Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Τι εντόπισε τo Bloomberg για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών ΔΧ

Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ελλάδας προχώρησε , προ τετραετίας, στην απελευθέρωση των φορτηγών δημόσιας χρήσης, υπό τις έντονες διαμαρτυρίες των οδηγών. Έκτοτε έχουν εκδοθεί μόνο 63 νέες άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης, αναφέρει σε εκτενές του άρθρο για τα κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα, το Bloomberg.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, οι μεταφορές, όπως και άλλα 300 περίπου επαγγέλματα, θα έπρεπε να είχαν ανοίξει στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης που χορηγήθηκαν στην Ελλάδα. Η μεταρρύθμιση δεν έχει ακόμα αποφέρει τα υποσχόμενα οφέλη λόγο ενός συνδυασμού πολιτικής κωλυσιεργίας από την πλευρά της Ελλάδας και μιας ύφεση που έχει οδηγήσει σε απώλεια του 25% περίπου του ΑΕΠ από το 2008.
«Επειδή οι ελληνικές αρχές δίστασαν να προχωρήσουν στην απελευθέρωση για τρία χρόνια, η ζήτηση για υπηρεσίες και η αγορά «στέγνωσαν» και τώρα θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φανούν θετικά αποτελέσματα», δήλωσε ο σύμβουλος του ΣΕΒ, κ. Μιχάλης Μητσόπουλος. «Ο κίνδυνος είναι να πει ο κόσμος ότι 'κοιτάξτε, προχωρήσαμε στην απελευθέρωση και δεν έγινε τίποτα, ας γυρίσουμε εκεί που ήμασταν'. Ολόκληρη η πρωτοβουλία θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση».
Ως παράδειγμα το Bloomberg επικαλείται την περίπτωση της εταιρείας Metro, η οποία συνεχίζει να βασίζεται στον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών της, τον οποίον η εταιρεία δημιούργησε προκειμένου να μην χρειάζεται να βασίζεται στην προστατευόμενη δημόσια αγορά οδικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μάλιστα, σύμφωνα με το πρακτορείο, οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις διαχειρίζονται μόνες τους τα logistics τους, διότι για δεκαετίες δεν ήθελαν οι ταμειακές ροές τους να τεθούν σε κίνδυνο από ένα καρτέλ που «ρέπει» προς τις απεργίες.
«Το πρόβλημα ήταν και παραμένει το επίπεδο επαγγελματισμού», δήλωσε στο πρακτορείο ο διευθυντής της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος πρόσθεσε ότι «δεν έχει βελτιωθεί διότι, ως αποτέλεσμα της κρίσης, κανένας δεν μπορεί να κάνει επενδύσεις».
«Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απελευθέρωση», σχολίασε ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, η οποία αντιτίθεται στην απελευθέρωση. «Θα είναι δύσκολο να μπει κανένας άλλος στην αγορά, εάν κρατήσουμε χαμηλά τα κόστη μας», συμπλήρωσε.
«Δεν έχουμε κανένα παράπονο με την τιμολόγηση, αλλά πολύ συχνά έχουμε πρόβλημα με την ποιότητα των υπηρεσιών», είπε από την πλευρά του ο κ. Παντελδιάδης. «Εκεί χρειάζονται επενδύσεις».

Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Ελλάδα έχει προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση 285 -ή 83%- εκ των 345 επαγγελμάτων που θα έπρεπε να «ανοίξει» στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης, ενώ τα υπόλοιπα, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, βρίσκονται στη διαδικασία της απελευθέρωσης. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα «κλειστά» επαγγέλματα αντιπροσωπεύουν ένα τρίτο της απασχόλησης στην Ελλάδα.
«Χρειάζεται άμεσες επενδύσεις πρώτον για τη δημιουργία ρευστότητας στην αγορά και δεύτερο για να βρεις από το υφεσιακό σπιράλ», σχολίασε ο Θεόδωρος Κρίντας, διευθύνων σύμβουλος της Attica Wealth Management. «Τότε οι αλλαγές όπως το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων θα ενισχύσουν την ανοδική δυναμική. Αυτές είναι σημαντικές αποφάσεις για την ελληνική οικονομία και πιστεύω πως θα υπάρχουν οφέλη».
Η Ελλάδα διαθέτει περίπου 33.000 φορτηγά με δημόσιες άδειες μεταφοράς αγαθών εκ μέρους πελατών και περίπου 1 εκατ. οχήματα, συμπεριλαμβανομένων vans, με πιο περιορισμένα δικαιώματα παράδοσης ως ιδιωτικοί στόχοι επιχειρήσεων.
«Ο κλάδος των δημόσιων φορτηγών στην Ελλάδα έχει τεράστια πιθανότητα να επεκταθεί» σχολίασε ο Κώστας Θεοφανίδης, ο οποίος εργάζονταν ως διευθυντής μεταφορών για τις ελληνικές μονάδες των Exxon Mobil και BP, και σήμερα είναι σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Projectyou.gr. «Όμως υπάρχει πτώση 52% στη ζήτηση. Ο κόσμος έχει πέσει σε κατάθλιψη, δεν βλέπουν φως στην άκρη του τούνελ».
Σύμφωνα με τον ίδιο, πέραν της κατάρρευσης της ζήτησης, εμπόδιο αποτελούν η έλλειψη εμπιστοσύνης του ιδιωτικού τομέα προς την δημόσια αγορά, λόγω των συνεχιζόμενων απεργιών, η εσωτερική αντίσταση που παρατηρείται στις επιχειρήσεις να εγκαταλείψουν τους ιδιωτικούς τους στόχους, αλλά και η έλλειψη μεγάλων οργανισμών στους στόχους των φορτηγών δημόσιας χρήσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας