.
(γ) Την Τρίτη 22 Απριλίου 2014 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 11:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις της περίπτωσης (α) του Κεφαλαίου Α2.
(δ) Την Κυριακή 20 Απριλίου 2014 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Β6. Απαγορεύσεις κατά τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς του έτους 2014

Τη Τετάρτη 30 Απριλίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 22:00, και την Πέμπτη 1 Μαΐου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.

Β7. Απαγορεύσεις κατά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος του έτους 2014

(α) Την Παρασκευή 06 Ιουνίου 2014, για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 22:00 και το Σάββατο 07 Ιουνίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Δευτέρα 09 Ιουνίου 2014, για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 16:00 έως 23:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.
(γ) Την Κυριακή 08 Ιουνίου 2014 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Β8. Απαγορεύσεις κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου του έτους 2014

Την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014, για το ρεύμα εξόδου και από 16:00 έως 22:00, και την Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.

Β9. Απαγορεύσεις κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου του έτους 2014

(α) Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00, και το Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 08:00 έως 13:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.
(γ) Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.

Β10. Απαγορεύσεις κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων 2014/2015

(α) Την Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014, και την Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014, για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α1.
(β) Τη Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015, για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 22:00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις του Κεφαλαίου Α2.

Γ. Εξαιρέσεις από τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:
(α) τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
(β) τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
(γ) τα φορτηγά οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
(δ) τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
(ε) τα φορτηγά σιλοφόρα οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Πατρών από τα διόδια του Ρίο έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
(στ) τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
(ζ) τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
(η) τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού οργανισμού «Το χαμόγελο του παιδιού».
(θ) τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων.
(ι) τα φορτηγά οχήματα για αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από σχετική απόφαση της τοπικής Διεύθυνσης Τροχαίας.
(ια) τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εκλογικό υλικό, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από παραστατικά έγγραφα.

Τι εντόπισε τo Bloomberg για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών ΔΧ

Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ελλάδας προχώρησε , προ τετραετίας, στην απελευθέρωση των φορτηγών δημόσιας χρήσης, υπό τις έντονες διαμαρτυρίες των οδηγών. Έκτοτε έχουν εκδοθεί μόνο 63 νέες άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης, αναφέρει σε εκτενές του άρθρο για τα κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα, το Bloomberg.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, οι μεταφορές, όπως και άλλα 300 περίπου επαγγέλματα, θα έπρεπε να είχαν ανοίξει στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης που χορηγήθηκαν στην Ελλάδα. Η μεταρρύθμιση δεν έχει ακόμα αποφέρει τα υποσχόμενα οφέλη λόγο ενός συνδυασμού πολιτικής κωλυσιεργίας από την πλευρά της Ελλάδας και μιας ύφεση που έχει οδηγήσει σε απώλεια του 25% περίπου του ΑΕΠ από το 2008.
«Επειδή οι ελληνικές αρχές δίστασαν να προχωρήσουν στην απελευθέρωση για τρία χρόνια, η ζήτηση για υπηρεσίες και η αγορά «στέγνωσαν» και τώρα θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φανούν θετικά αποτελέσματα», δήλωσε ο σύμβουλος του ΣΕΒ, κ. Μιχάλης Μητσόπουλος. «Ο κίνδυνος είναι να πει ο κόσμος ότι 'κοιτάξτε, προχωρήσαμε στην απελευθέρωση και δεν έγινε τίποτα, ας γυρίσουμε εκεί που ήμασταν'. Ολόκληρη η πρωτοβουλία θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση».
Ως παράδειγμα το Bloomberg επικαλείται την περίπτωση της εταιρείας Metro, η οποία συνεχίζει να βασίζεται στον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών της, τον οποίον η εταιρεία δημιούργησε προκειμένου να μην χρειάζεται να βασίζεται στην προστατευόμενη δημόσια αγορά οδικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μάλιστα, σύμφωνα με το πρακτορείο, οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις διαχειρίζονται μόνες τους τα logistics τους, διότι για δεκαετίες δεν ήθελαν οι ταμειακές ροές τους να τεθούν σε κίνδυνο από ένα καρτέλ που «ρέπει» προς τις απεργίες.
«Το πρόβλημα ήταν και παραμένει το επίπεδο επαγγελματισμού», δήλωσε στο πρακτορείο ο διευθυντής της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος πρόσθεσε ότι «δεν έχει βελτιωθεί διότι, ως αποτέλεσμα της κρίσης, κανένας δεν μπορεί να κάνει επενδύσεις».
«Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απελευθέρωση», σχολίασε ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, η οποία αντιτίθεται στην απελευθέρωση. «Θα είναι δύσκολο να μπει κανένας άλλος στην αγορά, εάν κρατήσουμε χαμηλά τα κόστη μας», συμπλήρωσε.
«Δεν έχουμε κανένα παράπονο με την τιμολόγηση, αλλά πολύ συχνά έχουμε πρόβλημα με την ποιότητα των υπηρεσιών», είπε από την πλευρά του ο κ. Παντελδιάδης. «Εκεί χρειάζονται επενδύσεις».

Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Ελλάδα έχει προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση 285 -ή 83%- εκ των 345 επαγγελμάτων που θα έπρεπε να «ανοίξει» στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης, ενώ τα υπόλοιπα, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, βρίσκονται στη διαδικασία της απελευθέρωσης. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα «κλειστά» επαγγέλματα αντιπροσωπεύουν ένα τρίτο της απασχόλησης στην Ελλάδα.
«Χρειάζεται άμεσες επενδύσεις πρώτον για τη δημιουργία ρευστότητας στην αγορά και δεύτερο για να βρεις από το υφεσιακό σπιράλ», σχολίασε ο Θεόδωρος Κρίντας, διευθύνων σύμβουλος της Attica Wealth Management. «Τότε οι αλλαγές όπως το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων θα ενισχύσουν την ανοδική δυναμική. Αυτές είναι σημαντικές αποφάσεις για την ελληνική οικονομία και πιστεύω πως θα υπάρχουν οφέλη».
Η Ελλάδα διαθέτει περίπου 33.000 φορτηγά με δημόσιες άδειες μεταφοράς αγαθών εκ μέρους πελατών και περίπου 1 εκατ. οχήματα, συμπεριλαμβανομένων vans, με πιο περιορισμένα δικαιώματα παράδοσης ως ιδιωτικοί στόχοι επιχειρήσεων.
«Ο κλάδος των δημόσιων φορτηγών στην Ελλάδα έχει τεράστια πιθανότητα να επεκταθεί» σχολίασε ο Κώστας Θεοφανίδης, ο οποίος εργάζονταν ως διευθυντής μεταφορών για τις ελληνικές μονάδες των Exxon Mobil και BP, και σήμερα είναι σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Projectyou.gr. «Όμως υπάρχει πτώση 52% στη ζήτηση. Ο κόσμος έχει πέσει σε κατάθλιψη, δεν βλέπουν φως στην άκρη του τούνελ».
Σύμφωνα με τον ίδιο, πέραν της κατάρρευσης της ζήτησης, εμπόδιο αποτελούν η έλλειψη εμπιστοσύνης του ιδιωτικού τομέα προς την δημόσια αγορά, λόγω των συνεχιζόμενων απεργιών, η εσωτερική αντίσταση που παρατηρείται στις επιχειρήσεις να εγκαταλείψουν τους ιδιωτικούς τους στόχους, αλλά και η έλλειψη μεγάλων οργανισμών στους στόχους των φορτηγών δημόσιας χρήσης.

Συνολικές προβολές σελίδας