Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Συνάντηση υπ. Ναυτιλίας με εκπροσώπους ναυτικών σωματείων για το ασφαλιστικό

Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας συναντήθηκε σήμερα με αντιπροσωπεία σωματείων από το χώρο της ναυτικής εργασίας, των συνταξιούχων ναυτικών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και του ΝΑΤ, μετά από σχετικό αίτημά τους.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Γιάννης Θεοτοκάς και ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού κ. Οδυσσέας Καμπόλης.
Βασικό θέμα της συνάντησης ήταν το ασφαλιστικό. Από την πλευρά των εκπροσώπων των σωματείων ζητήθηκε από τον Υπουργό ενημέρωση, σχετικά με ενδεχόμενες πρόσφατες εξελίξεις και τέθηκε ξανά το θέμα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ και της διατήρησης του επιπέδου του συνόλου των συντάξεων.

Στη συζήτηση που εξελίχθηκε, ο Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους των σωματείων για την πορεία των συζητήσεων που διεξάγονται για το θέμα αυτό, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει ακόμα οριστική κατάληξη.
Επίσης, μεταξύ άλλων, διευκρίνισε ότι δεν τίθεται θέμα ορίων ηλικίας για τη συνταξιοδότηση των ναυτικών, καθώς υπάρχει σχετική υπουργική απόφαση που τα εξασφαλίζει.
Ο Υπουργός κατέγραψε σειρά σημείων που του επισημάνθηκαν για το ασφαλιστικό των ναυτικών και δεσμεύτηκε για μεσολάβηση, ώστε να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, που θα δώσει τη δυνατότητα να εκτεθούν, λεπτομερέστερα και πιο εξειδικευμένα, θέσεις ως προς τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος, που αναδεικνύουν και την ανάγκη αντίστοιχων ασφαλιστικών ρυθμίσεων.

H Cosco ψάχνει συνεπιβάτη για να «ανέβει» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά τον ΟΛΠ η κινεζική Cosco βάζει στο «στόχαστρο» και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων ελέω έλλειψης του γαλλορωσικού ενδιαφέροντος που είχε εκδηλωθεί επισήμως, έδωσε τη δυνατότητα στους Κινέζους να θέσουν υποψηφιότητα για να αναλάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα ακόμη deal με την ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το "Έθνος της Κυριακής". 
Το ενδιαφέρον των Κινέζων για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους είναι εύλογο και αναμένεται να καταγραφεί και επισήμως στον νέο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Οικονομίας», το Πεκίνο έχει ενημερωθεί και όλα δείχνουν ότι θα ανάψει το πράσινο φως για τη συμμετοχή της Cosco στη νέα διαγωνιστική διαδικασία.

Η Cosco πήρε στα χέρια της τον έλεγχο του ΟΛΠ και πλέον αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η δυνατότητα μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα. Η ανάγκη για την αποτελεσματικότητα της επένδυσης στον Πειραιά τούς βάζει εκ των πραγμάτων στο παιχνίδι της διεκδίκησης και των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Η αμερικανική Watco θα είναι πιθανότατα ο έτερος «μνηστήρας» που όλο αυτό το διάστημα προσπαθούσε να συμμετάσχει χωρίς επιτυχία στον διαγωνισμό μέσω της ρουμανικής εταιρείας Grup Fevoriar Roman η οποία είχε τεθεί εκτός μάχης λόγω ενός σκανδάλου.
Το μοναδικό «αγκάθι» βέβαια για τους Κινέζους είναι ότι ενδιαφέρονται για τις εμπορευματικές μεταφορές. Οι επιβατικές μεταφορές είναι ένας τομέας στον οποίο η Cosco δεν επιθυμεί να αναμειχθεί και αυτός πιθανόν να είναι ικανός λόγος για να συμμαχήσει με κάποιον άλλον παίκτη, ακόμη από την Ελλάδα, καθώς φέρεται να υπάρχει ελληνικός όμιλος που ενδιαφέρεται και αναζητεί εταίρο.
Η αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων που θα φέρνει πλέον η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά δημιουργεί νέες προοπτικές για εκείνον που θέλει να έχει τον έλεγχο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού με τα πανευρωπαϊκά δίκτυα.
Το ισχυρό ατού που θα αποκτηθεί μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο έλεγχος της νέας εφοδιαστικής αλυσίδας προς την Κεντρική Ευρώπη, που παρακάμπτει τα βόρεια ευρωπαϊκά λιμάνια (Αμβούργο, Ρότερνταμ) και περιορίζει σημαντικά το κόστος μειώνοντας έως και 10 ημέρες τον χρόνο μεταφοράς των εμπορευμάτων.
Οι Κινέζοι, βλέποντας ότι μεγαλώνει διαρκώς η λίστα με τις πολυεθνικές βιομηχανίες που επιλέγουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου και τους ελληνικούς σιδηρόδρομους ως όχημα για τη μεταφορά των προϊόντων τους προς την Κεντρική Ευρώπη, συνειδητοποίησαν -με μεγάλη βέβαια καθυστέρηση- τις προοπτικές που κρύβει ο έλεγχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναζητούσαν από καιρό τρόπους για να μπουν στο παιχνίδι διεκδίκησής της.
Ωστόσο, ο διαγωνισμός βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη και εκ των πραγμάτων δεν υπήρχε δυνατότητα συμμετοχής τους.
Νέες συμφωνίες
Αυτό που έκανε τους Κινέζους να βλέπουν με άλλο μάτι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο αρχικός τους σχεδιασμός πριν από έξι χρόνια προέβλεπε ότι ο Πειραιάς θα είχε τα χαρακτηριστικά ενός λιμένα μεταφόρτωσης που θα ήταν πύλη εισόδου για προϊόντα που θα διανέμονταν σε προορισμούς (ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής) μέσω θαλάσσης.

Ωστόσο, στην πορεία ανακάλυψαν ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι διέλευσης για την ανάπτυξη διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις χώρες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και αυτό το απέδειξαν με τη στάση τους οι πολυεθνικοί κολοσσοί.
Μετά την αμερικανική «Hewlett Packard», τους κινεζικούς κολοσσούς «Huawei» και «ZTE»», τις πολυεθνικές «Procter and Gamble» και «Sony Electronics» που επέλεξαν τον ελληνικό δρόμο του μεταξιού για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη, σειρά ετοιμάζονται να πάρουν και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δείχνουν πρόθυμες να επιλέξουν τον Πειραιά για τη μεταφορά των προϊόντων τους.
Με άλλα λόγια οι Κινέζοι ήταν εκείνοι που άθελά τους έβαλαν τις βάσεις για να μετατραπεί η Ελλάδα σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο της Γηραιάς Ηπείρου.

Έφτασαν τις 518 οι ναυτιλιακές που συμμετέχουν στην «οικιοθελή συνεισφορά»

Τις 518 έφτασαν οι ναυτιλιακές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της οικιοθελούς συνεισφοράς, το οποίο ξεκίνησε το 2015 και λήγει το 2017.
Η οικιοθελής παροχή αφορά, τόσο τα υπό ελληνική σημαία, όσο και τα υπό ξένη σημαία πλοία που διαχειρίζονται οι εταιρείες, με έδρα την Ελλάδα.
Αρχικά είχε εκτιμηθεί η είσπραξη 140 εκατ. ετησίως επί τριετία (έως και το 2016), ωστόσο το ανωτέρω ποσό, μαζί με την επιβληθείσα εισφορά αλληλεγγύης, ορίστηκε στα 105 εκατ. ετησίως έως και το 2017.
Το ποσοστό της χωρητικότητας των ενεργών διαχειριζόμενων πλοίων του συνόλου των εταιρειών, οι οποίες έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία του συνυποσχετικού μεταξύ δημοσίου και ναυτιλιακής κοινότητας, ανέρχεται περίπου στο 90% επί της συνολικής χωρητικότητας των διαχειριζομένων πλοίων.

Συνολικές προβολές σελίδας